Suzuki V-Strom 1000 2014

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Luulin ajon aikana, että sellaisia olisi, kun on Bemareihinkin. Ei näköjään ole Suzukiin, ainakaan Tt:llä.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Swmotech:lta löyty sellainen jossa on kaksi eri positioo. Vakio ja 15mm alempi.
Onko siitä Touratechin pivot jalkatapista kokemuksia? Siinähän on sellainen nivelhässäkkä.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Ainakin minun mielestäni tappia pitäisi saada nimen omaan taaksepäin. Kysypä jos MiikaM tekisi sinulle tapit mittojen mukaan.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Mulle riittäis et tappeja sais pikkasen alaspäin. Pitää vielä tutkia eri vaihtoehtoja. Swmotechilla näytti olevan pituus suunnassa säädettävä vaihdevipu, sekin vois olla ihan hyvä.
Muuten itse pyörään olen ollut erittäin tyytyväinen. Renkaat menee ens kesänä vaihtoon ja Anakee 3 vaikuttais mulle hyvältä vaihtoehdolta.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Tilasin ne 15mm matalemmat jalkatapit ja luulen että ovat aika passelit itselle. Samalla tulee käsisuojat ja Vstreamin sport-touring pleksi :)
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Jos pyörteet kypärään jatkuvat niin Givi AirFlow auttaa.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Tuota Giviä monet on ulkomaan foorumeilla kehunut, mutta itse päätin nyt kokeilla Vstreamia. Noista ei hirveesti foorumeilla ole juttua kun ilmeisesti aika uusia ovat.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Mulla on Gessussa AirFlow, ruma mutta hyvä, muuta en enää huoli.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

mek kirjoitti:Mulla on Gessussa AirFlow, ruma mutta hyvä, muuta en enää huoli.
Rumia on nää matkaenduro pyörätkin :lol:

Itse aina ennen näille naureskelin ja halveksin, kunnes viime keväänä kävin koeajaa uuden V-Strommin ja se oli siinä. Muoviluoti lähti ja matkaenska tilalle, enkä ole yhtään katunut valintaa.

Täytyy koittaa tuota Vstreamia ja laittaa tänne kommenttia toimivuudesta.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Nyt ois seuraavat päivitykset kiinni.

- Swmotech 15mm madaltavat jalkatapit
- Swmotech käsisuojat
- V-Stream sport/touring pleksi

Noi jalkatapit on loistavat! Jätin ne kumisuojat pois ja nyt on pitoa kun tapeilta ajaa. Myös Alpinestars Toucan kenkä mahtuu hyvin vaihdepolkimen alle, ilman että poljinta säätää kohtuuttomasti ylös.
Myös polvikulma on nyt miellyttävämpi.

V-Stream pleksi toimii myös mainiosti! Laitoin sen alimpaan kiinnityskohtaan ja kallistus taaimmaiseen asentoon. Testiajossa 150km/h matkanopeudessa (suljetulla alueella), crossikypärällä yllättävän hiljainen ja kypärä ei tärissyt yhtään. Periaatteessa vois vaikka ilman laseja ajaa.

Nyt alkaa pyörä olee omaan makuun täydellinen ja kilometrejä vaan alle :)
Viimeksi muokannut strom1000, Pe Huhti 17, 2015 8:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Onko joku nähny jossain perusteita sille minkä takia tuosta uudesta V-Strommista on karsittu öljynjäähdytin pois?
Aika herkästi rikkoutuvassa paikassa se niissä vanhemmissa on.
Kun eikös moottori oo muuten lähes sama mitä aikasemmassa strommissa..?
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Se öljyjäähy on varmaan muutettu vesikierrolle.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Moottori on sama kun vanhassa mallissa, mutta modernisoituna.
VeiSa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 12:42 pm
Pyörä: Moto Guzzi V85 TT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja VeiSa »

Nykyisen DL1000:n moottorissa on uutta edeltäjään nähden ainakin männät, kiertokanget, kampiakseli ja kytkin (jossa luisto-ominaisuus moottorijarrutuksessa). Laturikin on uusittu, samoin polttoaineruiskut. Jäähdytinkenno on aiempaa tehokkaampi (ennen 19,8, nyt 22,7 kW). Siksi erillistä öljynjäähdytintä ei tarvita. Luultavasti lämmönvaihdinta ei ole, ei sitä ainakaan näy. Oma ajomääräni on vain 6186 km (ks. myyntiosasto), mutta esim. MO-lehdessä on isolla V-Stromilla ajettu jo yli 25 000 km. Luotettava pyörä, ei edes pikkuvikoja (toisin kuin eräissä kilpailijoissa).
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Omalla ajettu 8500km ja ei mitään pikkuvikoja. Luotettavuus oli yksi kriteeri miksi valintani oli Suzuki. Ja juuri sopivasti tuli uusi malli myyntiin. Mulla ei kestäis hermo et pyörä on keskellä ajokautta pajalla takuukorjauksessa..
Vastaa Viestiin