KTM 390 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
KTM 390 Adventure
Tässähän olisi mielenkiintoinen kapistus, onko tästä juttua jo foorumilla kun haulla en löytänyt.
Speksien mukaan saattaisi olla sellainen laite jonka voisin haluta talliini
Speksien mukaan saattaisi olla sellainen laite jonka voisin haluta talliini
Weteraani kurapyöräilijä
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
KTM 390 Adventure
Mä kans ...
Veikkaan että noi pienet tulee yleistymään ....
Onkohan toi samalla moottorilla kun 390 duke ?
Veikkaan että noi pienet tulee yleistymään ....
Onkohan toi samalla moottorilla kun 390 duke ?
- Seppo Honkanen
- Viestit: 706
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
- Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
- Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi
Re: KTM 390 Adventure
Rungon puolesta perustuu näemmä 350 Freerideen. Mä hommaan kans tommosen heti, kun niitä alkaa saamaan
T. Sepi
T. Sepi
Re: KTM 390 Adventure
Kuva on kyllä 100-rosenttisesti Photoshop-tuotantolaitoksen valmistetta ja speksit taitaa olla Stetson-Harrison-metodilla tuotettuja
Perä on Rally 450:stä, keskiosa Freeridesta ja keula 1190 R:stä. Taiteilijan inspiraationa on varmaan ollut kun Pierer kertoi viime talvena Intian television haastattelussa että 390 Duken pohjalta on tuloillaan muutakin.
Mitään virallista kuvaa tai edes vahvistusta tuotannosta ei taida olla vielä missään. Kysyntää varmasti olisi jos tuollainen tupsahtaisi markkinoille.
Perä on Rally 450:stä, keskiosa Freeridesta ja keula 1190 R:stä. Taiteilijan inspiraationa on varmaan ollut kun Pierer kertoi viime talvena Intian television haastattelussa että 390 Duken pohjalta on tuloillaan muutakin.
Mitään virallista kuvaa tai edes vahvistusta tuotannosta ei taida olla vielä missään. Kysyntää varmasti olisi jos tuollainen tupsahtaisi markkinoille.
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 4:45 pm
- Pyörä: Harkinnassa.
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: KTM 390 Adventure
Näkyy olevan erittäin innovatiivinen, "one inch back"-keulaputkien kiinnitys, jossa yläkolmio on pari tuumaa edempänä kuin alakolmio. Tämä varmasti vakauttaa ajo-ominaisuuksia haastavissa ajo-olosuhteissa. Huhujen mukaan inspiraatiota on testattu Altan wanhalla postitiellä vuodesta 2001 alkaen. Idea keksittiin kun pääinsinööri Walter Pedersen ajoi 150 km/h avo-ojaan, jonka jälkeen testipyörä koki muodonmuutoksen, eikä hyväksi havaittua muutosta enää muutettu.
Samoin uusi lanseeraus on "all stuff on left side", jonka mukaisesti kaikki toisiovedosta äänenvaimentimeen tuupataan pyörän vasemmalle kyljelle. Mattighofenin yliopiston tutkimusten mukaan ainakin 50 % kaatumisista tehdään oikealle kyljelle, joten jatkossa oikealle kyljelle tulevat vauriot ovat halvempia korjata. Tutkimus vasemman kyljen kaatumisista on vielä kesken.
Suunnitteluinsinöörit pohtivat pitkään jalkatappien sijoitusta, eivätkä päässeet yksimielisyyteen niiden sijoituspaikasta. Erittäin salaisissa etelä-Venäjällä suoritetuissa aavikkotesteissä havaittiin, että satulakorkeus on niin korkea ettei kenenkään jalat ylety maahan kuitenkaan. Tämän vuoksi jalkatapit päätettiin poistaa pyörästä kokonaan. Kaikille uusi 390-adventuren ostajille onkin luvassa kurssi teemalla "ou shit, you have to sit", jossa uutta ajotyyliä opetetaan kädestä (tässä tapauksessa pakaroista) pitäen.
Samoin uusi lanseeraus on "all stuff on left side", jonka mukaisesti kaikki toisiovedosta äänenvaimentimeen tuupataan pyörän vasemmalle kyljelle. Mattighofenin yliopiston tutkimusten mukaan ainakin 50 % kaatumisista tehdään oikealle kyljelle, joten jatkossa oikealle kyljelle tulevat vauriot ovat halvempia korjata. Tutkimus vasemman kyljen kaatumisista on vielä kesken.
Suunnitteluinsinöörit pohtivat pitkään jalkatappien sijoitusta, eivätkä päässeet yksimielisyyteen niiden sijoituspaikasta. Erittäin salaisissa etelä-Venäjällä suoritetuissa aavikkotesteissä havaittiin, että satulakorkeus on niin korkea ettei kenenkään jalat ylety maahan kuitenkaan. Tämän vuoksi jalkatapit päätettiin poistaa pyörästä kokonaan. Kaikille uusi 390-adventuren ostajille onkin luvassa kurssi teemalla "ou shit, you have to sit", jossa uutta ajotyyliä opetetaan kädestä (tässä tapauksessa pakaroista) pitäen.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: KTM 390 Adventure
Tässä ei photoshopattua kuvaa Tunisian testeistä.
Uusi 450 RFR perustuen SX-F 450/EXC tekniikkaan, pakoputki oikealla ja stealth takarunko. Tulee tekemään ensi esiintymisen Maroco Rallissa ennen 2014 Dakaria. Painot on saatu 35 litran polttoainekuormalla n.120kg.
Takana edellinen RFR 450 perustuen 690 tekniikkaan.
Uusi 450 RFR perustuen SX-F 450/EXC tekniikkaan, pakoputki oikealla ja stealth takarunko. Tulee tekemään ensi esiintymisen Maroco Rallissa ennen 2014 Dakaria. Painot on saatu 35 litran polttoainekuormalla n.120kg.
Takana edellinen RFR 450 perustuen 690 tekniikkaan.
Viimeksi muokannut CapoSakke, To Syys 19, 2013 7:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: KTM 390 Adventure
Tuohan voisi tulla kaupallisella versiolla yleiseen myyntiin kaiketi 2015? Sitten jo täytyy harkita vaihtoa.
Soittakaa tolle kaverille, jotta siirtyisi vähän
Soittakaa tolle kaverille, jotta siirtyisi vähän
Viimeksi muokannut mico, To Syys 19, 2013 5:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 390 Adventure
Nythän se Wanha ihan omituisia kirjoittelee kun on alkanut KTM:ää kattelemaan, joko on lippalakki hommattu?
Kyllä mä olen kiroillut tuota kuvamanipulaatiota siitä lähtien kun se aikanaan ilmestyi Advriderin sivulle. Voisi olla varsin mielenkiintoinen kampe ja joutuisi varmaan harkitsemaan vaihtoa. Toinen mikä himottaisi olisi 390 EXC, muuten "kisapeli" mutta pitkillä huoltoväleillä oleva katukone, sellainen 690 pikkusisko joka on parikyt kiloa kevyempi ja luonteeltaan säyseämpi ja tärinättömämpi.
Eihän sitä tiedä jos ne tekisi enska Hussen tolla koneella? Marraskuun Eicman jälkeen ollaan jo vähän viisaampia siitä mitä tulee ja mitä ei.
Toivottavasti alkaisi kuulua varmoja huhuja ennen kun alan nykyistä rakentamaan. Niin siinä kuitenkin tulee käymään, laitetaan rutosti rahaa kiinni nykyiseen pyörään ja heti sen jälkeen vastaavan kamppeen saa kaupan hyllyltä pilikkahinnalla.
Kyllä mä olen kiroillut tuota kuvamanipulaatiota siitä lähtien kun se aikanaan ilmestyi Advriderin sivulle. Voisi olla varsin mielenkiintoinen kampe ja joutuisi varmaan harkitsemaan vaihtoa. Toinen mikä himottaisi olisi 390 EXC, muuten "kisapeli" mutta pitkillä huoltoväleillä oleva katukone, sellainen 690 pikkusisko joka on parikyt kiloa kevyempi ja luonteeltaan säyseämpi ja tärinättömämpi.
Eihän sitä tiedä jos ne tekisi enska Hussen tolla koneella? Marraskuun Eicman jälkeen ollaan jo vähän viisaampia siitä mitä tulee ja mitä ei.
Toivottavasti alkaisi kuulua varmoja huhuja ennen kun alan nykyistä rakentamaan. Niin siinä kuitenkin tulee käymään, laitetaan rutosti rahaa kiinni nykyiseen pyörään ja heti sen jälkeen vastaavan kamppeen saa kaupan hyllyltä pilikkahinnalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM 390 Adventure
Luulis että kevyellä, luotettavalla ja kohtuuhintaisella seikkailupyörällä tässä maailmassa markkinoita olisi.
Eikös toi brittien väsäämä CCM GP 450 Adventure tule tuotantoon ihan näillä näppäimillä?
Matalaviritteisempi BMW G450X:n kone (8000 km huoltoväli), 130 kiloa painoa kuivana, 17 litran tankki, sähköinen esijännityksen säätö. Alustava tavoitehinta 8000 puntaa.
Eikös toi brittien väsäämä CCM GP 450 Adventure tule tuotantoon ihan näillä näppäimillä?
Matalaviritteisempi BMW G450X:n kone (8000 km huoltoväli), 130 kiloa painoa kuivana, 17 litran tankki, sähköinen esijännityksen säätö. Alustava tavoitehinta 8000 puntaa.
-
- Viestit: 387
- Liittynyt: Pe Huhti 04, 2008 1:47 pm
- Pyörä: Specialized Enduro comp 29"
- Paikkakunta: Kokkola
Re: KTM 390 Adventure
Britit on luoneet karvattoman kamelin!! Biologian nobel heille siitä....tai sitten satula vaihtoon
Tohtorillako=)
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 390 Adventure
CCM on aika eksoottinen paketti mutta maahantuoja ja laaja varaosien saanti puuttuu. Aika mielenkiintoista tekniikkaa ja osittain kaupasta saatavaa palikkaa, mutta en kyllä ole valmis ottamaan riskiä varaosien saatavuudesta. Mulla on vuosien ajan kokemusta erilaisista houkuttelevista/eksoottisista laitteista jotka on kylläkin hienoja mutta vain niin kauan kun ne toimii, arvo romahtaa nopeasti kun osien saanti on mitä on.
Toivottavasti isot valmistajat pekkihiljaa herää ja alkaa tekemään keskisarjan pitkillä huoltoväleillä olevia dual-sportteja, oli ne sitten enskoja (aihioita) tai/ja adventureja.
Toivottavasti isot valmistajat pekkihiljaa herää ja alkaa tekemään keskisarjan pitkillä huoltoväleillä olevia dual-sportteja, oli ne sitten enskoja (aihioita) tai/ja adventureja.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:41 pm
- Pyörä: KTM 690 enduro R, eMTB
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: KTM 390 Adventure
Pikku Hukan seuraava seikkailumopo? Ensimmäinen pyöräuutuus pitkään aikaan, mikä saattaisi kiinnostaa.
"I am not so serious driver"
Re: KTM 390 Adventure
Vai että Altan postitie special
Onko se niin että nykyään kaikki pittää tehä itte ja tuosta aihio rally raidiin http://motor.laregion.es/motos/fotos/h- ... nduro.html
Onko se niin että nykyään kaikki pittää tehä itte ja tuosta aihio rally raidiin http://motor.laregion.es/motos/fotos/h- ... nduro.html
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:41 pm
- Pyörä: KTM 690 enduro R, eMTB
- Paikkakunta: Jyväskylä
- CapoSakke
- Viestit: 1364
- Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
- Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
- Paikkakunta: Savo / All Oceans
- Viesti:
Re: KTM 390 Adventure
Olen rakentanut ja testannut EXC 500 pohjalle tehtyä mopoa keväästä alkaen, ja kohta alkaa olla kaikki palikat kasassa. Katteiden ensimmäinen versio tuli uunista ulos ja seuraavan kehitysversion työstäminen alkaa….
• Öljytilavuus 1,8 l
• Tankit 23 l = 450 – 500 km / tankkaus
• Kuivapaino 124 kg
• Kaikki osat joko KTM originaaleja, tai muuten tunnettuja merkkejä, joten varaosien saatavuus on taattu
• Jne…
Tämäkin projekti valmistuu joskus syksyn mittaan…
• Öljytilavuus 1,8 l
• Tankit 23 l = 450 – 500 km / tankkaus
• Kuivapaino 124 kg
• Kaikki osat joko KTM originaaleja, tai muuten tunnettuja merkkejä, joten varaosien saatavuus on taattu
• Jne…
Tämäkin projekti valmistuu joskus syksyn mittaan…
Viimeksi muokannut CapoSakke, Pe Huhti 04, 2014 7:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...
JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/