Onneksi ei puolaa (eikä tulpan hattuakaan) löydy koko Suomesta ja koko Italia on kuulemma LOMALLA seuraavat 2 vkoa.
Tuli sitten opiskeltua puolien rakennetta ja Synerjectin puolassa on diodit toisiopuolella, siis puolan sisällä. Normaalilla mittauksella ja yleismittarilla mitaten kaikkien toisiokäämit vaikuttaisivat olevan poikki vaikka olisivat ehjiäkin.
http://w.synerject.com/en/recreation/mo ... coil-p15-3
"Product Benefits
High energy coil > 60 mj
Can be used for a wide range of applications
PI and DI compatible
high voltage diode integrated"
Täältä löytyy testausohje tuollaiselle diodeilla varustetulle puolalle:
http://www.detraphon.de/Ignition-Coil.htm
"Secondary: Resistance not measurable due to HV diodes, though, HV diodes can be tested (blocking direction test), adjust your multimeter to +20V, connect multimeter com lead to your car battery minus, connect multimeter plus lead to ignition-coil spark-plug connector and one of the primary connections to battery plus. Multimeter should read no voltage. If you have a voltage indication, the diode has a short circuit.
Reverse the connections on the ignition-coil (foreword direction test), a battery voltage of (minus X multiples of forward voltage drop) should readable. If not the circuit is open (diode or winding)"
Diodit näyttäs olevan ehjät: 1.6V jännitehäviötä kun akussa 12.63V, mutta mitens tosta saa mitattua toisiokäämin resistanssin? Diodien tyyppi ja lukumäärä on täysi arvoitus...
Nyt voi tietysti toivoa että vika oli tulpan johdossa
tai tappokytkimessä. Sinällään rikkinäinen puolahan monesti on mittarilla ehjä mutta lämmettyään/tärinässä pätkii...
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------