kawasaki KLX250S

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

uusi threadi KLX250S:lle. Tuli tuollainen hommattua, lähinnä koska haluasin jotain hiekkatiekelpoista taas ja mielellään kevyttä.

Kuva

täysin vakio ostohetkellä.

eka modi oli poistaa isojen vaihteiden rajoitin, eli kytkimen kahvan piuhat kun vetää oikoseen, niin kulkee lujempaa yli 100nopeuksissa. pyörässä on ruisku ja semmoinen nykyaikainen kaksiläppäinen versio, ja jonkun hämärän syyn takia se rajoittaa tehoa 4,5,6 vaihteilla yli 7500rpm:n joten näin pienellä koneella yli 100:sen nopeuksissa ei meinaa mennä, mutta piuha oikoseen ja kulkee heti paremmin.

vehje on kyllä kevyt. Tuntuu aika lailla enduromopolta jossa olisi parempi jousitus ja isompi nelarikone. Itse asiassa aika lailla Kevarienduron painoinen ja tehoinen, mutta mukavampi kone, kun on nelari.

pohjapanssari pitää jostain hommata. katselin, että kawan vakiomalli on 84euroo ja siisti design.

http://www.kawasaki.fi/Accessory/Detail ... del=KLX250

vaihdoin öljyt ja huomasin, että tässä on sama öljynsuodatin kuin dominaattorissa ja FMX hondassa, ja suodatin löytyi omasta hyllystä. Konehan perustuu KLX300 koneeseen, joten alakerta on reilu ja KLX300 sylinteri ja mäntä menisi heittämällä. Mutta yritän pysyä erossa putki/moottorisekoiluista. Jotain EFI säätöä voisi harkita, esim vähän rikkaammalle tms.

JT
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvä että Kawasta alkaa tulla juttua. Muutamia kertoja päässyt tollaisella ajamaan ja pienenä haaveena on joskus hankkia KLX250S kakkospyöräksi, tykkäsin kovasti kyseisestä pyörästä. Ulkomaan juttuja kun on lukenut niin kone on ihan älyttömän kestävä ja 100k lukemat ei pitäisi olla mikään ongelma.

Ei muuta kun tarinaa esiin kun saat kilometrejä alle ja tuunauksia pyörään, varmaan tulee seurattua näitä juttuja :P
Kylätason kurapyöräilijä.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

samperi kun vastoinkäymiset alkoi. Kilpi tippu jonnekkin. Ja oli just se reissu kun ajoin kaikki kinttupolut ja metsätiet :lol:
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
petaha82
Viestit: 29
Liittynyt: Su Syys 16, 2012 11:48 pm
Pyörä: None

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja petaha82 »

Valitettavan vähän onkin tästä pyörästä ollut juttua.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

ensi hiekkatielenkeillä ihmettelin pyörän etupään wash out ilmiötä, mietin, että johtuu omasta painonsiirron puutteesta vai mistä, mutta muistikuvien mukaan vastaavaa ilmiötä ei ollut muissa kokemissani pyörissä. Kiristin takajousta vähän ja homma parani heti. Perä jotenkin niiasi ja keula keveni, keulan tuntuma tämän takia oli kovin kevyt, ehkä vian myös huomaa helpommin pyörillä jotka ovat suht keveitä, eihän joku 50kg painavampi keula kovin helposti kevene.

välitykset on pitkät, eturatas pitänee vaihtaa pienempään. Ykkönen stumppaa mätäsajossa. Tuntuu kakkoselta.

Mietiskelin tätä hankintaa harkitessa aika paljon tuota CRF250L versiota, mutta kun se olisi maksanut enemmän(ei käytettyjä). ja siinä on muutamia puutteita.

oma lista eroista:KLX250S vs CRF250L
KLX250S
-Säädettävä jousitus. (edessä vain kompressiovaimennus), mutta perässä kaikki. Hondassa ei säätöä, paitsi ehkä taka preload?
-Korkeampi maavara ? Ainakin kuvien perusteella KLX on korkeampi.
-Saranallinen polttoainekorkki(hondassa irtonainen).
-Kunnon kaksipuolinen ketjuohjain. (hondassa ulkopuolinen muovilipare)
-keveämpi pyörä(joidenkin lähteiden mukaan honda 10kg painavampi). jossain kylläkin kawasaki on ilmoitettu 138kg ja honda 143? ilmeisesti ero aika pieni käytännössä. Mutta esim jossain videoissa honda hyppää enemmän dominator/transalp tyylisestä raskaasti, kun taas KLX näyttää hyppäävän kevyemmin ja laskeutuvan paremmin.
-Ero mittareissa on se, että kawasakissa on kierroslukumittari/kello ja nopeus. Hondassa ei ole kierroslukua, mutta polttoainemittari on. Itsellä polttoainemittari ei sinänsä ole kiinnostava, koska trippimittari ja varoitusvalo kyllä riittää .
-Jenkkivertailuissa Honda pärjää yleensä kawasakille sen takia, että kawasaki on huono starttaamaan jenkeissä, koska se on siellä kaasariversio. Mielestäni tämä honda etu puuttuu euroopassa, jossa kumpikin on ruisku euroopassa.
-Viriosia KLX:ään on enemmän, koska se on ollut markkinoilla kauemmin.(kone perustuu KLX300:SEen, joten 300:sen sylinteri ja mäntä käy heittämällä. Jenkeissä on big bore kittejä 351cc asti?), Kuitenkaan huippunopeus ei kai parane, lähinnä vääntö.
-uutena hondassa on pitempi takuu.(jopa 48kk, kawa 24kk), mutta vaatii kuulemma hondan huollot? Eli jo eka öljynvaihto tonnissa? 150ekee.
-kumpikin perustuu teräsrunko, alutakahaarukka, usd keula peruskonstructioon.

kummastakin saa myös motoversion. Mikä on kuitenkin mielestäni aika tarpeeton, koska 250 tehot katoavat motorenkailla heti.

JT
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samat pohdinnat ja havainnot oli mulla Hondan ja Kawan välillä ja kyllä kuppi kallistuu noiden pohjalta Kawan puolelle, ei Honda toki huono ole mutta mun mielestä vähemmän "ominaisuuksia" kun Kawassa. Hiukkasen harmittaa kun pelimerkkejä ei ole ollut tarpeeki kun pari 3000€ Kawaa on ollut tarjolla, ehkä jonain päivänä.
Kylätason kurapyöräilijä.
J79
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:12 am
Pyörä: Honda crf 250 l

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja J79 »

jaket kirjoitti: -Säädettävä jousitus. (edessä vain kompressiovaimennus), mutta perässä kaikki. Hondassa ei säätöä, paitsi ehkä taka preload?
-Korkeampi maavara ? Ainakin kuvien perusteella KLX on korkeampi.
-Ero mittareissa on se, että kawasakissa on kierroslukumittari/kello ja nopeus. Hondassa ei ole kierroslukua, mutta polttoainemittari on. Itsellä polttoainemittari ei sinänsä ole kiinnostava, koska trippimittari ja varoitusvalo kyllä riittää
-Viriosia KLX:ään on enemmän, koska se on ollut markkinoilla kauemmin.(kone perustuu KLX300:SEen, joten 300:sen sylinteri ja mäntä käy heittämällä. Jenkeissä on big bore kittejä 351cc asti?), Kuitenkaan huippunopeus ei kai parane, lähinnä vääntö.
-uutena hondassa on pitempi takuu.(jopa 48kk, kawa 24kk), mutta vaatii kuulemma hondan huollot? Eli jo eka öljynvaihto tonnissa? 150ekee.
JT
Melko hakemallahan noista saa hakea eroja. Testeissä Honda tuntuu pärjäävän. Ittellä meni kawaan luottamus kun vähäsen ajettu josta olisin hieronu kauppoja oli sen puolvuotta ainakin korjaamolla. Vielä kun toisessakin pyörässä mitä kattelin oli samoja oireita. Oli vissiin jotain takaisin kutsuja yms kawassa enemmänkin mitä lueskelin maailmalta. Kawasta kuitenkin kokemukset jää lyhyeen koeajolenkkiin ja sen pyörän jousituksen säädöistä ei parempaa tietoa.

- Noihin jousituksen eroihin/maavara. Kawa tuntui että jouset menee pohjaan kun 100 kiloa istahti päälle, oisko noissa kahdessa pyörässä joita testasin säädöt löysällä? Melko laiska olen noiden säätöjen kans värkkäämään muutenkin ja hyvin tuntuu pärjäävän ilmankin. Honda kuitenkin tuntui paremmalta näistä ja tyytyväinen valintaan vaikka pyörän tilasin ilman koeajoja/näkemättä.

- Kiekkamittaria kaipasi aluksi kun aikasemmissa ollut nyt tottunut jo eikä tunnu olevan tarvetta. Eihän nuo mittarit montaa euroa maksa jos kaipaa.

- Viriosia alkaa jo löytymään vähintään saman verran mitä kawaan, bigbore kittejäkin? Pärjännyt ihan hyvin noillakin tehoilla ja ajattelin pitää toistaiseksi hiljaisena vakioputkella.

- Hondassa eka huolto tosiaan 1000km jossa mm tarkistetaan venttiilin välykset? seuraava onkin sitten 12 000(olikohan 24000 seuraava venttiilien välys tarkistus) että ei varmasti lompakossa tunnu.. Melko samat vaatimukset taitaa olla kawassakin takuun/huoltojen osalta?

Omasta mielestä hondassa on halvempana enemmän pyörää ja kawan hintaan pistää jo jousitusta yms uusiksi. Sitten jos noilla "ominaisuuksilla" on enemmän merkitystä kannattaa jo ruveta varmaan kattelemaan muita pyöriä kuin näitä kahta ja rahalla saa... :wink:
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla taas juuri päinvastaiset kokemukset Kawan ja Hondan alustasta, ja kuskilla painoa kamppeiden kanssa 100kg.

Hondaan kun ne vielä tekisi iskarit vastaavilla säädöillä mitä Kawassa on niin ero tasoittuisi kummasti. Hondan miinuksena on se että jos alustalle pitää jotain tehdä, se tarkoittaa käytännössä uusien palikoiden investointia, takakeppi kun ei ole edes huollettavissa.

Mutta onneksi jokaiselle on jotakin ja kaikilla mieleiset kamppeet alla :)
Kylätason kurapyöräilijä.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

vertailuissahan ne ei ikinä hauku mitään pyörää, joten sen minkä haluaa ostaa niin katsomalla minkä tahansa jenkkivertailun pääsee siihen uskoon, että on valitsemassa juuri oikeaa pyörää. Oikeastaan ongelmat pitää lukea rivien väleistä. Hondassa ihmiset vaihtavat takaiskarin nopeasti ja kehuvat kuinka paljon pyörä parani. Vastaavaa netti-ilmiötä ei ole havaittavissa KLX:ssä.

KLX ongelma on ehkä sitten teho, koska kaikki laittaa big boren. Mutta hondassa on samat tehot, siihen ei vaan vielä big boreja ehkä ole? Toisaalta jenkit haluaa aina mitä tahansa missä lukee big bore. :lol: ja onhan se lisäteho aina paikallaan, varsinkin jos sen saa kevyeen pyörään.

tankkasin ekan 100km ajon jälkeen. kulutus 3.5litraa sadalle. Ja siinä oli motaria ja hiekkamonttua yms.

Kawaa on nyt myyty samaan hintaan kuin Hondaa, joten hintaeroa ei ole. ? hondassa pitää ostaa vain uusi vielä nyt(jos niitä saa). Oli muuten itselläkin todella lähellä se hondan osto, mutta kun Bikeworldin myyjät on niin hankalia, että tuntuu kuin vettä vääntäs kivestä.

itsellä oli myös pieni bias Kawaan, vaikka monia hondia on ollut(NX,FMX, CB, CBX, CBR, XR), niin kevarina oli kawasaki KMX, ja tuo jotenkin muistuttaa sitä. :mrgreen: ehkä tässä on pari heppaa vähemmän kuin siinä...

joo huollot on kai samat, mutta ei niitä kyllä kannata uskoa, ei kukaan voi ajaa 12 tonnia öljyillä. Noissa kun öljynvaihto vielä on niin helppo, itse asiassa mukava vaihtaa, kun ei ole honda dominator/fmx tyylisiä runkoöljyä, jossa pinnansäätö on aina vähän syvältä.

ajattelin itsekin pysyä vakioputkessa, ihan sen hiljaisuuden takia. Otin kylläkin headerin irti ja kairasin sen hitsauspalon pois sieltä alusta. Ei kylläkään ollut paha palko.

JT

yksi parhaista websivuista mitä olen nähnyt netissä.
http://dpippin.com/klx/index.htm
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
J79
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:12 am
Pyörä: Honda crf 250 l

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja J79 »

Tämmösiä takaisin kutsuja:

FIRE MAY OCCUR
The mounting brackets on the side of the fuel tank may crack due to stress while riding, this can cause a fuel leak.
Kawasaki are recalling the affected vehicles to check the mounting for cracks and damper clearance. If the fuel tank is leaking replacing of the tank is required. In all cases fit correct sized fuel tank damper.

http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls ... =Blank&tx=

ENGINE MAY CUT OUT
When the machine is used in wet conditions (or when washing) water may enter the ECU or vehicle down sensor connections through the wiring harness. This can lead to corrosion on the terminals. Also the wiring for the fuel injection may rub on the frame wearing the insulation away. Both of these situations may cause the engine to cut out creating the potential for an accident.
Kawasaki are recalling the affected vehicles to check ECU, down sensor and harness for damage and replace items if required.

http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls ... nk&tx=VOSA

Näistä oli jossakin enemmänkin tietoa vaan ei enää löydy sivua..
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja ATC »

J79 , tuossa sinun haaveilemassa Kawasakissa oli juuri tuo ekuboxi vika, oli saanut jostain kosteutta ja ei kiertänyt kunnolla. Meni vaan puoli kesää sitä boxia ootellessa ja sillä aikaa se vanhakin alkoi mystisesti pelaamaan kun sitä roplailin ja irrottelin ja kiinnittelin takaisin, joten minä sitten sillä pikkaisen huristelin testiajoja syksyn. Tuommoisen Kawan huolisin helposti talliini, Hondaa en enää ota sattuneesta syystä. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
suok
Viestit: 181
Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Pyörä: 300,530,660R,690R,Jawa

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja suok »

Kawan ostin minäkin. Alla kommentteja pyörästä 2-t kurapyörämiehen kannalta katsoen, muistaen kuitenkin että ajan Kawalla karttateillä, spooriin on eri lelut.

Kaikkiaan olen ostokseen erittäin tyytyväinen vaikka alla onkin listattu enimmäkseen esiintulleita puutteita. On kuin olisin palannut takaisin onnen vuoteen 1973 kun ostin uuden metallihohtovihreän Tunturi Sportin (jolla sitten kiersin paikkakunnan kiintorastiverkoston, useampaankin kertaan).

Koko talvi meni siis nettiä selatessa ja tuskaillessa ostanko pyörää ollenkaan ja jos ostan niin otanko Honda CRF 250 L:n, Kawan KLX 250:n vai möhkön.

Keväällä lähikauppaan tuli CRF 250 ja kävin sen koeistumassa ja koenostamassa. Kauhistuin painoa, ei meinannut takapyörä nousta lattiasta, tarvittiin ähkimistä jotta kumi nousi ylös. Hondassa mietitytti myös fiksattu jousitus/iskunvaimennus ja hinta.

Kawaa oli käytettynä myynnissä välillä edullisemmin, välillä kovempaan hintaan ja lopulta sain päätettyä että ostan ja niin talliin tuli, entisten lisäksi, vähän ajettu (n. 2500 km) vuoden 2009 KLX250. Pääsiäispyhinä pääsin kokeilemaan pyörää ja olihan se omalla tavallaan elämys. Koskaan en ole omistanut nelitahtista pyörää enkä näin painavaa pyörää. Maantiekin oli oudonpuoleinen kokemus vaikka minulla onkin aina ollut valkokilpinen pyörä 80-luvun puolivälistä lähtien.

Pyörään tottuminen on vienyt yllättävän kauan. Muutaman ajokerran jälkeen kävi selväksi että iskunvaimennusta pitää tiukentaa ja siinä vaiheessa olin myös tyytyväinen että valitsin Kawan jossa alustalle voi tehdä jotain. Lisäsin takajousen esikiristystä, nostin kolmiopaloja etutelareissa ja laitoin kaikki säädöt 2 naksua tiukemalle. Tämä muutti mopoa matalasta amerikanpehmeästä sohvasta vähän kurapyörämäisempään suuntaan. Yhäkin pitää katsoa eteensä mihin kuoppaan ajaa mutta perusmallin reikäinen soratie menee aika hyvin. Lopulliset alustan säädöt ovat vielä hakematta mutta näilläkin pärjää toistaiseksi, nyt on kuitenkin mahdollisuus ruuvaamiseen.

Yllä oli puhetta etupään vaeltamisesta ja Kawalla on (ikävähköä) taipumusta etupään luistoihin, ainakin silloin kun alla on alkuperäisrenkaat ja istuu "keskellä". Välillä olen yrittänyt tulla mutkassa eteen mutta Kawan päällä liikkuminen on paljon vaikeampaa kuin esim. Kotaberissä joten normiajossa etupää luiskahtelee silloin tällöin. Pyörän korkea paino (138 kg) tekee ilmiöstä kiusallisen, 100...105 kg 2-t kurapyörällä kaikki ylimääräinen ohjelma on paljon helpompaa. Aina kun pyörä lipeää ihmettelen isojen möhköpyörien kuskeja, respektiä heille.

Kävin kokeilemassa Kawaa seuran crossiradalla ja spoorissa. Crossirata oli kauhea kokemus. Karkeassa sorassa oleva korkea vallimutka oli ihan kammo ajettava eikä pattinen soranousu ollut nautinto sekään. Crossirataa pitää käydä kokeilemassa kesän mittaan useamman kerran, ehkä sekin vielä helpottuu. Spooria ajoin vain pienen pätkän että moottorin posket eivät halkeaisi kiviin. Tapeilta hiljaa ajaen ok paitsi sain mopon tietenkin nurin, en tiedä johtuiko vauhdin puutteesta vai painosta. Helppo on nostaa pystyyn, ainakin tasaiselta. Supparinteessä voisi jo tulla ähkimistä.

Seisten ajaminen on vaikeaa, tanko on ihan sylissä. Laitoin tankoon Bilteman korotussatsin kaikki palat ja käänsin tangon mutkaa "eteenpäin". Näillä toimin tilanne parani vähän mutta yhäkään asento ei ole hyvä vaikka seison päkiöillä saadakseni kehon taaemmas (= tankoa kauemmas). Kawalla ei voi seisten ajaen kiihdytellä rennosti vaan tankoa pitää vetää kohti lantiota. Suorempi tanko on hakusessa.

Tehoa ei löydy (toki hyppylankaviritys on tehty). 300 Kotabergissä on kuski päällä osapuilleen 4 kertaa parempi tehopainosuhde ja sen huomaa. Bergillä voi ajaa peppu penkissä ja nostaa eturengasta montun yli kaasua avaamalla, Kawassa keula ei meinaa nousta, ei edes keventyä pienelläkään vaihteella. Normi marssivauhdilla on kuoppaan tullessa parempi jarruttaa kuin avata kaasu. Tehon puute ei kuitenkaan pahasti haittaa, pyörällä on muuten niin hauska ajaa. Amerikanlehdessä sanottiin että on hauskempaa ajaa tehottomalla pyörällä nopeasti kuin tehokkaalla hitaasti ja näinhän se on. Sorateillä keskinopeus jää alle viidenkympin jolloin vähemmälläkin pärjää.

Tehon vähyys tuntuu luistoissa, ne tulevat pääasialisesti vauhdista, eivät kaasunkäytöstä. Alkuperäisrengastus on liikkumiseen hyvä mutta hauskanpitoon huono. Kunhan Dunlopit silenevät niin vaihdan eteen kunnon enskanappulat (= ohjaus- ja jarrutuspitoa) ja taakse jonkun semisliksin (= mitättömästi sivuttaispitoa, hieman vetopitoa). Tällä kombolla 18 heppaakin voisi riittää sorasuditukseen.

Nelarin moottorijarrutus on asia josta pidän mutta johon on ollut vaikea tottua. Bergissä on vapaakytkin ja siksi ei moottorijarrutusta. Jos pudotan Kawalla tiukoissa soramutkissa 2 pykälää alas jotta saisin perän luistoon niin aika usein perä lähteekin luistoon mutta siksi että kaasu ei satu kohdalleen ja moottorijarrutus riittää hidastamaan takarenkaan luistoon asti. Tilanne korjautuu tietysti kaasua kääntämällä.

Jarrut ovat varmaankin hyvät kun en ole kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Ääni on hiljainen, ajelu ei aiheuttane hevosmiehille niin paljon verenpainetta kuin 2-tahtisen huuto. Bensaa menee samat 3.4-3.5 litraa satasella, on kiva käydä tankilla kun kun mittari kertoo loppusummaksi alle 10 euroa.

Olen erittäin tyytyväinen tähän vihreään pikkumöhköön. Yamahan WR 250 voisi paperitietojen ja amerikantestien mukaan olla vielä parempi mutta puolitoistakertainen hinta ei houkuta. So far so good.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

Ohjaustanko ja ajo-ominaisuus kommentit ovat ihan yksi yhteen omien kokemusten kanssa. Itsekin käänsin tankoa eteen ja vaihtan varmaan korkeamman tangon että saisin seisomiseen rennomman asennon.

Itse kun on tottunut raskaisiin katupyöriin ja dominaattori painaviin enskoihin, niin päin monttuja ajaminen tulee luonnostaan. Marssivauhdista on vaikea keventää keulaa. Mutta jos pitää vähän pienempää vaihdetta niin saan keulan yli.

On kyllä hatunnosto oikeille enskoille että miten ne saadaan niin keveiksi. Sähköstartti akkuineen on yksi iso painon kerryttäjä. Peltinen tankki. ja vahva takarunko kannattamaan matkustajaa, akkua ja tavaroita.

Katupyörien jälkeen oma kaasunkäyttö on turhan varovaista. Tällä voi kääntää täyskaasun ja vähentää siitä. Katupyörällä hissuttelun jälkeen on kivaa vetää rampista 4-5vaihdetta tappiin.

Kävi mielessä että kaasun liike saisi olla lyhyempi.
JT

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

Hain bilteman korkealla bendillä olevan ohjaustangon. Nyt on ohjaamossa tilaa. Vähän suorempi ja selvästi korkeampi.

Muutti pyörän ajotuntumaa kyllä melkoisesti. Nyt ei ole tangot lanteilla seisten ajellessa. Muutenkin sopii hyvin ainakin mulle. Paino putos. 1,15 -> 0, 75kg.

Kuva

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: kawasaki KLX250S

Viesti Kirjoittaja jaket »

Katselin stormin off-road kuvastoa, ja jos akku pitäs uusia, niin kyllä ostaisin tuon Shorain LifePO4 akun. Ei paha jos 96 eurolla saa 570gramman akun. Hinta/painonpudotus suhde pärjää hiilikuidulle. Painaakohan se orggis lyijyakku 3 kiloa?

JT
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Vastaa Viestiin