kawasaki KLX250S
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: kawasaki KLX250S
Palaan Jaakkovaakon viestiin ja kuviin.
Tuolla hieman aiemmin kyselin rengaskokoja. Nyt vakoilin jaakkovaakon valokuvista että eteen sopii 80/90-21 ja taakse 110/80-18.
Pitäneekö paikkaansa?
Onko muita kokoja tarjolla?
Pitäisi päästä ennen kevättä rengaskaupoille
Pasi
Tuolla hieman aiemmin kyselin rengaskokoja. Nyt vakoilin jaakkovaakon valokuvista että eteen sopii 80/90-21 ja taakse 110/80-18.
Pitäneekö paikkaansa?
Onko muita kokoja tarjolla?
Pitäisi päästä ennen kevättä rengaskaupoille
Pasi
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Re: kawasaki KLX250S
Taakse menee 140/80 18. Itse loppuunkäyttänyt ko. kokoisia mitä on tutulta kisakuskilta jäänyt.
140 enskapiikki vakiopituisilla ketjuilla vaati sen, että iskarin kurasuoja piti vaihtaa itse tehtyyn versioon.
140 enskapiikki vakiopituisilla ketjuilla vaati sen, että iskarin kurasuoja piti vaihtaa itse tehtyyn versioon.
Re: kawasaki KLX250S
90/90-21 etunen menee myös.120 takanen on aika soppelikoko.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Elo 22, 2019 9:13 am
- Pyörä: Triumph Tiger 800 XRx
- Paikkakunta: Joensuu
Re: kawasaki KLX250S
Löytyyköhän tästä pyörästä valmiita liittimiä naville ja tupakansytkälle?
Mitäs lisävaloja suosittelette? Omat valot on surkeat
Mitäs lisävaloja suosittelette? Omat valot on surkeat
Triumph Tiger 800 XRx
Re: kawasaki KLX250S
Edestä, parkkivalosta varastin naville virran, lisävirta on suoraan akulta. Täällä on noihin laitettu 10w ledit molemmin puolin etulamppua mutta varmaan nykyään on lyhyt paneeli tehokkaampi.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: kawasaki KLX250S
Ostin tässä menneellä viikolla tällaisen 250:aan KLX:n. Mukava laite ajaa ja vaikuttaisi juuri sellaiselta mitä halusinkin kurapyörältä. Laite on siis Oulun konekaupassa myynnissä ollut ja tähän on ainakin isompi tankki vaihdettu ja näytti olevan KDX200:n snorkkeli paikoillaan.
Kävi sitten sen verran hassusti että sattui tulemaan KLX300R:n sylinteri ja Powercommander 5 halvalla vastaan niin ajattelin ostaa ne pois kuljeksimasta.
Onko täällä kenelläkään kokemusta tuosta 300:en sylinteristä? Ilmeisesti osat sopivat suoraan ristiin mutta rupesin miettimään puristuksia. Ne ilmeisesti nousevat johonkin 12:1 jos käyttää tuota vakiokantta. Onko tämä miten vaarallista ja vaikuttaa pahemmin koneen käyttöikään?
Olisiko esim. kaksi sylinterin alapuolista tiivistettä tarpeeksi laskemaan puristuksia lähelle vakiota eli 11:1 tai jotain muuta hyvää keinoa? Vai onko tämä vain turhaa murhetta ja parempi mennä noilla korkeammilla puristuksilla sitten jos ja kun saa aikaiseksi tuon sylinterin vaihdon.
Kävi sitten sen verran hassusti että sattui tulemaan KLX300R:n sylinteri ja Powercommander 5 halvalla vastaan niin ajattelin ostaa ne pois kuljeksimasta.
Onko täällä kenelläkään kokemusta tuosta 300:en sylinteristä? Ilmeisesti osat sopivat suoraan ristiin mutta rupesin miettimään puristuksia. Ne ilmeisesti nousevat johonkin 12:1 jos käyttää tuota vakiokantta. Onko tämä miten vaarallista ja vaikuttaa pahemmin koneen käyttöikään?
Olisiko esim. kaksi sylinterin alapuolista tiivistettä tarpeeksi laskemaan puristuksia lähelle vakiota eli 11:1 tai jotain muuta hyvää keinoa? Vai onko tämä vain turhaa murhetta ja parempi mennä noilla korkeammilla puristuksilla sitten jos ja kun saa aikaiseksi tuon sylinterin vaihdon.
Re: kawasaki KLX250S
Tere, Kawasaki kaverit
Pari kysymystä
1. Mitä öljyä koneeseen? Ite en ole vaihtanut vielä kertaakaan. Vaihteet ja kytkin hieman takertelevat. Entisestä elämästä kokemusta sen verran että eri öljyillä toimii erilailla
2. Rengaspaineet seka-ajoon? Nyt edessä karkea kummi ja 1,1 bar takana hieman sileempi ja 1,3. Tuntui kohtuullisen hyvältä. Noillakin paineilla tuntui että rengas kuluu vain keskeltä
Ihan kiva peli
Pari kysymystä
1. Mitä öljyä koneeseen? Ite en ole vaihtanut vielä kertaakaan. Vaihteet ja kytkin hieman takertelevat. Entisestä elämästä kokemusta sen verran että eri öljyillä toimii erilailla
2. Rengaspaineet seka-ajoon? Nyt edessä karkea kummi ja 1,1 bar takana hieman sileempi ja 1,3. Tuntui kohtuullisen hyvältä. Noillakin paineilla tuntui että rengas kuluu vain keskeltä
Ihan kiva peli
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Re: kawasaki KLX250S
Wanhan entinen Kawasaki oli Konekaupassa ja hyvän pyörän sait. Kaikki kulutusosat on juuri vaihdettu, ketju/rataspaketti, ilmasuodatin, päällykumit ja sisäkumit, öljyt suodatin, jarrunesteet, jäähdytysnesteet,jarrupalat ja jotain varmaan unohdinkin. Osko rasvari ketjulle ja iso tankki ja tuo ilmanoton sekä kytkinkahvan modaukset tehty. Tuolla ei ole huimailtu vaan cruisailtu tyylikkäästi maisemia katsellen ja se näkyy päällepäinkin. Pari viimeistä vuotta vietti tallissa ja vain akun lataukset ja määräajoin lämmityskäyttö muutaman sadan metsin ajolla on ollut käyttönä. Vaihdoin sen Motoguzzi Nevadaan joka tuli tutulta asiakkaalta sinne konekauppaan vaihdossa. Jospa sille olisi enemmän käyttöä kun tuolla Kawalla ei tullut ajeltua.Kumikalma kirjoitti:Ostin tässä menneellä viikolla tällaisen 250:aan KLX:n. Mukava laite ajaa ja vaikuttaisi juuri sellaiselta mitä halusinkin kurapyörältä. Laite on siis Oulun konekaupassa myynnissä ollut ja tähän on ainakin isompi tankki vaihdettu ja näytti olevan KDX200:n snorkkeli paikoillaan.
Kävi sitten sen verran hassusti että sattui tulemaan KLX300R:n sylinteri ja Powercommander 5 halvalla vastaan niin ajattelin ostaa ne pois kuljeksimasta.
Onko täällä kenelläkään kokemusta tuosta 300:en sylinteristä? Ilmeisesti osat sopivat suoraan ristiin mutta rupesin miettimään puristuksia. Ne ilmeisesti nousevat johonkin 12:1 jos käyttää tuota vakiokantta. Onko tämä miten vaarallista ja vaikuttaa pahemmin koneen käyttöikään?
Olisiko esim. kaksi sylinterin alapuolista tiivistettä tarpeeksi laskemaan puristuksia lähelle vakiota eli 11:1 tai jotain muuta hyvää keinoa? Vai onko tämä vain turhaa murhetta ja parempi mennä noilla korkeammilla puristuksilla sitten jos ja kun saa aikaiseksi tuon sylinterin vaihdon.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: kawasaki KLX250S
Kyllähän tuo on hyvältä vaikuttanut. On kyllä ollut mukava huomata nuo modit mitä tuohon on tehty ja vaikutti että huollot ja kulutusosat olivat kunnossa. Tuon Oscon huomasin vasta parin viikon jälkeen kun rupesin ihmettelemään että mikäs purkki tuossa kyljessä on ja mikä letku menee eturattaalle.ATC kirjoitti:Wanhan entinen Kawasaki oli Konekaupassa ja hyvän pyörän sait. Kaikki kulutusosat on juuri vaihdettu, ketju/rataspaketti, ilmasuodatin, päällykumit ja sisäkumit, öljyt suodatin, jarrunesteet, jäähdytysnesteet,jarrupalat ja jotain varmaan unohdinkin. Osko rasvari ketjulle ja iso tankki ja tuo ilmanoton sekä kytkinkahvan modaukset tehty. Tuolla ei ole huimailtu vaan cruisailtu tyylikkäästi maisemia katsellen ja se näkyy päällepäinkin. Pari viimeistä vuotta vietti tallissa ja vain akun lataukset ja määräajoin lämmityskäyttö muutaman sadan metsin ajolla on ollut käyttönä. Vaihdoin sen Motoguzzi Nevadaan joka tuli tutulta asiakkaalta sinne konekauppaan vaihdossa. Jospa sille olisi enemmän käyttöä kun tuolla Kawalla ei tullut ajeltua.
Vähän piti etsiä sopivaa pyörää ennen tuota. Kolmisen vuotta oli KTM 640 Supermoto mutta tänä keväänä se ei enää innostanut, tuon jälkeen oli reilu kuukauden BMW F650 Funduro. Se olisi voinutkin olla pitempi aikainen pyörä mutta kuitenkin liian katupyörämäinen niin myin senkin pois ja ostin sitten tuon Kawan tilalle.
Tuo Kawa muuten tuli Moto Guzzin kaveriksi talliin. Mukava tunne kun nyt on sora- ja asfalttiteille mieluisat pyörät tallissa.
Tuossa vielä kuva eräältä ajelureissulta kun kävin tuulimyllyjen huoltoteitä kiertelemässä tässä lähellä.
Re: kawasaki KLX250S
Hei
Montakohan Klx 250:tä täällä Oulun seudulla mahtaa olla? Ei ole kyllä ensimmäistäkään koskaan tullut vastaan. Omanikin on kyllä tämän kesän seisonut (toistaiseksi:-).
Edellisenä kesänä ajelin Kawalla Savukosken, Tulppion ja Lokan maisemissa. 7,5 litran tankki alkoi tuntua turhan pieneltä, kun huoltsikoita ei siellä ole kymmenienkään poronkusemien välein. Esimerkiksi Acerbisillä on noin tuplasti suurempi tankki kaupan. Onko kellään kokemuksia? Mitä kaikkea pitää hommassa ottaa huomioon?
pkemppai
Montakohan Klx 250:tä täällä Oulun seudulla mahtaa olla? Ei ole kyllä ensimmäistäkään koskaan tullut vastaan. Omanikin on kyllä tämän kesän seisonut (toistaiseksi:-).
Edellisenä kesänä ajelin Kawalla Savukosken, Tulppion ja Lokan maisemissa. 7,5 litran tankki alkoi tuntua turhan pieneltä, kun huoltsikoita ei siellä ole kymmenienkään poronkusemien välein. Esimerkiksi Acerbisillä on noin tuplasti suurempi tankki kaupan. Onko kellään kokemuksia? Mitä kaikkea pitää hommassa ottaa huomioon?
pkemppai
Re: kawasaki KLX250S
Minulla on ollut tuollainen, mutta möin parisen vuotta sitten pois. Hyvät piikkirenkaat vaan jäi hyllyyn joutilaiksi.
Juurikin samaisella koilliskairan suunnalla ajellessa oli kerran 10l kannu tarakalla. Se on ainoa kerta kun siellä ei ole tarvinnut tarkkaan laskeskella milloin pitää palata tankkaamaan.
Sitten laitoin IMS tankin, joka oli silloin ainoa tuohon ruiskumalliin saatavilla oleva tarviketankki. Taisi olla 10.7 litraa sen yksilön todellinen tilavuus jos oikein muistan. Sen verran sinne kerran tulppiossa bensaa meni kun ei tankissa näkynyt jäljellä tipan tippaa.
En muista että tuon IMS tankin kanssa olisi ollut mitään ongelmaa. Helppo asennus ohjeen mukaan. Varmaan bensapumppu kannattaa asentaa uuden tiivisteen kera.
Tankkia tilatessa pitää olla tarkkana että tilaa nimenomaan ruiskumallin tankin.
Juurikin samaisella koilliskairan suunnalla ajellessa oli kerran 10l kannu tarakalla. Se on ainoa kerta kun siellä ei ole tarvinnut tarkkaan laskeskella milloin pitää palata tankkaamaan.
Sitten laitoin IMS tankin, joka oli silloin ainoa tuohon ruiskumalliin saatavilla oleva tarviketankki. Taisi olla 10.7 litraa sen yksilön todellinen tilavuus jos oikein muistan. Sen verran sinne kerran tulppiossa bensaa meni kun ei tankissa näkynyt jäljellä tipan tippaa.
En muista että tuon IMS tankin kanssa olisi ollut mitään ongelmaa. Helppo asennus ohjeen mukaan. Varmaan bensapumppu kannattaa asentaa uuden tiivisteen kera.
Tankkia tilatessa pitää olla tarkkana että tilaa nimenomaan ruiskumallin tankin.
Re: kawasaki KLX250S
Olisikohan se sulla ollut tämä: https://www.imsproducts.com/Products/in ... e&tyd=true
Pitkä on tuo URLi, mutta tuo on ainoa, jonka ruiskukawalle löydän. Kaasarikoneelle kyllä löytyy useita vaihtoehtoja. Kaipa tuon tilavuus - 2,7 gallonaa - on jenkkigallonoita. Kun sen kertoo 3,78, tankin kooksi tulee 10,2 litraa. Kovin iso ei tilavuuden lisäys vakiotankkiin verrattuna ole, mutta kyllähän ne vajaat kolme lisälitraa mahdollistavat sen, että pääsee mutkaista tietä näkymättömiin. Ja viimeisen mutkan jälkeen pulahtaa näkyviin bensa-asema;-).
Pitänee laittaa hankinta harkintaan, talvi on aikaa mietiskellä.
Pitkä on tuo URLi, mutta tuo on ainoa, jonka ruiskukawalle löydän. Kaasarikoneelle kyllä löytyy useita vaihtoehtoja. Kaipa tuon tilavuus - 2,7 gallonaa - on jenkkigallonoita. Kun sen kertoo 3,78, tankin kooksi tulee 10,2 litraa. Kovin iso ei tilavuuden lisäys vakiotankkiin verrattuna ole, mutta kyllähän ne vajaat kolme lisälitraa mahdollistavat sen, että pääsee mutkaista tietä näkymättömiin. Ja viimeisen mutkan jälkeen pulahtaa näkyviin bensa-asema;-).
Pitänee laittaa hankinta harkintaan, talvi on aikaa mietiskellä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
- Pyörä: Kawasaki Versys 300 . Kawasaki KLX 250 S
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: kawasaki KLX250S
Minulla on ollut tuo IMS tankki muutaman vuoden KLXssä. Todellinen tilavuus on siinä 11 litran paikkeilla eli ajotyylistä riippuen 100-150 km pidempään ajaa. Ostin aikoinaan brittiläiseltä tarvikemyyjältä vaikka USA.sta se mahtoi kumminkin tulla, kun toimitusaika oli niin pitkä.
Re: kawasaki KLX250S
Tuolta IMS:ltä suoraan aikanaan tilasin. Silloin väittivät tilavuudeksi 3 gallonaa. Reilun viikon päästä tilauksesta oli tankki kotona.
Silloin 2015 tuo taisi olla ainoa EFI malliin sopiva tankki.
Silloin 2015 tuo taisi olla ainoa EFI malliin sopiva tankki.
Re: kawasaki KLX250S
Löysin IMS:n passelin tankin sekä brittiläiseltä että jenkkiläiseltä kauppiaalta. Britanniasta tilattuna tankin hinnaksi tulisi £402 eli 438€. Kaliforniasta tilatulle tulisi hintaa $325 eli 275€. Plus siihen molemmille lähetysmaksut sun muut. Eli hintaeroa ilman lisäkuluja olisi 163€. Hetken aikaa jo uskoin, että D. Trump on kivempi kaveri kuin B. Johnson. Mutta eipä sieltä Kalifornian sivuilta pystynytkään tekemään kansainvälisiä tilauksia. Lähetin sinne e-mailin, jossa hieman kummastelin asiaa. Saa nähdä, mitä vastaavat, jos vastaavat.
Suomen motskarikauppiailta tuskin moista löytyy?
Suomen motskarikauppiailta tuskin moista löytyy?