Bmw f 650 gs 01-07 ja f650 gs <08 erot sora ominaisuuksissa
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Bmw f 650 gs 01-07 ja f650 gs <08 erot sora ominaisuuksissa
Kiinnostaisi tietää kuinka tuo vanhempi yksipyttyinen F 650 gs eroaa alustaltaa verrattuna tuohon uudempaan kaksi pyttyiseen F650 (800) malliin?
Tämä uudempi 650 gs kun on enempi suunnattu asvaltille kuin sen isoveli 800 gs. Mietityttää että pärjääkö tämä uudempi "asvaltti" malli sora ominaisuuksissa kumminkin tolle vanhalle yksipyttyselle mallille. 800 gs kun on mulla laskuista pois sen suuremman korkeuden takia. Tällälaistä tuli tässä pohdittua.
Tämä uudempi 650 gs kun on enempi suunnattu asvaltille kuin sen isoveli 800 gs. Mietityttää että pärjääkö tämä uudempi "asvaltti" malli sora ominaisuuksissa kumminkin tolle vanhalle yksipyttyselle mallille. 800 gs kun on mulla laskuista pois sen suuremman korkeuden takia. Tällälaistä tuli tässä pohdittua.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Re: ja f650 gs <08 erot sora ominaisuuksissa
Ota vielä vertailuun mukaan BMWG650XCountry,mulla sellainen ja persejalkaiselle hyvä peli( 167cm)Kysy vaan siitä,vastaan mielelläni.
Itse ottaisin ehdottomasti noista vanhemmista sen Dakar-version 21' etupyörän takia jo pelkästään.
Itse ottaisin ehdottomasti noista vanhemmista sen Dakar-version 21' etupyörän takia jo pelkästään.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
- JyskänRiku
- Pyörä: BMW F800GS -10
Re: Bmw f 650 gs 01-07 ja f650 gs <08 erot sora ominaisuuksi
Saahan uutta yksimukista versiota Sertaona, jossa myös 21" etunen. On sitten ihan eri planeetalta kuin 19" etusella. Ja mitä tulee tuohon kasisataseen (800) niin pojalla on sellanen ja mittaa taitaa olla 160 cm. Hyvin toimii lyhemmälläkin kuskilla, madalletulla satulalla taitaa just mennä molemmista jaloista varpaat maahan.
Ei niillä pyörillä jalat maassa mennä, osta vaan se 800GS (kaadut kuitenkin)Apox kirjoitti:Kiinnostaisi tietää kuinka tuo vanhempi yksipyttyinen F 650 gs eroaa alustaltaa verrattuna tuohon uudempaan kaksi pyttyiseen F650 (800) malliin?
Varpimalla tässä mennään
Niin mulla on suurin ongelma sivujalka
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Jos siis vertailussa on "normaali" ykspyttynen F650GS (ei Dakar), niin kyllä kakspyttysestä on paljon enempi iloa paremman moottorin ja kuuden vaihteen ansioista. Varsinkin kuormattuna. En oikein jaksa uskoa, että alustoissa olisi merkittävää eroa. Ja ainakin omassa vanhassa F650GS:ssä molemmat päät pohjasivat aika tiuhaan (eteen vaihdoinkin progressiiviset jouset).
Timo
Timo
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Ja tuossa G650Xcountryssa on myös vakiona aika pintakova jousitus
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Re: ja f650 gs <08 erot sora ominaisuuksissa
Varmasti ihan hyvä pyörä tuo country, mutta ei taidan jättää pois laskuista. Pyörä tulisi näin ennakko arveluiden perusteella sellaiseen ajoon et 70/30 asvaltti/sora ajoa. Tiedä sitten miten tuosta soralla/maastossa ajamisesta innostuu. Se on varmaa että pitempiä matkoja tulisin ainakin ajamaan. Tuo vanha normi yksipyttyinen 650 gs ja uus kaksi pyttynen 650 gs ollu mielessä niiden mataluuden takia. Kunhan saa enemmän kokemusta nii kattelee sitte vaikka korkeempaa jos siltä tuntuu. Luulisin että kun tuohon uudempaan kaksi pyttyseen 650 gs malliin kun vaihtaa hiukan karkeemmat renkat niin eiköhän se mulla mene soratie ja pikku polku poikkeamilla minne tarvii? Jos jonnekki ei uskalla tolla lähtee yrittää, nii on sitte menemättägixxerman kirjoitti:Ota vielä vertailuun mukaan BMWG650XCountry,mulla sellainen ja persejalkaiselle hyvä peli( 167cm)Kysy vaan siitä,vastaan mielelläni.
Moi, molemmathan ovat tosi kivoja pyöriä. Minulla on ollut kumpikin. Mikset tekisi niin, että ensin ostat halvemman ja myöhemmin vaihdat sen uudempaan ja kalliimpaan. Itse hyödyin EUR 300 vaihdossa samaan Twin 650 GS:ään kuin suorassa ostossa olisin pysytnyt.
Renkaat ratkaisee varsinkin soralla. Mulla oli aluksi kumassakin Metzler Tourrencet. Asfaltilla ihan OK, mutta sorahan ei niillä maistunut. Marraskuusssa vaihdion Heidenau K60 Scouteihin, mutta tuli talvi ja on kilometrit on olleet minimissä. Soralla K60 on mainiosti ihan kunnolliset jos et ole kilpakuski.
Kokemuksia tarvii vielä kereäillä
Renkaat ratkaisee varsinkin soralla. Mulla oli aluksi kumassakin Metzler Tourrencet. Asfaltilla ihan OK, mutta sorahan ei niillä maistunut. Marraskuusssa vaihdion Heidenau K60 Scouteihin, mutta tuli talvi ja on kilometrit on olleet minimissä. Soralla K60 on mainiosti ihan kunnolliset jos et ole kilpakuski.
-
sam1
- Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Hei,
Minä vaihdoin viime kesänä singlen twiniin (molemmissa renkaina tourancet) ja siltä pohjalta tulee seuraavia komentteja:
- matka-ajossa twin on todella paljon parempi
- matkavauhtina voi hyvin pitää 110-130 (mulla tosin isompi pleksi), singlessä hyvä matkavauhti pidemmässä ajossa oli 90.
- 6-vaihde ja twinin "värinättömyys" tekevät ajamisesta mukavampaa
- isommalla soratiellä ei merkittävää eroa
- pienellä hiekkatiellä single on ketterämpi ja jotenkin "hauskempi", ehkä kierroskonemaisemman luonteensa vuoksi...twin tuntuu antavan tehot alhaisemmaksi kierrosalueella ja jotenkin kierrosten noustessa tehot loppuu. Tässä tosin voi olla kyse siitä etten vielä ole ehtinyt sillä niin paljon ajaa/testailla
Molemmat erinomaisen hyviä pyöriä minulle, joku toinen eri mieltä varmasti
Ajan nykyisin mieluummin hiekalla/soralla mutta silti asvalttiajoa tulee varmasti ainakin puolet.
Kysele lisää, vastainen mielelläni...
Sam1
Minä vaihdoin viime kesänä singlen twiniin (molemmissa renkaina tourancet) ja siltä pohjalta tulee seuraavia komentteja:
- matkavauhtina voi hyvin pitää 110-130 (mulla tosin isompi pleksi), singlessä hyvä matkavauhti pidemmässä ajossa oli 90.
- pienellä hiekkatiellä single on ketterämpi ja jotenkin "hauskempi", ehkä kierroskonemaisemman luonteensa vuoksi...twin tuntuu antavan tehot alhaisemmaksi kierrosalueella ja jotenkin kierrosten noustessa tehot loppuu. Tässä tosin voi olla kyse siitä etten vielä ole ehtinyt sillä niin paljon ajaa/testailla
Ajan nykyisin mieluummin hiekalla/soralla mutta silti asvalttiajoa tulee varmasti ainakin puolet.
Kysele lisää, vastainen mielelläni...
Sam1
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
HaidenauOrma kirjoitti:Moi, molemmathan ovat tosi kivoja pyöriä. Minulla on ollut kumpikin. Mikset tekisi niin, että ensin ostat halvemman ja myöhemmin vaihdat sen uudempaan ja kalliimpaan. Itse hyödyin EUR 300 vaihdossa samaan Twin 650 GS:ään kuin suorassa ostossa olisin pysytnyt.
No onko nuo aluvanteet sitten kuinka paljon huonommat tälläsessä käytössä, että kuinka helposti ottavat itteensä? Kieroiksi varmasti helposti menevät luulisin?suke62 kirjoitti:HaidenauOrma kirjoitti:Moi, molemmathan ovat tosi kivoja pyöriä. Minulla on ollut kumpikin. Mikset tekisi niin, että ensin ostat halvemman ja myöhemmin vaihdat sen uudempaan ja kalliimpaan. Itse hyödyin EUR 300 vaihdossa samaan Twin 650 GS:ään kuin suorassa ostossa olisin pysytnyt.
Kokemuksia tarvii vielä kereäillä![]()
![]()
Ostat T63 tai TKC 80 niin (ei tainut (650/800)/700 saada T63 rengasta sit esim. Karoo) niin soralla ja vähän pehmeämmässäkin voi olla jopa mukavaa. 650 GS on hyvä ja itse en ostaisi al-vanteellista pyörää. Tosiasiassa et ikinä nauti soralla ym.ajamisesta jos ostat sinne soveltumattomat renkaat. Renkaat auttavat paljon varsinkin kun luotat niihin.Huippumiehet vetävät gumilla kuin gumilla, mutta amatöörit "tunteella".
- Kanttura
- Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Tuli ajeltua n. 25.000 km twini-650 gessulla sekalaista ajoa (pitkää matkaa assulla, paljon soraa, vähän hiekkaa ja reilusti metsäpolkuja, kivikoita ja kaikenlaisia muita kivoja rymyämispaikkoja) eikä aluvanteisiin tullut ikinä lommon lommoa, vaikka ajotyyli on ajoittain melko railakasApox kirjoitti:No onko nuo aluvanteet sitten kuinka paljon huonommat tälläsessä käytössä, että kuinka helposti ottavat itteensä? Kieroiksi varmasti helposti menevät luulisin?suke62 kirjoitti:HaidenauOrma kirjoitti:Moi, molemmathan ovat tosi kivoja pyöriä. Minulla on ollut kumpikin. Mikset tekisi niin, että ensin ostat halvemman ja myöhemmin vaihdat sen uudempaan ja kalliimpaan. Itse hyödyin EUR 300 vaihdossa samaan Twin 650 GS:ään kuin suorassa ostossa olisin pysytnyt.
Kokemuksia tarvii vielä kereäillä![]()
![]()
Ostat T63 tai TKC 80 niin (ei tainut (650/800)/700 saada T63 rengasta sit esim. Karoo) niin soralla ja vähän pehmeämmässäkin voi olla jopa mukavaa. 650 GS on hyvä ja itse en ostaisi al-vanteellista pyörää. Tosiasiassa et ikinä nauti soralla ym.ajamisesta jos ostat sinne soveltumattomat renkaat. Renkaat auttavat paljon varsinkin kun luotat niihin.Huippumiehet vetävät gumilla kuin gumilla, mutta amatöörit "tunteella".
Aloitin mp-harrastuksen dakar-gessulla, jonka jälkeen siirryin twini-650 gessuun ja siitä nykyiseen 8-gessuunsam1 kirjoitti: Minä vaihdoin viime kesänä singlen twiniin (molemmissa renkaina tourancet) ja siltä pohjalta tulee seuraavia komentteja:
Sam1
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18
Dakari on mielestäni "veltto" ja rauhaton, riippu varmaankin ajamani yksilön renkaista
Vieläkin intoni kaksipyttyiseen 650/700/800 on olematon.
Halvalahan noita saa.
Osta E8GS
Nin se pituuus 166cm. korkokengillä ja sulkapäässä.
Vieläkin intoni kaksipyttyiseen 650/700/800 on olematon.
Halvalahan noita saa.
Osta E8GS
Nin se pituuus 166cm. korkokengillä ja sulkapäässä.
No niin taitaa kommentien perusteella olla niin että tuolla yksipyttysellä gessulla sen verta huonompi ajella noita pitkiä asvalti pätkiä, että taitaa olla parempi kallistua tuohon uudenpaan kaksipyttyseen. 650 gs ois mielessä kun vielä tuntuu nuo aluvanteetkin hiukan kovempaakin menoa kestävän. Koeajoille kun vielä tässä pääsisi lähipäivinä niin ois taas ehkä viisaampi. Sitten vaan pankkiin lakki kourassa