Honda CRF 250 L 2013

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nyt näyttää välitykset olevan aika kohdallaan ja kyllä noilla väleillä siirtymät pystyy hyvin ajamaan, kiihtyvyys ja kulku menee aika samoihin modatun WRR:än kanssa.

Ääni 21" vanteelle koska siihen löytyy selkeästi enemmän renkaita kun 19" vanteelle. Etuvanteeksi 2.15" alkaa olla aika leveä, 1.85 on hyvä kopromissi ja siihen sopii aika monen kokoista rengasta. Jos laitat 1.6 vanteen niin 90 leveä eturengas alkaa mennä muodoltaan palloksi ja kanttipito huononee kun sivunappulat ei pääse haukkaamaan samalla tavalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Hekeli kirjoitti:Pakko sitä kai sitten on testata. 8)
Ei se M:n keskiökään montaa kymppiä maksa, odottelen että saavat tilattua. Missä tuo vanteen teko kannattaa hoitaa? Symoticilla on ainakin kaikkea valmiina? D.I.D Dirtstar varmaan mustana passeli, onkohan 21x1.6 vai 21x1.85 parempi tähän käyttöön? (1.85 veikkaisin, 90/90-21 lienee sopivaa gummia, vai pitäiskö jopa 2.15 kysyä)
1.85 taitaa olla se yleisin leveys, kuten Koheltaja tuossa ed. totesi. Symotic tekee kuuleman perusteella laadukasta työtä. Alkaa nuo perinteiset vanteiden rihtaajat olla nykyään harvassa.. Siinä olis kans yks homma minkä vois ittekki joskus opetella :roll:
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Koheltaja kirjoitti:Viittikkö jossain välissä mitata paljonko keulaputkilla on paksuutta kolmioiden kohdalla?
Ei löyty mitään tarkkuusmittaa, mutta tuollaisella muovimittanauhalla yläkolmiosta sain noin 17,2cm ympäri, alakolmiosta 18,2cm eli halkaisijat luokkaa 547mm / 579mm +- jotain.
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Jos joku sattuu kaipaamaan service manuaalia, niin tuossahan onkin ihan legimaati PDF pistetty tarjolle:

http://www.hondampe.com.au/docs/owning_ ... L13_OM.pdf
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Ei ne vanteet kovin helppoja tunnu olevan jos kukaan ei tunne pyörää.. ainakin DIDin 21x1.85 vanteet on Symoticilla ja yleensäkin valmiiksi porattu KTM malliin. Joka ehkä saattaa toimia tässä tapauksessa tai olla toimimatta. Eli yritys ja erehdys taktiikalla menisi ja todennäköisesti pinnatkin pitäisi mitata ja valmistaa... muilla valmistajilla ei melkein tunnu edes olevan tuota 1.85 valikoimissa..

Toisaalla mittailtiin että L ja M keskiöissä on identtiset reiät jarrulevylle, joten M:n isokin levy sopii L:n keskiöön. Joten Thaikuista lähti tilaukseen orkkis 21x1.60 valmiiksi kasattu etupyörä 200€ posteineen.. hopeinenhan se on mutta voihan sitä vaikka teippailla mustaksi tuohon hintaan. :lol:

Mikä lie sitten on tuo L ja M:n keskiön ero kun kuvistakaan ei nopeasti erota mitään mutta tuotekoodi eri. Pinnareikien kulmat? Täytyy katsoa jos tuosta aikaisemmin tilaamasta ylimääräisestä M:n keskiöstä teettäisi sen 19" vanteen kokeilun vuoksi myöhemmin..
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Sehän toimii ja erittäin halpa päivitys ämmästä älläksi. Ei se Unicrossi äkkiseltään liian pallolta näytä tuossa 21x1.6 vanteellakaan (D.I.D.iähän tuo Honda OEMikin on), täytyy käydä vähän surauttelemassa. Michelin AC10 80/100-21 on kanssa odottamassa jos tarvitsee testata, aavistuksen harvemmassahan siinä nuo nappulat on ja noin pari senttiä matalampi mutta kuvioltaan käytännössä sama.

Kuva
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja THA »

Pakko vähän kommentoida - ei voi mitenkään sanoa AC10 ja Unicross kuvioltaan suunnilleen samaksi kun ero on melkein kuin yöllä ja päivällä... lisäksi toinen on ns. paloletku ja toisessa kunnon ilmatila, toinen vatkaa ku hullu tiellä ja toinen rullaa smoothisti...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Unicrossi on kyllä todella jäykkä ja isompi. Mutta taitaa nämä kuvion erot olla taas sitten jotain nillittämistä millieroista (joka varmasti eroja voikin tehdä - en edes ole molemmilla ajanut), kyllä ne nappulat itselle näytti olevan käytännössä samassa järjestyksessä, mallisia (no vähän vinoeroja) ja kokoisiakin. Harvemmassa vain misukassa. Ja nyt puhutaan vain etusista. Mutta ei kai tätä nyt tarvitse rengasketjuksi muuttaa, kunhan yleisiä mietteitä heitin.

KuvaKuva
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Hopea näytti kivalta joten laitoin nyt sitten mätsäävän 18" takapyöränkin tulemaan. Ei ole kiire niin yhteensä 188€ laivarahdilla..
Viimeksi muokannut Hekeli, Ma Touko 11, 2015 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JGo
Viestit: 1
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 6:31 pm
Pyörä: CRF250L
Paikkakunta: Helsinki

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja JGo »

Talvella tein kaupat 250L-mallista ja pyörää on nyt madallettu nelisen senttiä. Sivuseisontatuella pyörä jää aivan liian pystyyn. Ajatuksena olisi ostaa toinen seisontatuki ja lyhentää sitä, mutta en ole vielä mistään kaupasta näitä löytänyt. Laittakaahan linkkiä, jos olette nähneet näitä jossain myynnissä. Vai onko 250M-mallin sivujalka valmiiksi sen verran lyhyempi, että kävisi tähän madallettuun L:ään?
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

M:n jalka on joku vajaa 5cm lyhyempi, juuri tuossa vertailtiin yhden L:n kanssa jonka kanssa varmaan vaihdetaan päittäin. Värit niissä vain eri (musta/hopea), mutta voi tietysti maalailla..

Ihan varaosanahan noita merkkitiskiltä vain saa. Ulkomailla noin 25€ eli täällä tiskillä voinee varautua 50-100€ hintaan. Itse kävisin varmaan vain jossain nyrkkipajalla leikkauttamassa/hitsaamassa pyörässä kiinni niin pääsee helpoimmalla/halvimmalla.
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Nostetaas vähän tätäkin ketjua, nyt on yksi pidempi surautus tehty Spiral Tall Seatilla ja kyllä ajoasento on paljon luonnollisempi tämmöiselle 176cm pätkällekin. Noin nelisen senttiä nostaa pyllyä ja muutenkin sopivasti kapeampi.
Viimeksi muokannut Hekeli, Ma Touko 11, 2015 9:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Juttelin tänään erään CRF L:än omistajan kanssa joka olisi madallusta vailla, keula helppo, tueksi supermotomallin tuki mutta mistä löytyy madaltavaa koiranluuta valmiina?
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja ATC »

Net on perän madaltaneet vaan poraamalla iskariin alakiinnikkeeseen uuden reiän pikkaisen ylemmäksi. Yksinkertainen ja toimiva.
Rick on melko epeli modaamaan noita pikkupyöriä ja täältä löytyy monta hyvää vinkkiä http://www.rickramsey.net/CRF250Lmods.htm
Weteraani kurapyöräilijä
Hekeli
Viestit: 336
Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Pyörä: 690 Duke R
Paikkakunta: Manse

Re: Honda CRF 250 L 2013

Viesti Kirjoittaja Hekeli »

Joku laittoi CBR500R koneen pikku possuseen..

http://advrider.com/index.php?threads/c ... d.1077236/

Ihan hauska vaikka aavistuksen painava lehmä onkin. :D
Vastaa Viestiin