KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

jaa kirjoitti: Ma Kesä 06, 2022 7:35 am No pahus. Jos tuollaisia murheita on tuon pleksin kanssa, niin sitten ei taida uskaltaa kokeilla. Taidan sittenkin jättää ensi talveen ja pistää oma valo tohtorille menemään. Ei tässä ny mikään kiirus ole. Ite taistelin pitkään oman pleksin kanssa ja virittelin siihen oman kökötyksen joka toimii jotenkuten kohtuullisesti. Alkuperäinen pleksi lyhyeksi ja touring pleksi päälle. Orggis oli ihan kamala pyörteilyltään. Tohonkin piti pistää noihin kahden pleksin väliin mustaa jäkiserkkaa kun kahden pleksin välissä kumpainenkin valo heijastui suoraan silmiin pimeässä.

Näyttäisi sekä carbon ja kirkas vaihtoehto noista olevan sen verran eri mallinen kuin alkuperäiset muodot, että ei taida saada muotoiltua tuota touringpleksiä enää siihen päälle millään. Ja muutoinkin tuossa lisätuseerauksessa just hukkuu se ajatus, että ei tarttis tehdä ihan hirmusesti lisävirityksiä. Juu onnistuu kädentaidot, mutta nyt on oikeasti motivaatio hukassa tommosten kanssa. Kait sitä vaan on tullut vanhaksi kun jo teki maalaukset, putkien vaihdot 2-2 -> 2-1 touringpleksiviritykset, vaihtoi männät ja tuseerasi kaksi erilaista penkkiä. Ny vaan riittää motivaatio (JA AIKA) ajamiseen.
Nonni, sinne läks Puolaan valo asennettavaksi.
Avatar
Puisto
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 4:50 pm
Pyörä: 990S Adv, 450 EXC, 1100 Blackbird
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Puisto »

Laita kommenttia sitten kun pääset testaamaan.
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hieman heikko kuva mutta tunnustus kisaan mutta onko kukaan nähnyt myynnissä tuommosesti kiinnitttyviä lisävalo tellinkejä. Vai liekö DIY.
image003.jpg
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Peltsi kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 9:25 pm Hieman heikko kuva mutta tunnustus kisaan mutta onko kukaan nähnyt myynnissä tuommosesti kiinnitttyviä lisävalo tellinkejä. Vai liekö DIY.image003.jpg
Näyttäis ihan Touratech:in tuotteelta.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ok. Ovat tehny tuohonki vaikka mitä aikoinaan. Nyttemmin aika lyhä lista.

Oli nuo siksi siisti että aattelin että tehastekoset ois.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Eipä tosiaan näytä enää juuri mitään olevan tarjolla vanhaan LC8:iin.

Mutta jos oikein muistan niin tuo oli toinen versio TT:n lisävalo kiinnikkeistä. Toisella puolella sumari ja toisella lisäpitkä. Toinen versio oli niin että tulivat tuohon ajovalon alle. Oikein tyylikkään kiinnityspaneelin kanssa siihen ilmanottoaukon tilalle.

Mulla oli useampi niitä TT:n paksuja katalogeja joskus mutta on jonkun muuton yhteydessä mennyt paperinkeräykseen. Harmi mutta kaikkea ei voi säästää..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Näin on. Just nakkasin jakoon MP lehtiä melko pinon.

Pitää joskus hommata swmotechin tekemä. Kun koppeutuu.
Paskapuhetta, mutta uskon.
jaa
Viestit: 817
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

jaa kirjoitti: Ke Syys 07, 2022 1:26 pm Nonni, sinne läks Puolaan valo asennettavaksi.
Vielä en kerenny laittamaan takasin, mutta tältä näyttää irtonaisena.(jos osaan laittaa liitteen...)
Liitteet
IMG_20221001_103859.jpg
Ilmarisebastian
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Touko 11, 2020 5:33 pm
Pyörä: Etsinnässä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ilmarisebastian »

Terve! Itselle adventure aika uusi tuttavuus ja pitäisi keulan stefat vaihtaa. Hyviä vinkkejä siihen hommaan? Ja paljonko öljyä menee per putki?
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Ilmarisebastian kirjoitti: Su Heinä 23, 2023 3:17 pm Terve! Itselle adventure aika uusi tuttavuus ja pitäisi keulan stefat vaihtaa. Hyviä vinkkejä siihen hommaan? Ja paljonko öljyä menee per putki?
Keulahan on samanlainen, kuin kaikki WP yksikammiokeulat. Jos ei ole näitä purkanut, niin kannattaa katsoa Youtubesta videoa aiheesta. Pääsee helpommalla, kuin täällä yrittäisi sellittää. Öljyä menee puolenlitran paikkeilla / putki, mutta määrä mitatataan millimetreina putken yläpinnasta, jonka standardi mitta on 100mm, joskin sillä voi vähää säätää vaimentimen toimintaa. Välttämättä litran purkki öljyä ei aivan riitä.
Hessu M
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Hessu M »

Tuosta kytkimestä kyselen seuraavaa : kun hissuttelee pientä polkua ykkösellä ja kytkin vedossa niin kytkin alkaa pikkuhiljaa imuttamaan kokonaan kiinni eli ei irrota pienelle luistolle. Nestepaine ikäänkuin pakenee letkusta ja vaikutelmana on, että neste kiertää pääsylinterissä takaisin säiliöön. Pääsylinteriin on vaihdettu korjaussarja - ei vaikutusta. Työsylinteri ei vuoda eikä nestettä katoa säiliöstä. Öljyt on vaihdettu joka talvi ja se musta moska siivottu säiliön pohjalta. Työsylinteri niinikään on avattu ja putsattu vuosittain ja on edelleen originaali, myös o-rengas. Kilsoja on 100t, vuosimalli 2008. Öljynä on Maguran tai Motorexin mineraaliöljy. Kytkinletku on orkkis.

Kun kahvasta pumppaa pari kertaa niin kytkin irrottaa taas mutta vain hetken. Voiko tuo pääsylinteri kulua niin, että korjaussarjasta huolimatta paineet ja nesteet pääsee pääsylinterin männän kumeista ohi takaisin säiliöön. Uusi kahvasylinteri ei ole ihan halpa. Työsylinterin kaikki viat (mäntä halki, o-rengas vuotaa..) taitaa aiheuttaa nesteen katoamista?

Kytkimessä levypakka on reilusti tehtaan mitoissa ja kytkinkori jokseenkin virheetön. Moottoriöljynä on useimmiten Castrol 10/50 jaso ma2. Joskus jotain muutakin mutta aina jaso luokiteltua. Millä hitolla tuon saa taas pelaamaan? Ärsyttää muuten ihan hitosti, kun eivät myy sitä työsylinterin o-rengasta varaosana. Jostakin luin, että oikea o-rengas olisi : NBR90sh 24x2. Onko näin?
skuikka
Viestit: 2208
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Pääsylinteri voi kulua ja kuluukin. Tekee juuri tuota. Vaihdoin omaan samanikäisen EXC:n sylkän, niitä saa purkuosana satkulla. Millin pienempi joten käyttö kevenee mutta liikematka ei kasva kuitenkaan kauheasti.
Hessu M
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 10:36 pm
Pyörä: KTM990 Adv, KTM 690 Enduro R, TRS 250r
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Hessu M »

Jatkokysymys tuohon kuuluu, että onko kukaan korjauttanut kahvasylinteriä? Maailmalla on kuulemma firmoja, jotka poraavat väljäksi menneen sylinterin auki ja laittavat sinne rosterisen holkin johon orkkis mäntä kumeineen sopii. Tuon pitäisi sitten kestää maailman tappiin. Onko tuollaisia firmoja Suomessa? Yritin kuukkeloida muttei tullut osumaa. Re-sleeve on toimenpiteen nimi englanniksi.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

Hessu M kirjoitti:Jatkokysymys tuohon kuuluu, että onko kukaan korjauttanut kahvasylinteriä? Maailmalla on kuulemma firmoja, jotka poraavat väljäksi menneen sylinterin auki ja laittavat sinne rosterisen holkin johon orkkis mäntä kumeineen sopii. Tuon pitäisi sitten kestää maailman tappiin. Onko tuollaisia firmoja Suomessa? Yritin kuukkeloida muttei tullut osumaa. Re-sleeve on toimenpiteen nimi englanniksi.
Kyllä tuo pitäisi onnistua koneistamolla.

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla

Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mites taajaan ootte venttiilivälyksiä tarkastaisa vaihtanu tiivisteitä sinne. Mää en oo vielä kertaakaan 26-86 tkm välillä. Viimeksi etupytyn tiiviste ei ollu häävi ja panin vähä liimaa siihen kun ei uutta ollu.

No on kyllä kuluttaja ystävällisesti hinnoteltu tuo sarja misä molemmat kopan tiiv. , tulpantiiv, ja pulttien tiivisteet. Vähä reilu 30€ setti. Pitää ens kerralla uusia. Tai pitäs alkaa hommaan mutta taitaa mennä vähä syksympään kuiteski.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin