Totti kirjoitti:Katso missä kunnossa syylärin korkki ja tiiviste on. Voi tihkua sieltä.
Joku kirjoitti joskus AdvRiverilla että syylärin klemmarit löystyy ajan saatossa. Ja päästää nestettä pihalle. Vaihto "tavallisiin" ruuvikiristeisiin auttaa.
Jossain vaiheessa jos on mahdollisuus, niin kaikki ne pihdillä puritetut "kertakäyttöiset" kannattaa puristaa uudestaan, mikäli omistat sellaiset pihdit. Ruuvattava on silti paras.
Sylintereiden välinen letkusto vaatii vähän enemmän sormeilua.
Jaha. Niinpä oli jäähtyminen vieny taas alamerkkiin nesteet. Eli illalla kolmesti kuumaksi ja jätun talliin säiliö täynnä. Aamulla kun menin talliin niin alamerkisä taas. Mitä ehmettiä tuo on.
Minä vaihtelin tänä vuonna -07:aan kaikki letkut uusiin ja laitoin kiristettävät lemmarit. Tihkui jo aika monesta liitoksesta ja letkutkin oli jo vähän muotoa muuttaneet. Jonkun matkaa toista sataa taisi olla Keitaalla koko kasa. Kestää taas reilun vuosikymmenen.
Tuo merkin väli näyttäs olevan noin desi. Eli katoava määrä on silti siht pieni.
Toki mää aukasin puhasta käsipyyhettä vasten tuon syylärin korkin kuumana että sais nestettä näkyviin kunnolla. Turskahtihan se ihan hyvin. Eli osa tuosta kadonneesta määrästä voi mennä sen piikkiin.
Pitää tutkia mitä tuo Samco sarja maksaa. Ja saako muutako oranssina
Samalla tavalla kävi mun 990:ssä. Aina laski ala merkkiin, mutta ei sen alemmaksi. Ennen ja jälkeen pumppu rempan, joten en olisi huolissani asiasta. Kai se kuumana puskee sen ulos.
Happi kirjoitti:Samalla tavalla kävi mun 990:ssä. Aina laski ala merkkiin, mutta ei sen alemmaksi. Ennen ja jälkeen pumppu rempan, joten en olisi huolissani asiasta. Kai se kuumana puskee sen ulos.
Happi
Juu, sama homma oli mulla. Muutaman kerran lisäilin ja aina jonkun ajan päästä alamerkissä. Päättelin olevan ominaisuus ja lakkasin lisäämästä nestettä. 65 tkm. meni hyvin neste alarajassa. Sitten varmaan voi huolestua jos neste häviää alamerkin alapuolelle ja säiliö tyhjenee.
Huollossa kuitenkin vaihdettiin nesteet pari kertaa tuona aikana, mun pyörässä oli ilmeisesti päivitetty versio pumpusta, sille ei tehty mitään.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Tuo pieni ulos pulauttelu johtuu tod näk siitä, että syylärissä on pieni kupla ilmaa. Se laajenee siellä huomattavasti enemmän kuin neste. Lämmöt kun käy vakioflektin kytkimellä yli 100 asteen.
Ilmatessa sitä järjestelmää keula pitää nostaa (tai perä laskea, ottaa vaikka takarenkaan irti) ja siellähän on ilmasruuvi syylärissä vasemmalla puolella.
Ainakin itsellä tämä ilmiö loppui kun toistin ilmauksen pari kertaa.
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu.
Tane kirjoitti:Tuo pieni ulos pulauttelu johtuu tod näk siitä, että syylärissä on pieni kupla ilmaa. Se laajenee siellä huomattavasti enemmän kuin neste. Lämmöt kun käy vakioflektin kytkimellä yli 100 asteen.
Ilmatessa sitä järjestelmää keula pitää nostaa (tai perä laskea, ottaa vaikka takarenkaan irti) ja siellähän on ilmasruuvi syylärissä vasemmalla puolella.
Ainakin itsellä tämä ilmiö loppui kun toistin ilmauksen pari kertaa.
Tuon vois kyllä suorittaa ihan vaan että on tehty. Toissa kesänä mää kai vaihoin nesteet.
Letkujen uusiminen vois olla talvihomma. Eihän nuo ihmeitä näytä maksavan nuo Samcot mitä amuriikkalaiaet näkyy harrastavan.
Taidan vaan kyttäillä tuota ja ajella syksyn. Talvella letkut uusiksi. Etupytyn venakoppa oli kyllä saastainen. Ehkä ne pulttien tiivisteet ois hyvä uusia välillä.
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu.
Olisiko bensan saantiin viittaavaa?
Onko tankkien hanat auki
Bensansuodatin vaihtokunnossa
ruiskusuuttimessa roska
bensapumppu kunnossa
pumpun liittimet kunnossa vai hapettuneet
ja sähköpuolella sitten se ainainen jännitteensäätimen, ja sen liittimen kunto. Se kun aiheuttaa jos jonkinlaista ongelmaa.
"Kotari sammuilee ja hyytyy
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu."
ismo-r kirjoitti:Olikos tähän ongelmaan jo löytynyt ratkaisu?
"Kotari sammuilee ja hyytyy
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu."
Kytkinkahvassa on mikrokytkin, siihen ruiskaus wd40. Mulla teki 690e aikoinaan just tuota.