KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja timo »

Totti kirjoitti:Katso missä kunnossa syylärin korkki ja tiiviste on. Voi tihkua sieltä.
Joku kirjoitti joskus AdvRiverilla että syylärin klemmarit löystyy ajan saatossa. Ja päästää nestettä pihalle. Vaihto "tavallisiin" ruuvikiristeisiin auttaa.
Jossain vaiheessa jos on mahdollisuus, niin kaikki ne pihdillä puritetut "kertakäyttöiset" kannattaa puristaa uudestaan, mikäli omistat sellaiset pihdit. Ruuvattava on silti paras.
Sylintereiden välinen letkusto vaatii vähän enemmän sormeilua.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jaha. Niinpä oli jäähtyminen vieny taas alamerkkiin nesteet. Eli illalla kolmesti kuumaksi ja jätun talliin säiliö täynnä. Aamulla kun menin talliin niin alamerkisä taas. Mitä ehmettiä tuo on.
Paskapuhetta, mutta uskon.
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minä vaihtelin tänä vuonna -07:aan kaikki letkut uusiin ja laitoin kiristettävät lemmarit. Tihkui jo aika monesta liitoksesta ja letkutkin oli jo vähän muotoa muuttaneet. Jonkun matkaa toista sataa taisi olla Keitaalla koko kasa. Kestää taas reilun vuosikymmenen.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuo merkin väli näyttäs olevan noin desi. Eli katoava määrä on silti siht pieni.

Toki mää aukasin puhasta käsipyyhettä vasten tuon syylärin korkin kuumana että sais nestettä näkyviin kunnolla. Turskahtihan se ihan hyvin. Eli osa tuosta kadonneesta määrästä voi mennä sen piikkiin.

Pitää tutkia mitä tuo Samco sarja maksaa. Ja saako muutako oranssina :D
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

Samalla tavalla kävi mun 990:ssä. Aina laski ala merkkiin, mutta ei sen alemmaksi. Ennen ja jälkeen pumppu rempan, joten en olisi huolissani asiasta. Kai se kuumana puskee sen ulos.

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ok. Arvelinki että ae jostain syystä viihtyy alamerkisä. Niinkö Tojotan öljytikku :D

Jos huomena hakis uuden korkin syyläriin. Oli hyllysä paikalliaesa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 959
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Happi kirjoitti:Samalla tavalla kävi mun 990:ssä. Aina laski ala merkkiin, mutta ei sen alemmaksi. Ennen ja jälkeen pumppu rempan, joten en olisi huolissani asiasta. Kai se kuumana puskee sen ulos.

Happi
Juu, sama homma oli mulla. Muutaman kerran lisäilin ja aina jonkun ajan päästä alamerkissä. Päättelin olevan ominaisuus ja lakkasin lisäämästä nestettä. 65 tkm. meni hyvin neste alarajassa. Sitten varmaan voi huolestua jos neste häviää alamerkin alapuolelle ja säiliö tyhjenee.
Huollossa kuitenkin vaihdettiin nesteet pari kertaa tuona aikana, mun pyörässä oli ilmeisesti päivitetty versio pumpusta, sille ei tehty mitään.
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Tane
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 11:52 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure R
Paikkakunta: Kempele

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tane »

Tuo pieni ulos pulauttelu johtuu tod näk siitä, että syylärissä on pieni kupla ilmaa. Se laajenee siellä huomattavasti enemmän kuin neste. Lämmöt kun käy vakioflektin kytkimellä yli 100 asteen.
Ilmatessa sitä järjestelmää keula pitää nostaa (tai perä laskea, ottaa vaikka takarenkaan irti) ja siellähän on ilmasruuvi syylärissä vasemmalla puolella.
Ainakin itsellä tämä ilmiö loppui kun toistin ilmauksen pari kertaa.
Mika_Tz
Viestit: 895
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Kotari sammuilee ja hyytyy

Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.

Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.

Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tane kirjoitti:Tuo pieni ulos pulauttelu johtuu tod näk siitä, että syylärissä on pieni kupla ilmaa. Se laajenee siellä huomattavasti enemmän kuin neste. Lämmöt kun käy vakioflektin kytkimellä yli 100 asteen.
Ilmatessa sitä järjestelmää keula pitää nostaa (tai perä laskea, ottaa vaikka takarenkaan irti) ja siellähän on ilmasruuvi syylärissä vasemmalla puolella.
Ainakin itsellä tämä ilmiö loppui kun toistin ilmauksen pari kertaa.
Tuon vois kyllä suorittaa ihan vaan että on tehty. Toissa kesänä mää kai vaihoin nesteet.

Letkujen uusiminen vois olla talvihomma. Eihän nuo ihmeitä näytä maksavan nuo Samcot mitä amuriikkalaiaet näkyy harrastavan.

Ehkä tää ei meekkään vielä myyntiin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Putsari näyttää ihan siltä mitä aikasemmatki.

Taidan vaan kyttäillä tuota ja ajella syksyn. Talvella letkut uusiksi. Etupytyn venakoppa oli kyllä saastainen. Ehkä ne pulttien tiivisteet ois hyvä uusia välillä.Kuva
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Mika_Tz kirjoitti:Kotari sammuilee ja hyytyy

Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.

Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.

Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu.
Olisiko bensan saantiin viittaavaa?

Onko tankkien hanat auki
Bensansuodatin vaihtokunnossa
ruiskusuuttimessa roska
bensapumppu kunnossa
pumpun liittimet kunnossa vai hapettuneet


ja sähköpuolella sitten se ainainen jännitteensäätimen, ja sen liittimen kunto. Se kun aiheuttaa jos jonkinlaista ongelmaa.

Nuo nyt ensin katsoisin.
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Niissä hanoissa on sitten kanssa sihdit tankin puolella.
ismo-r
Viestit: 56
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:24 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ismo-r »

Olikos tähän ongelmaan jo löytynyt ratkaisu?


"Kotari sammuilee ja hyytyy
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu."
Ismo R
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

ismo-r kirjoitti:Olikos tähän ongelmaan jo löytynyt ratkaisu?


"Kotari sammuilee ja hyytyy
Tämä tapahtuu pian startin jälkeen. Veto loppuu ja sammuuu välillä kun painaa kytkimen pohjaan. Lähtee kyllä käyntiin ja olen ajanut kymmeniä kilometrejä oireitta.
Vasen tankki oli irti elokuun alussa kun vaihdoin öljyt.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Vm-08 ja 78900 ajettu."
Kytkinkahvassa on mikrokytkin, siihen ruiskaus wd40. Mulla teki 690e aikoinaan just tuota.
Vastaa Viestiin