R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS advendure
ohjaustangosta tuli mieleen, että mulla olis tarpeettomana adventuren tanko, se on se korkeammalla taitolla oleva. joku 2006, siisti ja ehjä, mutta se välitanko puuttuu.
eli korkeampana se oikeastaan vastaa sitä että laittaisi vakiotankoon raiserit. Joissain malleissa kai tuo oli vakiona.?
eli korkeampana se oikeastaan vastaa sitä että laittaisi vakiotankoon raiserit. Joissain malleissa kai tuo oli vakiona.?
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS advendure
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet asfalttiajossa?
Netin speksissä sanotaan etu 2.5bar ja taka 2.9bar ykspäällä.
Mulla tässä vielä Heidenau (K60?) alla ja paineet oli 1.2/1.8 bar.
Liekkö ed.omistajan peruja sorateiltä… lasketteko paineita sorateille?
T.kane
Netin speksissä sanotaan etu 2.5bar ja taka 2.9bar ykspäällä.
Mulla tässä vielä Heidenau (K60?) alla ja paineet oli 1.2/1.8 bar.
Liekkö ed.omistajan peruja sorateiltä… lasketteko paineita sorateille?
T.kane
Re: R1200GS advendure
Nuo speksit 2.5/2.9 bar pätevät tehtaan mukaan silloin, kun "mukana matkustaja ja/tai kuormaa" (lämpötilassa 20C). Yksin ajettaessa 2.2/2.5 bar.
Olen pitänyt Touranceissa vähän speksiä enemmän, etenkin silloin kun mukana on sekä matkustaja että täysi kuorma. Olen sen verran laiska säätelemään paineita, että samoilla on pääosin soratietkin ajettu, mutta tätä tuskin kannattaa suosituksena ottaa.
Olen pitänyt Touranceissa vähän speksiä enemmän, etenkin silloin kun mukana on sekä matkustaja että täysi kuorma. Olen sen verran laiska säätelemään paineita, että samoilla on pääosin soratietkin ajettu, mutta tätä tuskin kannattaa suosituksena ottaa.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Re: R1200GS advendure
Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun otsikon Bemarin penkistä on kyse, vaikka tarvike ei mitenkään mallikohtainen olekaan.
Tilasin Amazonista tällaisen verkkoläpyskän (linkki) ajatuksena lähinnä vähän jämäköittää alkuperäistä turhan pehmeää penkkiä. Mainoksessa tuota mainostetaan myös viilentävänä alustana.
Nyt on vajaan parin tonnin verran kokemusta eikä ollenkaan hullummalta vaikuta. Etenkin kaksi päällä, kun ei ole niin paljon tilaa vaihdella asentoa tms. Yksi päivä tuli ajettua yli 30 asteen lämmössä eikä tosiaan housut liimaudu penkkiin, kun jää ilmarakoa alle.
Eihän tuo tietenkään kunnon satulaa korvaa, mutta kun on 15 vuotta originaalilla ’kärsinyt’ ja joskus pitkiäkin siivuja, niin ei oikein enää tässä vaiheessa viitsi alkaa penkkikaupoille. Kolme kymppiä on joskus mennyt turhempaankin kohteeseen.
Tilasin Amazonista tällaisen verkkoläpyskän (linkki) ajatuksena lähinnä vähän jämäköittää alkuperäistä turhan pehmeää penkkiä. Mainoksessa tuota mainostetaan myös viilentävänä alustana.
Nyt on vajaan parin tonnin verran kokemusta eikä ollenkaan hullummalta vaikuta. Etenkin kaksi päällä, kun ei ole niin paljon tilaa vaihdella asentoa tms. Yksi päivä tuli ajettua yli 30 asteen lämmössä eikä tosiaan housut liimaudu penkkiin, kun jää ilmarakoa alle.
Eihän tuo tietenkään kunnon satulaa korvaa, mutta kun on 15 vuotta originaalilla ’kärsinyt’ ja joskus pitkiäkin siivuja, niin ei oikein enää tässä vaiheessa viitsi alkaa penkkikaupoille. Kolme kymppiä on joskus mennyt turhempaankin kohteeseen.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Re: R1200GS advendure
Nyt on anturi vaihdettu, pitää alkaa seuraileen tripin kanssa miten palkit vähenee. Tosin tuo trippikin pitäis joskus testata gps ajetun matkan kanssa että miten oikeesti paikkansa pitävä todellisten kilsojen kanssa. Rapiat 320€ kustansi yhteensä.
Re: R1200GS advendure
25km ajoa ja siihen hyytyi täysin tankki täynnä tienposkeen, näinkö hylkäsi lady fortuna.
Hinurilla mopo takaisin liikkeen pihalle, ootellaan tietoa maanantaina.
Voihan se olla sattumaa esim regulaattori, pitänee hommata/ tehdä varoiksi tuo bypass kaapeli.
Hyvin pelannut tähän asti reilu kk / 5tkm.
Hinurilla mopo takaisin liikkeen pihalle, ootellaan tietoa maanantaina.
Voihan se olla sattumaa esim regulaattori, pitänee hommata/ tehdä varoiksi tuo bypass kaapeli.
Hyvin pelannut tähän asti reilu kk / 5tkm.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Tilasin tuolta KFM:ltä kanssa nuo laakerit ja myös sen holkin. Mutta millä saa sen vanhan pois? Jalka ei lähde pois jos sitä holkkia ei poista. Se pyörii kyllä ja liikkuu mutta ei tule pois? Pitääkö se dremelillä pilkkoa. Aapuva.JJ kirjoitti: ↑Ke Kesä 13, 2018 10:09 pm Nostetaanpa tätäkin ketjua välillä. Sarjassa hyödyllistä remonttia pikkurahalla pari juttua:
Sivujalassa oli klappia sivusuunnassa jo aika lailla. Uudet puslat saranaan ja klappi poistui. Tuotenro 46537679105 x 2, kustansi Saksan kaupassa 14 € (KFM Motorräder).
Re: R1200GS advendure
"Jalka ei lähde pois jos sitä holkkia ei poista."
Ei jaksa muistaa, mutta en muista tuossa erityistä ongelmaa olleen, sanoisin etten ainakaan ole mitään dremelöinyt Muistelisin sen lähteneen pois kun tuon lukkorenkaan (1) vain irroitti...?
Ei jaksa muistaa, mutta en muista tuossa erityistä ongelmaa olleen, sanoisin etten ainakaan ole mitään dremelöinyt Muistelisin sen lähteneen pois kun tuon lukkorenkaan (1) vain irroitti...?
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Se lukkorengas on pois, rikka on pois, katkaisin on pois, pultti on pois ja tuo holkki pyörii reijässään mutta ei tule pois. Pitää kokeilla vielä napakammalla ulosvetäjällä nyppästä. Sekin pitää tehdä....
Jossain juutuubi videossa kaveri vaihtoi noi laakerit ja sillä oli sen holkin päihin mankeloitunut semmoset "levikkeet" jotka hankaloitti irrotusta reijästään. Mulla varmaan sama vika. Mulla tulee se uusi holkkikin kun saa tuon vanhan pois...
Jossain juutuubi videossa kaveri vaihtoi noi laakerit ja sillä oli sen holkin päihin mankeloitunut semmoset "levikkeet" jotka hankaloitti irrotusta reijästään. Mulla varmaan sama vika. Mulla tulee se uusi holkkikin kun saa tuon vanhan pois...
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Lähti se vihdoin. Holkin toiseen päähän oli kulunut ura mihin se laakeri oli mukautunut. Ja se pääty laippa ei sitten enää mahtunut laakerin läpi. Piti holkkia päästä dremelillä lyhentää että sai seisontatuen pois ja lyömällä se holkki irti. Sitä se 100tkm ja 15 vuotta ilman voitelua tekee. Mutta nyt se sivutuen 10 cm klappi pieneni yhteen senttiin. ...elämän pieniä iloja.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Onko kenelläkään kokemusta TracTive Suspension iskareista? Hollantilainen firma, sivujen mukaan Rovaniemellä Totaltek olisi suomalainen jälleenmyyjä?
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Tulipa hankittua sitten YSS iskarit, sekä eteen että taakse. Vaihto oli melko simppeliä, paitsi mitä nyt takaiskarin alapään ja etuiskarin yläpään irrotuksessa meinasi usko loppua... olivat pultit siksi tiukalla liimalla varmistettu. Ja etupään tukivarsi ei laskenut riittävän alas ennenkuin SW:n moottorin suojaraudat päästi yläpäistään irti ja muuten löysälle. Takaiskariin kävi suoraan se alkuperäinen muovisuoja paikalleen ja esijännityksen säätöpulikka sattuu juuri samaan kohtaan kun alkuperäisessä. Etujousen esijännitystä piti säätää aika paljon toimitusasetusta kireämmälle, että sai staattisen sag:in sopivaksi. Vielä pitää mittailla kuskin ja varusteiden kanssa se painuma sinne 30% kohdille joustomatkasta. Ihan nuo laadukkaille näyttää ja ensi kevät näyttää miten ne toimii ja pitemmän päälle miten kestää. Hintaa jäi parille 790€ tiskiltä noudettuna.... ebaysta olisi ehkä saanut halvemmalla, mutta kannatuksen vuoksi. Turhatekit maksaisi tuon Totaltekin kautta 617€ / kpl ja nuo TracTive hinnat löytyy niiden sivuilta + siihen päälle alv. Ilman alvia ne näytti edullisille. TracTive on aikaisemmin tehnyt kaikki Touratech in vaimentimet.
Re: R1200GS advendure
2008 adventure absivika. Motoscann ei löydä abs yksikköä. Tämmöset vikakoodit sain ulos 9311 no can messace. 9312 no can messace for speed singnal. Onko abs yksikkö paskana.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Re: R1200GS advendure
Siltä tuo vaikuttaisi. Välillä myös diagnostiikka työkalulla on väliä eli onko yksikkö aikaisemmin löytynyt?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
Juu. Nyt absi on pöydällä.
Joku teeitse tunari avannut absin ja jollain tökötillä yrittänyt liimata kannen takaisin. Eletroniikka ottanut turpaansa.
Moottori toimii,kun akulla kokeilin.
Elikkä pitäisi löytää nyt toimiva absi tai vähintään ehjä boxin elektroniikka.
Ilmeisesti -08 ja -09 mallisista gessuista menee heittämällä paikoilleen. Entäs uudemmista.
Joku teeitse tunari avannut absin ja jollain tökötillä yrittänyt liimata kannen takaisin. Eletroniikka ottanut turpaansa.
Moottori toimii,kun akulla kokeilin.
Elikkä pitäisi löytää nyt toimiva absi tai vähintään ehjä boxin elektroniikka.
Ilmeisesti -08 ja -09 mallisista gessuista menee heittämällä paikoilleen. Entäs uudemmista.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI