R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS advendure
Kiitokset vinkistä!
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Re: R1200GS advendure
Morjensta!
Tuollainen -12 1200gsa tuli taloon Trumpan tilalle ja pelihän on varsin mukava ajella.
Huollettu ja kunnossa oleva laite, alle 70tkm ajettu, mutta yksi asia hiukan vaivaa..
Keskialueella on selvästi laiha kohta, 100km/h kun lähtee kaasu auki kiihdyttämään, veto aaltoilee, ikäänkuin aavistuksen jarrulla ahdistettaisiin välillä.
Pyörä on täysin vakio ja pakoputken läppä näyttäisi liikkuvan, tulpat olivat tosi vaaleat, joten laihalla mennään.
Onko minkälaista vinkkiä, millä tuonne alas ja varsinkin keskialueelle saisi enemmän voimaa?
Jotain boosterplug yms juttuja tuli pikagooglauksella vastaan, ilmeisesti imulämmön arvon huijausta? (vastusvirityksiä?)
Powercommander varmasti olisi se juttu, mutta kannattaako vakioputken kanssa aatellakkaan?
Meteliä en viittisi kuunnella, pitäisi olla oikeasti hiljainen vaimennin, jos alkaa vaihtamaan. Saa toki ehdottaa hiljaista vaimenninta.
Vai siirtyykö suosiolla vesikoneiseen?
Tuollainen -12 1200gsa tuli taloon Trumpan tilalle ja pelihän on varsin mukava ajella.
Huollettu ja kunnossa oleva laite, alle 70tkm ajettu, mutta yksi asia hiukan vaivaa..
Keskialueella on selvästi laiha kohta, 100km/h kun lähtee kaasu auki kiihdyttämään, veto aaltoilee, ikäänkuin aavistuksen jarrulla ahdistettaisiin välillä.
Pyörä on täysin vakio ja pakoputken läppä näyttäisi liikkuvan, tulpat olivat tosi vaaleat, joten laihalla mennään.
Onko minkälaista vinkkiä, millä tuonne alas ja varsinkin keskialueelle saisi enemmän voimaa?
Jotain boosterplug yms juttuja tuli pikagooglauksella vastaan, ilmeisesti imulämmön arvon huijausta? (vastusvirityksiä?)
Powercommander varmasti olisi se juttu, mutta kannattaako vakioputken kanssa aatellakkaan?
Meteliä en viittisi kuunnella, pitäisi olla oikeasti hiljainen vaimennin, jos alkaa vaihtamaan. Saa toki ehdottaa hiljaista vaimenninta.
Vai siirtyykö suosiolla vesikoneiseen?
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS advendure
Onko ruiskurungot balanssissa?
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: R1200GS advendure
Tekasin piruuttani boosterplugin ja läpälle korvausputken, ei mitään vaikutusta ainakaan10Kohm vastuksella.
Jätin läpän nippusiteellä roikkuun sivuun ja sekin näytti toimivan ok ajossa.
Aivan kuin bensanpuutetta kokisi 6 vaihteella noin 140kmh ylöspäin.
Tuli mieleen, että voisiko olla niinkin yksinkertainen, kuin bensansuodatin, näissä tieten tankin sisällä ainoastaan suodatin?
Katti lienee ainoa saastelaite?
Jätin läpän nippusiteellä roikkuun sivuun ja sekin näytti toimivan ok ajossa.
Aivan kuin bensanpuutetta kokisi 6 vaihteella noin 140kmh ylöspäin.
Tuli mieleen, että voisiko olla niinkin yksinkertainen, kuin bensansuodatin, näissä tieten tankin sisällä ainoastaan suodatin?
Katti lienee ainoa saastelaite?
Re: R1200GS advendure
Bensaputsarin huuhtelua sen kymmenen kertaa, olihan mustaa mönjää täynnä, tuntui paranevan.
Pumpun jos vaihtaisi vielä, niin saa mielen päältä pois.
Pumpun jos vaihtaisi vielä, niin saa mielen päältä pois.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: R1200GS advendure
Huomasin talven huoltoa aloittaessa että ohjauslaakeri on väljä.
Siis se joka on ylemmässä T-kappaleessa.
Vaihtaminen lienee kohtuullusen helppo homma kunhan saa avaimen jostakin välistä alapuolella olevaan mutteriin.
Merkkiliikkeessä laakeri maksaa mukavasti yli 80€.
Mahtaakohan tämä olla kuinka spesiaali laakeri vai saisiko ihan laakerikaupasta?
Siis se joka on ylemmässä T-kappaleessa.
Vaihtaminen lienee kohtuullusen helppo homma kunhan saa avaimen jostakin välistä alapuolella olevaan mutteriin.
Merkkiliikkeessä laakeri maksaa mukavasti yli 80€.
Mahtaakohan tämä olla kuinka spesiaali laakeri vai saisiko ihan laakerikaupasta?
Re: R1200GS advendure
Speksien mukaan on ANGULAR BALL BEARING - 47X20X20,6 ja löytyy esim. https://www.etra.fi/fi/3204-a-2rs1tn9-m ... 0300002568. Hinnasta ei mitään käryä, mutta kysymällähän se selviää. Monesti nuo on saanut samaan hintaan BMW tiskiltä tai jopa halvemmalla.Retuperä kirjoitti: ↑To Joulu 30, 2021 7:30 pm Huomasin talven huoltoa aloittaessa että ohjauslaakeri on väljä.
Siis se joka on ylemmässä T-kappaleessa.
Vaihtaminen lienee kohtuullusen helppo homma kunhan saa avaimen jostakin välistä alapuolella olevaan mutteriin.
Merkkiliikkeessä laakeri maksaa mukavasti yli 80€.
Mahtaakohan tämä olla kuinka spesiaali laakeri vai saisiko ihan laakerikaupasta?
Vaihtaminen ei kovinkaan kummoinen homma ole, olikohan niin, että etulamppu pois niin mahtuu räikällä vääntämään mutterin auki ja momenttiin sitten kiinni.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: R1200GS advendure
Tuo etulampun poistaminen olikin hyvä neuvo, kiitos!
Pitää käydä laakerikaupasta hintaa kysymässä.
Pitää käydä laakerikaupasta hintaa kysymässä.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: R1200GS advendure
Laakeri on vaihdettu. Oli noin 1,5 tunnin homma kun rauhallisesti teki.
Laakeriliike ystävällisesti antoi kunnon alennuksen eli hintaa remontille tuli noin 40€.
Laakeriliike ystävällisesti antoi kunnon alennuksen eli hintaa remontille tuli noin 40€.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
2007 r1200 gs ja gsa iskarit: etupumpuissa varaosanumeroissa on yhden numeron ero, mutta onko mitä muuta eroa? Miten takana?
Re: R1200GS advendure
GSA on korkeampi, eli molemmat iskarit ovat pitemmät ja joustovaraa enemmän. GSA on myös raskaampi, joten jousten jäykkyydessä ja vaimennuksessakin lienee eroa.
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: R1200GS advendure
Ovatko vaihtokelpoisia keskenään? Meneekö perus gessuun adven iskarit?
Re: R1200GS advendure
Takaiskari ainakin käy suoraan (perä nousee), keulasta en ole varma, pitäisikö myös teleskoopit vaihtaa jos perus-Gessusta teker GSAn.
Re: R1200GS advendure
Akun vaihtohommia, paikalla Yuasan ytz12s, alla korokepala.
Mitä isompaa ootte laittanu tilalle?
Pyörä 2012, laiskasti aina startannut, nyt oli akku sökö.
Paikalleen näyttää sopivan reilustikkin isompi akku, aika paljon on nyt virrankuluttimia, niin starttivirtaa saapi olla reilusti.
Mitä isompaa ootte laittanu tilalle?
Pyörä 2012, laiskasti aina startannut, nyt oli akku sökö.
Paikalleen näyttää sopivan reilustikkin isompi akku, aika paljon on nyt virrankuluttimia, niin starttivirtaa saapi olla reilusti.