R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja jaket »

ohjaustangosta tuli mieleen, että mulla olis tarpeettomana adventuren tanko, se on se korkeammalla taitolla oleva. joku 2006, siisti ja ehjä, mutta se välitanko puuttuu.

eli korkeampana se oikeastaan vastaa sitä että laittaisi vakiotankoon raiserit. Joissain malleissa kai tuo oli vakiona.?
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Millaisia rengaspaineita olette pitäneet asfalttiajossa?
Netin speksissä sanotaan etu 2.5bar ja taka 2.9bar ykspäällä.
Mulla tässä vielä Heidenau (K60?) alla ja paineet oli 1.2/1.8 bar.
Liekkö ed.omistajan peruja sorateiltä… lasketteko paineita sorateille?

T.kane
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja JJ »

Nuo speksit 2.5/2.9 bar pätevät tehtaan mukaan silloin, kun "mukana matkustaja ja/tai kuormaa" (lämpötilassa 20C). Yksin ajettaessa 2.2/2.5 bar.
Olen pitänyt Touranceissa vähän speksiä enemmän, etenkin silloin kun mukana on sekä matkustaja että täysi kuorma. Olen sen verran laiska säätelemään paineita, että samoilla on pääosin soratietkin ajettu, mutta tätä tuskin kannattaa suosituksena ottaa.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja JJ »

Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun otsikon Bemarin penkistä on kyse, vaikka tarvike ei mitenkään mallikohtainen olekaan.

Tilasin Amazonista tällaisen verkkoläpyskän (linkki) ajatuksena lähinnä vähän jämäköittää alkuperäistä turhan pehmeää penkkiä. Mainoksessa tuota mainostetaan myös viilentävänä alustana.

Nyt on vajaan parin tonnin verran kokemusta eikä ollenkaan hullummalta vaikuta. Etenkin kaksi päällä, kun ei ole niin paljon tilaa vaihdella asentoa tms. Yksi päivä tuli ajettua yli 30 asteen lämmössä eikä tosiaan housut liimaudu penkkiin, kun jää ilmarakoa alle.

Eihän tuo tietenkään kunnon satulaa korvaa, mutta kun on 15 vuotta originaalilla ’kärsinyt’ ja joskus pitkiäkin siivuja, niin ei oikein enää tässä vaiheessa viitsi alkaa penkkikaupoille. Kolme kymppiä on joskus mennyt turhempaankin kohteeseen.
Liitteet
verkko_istuin.jpg
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja kane67 »

kane67 kirjoitti: Pe Elo 05, 2022 9:40 am Muistaakseni 210€ anturi ja 1 1/2 tunnin työlle arvio, jossain 350€ kieppeillä sanoi arvion (Biketeam Vantaa)
Pari tuntia kun varaa aikaa pelipaikalle niin pitäisi olla tehty.
Nyt on anturi vaihdettu, pitää alkaa seuraileen tripin kanssa miten palkit vähenee. Tosin tuo trippikin pitäis joskus testata gps ajetun matkan kanssa että miten oikeesti paikkansa pitävä todellisten kilsojen kanssa. Rapiat 320€ kustansi yhteensä.
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja kane67 »

:lol: 25km ajoa ja siihen hyytyi täysin tankki täynnä tienposkeen, näinkö hylkäsi lady fortuna.
Hinurilla mopo takaisin liikkeen pihalle, ootellaan tietoa maanantaina.
Voihan se olla sattumaa esim regulaattori, pitänee hommata/ tehdä varoiksi tuo bypass kaapeli.
Hyvin pelannut tähän asti reilu kk / 5tkm.
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

JJ kirjoitti: Ke Kesä 13, 2018 10:09 pm Nostetaanpa tätäkin ketjua välillä. Sarjassa hyödyllistä remonttia pikkurahalla pari juttua:

Sivujalassa oli klappia sivusuunnassa jo aika lailla. Uudet puslat saranaan ja klappi poistui. Tuotenro 46537679105 x 2, kustansi Saksan kaupassa 14 € (KFM Motorräder).
Tilasin tuolta KFM:ltä kanssa nuo laakerit ja myös sen holkin. Mutta millä saa sen vanhan pois? Jalka ei lähde pois jos sitä holkkia ei poista. Se pyörii kyllä ja liikkuu mutta ei tule pois? Pitääkö se dremelillä pilkkoa. Aapuva. :?
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja JJ »

"Jalka ei lähde pois jos sitä holkkia ei poista."
Ei jaksa muistaa, mutta en muista tuossa erityistä ongelmaa olleen, sanoisin etten ainakaan ole mitään dremelöinyt :? Muistelisin sen lähteneen pois kun tuon lukkorenkaan (1) vain irroitti...?
Liitteet
jalka.jpg
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Se lukkorengas on pois, rikka on pois, katkaisin on pois, pultti on pois ja tuo holkki pyörii reijässään mutta ei tule pois. Pitää kokeilla vielä napakammalla ulosvetäjällä nyppästä. Sekin pitää tehdä....
Jossain juutuubi videossa kaveri vaihtoi noi laakerit ja sillä oli sen holkin päihin mankeloitunut semmoset "levikkeet" jotka hankaloitti irrotusta reijästään. Mulla varmaan sama vika. Mulla tulee se uusi holkkikin kun saa tuon vanhan pois...
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Lähti se vihdoin. Holkin toiseen päähän oli kulunut ura mihin se laakeri oli mukautunut. Ja se pääty laippa ei sitten enää mahtunut laakerin läpi. Piti holkkia päästä dremelillä lyhentää että sai seisontatuen pois ja lyömällä se holkki irti. Sitä se 100tkm ja 15 vuotta ilman voitelua tekee. Mutta nyt se sivutuen 10 cm klappi pieneni yhteen senttiin. ...elämän pieniä iloja.
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Onko kenelläkään kokemusta TracTive Suspension iskareista? Hollantilainen firma, sivujen mukaan Rovaniemellä Totaltek olisi suomalainen jälleenmyyjä?
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Tulipa hankittua sitten YSS iskarit, sekä eteen että taakse. Vaihto oli melko simppeliä, paitsi mitä nyt takaiskarin alapään ja etuiskarin yläpään irrotuksessa meinasi usko loppua... olivat pultit siksi tiukalla liimalla varmistettu. Ja etupään tukivarsi ei laskenut riittävän alas ennenkuin SW:n moottorin suojaraudat päästi yläpäistään irti ja muuten löysälle. Takaiskariin kävi suoraan se alkuperäinen muovisuoja paikalleen ja esijännityksen säätöpulikka sattuu juuri samaan kohtaan kun alkuperäisessä. Etujousen esijännitystä piti säätää aika paljon toimitusasetusta kireämmälle, että sai staattisen sag:in sopivaksi. Vielä pitää mittailla kuskin ja varusteiden kanssa se painuma sinne 30% kohdille joustomatkasta. Ihan nuo laadukkaille näyttää ja ensi kevät näyttää miten ne toimii ja pitemmän päälle miten kestää. Hintaa jäi parille 790€ tiskiltä noudettuna.... ebaysta olisi ehkä saanut halvemmalla, mutta kannatuksen vuoksi. Turhatekit maksaisi tuon Totaltekin kautta 617€ / kpl ja nuo TracTive hinnat löytyy niiden sivuilta + siihen päälle alv. Ilman alvia ne näytti edullisille. TracTive on aikaisemmin tehnyt kaikki Touratech in vaimentimet.
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja AM »

2008 adventure absivika. Motoscann ei löydä abs yksikköä. Tämmöset vikakoodit sain ulos 9311 no can messace. 9312 no can messace for speed singnal. Onko abs yksikkö paskana.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Avatar
juvander
Viestit: 1760
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja juvander »

Siltä tuo vaikuttaisi. Välillä myös diagnostiikka työkalulla on väliä eli onko yksikkö aikaisemmin löytynyt?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
AM
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Kurikka

Re: R1200GS advendure

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu. Nyt absi on pöydällä.
Joku teeitse tunari avannut absin ja jollain tökötillä yrittänyt liimata kannen takaisin. Eletroniikka ottanut turpaansa.
Moottori toimii,kun akulla kokeilin.
Elikkä pitäisi löytää nyt toimiva absi tai vähintään ehjä boxin elektroniikka.
Ilmeisesti -08 ja -09 mallisista gessuista menee heittämällä paikoilleen. Entäs uudemmista.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
Vastaa Viestiin