Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Vesi-Gessun uudistumisesta on liikkunut huhuja jo jonkin aikaa, tuolla videota uudesta koneesta. Kölnin messuilla pitäisi esiteltämän. Aikaisemmasta poiketen tunnutaan myös arveltavan, että kaikki Boxer-mallit saavat päivityksen samaan aikaan.
https://youtu.be/zsIudWcSZXk
https://youtu.be/zsIudWcSZXk
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Onko tietoa voiko 2014 dynamic esa malliin vaihtaa lyhyemmät jouset heittämällä. Vai vaikuttaako se mahdollisesti jousituksen automatiikan toimintaan.
Hakusessa 2013-2015 mallinen pyörä, mutta jalat pitäisi myös yltää maahan. Pituutta 170. Nyt mulla on 2004 malli ja laitoin -25mm hyperpron jouset niin tuli aika sopiva.
Hakusessa 2013-2015 mallinen pyörä, mutta jalat pitäisi myös yltää maahan. Pituutta 170. Nyt mulla on 2004 malli ja laitoin -25mm hyperpron jouset niin tuli aika sopiva.
ktv org
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Kevättä ja Gessua odotellen. Siisti ja hyvin varusteltu Africa Twin meni EMC:lle, sieltä löytyy joka tarvitsee.
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Upeaaa, mutta ei HP:ta?mek kirjoitti:Kevättä ja Gessua odotellen. Siisti ja hyvin varusteltu Africa Twin meni EMC:lle, sieltä löytyy joka tarvitsee.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Hienoa MEK, onnittelut loistavasta valinnasta.
Minulla 2014 GSA LC jonka mittarissa nyt 90 000 km
Pyörä on toiminut suorastaan käsittämättömän hyvin.
Ainoa vika tähän mennessä on takarenkaan rengaspaineanturin pariston loppuminen.
Takarenkaita on kulunut 13 kpl
Eturenkaita 9 kpl
Etujarrupalat uusittiin 60 tkm kohdalla
Takajarrupalat uusittu kolme kertaa.
Akku on edelleen alkuperäinen
Etuliukuputkien stefat edelleen alkuperäiset.
Yhtään lamppua ei ole palanut koska kaikki on tyyppiä LED.
Takajarrulevy kului minimimittaan 80 tkm kohdalla.
Ajan melko paljon sora ja hiekkateitä jonka vuoksi takavanne on aina hiekkapölyssä.
Hiekkapöly ”syö” takajarrupaloja ja kuluttaa levyä tavanomaista enemmän.
Huollot ovat olleet mielestäni edullisia, 10, 30, 50 ja 70 tkm huollo noin 200 euroa.
20, 40 ja 60 huollot noin 400 euroa.
80 tkm huolto 500 euroa.
Kaikki huollot teetetty merkkiliikkeessä.
Polttoaineenkulutus on pienentynyt koko ajan kilometrien karttuessa.
Tämän kesän (15000 km) keskikulutus 4,6 litraa
Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä.
Bonuksena vielä erittäin edulliset vakuutusmaksut.
Minulla 2014 GSA LC jonka mittarissa nyt 90 000 km
Pyörä on toiminut suorastaan käsittämättömän hyvin.
Ainoa vika tähän mennessä on takarenkaan rengaspaineanturin pariston loppuminen.
Takarenkaita on kulunut 13 kpl
Eturenkaita 9 kpl
Etujarrupalat uusittiin 60 tkm kohdalla
Takajarrupalat uusittu kolme kertaa.
Akku on edelleen alkuperäinen
Etuliukuputkien stefat edelleen alkuperäiset.
Yhtään lamppua ei ole palanut koska kaikki on tyyppiä LED.
Takajarrulevy kului minimimittaan 80 tkm kohdalla.
Ajan melko paljon sora ja hiekkateitä jonka vuoksi takavanne on aina hiekkapölyssä.
Hiekkapöly ”syö” takajarrupaloja ja kuluttaa levyä tavanomaista enemmän.
Huollot ovat olleet mielestäni edullisia, 10, 30, 50 ja 70 tkm huollo noin 200 euroa.
20, 40 ja 60 huollot noin 400 euroa.
80 tkm huolto 500 euroa.
Kaikki huollot teetetty merkkiliikkeessä.
Polttoaineenkulutus on pienentynyt koko ajan kilometrien karttuessa.
Tämän kesän (15000 km) keskikulutus 4,6 litraa
Öljyä ei ole tarvinnut lisätä vaihtovälillä.
Bonuksena vielä erittäin edulliset vakuutusmaksut.
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Halvat huollot ja vakuutusmaksut on tiedossa, kun ennen Hondaa oli -07 R1200 GS. HPtä en raaskinut valita, 2020 hinnastossa hintaeroa on vähän turhan paljon.
Africa Twin on pirun hyvä pyörä, mutta jostakin syystä siihen ei koskaan synytynyt samanlaista fiilistä kuin ex Gessuun. Ehkä siksi, että Gessu oli Dakarin jälkeen niin paljon parempi joka suhteessa, kun taas Honda meni joissakin asioissa hieman huonompaan suuntaan. Kone tuntui alusta alkaen lussulta pitkien välitysten takia, jalkatappeihin tuli matka-ajokieroksilla selvästi tärinää ja suurimpana puutteena tyhjäkäynnin tuntumassa huonosti käyttäytyvä kaasu, minkä takia taajama-ajo oli tökkivää. Mittaristosta ei tahtonut saada selvää auringonpaisteessa. Nopeusmittarivirhettä lähes 10% ja vaarallisempana, ulkolämpömittarivirhettä +2°. Kyyyiläisen penkki viettää myös liikaa eteen. Ainakin kaikki nuo oli vanhassakin Gessussa paremmin ja tämä uusihan on ihan eri maata.
Mutta fiilisjuttujahan nämä on, noita eroja vaan keksii perustellakseen pyörän vaihdon itselleen.
Africa Twin on pirun hyvä pyörä, mutta jostakin syystä siihen ei koskaan synytynyt samanlaista fiilistä kuin ex Gessuun. Ehkä siksi, että Gessu oli Dakarin jälkeen niin paljon parempi joka suhteessa, kun taas Honda meni joissakin asioissa hieman huonompaan suuntaan. Kone tuntui alusta alkaen lussulta pitkien välitysten takia, jalkatappeihin tuli matka-ajokieroksilla selvästi tärinää ja suurimpana puutteena tyhjäkäynnin tuntumassa huonosti käyttäytyvä kaasu, minkä takia taajama-ajo oli tökkivää. Mittaristosta ei tahtonut saada selvää auringonpaisteessa. Nopeusmittarivirhettä lähes 10% ja vaarallisempana, ulkolämpömittarivirhettä +2°. Kyyyiläisen penkki viettää myös liikaa eteen. Ainakin kaikki nuo oli vanhassakin Gessussa paremmin ja tämä uusihan on ihan eri maata.
Mutta fiilisjuttujahan nämä on, noita eroja vaan keksii perustellakseen pyörän vaihdon itselleen.
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Miten on jos vertaa Hondaa ja bemaria soratie ajossa ja kevyessä maasto/polku ajossa?
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Soratiellä sanoisin, että yhtä hyviä. Polkuajoon Africa Twin on selvästi ketterämpi käsiteltävä, myös isompi pyöräkoko auttaa. Mulla on polkuajoa vähän, matkaominaisuudet tärkeämmät.
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Totta, niin totta.mek kirjoitti:Mutta fiilisjuttujahan nämä on, noita eroja vaan keksii perustellakseen pyörän vaihdon itselleen.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Nytpä tulikin tenkkapoo. Sisäänajo pitäisi suorittaa mutkaisella ja mäkisellä tiellä. Täälä Oulusa ei oo muita mäkiä kuin Ruskotunturi eikä mutkateitäkään juuri. Montakohan kertaa Tuomiojantien voi samama päivänä ajaa edestakaisin ennen kuin asukkaat kyllästyy ja soittaa poliisit?
Pitää vissiin tehdä keväällä pieni ekskursio heti alkuun.
Pitää vissiin tehdä keväällä pieni ekskursio heti alkuun.
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
No jo ongelma
Olisiko riittävä syy kaupan purkamiseen jos vielä myyjä ei tuonut tätä riittävän selkeästi esille.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Olisiko riittävä syy kaupan purkamiseen jos vielä myyjä ei tuonut tätä riittävän selkeästi esille.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
- Jarkko
- Viestit: 1046
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:33 am
- Pyörä: ex.LC8 Adv.
- Paikkakunta: Susiraja
- Viesti:
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Elä huolehi, mie voisin suorittaa ne sisäänajot. Meillä riittää mäkisiä ja mutkaisia teitämek kirjoitti:Nytpä tulikin tenkkapoo. Sisäänajo pitäisi suorittaa mutkaisella ja mäkisellä tiellä. Täälä Oulusa ei oo muita mäkiä kuin Ruskotunturi eikä mutkateitäkään juuri.
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Katos vaan , huomasin vasta nyt ,jotta palasit takaisin boxer powerin pariin. Onnittelut hyvästä valinnasta , mukava mopo.
Mulla jo järjestyksessä toinen vesikessu , joten tämän perusteella saattaa päätellä , et on mieleinen kulkine. Joku pienempi 1-pyttyinen maastomopo olis luonikas kakkospyörä , mutta ovat vaan hinnoissa , joten mennään toistaiseksi Gessulla.
Mulla jo järjestyksessä toinen vesikessu , joten tämän perusteella saattaa päätellä , et on mieleinen kulkine. Joku pienempi 1-pyttyinen maastomopo olis luonikas kakkospyörä , mutta ovat vaan hinnoissa , joten mennään toistaiseksi Gessulla.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Onkos jollakin jäänyt ylimääräiseksi 1200/1250 tavallisen vesigessun erillisiä penkkejä. Vakiokorkeuden penkit olis ok .
Adventuren penkitkin kiinnostaa.
puh O44O48717O
Adventuren penkitkin kiinnostaa.
puh O44O48717O
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS
Kytkin asiaa, pyörä 2014.
Kytkin ei meinaa irrottaa lämpimänä. Jos esim starttaa vaihde päällä, niin alkaa kampeamaan aavistuksen liikkeelle. Ykkönen liikenne valoissa pitää aika kovan pamauksen, niin kovan etten pidä sitä enää normaalina. Sama jos vaihtaa alaspäin niin kolahdus on kova. Ikään kuin työsylinterin liike olisi liian lyhyt..
Avasin kytkimen enkä huomannut mitään erikoista.
Vaihdan nyt kuitenkin levyt, mutta se kytkin pakkahan muuttuu vielä tiukemmaksi!?
Vanha levynippu vielä toleranssin sisällä, kulunut kuitenkin hieman.
Alkupään pyörissä oli ilmeisesti liian lyhyt tanko "kolmikko" sylinteriltä painelevylle ja siihen on tullut lukemani mukaan päivitysosa. Ilmeisesti se on jo pyörääni vaihdettu. (osan mitta 57.5mm) osa 9
Kahvan päästä olen myös kokeillut säätää liikettä "pidemmälle" mutta ei siinäkään vaikutusta.
Kuinka muilla pelaa kytkimet?
Edit eihän tuosta kuvasta mitää selvää saakkaan..
Kytkin ei meinaa irrottaa lämpimänä. Jos esim starttaa vaihde päällä, niin alkaa kampeamaan aavistuksen liikkeelle. Ykkönen liikenne valoissa pitää aika kovan pamauksen, niin kovan etten pidä sitä enää normaalina. Sama jos vaihtaa alaspäin niin kolahdus on kova. Ikään kuin työsylinterin liike olisi liian lyhyt..
Avasin kytkimen enkä huomannut mitään erikoista.
Vaihdan nyt kuitenkin levyt, mutta se kytkin pakkahan muuttuu vielä tiukemmaksi!?
Vanha levynippu vielä toleranssin sisällä, kulunut kuitenkin hieman.
Alkupään pyörissä oli ilmeisesti liian lyhyt tanko "kolmikko" sylinteriltä painelevylle ja siihen on tullut lukemani mukaan päivitysosa. Ilmeisesti se on jo pyörääni vaihdettu. (osan mitta 57.5mm) osa 9
Kahvan päästä olen myös kokeillut säätää liikettä "pidemmälle" mutta ei siinäkään vaikutusta.
Kuinka muilla pelaa kytkimet?
Edit eihän tuosta kuvasta mitää selvää saakkaan..
ktv org