Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

GSR600 kirjoitti:
pkilpo kirjoitti:Onko kukaan saanut korvattua vilkukatkaisinta bemarimalliseksi ? Tässähän on tavallinen MP vilkku. Se bemarimalli olis vaan niin paljon helpompi kun on siihen tottunut. Onkohan saatavilla muutossarjaa?

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla
Ei taida olla kovin helposti toteutettavissa. Näissä LC mallin kahvoissa on niin paljon nappeja jo ennestään että määrän lisääminen kahdella on melko haastavaa. Hyvä ja hienohan se Bemarin kolmen napin vilkku on mutta lohdutuksena voin sanoa että kyllä siihen uuteen 1 napin vilkkuun ajan myötä tottuu :)
Tämän voin allekirjoittaa, kyllä siihen uuteen tottuu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

GSR600 kirjoitti:
pkilpo kirjoitti:Onko kukaan saanut korvattua vilkukatkaisinta bemarimalliseksi ? Tässähän on tavallinen MP vilkku. Se bemarimalli olis vaan niin paljon helpompi kun on siihen tottunut. Onkohan saatavilla muutossarjaa?

Lähetetty minun BTV-DL09 laitteesta Tapatalkilla
Ei taida olla kovin helposti toteutettavissa. Näissä LC mallin kahvoissa on niin paljon nappeja jo ennestään että määrän lisääminen kahdella on melko haastavaa. Hyvä ja hienohan se Bemarin kolmen napin vilkku on mutta lohdutuksena voin sanoa että kyllä siihen uuteen 1 napin vilkkuun ajan myötä tottuu :)
Muuten ehkä kyllä, mutta asiaa hankaloittaa kun on samaan aikaan myös tuo -80 luvun K bemari jossa on tuo oikea vilkkutsydeemi :)
Kuraköröttelijä
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Onkoos arvon vesikessu kansa hankkinut alkuperäistä uskottavampia pohjapanssareita otsikon kulkineihin? Aluperäistä uskottavampi/vahvempi/suojaavampi on mahdottoman helppo taikinoida vaikka omin käsin mutta mites noi kaupalliset pohjapanssarit, onko tullut hankittua?
Minä hankin tollasen Wunderlich merkkisen , enkä ole varmaan koskaan ollut pettyneempi ostokseen , en edes silloin ,kun joku toimittaja lähetti johonkin edelliseen mopoon täysin väärän/eri tuotteen mitä olin tilannut.
Suosittelisin varomaan ja miettimään tarkoin tämän tuotteen hankkimista tai sitten Wunderlich lähetti mulle jonkun 2013 vuoden prototyypin , ku oli priima kama hyllystä loppu. Tuotteen mukana tulee kyllä varsin perusteelliset ohjeet , joita on kyllä helppo seurata , jopa ruuvien ja osien kiristysjärjestys momentteineen on kerrottu ja tätä tuli noudatettua mutta ei sittenkään tahtonut osua reijät kohdilleen ja vielä panssarin takaosa siis katalysaattoria suojaava panssarin "häntä" otti niin paljon kiinni katalysaattoriin , että tätä "häntää" piti ruuvipenkissä taivuttaa alaspäin yli 20mm että ylipäänsä oli jonkin näköset mahdollisuudet saada tämä panssari jollainlailla paikkaansa.
Panssarin takaosaan , tähän "häntään" rakensin hätäsesti itse tuen ja nyt se sentään toimii ja oikeesti suojaa kattia mutta rakennetta pitää vielä vahvistaa.
Idea tässä saksalaistekeleessä on jonkimmoinen mutta asennus on kyllä mahdottoman hankala. Kovien ja hyvin kuuluvien voimasanojen saattelemana sain kuitenkin Wunderlich tekeleestä selkävoiton. Bolt on asennus tämä EI ole. Laitan muutaman kuvan jälestäpäin , kunhan ensin löydän ne niin selviää , että mitä mä tässä marisen.
Liitteet
hätäsesti rakennettu takatuki.jpg.JPG
IMG_2696.JPG
IMG_2692.JPG
IMG_2691.JPG
IMG_2690.JPG
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
MikaM
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 8:53 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Somero

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja MikaM »

RiiMi kirjoitti: Idea tässä saksalaistekeleessä on jonkimmoinen mutta asennus on kyllä mahdottoman hankala. Kovien ja hyvin kuuluvien voimasanojen saattelemana sain kuitenkin Wunderlich tekeleestä selkävoiton. Bolt on asennus tämä EI ole. Laitan muutaman kuvan jälestäpäin , kunhan ensin löydän ne niin selviää , että mitä mä tässä marisen.
Joo, ei onnistunut kaimapoika RiiMi:n liittää kahta saksalaista laatutuotetta kun oli levyn tekijällä ollu pora vasemmassa ja silmä oikeassa kädessä reikiä tehdessä. Mutta hyvähän siitä lopulta tuli, levy sinänsä on siistiä työtä. Ite tekis mieli kokeilla Altriderin panssaria, oliskos jollakulla kokemusta?
Good judgment is based on experience. Experience is based on bad judgment.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Onkos täällä porukalla etuiskareiden kiinnitykset löystyneet? Ilmeisesti ei ole kun ei ole mitään juttua.

www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uu ... tureja.htm

Toihan on toki helppo itekki tarkistaa et onko rako ruvennut kasvaan vai onkos bemari jo pyytänyt kaikki tarkistukseen?
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

t.t.tammi kirjoitti:Onkos täällä porukalla etuiskareiden kiinnitykset löystyneet? Ilmeisesti ei ole kun ei ole mitään juttua.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... tureja.htm

Toihan on toki helppo itekki tarkistaa et onko rako ruvennut kasvaan vai onkos bemari jo pyytänyt kaikki tarkistukseen?
Huollon yhteydessä tarkistetaan. Mulla on perjantaina huolto. 1v/10000km


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuraköröttelijä
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Anakee Wild vaikuttaa hyvältä renkaalta isoon gessuun. Nappulat on isot mutta tuntuu säilyvän teräväreunaisina ja kestävyys selvästi parempi kuin karoo3. Lisäksi asfaltilla toimii hienosti, eivät vollota vaan ääni on matalataajuinen joka itseä ei haittaa. Nyt näin 5000km jälkeen Venäjän ja Balttian reissujen jälkeen voin suositella näitä. 50/50 käytössä. Laittaisin uudestaan mutta on kaksi käyttämätöntä settiä toisia renkaita odottamassa ja näillä ajaa vielä 2-3 tuhatta (takarengas). Täysillä paukkauksilla ajelin työkaluja oli mukana ( kavereita varten [FACE WITH TEARS OF JOY][WINKING FACE])


Sent from my iPad using Tapatalk
Kuraköröttelijä
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

pkilpo kirjoitti:Anakee Wild vaikuttaa hyvältä renkaalta isoon gessuun. Nappulat on isot mutta tuntuu säilyvän teräväreunaisina ja kestävyys selvästi parempi kuin karoo3. Lisäksi asfaltilla toimii hienosti, eivät vollota vaan ääni on matalataajuinen joka itseä ei haittaa. Nyt näin 5000km jälkeen Venäjän ja Balttian reissujen jälkeen voin suositella näitä. 50/50 käytössä. Laittaisin uudestaan mutta on kaksi käyttämätöntä settiä toisia renkaita odottamassa ja näillä ajaa vielä 2-3 tuhatta (takarengas). Täysillä paukkauksilla ajelin työkaluja oli mukana ( kavereita varten [FACE WITH TEARS OF JOY][WINKING FACE])


Sent from my iPad using Tapatalk
Mikähän mahtaa mun mopossa olla pielessä , kun on Anakee wild renkailla tosi rauhaton asfaltilla ,jossa on esim tiekarhun tms. uria. Jos asfaltti on hyväkuntoinen niin silloin menee ihan ok . Soralla tää Anakee wild vaikuttais paremmalta ,ku tkc-80 saattaa johtua hieman pienemmästä nappulan koosta.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
SS
Viestit: 1171
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja SS »

Käypänen gummi joo. Mietin vaan jotta mikähän se sitten on gessun 100 sorarengas jos toi on 50/50.....

SS
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

RiiMi kirjoitti:
pkilpo kirjoitti:Anakee Wild vaikuttaa hyvältä renkaalta isoon gessuun. Nappulat on isot mutta tuntuu säilyvän teräväreunaisina ja kestävyys selvästi parempi kuin karoo3. Lisäksi asfaltilla toimii hienosti, eivät vollota vaan ääni on matalataajuinen joka itseä ei haittaa. Nyt näin 5000km jälkeen Venäjän ja Balttian reissujen jälkeen voin suositella näitä. 50/50 käytössä. Laittaisin uudestaan mutta on kaksi käyttämätöntä settiä toisia renkaita odottamassa ja näillä ajaa vielä 2-3 tuhatta (takarengas). Täysillä paukkauksilla ajelin työkaluja oli mukana ( kavereita varten [FACE WITH TEARS OF JOY][WINKING FACE])


Sent from my iPad using Tapatalk
Mikähän mahtaa mun mopossa olla pielessä , kun on Anakee wild renkailla tosi rauhaton asfaltilla ,jossa on esim tiekarhun tms. uria. Jos asfaltti on hyväkuntoinen niin silloin menee ihan ok . Soralla tää Anakee wild vaikuttais paremmalta ,ku tkc-80 saattaa johtua hieman pienemmästä nappulan koosta.
Kyllä se vähän hakee joo, ehkä paineita säätämällä vois korjaantua. Olen pitänyt 2,5 > Bar . Soralla alempi toimi paremmin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuraköröttelijä
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

pkilpo kirjoitti:
t.t.tammi kirjoitti:Onkos täällä porukalla etuiskareiden kiinnitykset löystyneet? Ilmeisesti ei ole kun ei ole mitään juttua.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... tureja.htm

Toihan on toki helppo itekki tarkistaa et onko rako ruvennut kasvaan vai onkos bemari jo pyytänyt kaikki tarkistukseen?
Huollon yhteydessä tarkistetaan. Mulla on perjantaina huolto. 1v/10000km


Sent from my iPhone using Tapatalk
Huollossa tarkastettiin ja mulla oli välys. Sinne saa mennä 0,1mm mutta ei 0,2mm tulkkia. Lisäksi etuiskari vuotaa ja infonappi jumittaa. Maahantuoja ei ole vielä vastannut mutta uskoisin että takuuhommia tulee. Palaavat asiaan kun saavat vastauksen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Kuraköröttelijä
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Tässä yksi "onnellinen" kampanjaa koskevia vanhemman yksilön omaava jolta pumput ovat irtoamassa kanssa...

http://bmwfatalflaw.com/something-unbelievable/

"I own a R1200 GS Adventure 2007. At first I was so happy to have this bike, but now I don’t know if I did the correct purchase. After all the posts, pictures and stories I feel like I’m totally by myself. Most of the partners here talk about the water cooled models, but there is also a problem in older models, mine is oil-cooled and has 61,000 kms. I never expected this from BMW, sadness is what I feel. Hope the dealer can find the best solution for me, even though my bike doesn’t fits the recalled models."
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Eipä tässä vielä tartte tätä vehjettä kun takuuta vielä pari vuotta ja huollossa pitää käyttää,
mutta gs-911:lle on tullut vissiin kilpailija?

http://www.wunderlich.de/shop/en/diagno ... 000-1.html

Samoja toimintoja näyttäs olevan eikä tartte läppäriä.

Onko kellään kokemuksia/tietoa tästä?
Kuraköröttelijä
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

pkilpo kirjoitti:Eipä tässä vielä tartte tätä vehjettä kun takuuta vielä pari vuotta ja huollossa pitää käyttää,
mutta gs-911:lle on tullut vissiin kilpailija?

http://www.wunderlich.de/shop/en/diagno ... 000-1.html

Samoja toimintoja näyttäs olevan eikä tartte läppäriä.

Onko kellään kokemuksia/tietoa tästä?
Useasti kilpailu on hyvää. Tosin poikkeuksellisen hyvä on myös se gs911. Muistaakseni olen tuon yo. laitteen nähnyt jo aikaisemminkin jossain myynnissä. Pikaisella katsomalla ei taida olla ihan niin paljon toiminnallisuutta, kuin on gs911:ssä. En tiedä. Mp-valmistajat vuolisivat kultaa, jos laittaisivat pyörään wifin ja siitä tuutista ulos kaiken luettavan pyörän elektroniikasta. Ei tarvitsis sitten noita eri kilpukoita matkaan. Sen datan voisi sitten välittää myös emoyhtiölle ja huoltoon ennaltaehkäisevää ylläpitoa varten.


Sent from my iPad using Tapatalk
k113635
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 9:43 pm
Pyörä: mopoton
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja k113635 »

Olisko kellään tarvetta vakio Gessun katteen tilalle hieman isompaa/suojaavampaa, nyt olis moisia jouten:
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopi ... 41#p414447
Vastaa Viestiin