Eihän näitä minnekkään suonsilmään olekkaan suunniteltu mutta kyllä tuota vie vauhdikkaasti soralla vaikkei mikään kisakuski oliskaan.jaket kirjoitti: ↑Ma Helmi 13, 2023 10:57 am itse mitä katsellut näitä vesigessuja, niin se on niin katupyörä anyway, että omaan silmään R1250RS näyttää paremmalta vaihtoehdolta. eipä tarvitse jalkaa heittää niin korkealle ja samat vakkari yms kikkailut löytyy ns halvemmalla.
veikkaan siis että suurimmalle osalla kuskeista jotka ei aja kuin soratietä joskus, niin RS olisi parempi vaihtoehto. Tietysti samaa katu-uskottavuutta ei firman parkissa saa sillä.
Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?
Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY
Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?
Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY
Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Jos vain tarkistat välykset niin sitä moottoria ei tarvitseHarri Hemmilä kirjoitti:Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?
Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY
Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
lukita.
Edit: mun pyörällä ajettu 69tkm ja on vielä selvästi sopivat/oikeat välykset.
ktv org
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Juu, facen puolelta selvisi ettei tarvi lukita säätäessäkään kunhan ei pyörittele konetta purettunakimbyyri kirjoitti: ↑To Touko 18, 2023 2:00 pmJos vain tarkistat välykset niin sitä moottoria ei tarvitseHarri Hemmilä kirjoitti:Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?
Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY
Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
lukita.
Edit: mun pyörällä ajettu 69tkm ja on vielä selvästi sopivat/oikeat välykset.
Mulla mittarissa nyt 78tkm, hyvä tarkistaa kun en ole itse tarkistanut/säätänyt vielä kertaakaan.
Pyörä ollut minulla nyt vuoden.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Missä kilometreissä olette ruukanneet vaihtaa jakoketjunkiristimiä?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Bemari joutui ottamaan lusikan kauniisti käteen. Jatkossa vesi-gessujen kardaanit vaihdetaan BMWn piikkiin (koska myyty "huoltovapaina) tarkastus 60 tkm välein. Tämä koskee n. 700 000 pyörää, saapa nähdä koskeeko Suomeakin.
Uusia R1300 -malleja ei myydä huoltovapaina, vaan kardaanin vaihtoväli on 80 tkm ja sen maksaa asiakas (900 eur).
Katumalleissa R, RS, RT kardaaniongelmia ei kai juuri ole ollut, nivelten kulmat pienemmät, ajetaan parempia teitä jne, joten niitä vaihtokampanja ei koske.
Lähde Motorrad Online
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... r-1300-gs/
Uusia R1300 -malleja ei myydä huoltovapaina, vaan kardaanin vaihtoväli on 80 tkm ja sen maksaa asiakas (900 eur).
Katumalleissa R, RS, RT kardaaniongelmia ei kai juuri ole ollut, nivelten kulmat pienemmät, ajetaan parempia teitä jne, joten niitä vaihtokampanja ei koske.
Lähde Motorrad Online
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... r-1300-gs/
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Eihån tuo uuden R1300 80 tonnin kepin vaihto tarkota sitä että se on pakko vaihtaa. F sarjan hihna vetoisissa on hihnan vaihto muistaakseni 60 tonnia, mutta hyvin harva sen haluaa vaihtaa tuossa kohti kun näyttää ihan virheettömältä. Enkä oo kuullu noiden katkenneen. Hintaki tietysti vaikuttaa siihen ettei varalta vaihdeta hihnaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 1233
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: RT
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Tuota 80tkm tuskin kukaan ajaa takuuvuosien aikana. Säästää varmaan sen 600€ jos vaihtaa itse.
Tietenkin sillä edellytyksellä ettei peukalot ole kasvanut keskelle kämmentä
Tietenkin sillä edellytyksellä ettei peukalot ole kasvanut keskelle kämmentä
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250
Tuo 900€ lienee varovainen arvio pelkän kardaanin hinnasta. Vaihto nyt ei kummonen homma ole, jos sattuu ettei ole tarttunut laaatikon päähän kiinni. Muutaman oon nähny mitkä ei ole oikein suosiolla irronnu sieltä.
Paskapuhetta, mutta uskon.