Ja suuttimillakin voi kikkailla tosi paljon koneen luonteeseen, kohta enemmän kuin pakosäätimellä kun puhutaan niistä kierroksista millä minä ajelen eli matalille kierroksille...
Noista 250/300 laatikoista sanovat jotta on kohtuu kestäviä, pommin varmoja? 200 kuullut muualtakin juuri jotta ojan ylityksissä voi tulla ongelmia kuten tha:kin tuossa kuvasi.
250 ja 300 pätee tasan samat säysennykset samoin keinoin, niitä ei vaan niin julkisesti ihmetellä miten sen tekisi kun ei ole sellaista tarvetta. Kolmesatkuja ostelee tälläiset amatöörit ja sitten ovat ihmeissään miten sen tehon kanssa nyt eläisi
250 selvästi helpompi saada suuttimet kohdilleen, 300 hieman kranttu/hankala tai ainakin tarkempi.
Mitään kovin merkittävää muutosta ei 250/300 kotareissa ole tullut moottoripuolelle vissiin koko aikana (minun käsitys). Merkittävintä lie 6 vaihteinen vaihteisto tuossa muutama vuosi sitten. Siinäkin käsittääkseni niin, että välejä on tihennetty, ei siis lisätty vaihdetta kumpaankaan päähän ja moni sanoo jotta ei ole kovinkaan merkittävää kun tuota voimaa/väääntöä on vähintään riittävästi viidellekin vaihteelle mutta tuskin haittaakaan on. On niitä muitakin muutoksia tullut mutta ei mitään mullistavaa.
Tärinästä sen verran että ainakin 625 sxc tottuneena tuntuu että tuo 300 kehrää täysin tärinättä mutta kaippa se jossain käytössä voi olla että häiritsee, itse olen nimenomaan toisinpäin havainnut että tärinät siis puuttuu jolloin ei oikein voi tuntea siitä koneen käyntiä ja toisaalta minun ajonopeuksilla ja käyttämillä kierroslukualueilla on niin hiljainen

että ei oikein osaa ajaa korvatulppien kanssa kun ei sitten kuulekkaan mitä se moottori tykkää käytetystä kierrosluvusta. Mutta siis varmastikin niitä tärinättömämpiäkin sitten on.
Tuollaisessa safari ajelussa ei ole saatu mitään kovin merkittäviä kulutuseroja aikaiseksi 250/300 välille, nelarit kuitenkin selvästi pihimpiä näyttävät olevan mutta sittenkin ero ei mitenkään ihan kauhea. Pienikin toki tuntuu kun tankkauspaikkojen välit pitkiä ja sitten täytyy kuskata lisäkanistereita.
Itselle ainoa sellainen "negatiivinen" yllätys 2t siirtyessä toistaiseksi ollut tuon pakoputken arkuus, johan se on tullut lytättyä vaikka kovin kummoisesti en ole hurjastellut.