Triumph Explorer 1200
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Explorer 1200
Motormaniin Ouluun tuli sininen paketti jossa lukee Triumph Tiger Explorer 1200 ABS.
Mitähän lienee tarkottanee heh heh.
Terve tuloa tutustumaan.
Mitähän lienee tarkottanee heh heh.
Terve tuloa tutustumaan.
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Triumph Explorer 1200
Kävinpä tänään koeajamassa kyseisen laitteen. Kyllähän tuollaisella olis mukava päästellä mutkaista tietä silmänkantamattomiin. Vaikka pyörä vaikuttaa melko raskaan näköiseltä vierestä katsoen niin liikkeelle lähdettäessä pyörä tuntuu yllättävän kevyeltä ja helpolta käsitellä. Voimaa koneessa tuntui olevan mukavasti ja moottorin äänimaailma oli komeaa kuunneltavaa. Mutta ei tuolla varmaan raaskisi mennä sinne mihin pikkutiikerillä on tottunut ajamaan.
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Triumph Explorer 1200
Exploder koeajettu !
Tässä muutamia mietteitä Exploderista verrattuna BMW1150adv ja 1200gs:ään.
Paikkallaan ja hiljaisessa vauhdissa: Ei mitään ihmeellistä keveyttä havaittavissa, vaikka kurvasin paikkalle 1150 adv.llä, johon verrattuna lähes pyörä kuin pyörä tuntuu kevyeltä. Kun 1150adv:n päältä vaihtaa 1200gs päälle, tunne on kuin vaihtaisi krossipyörään. Exploder käyttäytyy kuitenkin erittäin täsmällisesti hitaassa ajossa ja kääntöympyrä on pieni. Ajofiilis enenpi pyörän päällä kuin sisällä. Lestalta ulettuu hyvin jalat maahan.
Maantiellä: Exploder on erittän vakaa ja miellyttävä matkapyörä. Jousitus on hyvä. Parempi kuin vakio gessussa. Keulan nyökkäämiseen jarrutuksissa kiinnittää gessun jälkeen huomiota. Kruise on hyvä. Tuulensuojaus kohtuullisella tasolla. Jalat tosin polvista alaspäin viimasssa. Plexi ei aiheuta värinöitä kypärään, mutta meteli on kova. Ajettavuus maantiellä kessutasoa vähintään.
Ajoasento: Gessumies tuntee olonsa heti mukavan kotoisaksi. Ei aivan niin väljä ajoasento kuin Yammun 1200teneressä, mutta hyvää isoenska tasoa kuitenkin. Seisaaltaan ehkä aavistus 1150/1200 kessua väljempi, muttei Yammu tasoa. Lesta tuntui pehmeältä ja pyöreältä Corbinin adv lestaan verrattuna, mutta tilaa on asennon vaihteluun.
Moottori: Eipä taida mäntämoottorista juuri parempaa saada, kuin mitä Exploderin mylly on. Vääntää ja kiertää herkästi. Voimaa on reilusti Gessua enemmän. Kytkin ja vaihteisto pelaa jouhevasti. Luistonesto lyö liukkaalla haanaa annettaessa ensin rökeltäen päälle, ennenkuin säätää tehon sopivaksi. Pakoputki parkuu lähes tehoputkimaisesti hanoittaessa, mutta maantiellä ei kuulu kuin tuulen kohina. Värinöitä ei tunnu kuin 2000 ennen punarajaa. Kierrokset n.3600/100kmh
Soralla: Kovalla pinnalla ei ole ajettavuudessa suurta eroa adv Gessuun, mutta 1200gs on ketterämmän ja helpommin hallittavamman oloinen.
Kuulalaakerisoralla Gessumies yllättyi: Exploder on täysin vakaa ja etenee kuin kiskoilla, niin kuin ei mitään. Meno on naurettavan helpon ja rennon oloista. Irtopinnalla 1150 ja 1200 gessun sarvet vatkaa ja pyörä elää koko ajan, toki hallinnan rajoissa, mutta ei ollenkaan vakuuta, että homma olisi kuskin hallinassa läheskään koko ajan. Exploderia pitäsisi kuitenkin päästä prässäämään soralla enemmän ja tosissaan ennenkuin mitään lopullista pystyisi sanomaan, mutta enenkuin meikäläinen pystyisi tähän, pitäsi kilometrejä saada muutama sata alle.
Vallan erinomaisen matkaenskan ovat Triumphin porukat kehittäneet !
Mutta Gessumiehenä ei vaihtokuume iskenyt monista Triumphin hyvistä ominaisuuksista huolimatta. Käyttöominaisuudet konaisuudessaan ei niin paljon poikkea edukseen edes 1150adv:hen verrattuna.
Tässä muutamia mietteitä Exploderista verrattuna BMW1150adv ja 1200gs:ään.
Paikkallaan ja hiljaisessa vauhdissa: Ei mitään ihmeellistä keveyttä havaittavissa, vaikka kurvasin paikkalle 1150 adv.llä, johon verrattuna lähes pyörä kuin pyörä tuntuu kevyeltä. Kun 1150adv:n päältä vaihtaa 1200gs päälle, tunne on kuin vaihtaisi krossipyörään. Exploder käyttäytyy kuitenkin erittäin täsmällisesti hitaassa ajossa ja kääntöympyrä on pieni. Ajofiilis enenpi pyörän päällä kuin sisällä. Lestalta ulettuu hyvin jalat maahan.
Maantiellä: Exploder on erittän vakaa ja miellyttävä matkapyörä. Jousitus on hyvä. Parempi kuin vakio gessussa. Keulan nyökkäämiseen jarrutuksissa kiinnittää gessun jälkeen huomiota. Kruise on hyvä. Tuulensuojaus kohtuullisella tasolla. Jalat tosin polvista alaspäin viimasssa. Plexi ei aiheuta värinöitä kypärään, mutta meteli on kova. Ajettavuus maantiellä kessutasoa vähintään.
Ajoasento: Gessumies tuntee olonsa heti mukavan kotoisaksi. Ei aivan niin väljä ajoasento kuin Yammun 1200teneressä, mutta hyvää isoenska tasoa kuitenkin. Seisaaltaan ehkä aavistus 1150/1200 kessua väljempi, muttei Yammu tasoa. Lesta tuntui pehmeältä ja pyöreältä Corbinin adv lestaan verrattuna, mutta tilaa on asennon vaihteluun.
Moottori: Eipä taida mäntämoottorista juuri parempaa saada, kuin mitä Exploderin mylly on. Vääntää ja kiertää herkästi. Voimaa on reilusti Gessua enemmän. Kytkin ja vaihteisto pelaa jouhevasti. Luistonesto lyö liukkaalla haanaa annettaessa ensin rökeltäen päälle, ennenkuin säätää tehon sopivaksi. Pakoputki parkuu lähes tehoputkimaisesti hanoittaessa, mutta maantiellä ei kuulu kuin tuulen kohina. Värinöitä ei tunnu kuin 2000 ennen punarajaa. Kierrokset n.3600/100kmh
Soralla: Kovalla pinnalla ei ole ajettavuudessa suurta eroa adv Gessuun, mutta 1200gs on ketterämmän ja helpommin hallittavamman oloinen.
Kuulalaakerisoralla Gessumies yllättyi: Exploder on täysin vakaa ja etenee kuin kiskoilla, niin kuin ei mitään. Meno on naurettavan helpon ja rennon oloista. Irtopinnalla 1150 ja 1200 gessun sarvet vatkaa ja pyörä elää koko ajan, toki hallinnan rajoissa, mutta ei ollenkaan vakuuta, että homma olisi kuskin hallinassa läheskään koko ajan. Exploderia pitäsisi kuitenkin päästä prässäämään soralla enemmän ja tosissaan ennenkuin mitään lopullista pystyisi sanomaan, mutta enenkuin meikäläinen pystyisi tähän, pitäsi kilometrejä saada muutama sata alle.
Vallan erinomaisen matkaenskan ovat Triumphin porukat kehittäneet !
Mutta Gessumiehenä ei vaihtokuume iskenyt monista Triumphin hyvistä ominaisuuksista huolimatta. Käyttöominaisuudet konaisuudessaan ei niin paljon poikkea edukseen edes 1150adv:hen verrattuna.
Re: Triumph Explorer 1200
Oulun Motormanissa on Triumppi koko kesän koeajettavissa, tule jo vaikka huomenna ja kirjoita tänne oma arviosi Explorerista.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 428
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: Honda CRF1100L
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Triumph Explorer 1200
Pimeyden Ruhtinas, Sir Lucas, on edelleen voimissaan. Kaveri sai viikko sitten uuden Explorer 1200 ja kävimme porukalla sunnuntaina ajelemassa. Perässä ajaneet ihmettelivät mikä ihme kaveria vaivaa, kun vilkuttelee miten sattuu. Tauolla ilmeni, että etuvilkut vilkuttavat valittuun suuntaan ja takavilkut päinvastoin.
Kannattaa "luovutushuollon" jälkeen kuitenkin vähän itsekin katsoa miten valot pelaavat.
Muutenhan toi vaikutti ihan hienolta peliltä.
Timo
Kannattaa "luovutushuollon" jälkeen kuitenkin vähän itsekin katsoa miten valot pelaavat.
Muutenhan toi vaikutti ihan hienolta peliltä.
Timo
Re: Triumph Explorer 1200
kävin myöskin lenkin Explorerilla ajamassa. jlohikoski tuossa ylllä teki niin hyvän yhteenvedon, että mitäpä sitä toistamaan. hycä pyörä! Moottori on loistava, matkaenskaluokan paras. Tasaista voimaa tyhjäkäynniltä alkaen ilman pienintäkään tärinää. Alle 3 tonnin Gessu tuntuu vähän vahvemmalta, mutta jonkin verran vatkatenhan tuo gessun voima pikkukierroksilla tulee.
Edit, tarkennetaan vähän, kännykällä ei jaksanut tuon pitempään kirjoitella. Ajamassani Tigerissä oli Touring-pleksi. Pleksi oli tuulensuojaavuudeltaan samaa tasoa Gessun vakiopleksin kanssa, selvästi huonompi kuin GSA:n. Pyörteitä kypärään ei 188 cm kuskilla tullut, mutta meteli oli kova, yhtä kova kuin Gessun vakiopleksissä. Muutenkin tuulensuojaavuus oli hieman Gessua huonompi, polvin/reisiiin ja syliin tuulee enemmän kuin Gessussa, GSA:sta puhumattakaan. Polvikulma oli hieman jyrkempi kuin Gessussa, tiikerin penkki oli ala-asennossa, kuten Gessunkin. Penkissä oli hyvää se, että siinä voi siirtyä eteen/taakse reilut 5 cm eikä penkki vietä eteenpäin kuten Gessun penkki. Muuten penkki oli aivan liian pehmeä ja paksusti topattu, Gessun penkkiäkin pehmeämpi.
Olisipa vaikea valita, jos olisi puhtaalta pöydältä uutta pyörää ostamassa, ehdottomasti gessun kovin kilpailija.
Edit, tarkennetaan vähän, kännykällä ei jaksanut tuon pitempään kirjoitella. Ajamassani Tigerissä oli Touring-pleksi. Pleksi oli tuulensuojaavuudeltaan samaa tasoa Gessun vakiopleksin kanssa, selvästi huonompi kuin GSA:n. Pyörteitä kypärään ei 188 cm kuskilla tullut, mutta meteli oli kova, yhtä kova kuin Gessun vakiopleksissä. Muutenkin tuulensuojaavuus oli hieman Gessua huonompi, polvin/reisiiin ja syliin tuulee enemmän kuin Gessussa, GSA:sta puhumattakaan. Polvikulma oli hieman jyrkempi kuin Gessussa, tiikerin penkki oli ala-asennossa, kuten Gessunkin. Penkissä oli hyvää se, että siinä voi siirtyä eteen/taakse reilut 5 cm eikä penkki vietä eteenpäin kuten Gessun penkki. Muuten penkki oli aivan liian pehmeä ja paksusti topattu, Gessun penkkiäkin pehmeämpi.
Olisipa vaikea valita, jos olisi puhtaalta pöydältä uutta pyörää ostamassa, ehdottomasti gessun kovin kilpailija.
Viimeksi muokannut mek, Pe Touko 18, 2012 8:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Triumph Explorer 1200
Käyty kans testaamassa. Moottorille plussia ja matka-ajossa vakkari on myös ihan kiva. Polvikulma aika jyrkkä. Ajoasento seisaaltaa hiukan kummallinen,mutta ei taida olla ollut päällimmäisenä murheena suunnittelu pöydällä. Tuulen suojaus gsa:n jälkeen oli niin kuin olisi ajellut naku pyörällä. Vaihteisto yllättävän äänekäs jopa bemari miehen korvalla.
Varmaan löytää oman ostajakuntansa
Varmaan löytää oman ostajakuntansa
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Ajettu n 600 km Explorerilla, Seisaaltaan ajokin onnistuu, ja ohjaustankoa voi "helposti"karkka kirjoitti:Käyty kans testaamassa. Moottorille plussia ja matka-ajossa vakkari on myös ihan kiva. Polvikulma aika jyrkkä. Ajoasento seisaaltaa hiukan kummallinen,mutta ei taida olla ollut päällimmäisenä murheena suunnittelu pöydällä. Tuulen suojaus gsa:n jälkeen oli niin kuin olisi ajellut naku pyörällä. Vaihteisto yllättävän äänekäs jopa bemari miehen korvalla.
Varmaan löytää oman ostajakuntansa
siirtää niin kuulemma helpottuu, seisominen.
175 cm pitkälle, ei polvikulmassakaan moittimista.
Tuulen suojaus Tiger 1050 jälkeen suunnilleen samaa, ehkä vähän parempi.Molemmissa "Touring-plexi"
Sehän selviää kun eri tuuliolosuhteissa kokeilee.
GS:tä ei kokemusta, jos sattuu koeajo kohdalle niin olisihan tuo mielenkiintoinen kokeilla.
Koska eihän se voi huono olla, kun on niin suosittu.
Vaikka, sille ei kuulemma ole ollut kilpailijaa, nyt on.
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Uusimmassa Tourenfahrerissa (Juni 2012) oli vertailutestissä isot 1200-luokan GS-kulkineet Tiikerin lisäksi BMW:ltä, Hondalta ja Yamahalta. Tässä ensimmäisessä osassa tie- ja matkaominaisuuksien osalta ja seuraavassa numerossa jatkuu Gelände-osuudella.
Lopputulos tästä oli: 1. BMW GS, 2. Yamaha Super Tenere, 3. Honda VFR Crosstourer ja 4. Tiger Explorer.
Tigerin osalta kiiteltiin erityisesti moottoria (vaikka 10 hv ilmoitetusta puuttuikin) ja matkustusmukavuutta (oli Touring-pleksi). Pyyhkeitä annetiin etenkin etujousituksen toiminnasta reippaammassa ajossa ja huonommalla pinnalla. Tämä vielä vähän 'kotikutoisen' tuntuiseen ja ei-niin-hyvin-toimivaan ABS:ään yhdistettynä pudotti pisteitä. Samoin korkeasta painosta (+ 30 kg BMW:hen verrattuna) tuli miinusta, etenkin paikallaan käsiteltäessä. Täydessä matkalastissa olevan Trumpan polkaiseminen yksinään keskituelle on saavutus. Originaalit painavat ja heiluvat laukut eivät myöskään herättäneet luottamusta.
Bemari on näissä aina kuitenkin jonkinlaisena mittatikkuna ja sen menestystä selittää pitkälti se, että pitkään kehitelty kokonaisuus on tasaisen hyvä ilman suuria heikkouksia. Suosio on itse asiassa jo niin suuri, että se voi jo kääntyä itseään vastaan. Trumpassakin nähtiin potentiaalia, jos yksityiskohtia vielä viilataan. Testaajien ensivaikutelma Tiikeristä oli moottorin ominaisuuksien perusteella positiivisempi kuin mihin muut ominaisuudet loppujen lopuksi riittivät. Tämä erittäin raa'asti lyhennettynä ja tiivistettynä 10 sivun jutusta Tiikerin näkökulmasta katsottuna ja miinuksia korostaen.
Disclaimer: Itselläni ei ole messutyyppejä kummempaa kokemusta mistään näistä eikä muutkaan tarvetta nostaa/laskea mitään merkkiä. Ei myöskään vaihtoaikeita . Se vähän ihmetyttää, että nämä Gessun 'kopioijat' ovat kuitenkin aika yllätyksettömiä ja toisaalta esim. sähköistä alustan säätöä ei ole tarjolla, vaikka se BMW:n kohdalla on osoittautunut ilmeiseksi menestykseksi.
Lopputulos tästä oli: 1. BMW GS, 2. Yamaha Super Tenere, 3. Honda VFR Crosstourer ja 4. Tiger Explorer.
Tigerin osalta kiiteltiin erityisesti moottoria (vaikka 10 hv ilmoitetusta puuttuikin) ja matkustusmukavuutta (oli Touring-pleksi). Pyyhkeitä annetiin etenkin etujousituksen toiminnasta reippaammassa ajossa ja huonommalla pinnalla. Tämä vielä vähän 'kotikutoisen' tuntuiseen ja ei-niin-hyvin-toimivaan ABS:ään yhdistettynä pudotti pisteitä. Samoin korkeasta painosta (+ 30 kg BMW:hen verrattuna) tuli miinusta, etenkin paikallaan käsiteltäessä. Täydessä matkalastissa olevan Trumpan polkaiseminen yksinään keskituelle on saavutus. Originaalit painavat ja heiluvat laukut eivät myöskään herättäneet luottamusta.
Bemari on näissä aina kuitenkin jonkinlaisena mittatikkuna ja sen menestystä selittää pitkälti se, että pitkään kehitelty kokonaisuus on tasaisen hyvä ilman suuria heikkouksia. Suosio on itse asiassa jo niin suuri, että se voi jo kääntyä itseään vastaan. Trumpassakin nähtiin potentiaalia, jos yksityiskohtia vielä viilataan. Testaajien ensivaikutelma Tiikeristä oli moottorin ominaisuuksien perusteella positiivisempi kuin mihin muut ominaisuudet loppujen lopuksi riittivät. Tämä erittäin raa'asti lyhennettynä ja tiivistettynä 10 sivun jutusta Tiikerin näkökulmasta katsottuna ja miinuksia korostaen.
Disclaimer: Itselläni ei ole messutyyppejä kummempaa kokemusta mistään näistä eikä muutkaan tarvetta nostaa/laskea mitään merkkiä. Ei myöskään vaihtoaikeita . Se vähän ihmetyttää, että nämä Gessun 'kopioijat' ovat kuitenkin aika yllätyksettömiä ja toisaalta esim. sähköistä alustan säätöä ei ole tarjolla, vaikka se BMW:n kohdalla on osoittautunut ilmeiseksi menestykseksi.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Milläpä voisi yllättää, jos kerran GS on jo "täydellinen", mielenkiintoinen tuo paino,
Super Tenere painaa n 1kg enämpi kuin Explorer, ja Crosstourer vissiin 10 kg enämpi,
eikö net tuntuneet painaville, paikallaankaan käsitellesä.
Ne "heiluvat laukut" ovat heiluvat siksi, ettei pyörä heilu, vaan laukut.
Miten lienee asiantuntemuksen laita koeajajilla.
Väittävät niiden olevaan hyväksytyt 210 km/h nopeuteen
Tuo Gessu alkaa olemaan jo tuttu pyörä noille testiajille, vaikuttaakohan mitään arvioihin toisista
merkeistä, koska ei Hondankaan ajo-ominaisuuksia (teillä) ole muualla moitittu.
Ja Super T:hän on jopa tainnut voittaakin tuollaisen allround testin
Olikohan suuretkin erot, vai onko ko. lehdessä joku pisteytys-systeemi
Hävettää vähän sanoa, vaan en olisi missään nimessä ostanut BMW:tä
Tuohon edelliseen, ei mitään järki-perusteluja!!
Guzzia, ja Multistradakin katselin sillä silmällä
Joten sopivasti Explorer ratkaisi seikkailupyörä puutteeni.
Varsinkin kun edeltäjistä on hyviä kokemuksia.
( 3. uusi Triumphi)
Super Tenere painaa n 1kg enämpi kuin Explorer, ja Crosstourer vissiin 10 kg enämpi,
eikö net tuntuneet painaville, paikallaankaan käsitellesä.
Ne "heiluvat laukut" ovat heiluvat siksi, ettei pyörä heilu, vaan laukut.
Miten lienee asiantuntemuksen laita koeajajilla.
Väittävät niiden olevaan hyväksytyt 210 km/h nopeuteen
Tuo Gessu alkaa olemaan jo tuttu pyörä noille testiajille, vaikuttaakohan mitään arvioihin toisista
merkeistä, koska ei Hondankaan ajo-ominaisuuksia (teillä) ole muualla moitittu.
Ja Super T:hän on jopa tainnut voittaakin tuollaisen allround testin
Olikohan suuretkin erot, vai onko ko. lehdessä joku pisteytys-systeemi
Hävettää vähän sanoa, vaan en olisi missään nimessä ostanut BMW:tä
Tuohon edelliseen, ei mitään järki-perusteluja!!
Guzzia, ja Multistradakin katselin sillä silmällä
Joten sopivasti Explorer ratkaisi seikkailupyörä puutteeni.
Varsinkin kun edeltäjistä on hyviä kokemuksia.
( 3. uusi Triumphi)
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Ottamatta kantaa minkään paremmuuteen, niin noita testejä ja niiden tuloksia pitää osata tulkita. Ottaa sieltä ne ominaisuudet joita omassa käytössä arvostaa ja ynnää niiden pisteet niin saa paremmin vertailupohjaa valintaan. Toimii miltei minkä vaan laitteiden testeissä.
Weteraani kurapyöräilijä
- PantseK
- Viestit: 796
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
- Pyörä: 950 WC Adventure, 450 EXC, Haibike
- Paikkakunta: Lahti
Re: Triumph Explorer 1200
Niin no mitenkään Bimmereitä väheksymättä, niin eiköhän tuo ole ollut jo aikojen alusta niin että nahkahousumaan lehtitesteissä tuntuvat nuo BMW:t pärjäävän yleensäkkin paremmin kuin muiden maiden lehtejen testeissä. Mutta juuri niin kuin tossa joku kertoi, että itse pitää laitteet käydä ajamassa. Lehtiarvosteluiden perusteella ei toivottavasti kukaan mopoaan osta.
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Triumph Explorer 1200
Näinhän se vähän tuppaa menemään. Samaan aikaan engelsmannit kehuvat omiaan ja saapasmaan posse tekee samoin. Todennäköisesti tuolla on enemmän tekemistä sen kanssa, että pyörä vaan sattuu sopimaan enemmän arvostelijoiden mielenlaatuun. Tasavahvuus ja jämäkkyys vetoaa tarkkaan ja insinöörikeskeiseen saksalaiseen. Italialaiselle huithapelille nuo taasen saattavat olla täysin yhdentekeviä, kunhan fillarin fiilis sytyttää ajamisen palon välimeren Luigin sydämeen.PantseK kirjoitti:Niin no mitenkään Bimmereitä väheksymättä, niin eiköhän tuo ole ollut jo aikojen alusta niin että nahkahousumaan lehtitesteissä tuntuvat nuo BMW:t pärjäävän yleensäkkin paremmin kuin muiden maiden lehtejen testeissä. Mutta juuri niin kuin tossa joku kertoi, että itse pitää laitteet käydä ajamassa. Lehtiarvosteluiden perusteella ei toivottavasti kukaan mopoaan osta.
Re: Triumph Explorer 1200
Tässä testissä ei ollut mitään pisteytyksiä näkyvissä, joten erojen suuruus testaajien mielessä ei käynyt suoranaisesti ilmi. Tosin mainittiin, että GS:n kilpailijat ovat nyt lähempänä kuin koskaan aiemmin. Varmasti kaikki hoitavat hommansa, mutta ainahan ne on näissä johonkin järjestykseen laitettava.
Painot oli mitattu tankattuina ja laukuilla varustettuina (Hondassa ainakin kuvissa myös perälaukku). Painot riippuvat tietysti myös ko. yksilöiden varustuksista. BMW oli 242 kg, Yamaha 267 kg, Triumph 272 kg ja Honda 276 kg. Kaksi painavinta on ilmeisesti myös yläpainoisia.
Trumpan laukuista mainittiin isomman painavan tyhjänä jopa 6.9 kg. Messuilla niitä itsekin katselin ja ainakin pakoputken puoleinen laukku on tosi pieni. Muistelen lukeneeni jostain, että Trumpan laukkujen kantavuudeksi ilmoitetaan á 5 kg, vai olenkohan nähnyt unta? En kyllä jaksa uskoa tuohon heiluvaan systeemiin, jos/kun niihin lastataan käytännössä tuplat suosituksiin nähden ja lähdetään vaikka itäisemmän Euroopan huonommille teille (Bemun tukeviin alubokseihin tottuneena). Autobaanalla ne varmaan pysyvät ja nopeusluokitushan niillä on tosiaan > 200 kmh. Toki olen monesti ollut väärässä ja saatan olla tässäkin ja laukkuja saa tarvikkeenakin eikä sen takia tarvi jättää pyörää ostamatta . Testijammussakin oli Givin laukut eikä originaalit.
Painot oli mitattu tankattuina ja laukuilla varustettuina (Hondassa ainakin kuvissa myös perälaukku). Painot riippuvat tietysti myös ko. yksilöiden varustuksista. BMW oli 242 kg, Yamaha 267 kg, Triumph 272 kg ja Honda 276 kg. Kaksi painavinta on ilmeisesti myös yläpainoisia.
Trumpan laukuista mainittiin isomman painavan tyhjänä jopa 6.9 kg. Messuilla niitä itsekin katselin ja ainakin pakoputken puoleinen laukku on tosi pieni. Muistelen lukeneeni jostain, että Trumpan laukkujen kantavuudeksi ilmoitetaan á 5 kg, vai olenkohan nähnyt unta? En kyllä jaksa uskoa tuohon heiluvaan systeemiin, jos/kun niihin lastataan käytännössä tuplat suosituksiin nähden ja lähdetään vaikka itäisemmän Euroopan huonommille teille (Bemun tukeviin alubokseihin tottuneena). Autobaanalla ne varmaan pysyvät ja nopeusluokitushan niillä on tosiaan > 200 kmh. Toki olen monesti ollut väärässä ja saatan olla tässäkin ja laukkuja saa tarvikkeenakin eikä sen takia tarvi jättää pyörää ostamatta . Testijammussakin oli Givin laukut eikä originaalit.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
5 kg näytti lukevan Max load, vähänlaisesti.JJ kirjoitti:Tässä testissä ei ollut mitään pisteytyksiä näkyvissä, joten erojen suuruus testaajien mielessä ei käynyt suoranaisesti ilmi. Tosin mainittiin, että GS:n kilpailijat ovat nyt lähempänä kuin koskaan aiemmin. Varmasti kaikki hoitavat hommansa, mutta ainahan ne on näissä johonkin järjestykseen laitettava.
Painot oli mitattu tankattuina ja laukuilla varustettuina (Hondassa ainakin kuvissa myös perälaukku). Painot riippuvat tietysti myös ko. yksilöiden varustuksista. BMW oli 242 kg, Yamaha 267 kg, Triumph 272 kg ja Honda 276 kg. Kaksi painavinta on ilmeisesti myös yläpainoisia.
Trumpan laukuista mainittiin isomman painavan tyhjänä jopa 6.9 kg. Messuilla niitä itsekin katselin ja ainakin pakoputken puoleinen laukku on tosi pieni. Muistelen lukeneeni jostain, että Trumpan laukkujen kantavuudeksi ilmoitetaan á 5 kg, vai olenkohan nähnyt unta? En kyllä jaksa uskoa tuohon heiluvaan systeemiin, jos/kun niihin lastataan käytännössä tuplat suosituksiin nähden ja lähdetään vaikka itäisemmän Euroopan huonommille teille (Bemun tukeviin alubokseihin tottuneena). Autobaanalla ne varmaan pysyvät ja nopeusluokitushan niillä on tosiaan > 200 kmh. Toki olen monesti ollut väärässä ja saatan olla tässäkin ja laukkuja saa tarvikkeenakin eikä sen takia tarvi jättää pyörää ostamatta . Testijammussakin oli Givin laukut eikä originaalit.
No yleensä yritän, että molemmat painavat suunnilleen samanverran lastattuina,
Kuten sanoit, saahan niitä tarvikelaukkuja jotka istuu vakaammin.
Muistelen kyllä lukeneeni suomalaisilta keskustelupalstoilta samanlaisia arvioita
Tiger 1050 laukuistakin.
Maantieajossa 4 kesää, pysyivät OK paikoillaan.
Toisaalta, näkeehän niitä kuvissa vaikka minkälaisia matkalaukkuvirityksiä,
eli eiköhän nuokin, minun käytössä kestä, ja jos ei niin ostamma uudet.
Tietysti jos ulkonäkö (pyörän )on tärkeä niin ei ne, tarvike laukkujen telineet niin hyvältä näytä,
jos satuu ilman laukkuja liikkumaan.
An adventure is incompetente without the Explorer