Delvac MX 15W-40 hinnat?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Korruptio
Viestit: 183
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Nämä öljymerkkien ja -laatujen puolesta/vastaan horinat pitäisi siirtää johonkin dedikoituun ketjuun. Ei ole itsellänikään kovin suuri luotto noihin moottoripyöräöljyihin ja niiden erinomaisuuteen ja jos sitä halvempaa ja yhtä hyvin toimivaa öljyä saa muutaman euron litrahinnalla niin ei paljon kiinnosta ostaa mitään Motorex KTM Power Synt 10W/50 kuraa hintaan 19,50€ / litra (Lähde: Stormin hinnasto.).
--Sent from my computer using a keyboard
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ihan pakko kuitenki kysyä että se hintako siittä tekee kuraa? Hyvää öljyä parilla eurolla litra, mutta kuraa 19.5 euroa litra?

Enkai mää sitä laadun takia paa vaan kun se on niin halpaa. Ja riittävän hyvää tuohon Bemmiin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja THA »

Mulla ei oo tähän enää mitään muuta lisättävää kuin
- lukekaa kirjanen "kuinka tialstoilla vääristellään tjsp.
- em. metodeja käyttnyt ja häntä uskova miettiköön monellako hammaspyörävälityksellä turbot pyörii ja montako märkäkytkintä turbossa on, muut mitatkoon turbosta poistuvan öljyn lämpötilaa ja miettikööt mitä vitun tekemistä koko kommentilla oli tän asian kans
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Korruptio
Viestit: 183
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Kura on hieman kärjistetty sana, ehkä snake-oil olisi kuvaavampi. Omat kokemukset moottoripyöräöljyinä myytävistä täyssynteettisistä eivät ole moottoripyörässä niin hyvät että se oikeuttaisi maksamaan niistä reilusti korkeampaa hintaa ja saamaan parhaimmillaankin vain samaa tai huonompaa toimivuutta kuin halvemmilla öljyillä. Tai ehkä vain ostan aina paskimmat moottoripyöräöljyt mitä hyllystä löytyy kun eivät tunnu kestävän huoltoväliä ilman että laatikkoon pesiytyy jossain vaiheessa sorsa vaakkumaan. Omituisin sattumus oli kun vaihdoin öljymerkkiä ja -laatua Castrol -> Shell aikanaan Suzukissa (KUN HALVALLA SAIN!) ja kytkin alkoi luistaa toivottomasti sen seurauksena. Tai ehkä kytkin vaan hajosi muuten vaan, sattui vaan niin sopivasti öljynvaihdon jälkeen että lievästi vainoharjaisuuteen taipuvaisena epäilin sen johtuneen öljymerkin ja -laadun vaihdosta.

En myöskään aja talvella niin ei kiinnosta voiteleeko öljy -30C pakkasella vai ei. :)

Kärjistettynä; ennemin ajan puolta halvemmilla öljyillä ja vaihdan ne kaksi kertaa useammin jos se takaa hyvän toiminnan ja poistaa epäpuhtaudet moottorista.
--Sent from my computer using a keyboard
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja THA »

Hei jos jossain toimii delvakki niin aika idiooottina mennä vertaan täyssynteettiseen, melkosen varmasti delvakki parempi. Ja tasan varmasti saman luokan MPöljy parempi.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
JTapani
Viestit: 409
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja JTapani »

THA kirjoitti:Mulla ei oo tähän enää mitään muuta lisättävää kuin
- lukekaa kirjanen "kuinka tialstoilla vääristellään tjsp.
- em. metodeja käyttnyt ja häntä uskova miettiköön monellako hammaspyörävälityksellä turbot pyörii ja montako märkäkytkintä turbossa on, muut mitatkoon turbosta poistuvan öljyn lämpötilaa ja miettikööt mitä vitun tekemistä koko kommentilla oli tän asian kans
Jos tuolla vitun kiroilemisella viittaat siihen minun kommenttiin, niin Turbo nyt sattuu olemaan aika öljykriittinen komponentti ja jos joku öljy sietää sitä turbon olosuhdetta esim, lämpötilan suhteen, niin uskon sen myös kestävän vapaastihengittävän twinin olosuhteet lämmön suhteen. Itsehän taivastelit sitä 160 asteen lämpötilaa...

Lisäksi öljy täyttää manuaalin vaatimukset. Se riittää mulle. +ne kokemukset joita porukalla on.

Kaada sinne koneeseesi vaikka Renault:n konjakkia ei paljon kiinnosta.

Mun puolesta nämä öljyjutut vois sensuroida täältä, kun ne muistuttaa enemmän uskontoa, kuin fakta-tietoa. Usko sinä mihin uskot ja minä uskon mihin uskon...

Aamen.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Avatar
av2
Viestit: 598
Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Paikkakunta: Helsinki

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja av2 »

Joo mun puolesta tän ketjun vois vaikka poistaa, tää menikin ihan sivuraiteilleen :)
XRV-97
heisku
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Pyörä: transalp 600-----
Paikkakunta: Loimaa

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja heisku »

Joo ei tosta delvakista kannata aloittaa mitään keskustelua ne menee aina tälläseks
Kun eiks sen hintoja tiedusteltu ketjun aloittajan toimesta eikä mikä öljy olis paras.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joo, koko ketju vaan pois. Se piirre mikä ärsyttää tässä foorumissa, on se että väitteitä löytyy mutta kun pyydetään selkeitä perusteita niin niitä ei tule. Korruptiolla on aika vahva näkemys asiaan ja hyvin perusteltuja nyasseja, toisilla taas tietämys muuttuu kiroiluksi ja nimittelyski.

Paljon on vielä oppimista tällä foorumilla että tämän tyyliset keskustelut saadaan asiapitoiseksi ja informatiiviseksi, ilman tunteiluja ja uskomuksia. Väillä tuntuu siltä että olen eksynyt Mototnetin moposivuille tai Suoli24:lle...

Mutta, jatkakaa. Mä lähden mökille lämmittämään saunaa ja vaihtamaan Derbin vaihteistoon uudet MX:ät kun tuntuu siinäkin toimivan parhaiten :mrgreen:
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Lakupilotti
Viestit: 1562
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
Pyörä: Laku
Paikkakunta: Päntäne

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

AT:n koneelle riittää, että siellä on öljyä ja sitä vaihdetaan joskus. En ole huomannut eroa eri öljyillä. Delvakki oli OK ja nyt menee tynnyristä Nesteen turbo lxe 10w40. Ei noilla tehoilla kytkin luista...
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Korruptio
Viestit: 183
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Pyörä: KTM Adventure 990
Paikkakunta: Baltimore

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Onhan noita öljyanalyyseja tekeviä yrityksiä Suomessakin vaikka millä mitalla. Eihän siihen tarvitse kuin hintatiedostelut / sponssin kinuamista firmoilta ja pari tunnollista kuskia joilla on suurin piirtein saman verran ajetut ja samanlaiset pyörät ja jotka suostuvat ottamaan näytteet ohjeistetulla tavalla vaikka 2 kertaa vaihtovälillä ja lähettämään näytteen eteenpäin ilman mitään kikkailuja tai puolueellisuutta. Sieltähän sitä faktaa alkaa tulemaan, toki se jotain maksaakin mutta kyllä minä ainakin kustannuksiin osallistun mikäli ne eivät mitään järkyttäviä ole jolloin koko hommassa ei ole mitään järkeä. Toiseen koneeseen tietysti MoottoripyöräÖljy[TM] ja toiseen jotain traktorirasvaa niin sekin ero selviää.

Tuollaista tietoa jopa minunkin luupääni uskoo vaikka muuten uskonasiat on vähän huonolle tolalle jääneetkin.
--Sent from my computer using a keyboard
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Delevakkikeskustelu liippaa läheltä suomalaista. mitenhyvä voi olla halpaa , täytyy olla joku vika. Taitaa silti vacin parin viimevuoden hinnannousu olla mopoilijoiden syytä, siis tynnyriä pienemmissä jakeluerissä.

hyvä ja halpa öljy onkos siinä sen kummallisempaa. väittelyt jokaine voi käyä mielessään ja ostaa jos siltä tunutuu.

noin 20 juroo on 20 pytyn hinta noussu parissa vuodessa. halpaa silti
-ari
Avatar
kimbyyri
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Korruptio kirjoitti:Onhan noita öljyanalyyseja tekeviä yrityksiä Suomessakin vaikka millä mitalla. Eihän siihen tarvitse kuin hintatiedostelut / sponssin kinuamista firmoilta ja pari tunnollista kuskia joilla on suurin piirtein saman verran ajetut ja samanlaiset pyörät ja jotka suostuvat ottamaan näytteet ohjeistetulla tavalla vaikka 2 kertaa vaihtovälillä ja lähettämään näytteen eteenpäin ilman mitään kikkailuja tai puolueellisuutta. Sieltähän sitä faktaa alkaa tulemaan, toki se jotain maksaakin mutta kyllä minä ainakin kustannuksiin osallistun mikäli ne eivät mitään järkyttäviä ole jolloin koko hommassa ei ole mitään järkeä. Toiseen koneeseen tietysti MoottoripyöräÖljy[TM] ja toiseen jotain traktorirasvaa niin sekin ero selviää.

Tuollaista tietoa jopa minunkin luupääni uskoo vaikka muuten uskonasiat on vähän huonolle tolalle jääneetkin.

Mää lähen tähän, kuka panee alkuun. Itse ajan delvakilla, mutta en väitä onko paras rasva. Itse olen ajanu sillä 20tkm gessulla, mittarissa ny 62tkm.

Mullle tulee 3 öljynvaihtoväliä vuodessa, talvella aina vaihdan ajomäärästä huolimatta. n.5-8tkm väli. Alkuperäinen suti aina, kun ei niistä ole kunnon keskustelua, vielä :lol:
ktv org
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Korruptio kirjoitti:Nämä öljymerkkien ja -laatujen puolesta/vastaan horinat pitäisi siirtää johonkin dedikoituun ketjuun. Ei ole itsellänikään kovin suuri luotto noihin moottoripyöräöljyihin ja niiden erinomaisuuteen ja jos sitä halvempaa ja yhtä hyvin toimivaa öljyä saa muutaman euron litrahinnalla niin ei paljon kiinnosta ostaa mitään Motorex KTM Power Synt 10W/50 kuraa hintaan 19,50€ / litra (Lähde: Stormin hinnasto.).
Tsot tsot. Mulla on Superin etutelareiden suojissa Motorexin tarrat, en kai mä niistä turhaan maksanut? Joskus tuskailin Öhlinsin keulaöljyn litrahintaa, samalla reissulla hain apoteekista jotain tenavan pyllyrasvaa (kun noi natiaiset olivat vielä pieniä). Kun tulin apoteekista ulos, totesin että Öölinssi oli vielä halpaa. :lol: Sittemmin vaihtui keulaöljytkin johonkin halvempaan. Ilmeisesti siitä johtuu tuo jatkuva vauhdin putoaminenkin.....? Mitä öljyä mulla sitten on koneessa? Muuta en muista, mutta oikea viskositeetti ja moottoriöljyä se on. Long Laiffiksi sitä ei voi kutsua, kun vaihtuvat viimeistään viiden tonnin välein.
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
kimbyyri
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Delvac MX 15W-40 hinnat?

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Kipa kirjoitti:
Korruptio kirjoitti:Nämä öljymerkkien ja -laatujen puolesta/vastaan horinat pitäisi siirtää johonkin dedikoituun ketjuun. Ei ole itsellänikään kovin suuri luotto noihin moottoripyöräöljyihin ja niiden erinomaisuuteen ja jos sitä halvempaa ja yhtä hyvin toimivaa öljyä saa muutaman euron litrahinnalla niin ei paljon kiinnosta ostaa mitään Motorex KTM Power Synt 10W/50 kuraa hintaan 19,50€ / litra (Lähde: Stormin hinnasto.).
Tsot tsot. Mulla on Superin etutelareiden suojissa Motorexin tarrat, en kai mä niistä turhaan maksanut? Joskus tuskailin Öhlinsin keulaöljyn litrahintaa, samalla reissulla hain apoteekista jotain tenavan pyllyrasvaa (kun noi natiaiset olivat vielä pieniä). Kun tulin apoteekista ulos, totesin että Öölinssi oli vielä halpaa. :lol: Sittemmin vaihtui keulaöljytkin johonkin halvempaan. Ilmeisesti siitä johtuu tuo jatkuva vauhdin putoaminenkin.....? Mitä öljyä mulla sitten on koneessa? Muuta en muista, mutta oikea viskositeetti ja moottoriöljyä se on. Long Laiffiksi sitä ei voi kutsua, kun vaihtuvat viimeistään viiden tonnin välein.

Muuten öhläristä sellanen tarina MUN kohdalta: n 5vuotta takaperin olin tekemässä zx12r keulahuoltoa ja ostamaan bikepointista lahesta, rasvaa etupäähän.

Huoltopäällikkö? kertoi että öhläri on alunalkain suunniteltu kisakäyttöön, että pitäisi vaihtaa vähintään kerran vuodessa, kun siinä on puhdistavia-aines osia, ja viskositeetti muuttuu pian juoksevammaksi. (saattaa olla totta,eikös kisa käytössä näitä huolleta jatkuvasti) EI OMA KOHTAISTA KOKEMUSTA. Mutta näin olen ajatellut siitä lähtien.
ktv org
Vastaa Viestiin