Yamaha TT 350 -91
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha TT 350 -91
ciao,
eka viesti, kiitos foorumista ylläpitäjille.
Olen aikeissa ostaa endurokäyttöön TT350 . Kokeilin sitä lauantaina parin kaverin kanssa. Toinen ajo Beta RR400 ja toinen 2tahti Yamahaa 250.
Olipa mahtavaa !!!!
2 tahtinen oli varsin kovaa kyytinen laite mutta väsyttävä.
Beta ja TT meni mäkiä ylös ja alas aika vaivatta, mutta tuo Beta oli tosi hieno.
Onko kellään kokemusta TT350 ?
ciao
eka viesti, kiitos foorumista ylläpitäjille.
Olen aikeissa ostaa endurokäyttöön TT350 . Kokeilin sitä lauantaina parin kaverin kanssa. Toinen ajo Beta RR400 ja toinen 2tahti Yamahaa 250.
Olipa mahtavaa !!!!
2 tahtinen oli varsin kovaa kyytinen laite mutta väsyttävä.
Beta ja TT meni mäkiä ylös ja alas aika vaivatta, mutta tuo Beta oli tosi hieno.
Onko kellään kokemusta TT350 ?
ciao
Hep,
Mulla oli parin vuoden ajan tuollainen. Oli oikein hauska mopo. On kevyt ja simppeli pyörä. On helppo ajettava. Sama idioottivarma kone kuin XT 350:ssä, mutta 6v sähköillä (huonot valot) ja erilaisella kytkimellä. Oli mun mielestä pirteä, mutta se mikä mulla oli ei ollut ihan vakio. (putket wiseco ym) Kannattaa katsoa kunto. Monilla noista on ajettu ihan kunnolla mettässä kisaa ja se yleensä näkyy kunnossa. Vilkkuja ei noissa enää monessakaan ole. Mullakaan ei ollut enää edes akkua mittareita ym. Suomesta ei ainakaan uusimpia malleja saa. En tiedä oliko joskus -90 viimeiset?
T: Aapo
Mulla oli parin vuoden ajan tuollainen. Oli oikein hauska mopo. On kevyt ja simppeli pyörä. On helppo ajettava. Sama idioottivarma kone kuin XT 350:ssä, mutta 6v sähköillä (huonot valot) ja erilaisella kytkimellä. Oli mun mielestä pirteä, mutta se mikä mulla oli ei ollut ihan vakio. (putket wiseco ym) Kannattaa katsoa kunto. Monilla noista on ajettu ihan kunnolla mettässä kisaa ja se yleensä näkyy kunnossa. Vilkkuja ei noissa enää monessakaan ole. Mullakaan ei ollut enää edes akkua mittareita ym. Suomesta ei ainakaan uusimpia malleja saa. En tiedä oliko joskus -90 viimeiset?
T: Aapo
Kaverilla oli tuollainen ja oli ollut kanssa kilpapelinä. Sekin kertoo jo aika paljon että on hyvä pyörä, jos käytetty niin paljon kilpavehkeenä. Mutta pyörästä kaverillani ei ole yhtään huonoa sanaa sanottavana. Puolustusvoimathan käyttivät myös xt 350. Oli kuulemma erittäin luotettavaa tekniikkaa ja hyvä ajaa maastossa erityisesti keveyden takia (varsinkin verrattuna nykyisiin 170kg Kotareihin) Xt:llä uskalsi ajaa huomattavasti pahempiin paikkoihin kuin nykyisillä KTM:illä. (ei ole oma kommentti, en ota vastuuta...
) Eli tt on varmasti upea peli. Eikä tarvitse olla kokoajan huoltamassa toisin kuin noita 2t pelejä. Ja onhan nelari mukavampi ajaa!
Prego!
Prego!
Mille grazie tutti !
Olen samaa mieltä ja kiitos kaikille kommenteista.
Mulla oli "eka" kunnon kokemus todellakin Endurosta. Oli vaikeita nousuja ja laskutkin hieman jännitti. Husabergillä katurenkailla on ollut hieman vaikeampaa aiemmin ...
TT meni ylös todella helposti ja laskeutuikin moottorilla hyvin.
Takajarru on rumpu eli ei juurikaan vastaa niin kuin Husabergin jarrut.
Etujarru toimi hyvin. Jousitus on läpi käyty ja mullel 86kg oli säädetty kohdilleen. Tapeilla oli helppo seistä. Spooreissa meni makeesti kunhan vaan itse anto mennä...
Pyörä on kaverin vanha juhta, ja nyt se ajaa BETAlla joka on KTM moottorilla mutta kasattu Firenzessä hieman eri osista. Suosittelen 400 ja 525 kaikille.
TT oli todella kevyt ja tietenkin tämä nykyinen omistaja on siihen hyvin huollot tehnyt ja on ollut metsäpyöränä.
Toisen kaverin 250 2t jammu oli ihan huima pyörä. Lähtee käsistä ja oli todella äkäinen. Nousuissa jotain vaikeutta jos ei vaan anna mennä. Siinä jousitus pitää olla kunnossa, muuten pompottaa polulta syrjään.
No niin, takas TT:hen.
Taidan siitä ostaa enduron itelleni.
Terveisiä Suomeen !!!!
Olen samaa mieltä ja kiitos kaikille kommenteista.
Mulla oli "eka" kunnon kokemus todellakin Endurosta. Oli vaikeita nousuja ja laskutkin hieman jännitti. Husabergillä katurenkailla on ollut hieman vaikeampaa aiemmin ...
TT meni ylös todella helposti ja laskeutuikin moottorilla hyvin.
Takajarru on rumpu eli ei juurikaan vastaa niin kuin Husabergin jarrut.
Etujarru toimi hyvin. Jousitus on läpi käyty ja mullel 86kg oli säädetty kohdilleen. Tapeilla oli helppo seistä. Spooreissa meni makeesti kunhan vaan itse anto mennä...
Pyörä on kaverin vanha juhta, ja nyt se ajaa BETAlla joka on KTM moottorilla mutta kasattu Firenzessä hieman eri osista. Suosittelen 400 ja 525 kaikille.
TT oli todella kevyt ja tietenkin tämä nykyinen omistaja on siihen hyvin huollot tehnyt ja on ollut metsäpyöränä.
Toisen kaverin 250 2t jammu oli ihan huima pyörä. Lähtee käsistä ja oli todella äkäinen. Nousuissa jotain vaikeutta jos ei vaan anna mennä. Siinä jousitus pitää olla kunnossa, muuten pompottaa polulta syrjään.
No niin, takas TT:hen.
Taidan siitä ostaa enduron itelleni.
Terveisiä Suomeen !!!!
ciao,
eli kyllä tässä olen TT 350 1991 omistaja.....
Muistaako kukaan mistä löytyisi nuo moottori mallit kun tuo mun on vissiin 3GJ ... mitä ne muut olikaan ja mitä eroja niissä oli.
eli kyllä tässä olen TT 350 1991 omistaja.....
Muistaako kukaan mistä löytyisi nuo moottori mallit kun tuo mun on vissiin 3GJ ... mitä ne muut olikaan ja mitä eroja niissä oli.
- Liitteet
-
- tt350.JPG
- tt350 91
- (166.35 KiB) Tiedosto ladattu 835 kertaa
Onnittelut, komea laite.
Joo, en tiedä onko mulla tarpeeksi kokemusta sanoa, mutta mielestäni tt350 on rungoltaan ja tuntumaltaan lähempänä dr350:stä kuin xt350:stä. Tämä on ihan perstuntumalta lohkaistu kommentti.Osaako joku heittää eroja TT:n ja DR:n välillä?
Kommentit kuulostaa samalta ku voisin kuvitella tulevan DR:stäki.
ciao taas.
Etulaakereiden vaihto ja tyyppi on 6202-2RS.
Pikkasen tuntu klappia ku sivusuunnassa kokeilin.
Pölysuoja jarrun puolella SC 20 35 5 2 NAK
Toinen huoltotoimenpide (2000km pelkkää muta-kivi-vuoristo enduroa)
on vaihtaa stefa sinne lohko ja alternaattori/generaattorin puolelle mistä nyt kuumalla on alkanut vuotaa öljyä ... ja vielä uutta just vaihettua.
Joku sano että saa se vähä vuotaa, toinen sano että palaa mäntä jos ajaa...
No kuitenkin parempi vaihtaa. Onko joku vaihtanut ?
-miten pääsee käsiksi laakeriin ja stefaan ?
-minkälaista ulosvetäjää ootte käyttäny ?
Muuten TT menee ja toimii aivan tosi hyvin. Muut rukkaa minä lisään bensaa (ja nyt siis nämä pikkuhuollot....
)
Etulaakereiden vaihto ja tyyppi on 6202-2RS.
Pikkasen tuntu klappia ku sivusuunnassa kokeilin.
Pölysuoja jarrun puolella SC 20 35 5 2 NAK
Toinen huoltotoimenpide (2000km pelkkää muta-kivi-vuoristo enduroa)
on vaihtaa stefa sinne lohko ja alternaattori/generaattorin puolelle mistä nyt kuumalla on alkanut vuotaa öljyä ... ja vielä uutta just vaihettua.
Joku sano että saa se vähä vuotaa, toinen sano että palaa mäntä jos ajaa...
No kuitenkin parempi vaihtaa. Onko joku vaihtanut ?
-miten pääsee käsiksi laakeriin ja stefaan ?
-minkälaista ulosvetäjää ootte käyttäny ?
Muuten TT menee ja toimii aivan tosi hyvin. Muut rukkaa minä lisään bensaa (ja nyt siis nämä pikkuhuollot....
moro taas !
TT pelaa ja puksuttaa. Torstaina 160km maastopolkuja koko päivä ajossa !!! Olipa hienoa.
Täytyy sanoa ettei kuitenkaan soratietä vaan polkuja....
Mopo on nyt tämän näkönen ja on tulossa Suomeen talvea vasten.
Oliko näitä muilla Foorumin lukijoilla ? Armeija näitä on käyttänyt joten eikai vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvi hankkia vai tarviiko ?
Terveisiä !
TT pelaa ja puksuttaa. Torstaina 160km maastopolkuja koko päivä ajossa !!! Olipa hienoa.
Täytyy sanoa ettei kuitenkaan soratietä vaan polkuja....
Mopo on nyt tämän näkönen ja on tulossa Suomeen talvea vasten.
Oliko näitä muilla Foorumin lukijoilla ? Armeija näitä on käyttänyt joten eikai vaatimuksenmukaisuustodistusta tarvi hankkia vai tarviiko ?
Terveisiä !
- Liitteet
-
- 13082006(012).jpg
- (714.63 KiB) Tiedosto ladattu 516 kertaa
no niin, pääsin muuttohässäkän keskellä eilen auringonpaisteeseen ajeleen sinne kylän ja ohitustien metsiin ja soramonttulampien alueille....
Olipa mahtavaa !!!
Ei palellut, näky muitakin jälkiä ja oli kiva olla kotimaastossa taas.
Löysin "ympyräradan" jossa lampi keskellä ja ajoin muutaman pikkupoika speedway kierroksen...
No sitten ajelin pitkin yhtä soramonttua moottoritien vieressä ja kattelin mihin menis ku huomasin edessä kettinkin viritettynä matalimmillaan puolen metrin korkeuteen....
Jarrutus. pyörän kaato ja poks., mopo ojaan ja minä siihen vastaseinään,
perinteinen rusaus kyljestä ja 3 kerta kylkiluut sisään ... voi räkä.
Siinä tien vieressä oli toinen tie joten en tajua mitä se kettinki siinä teki.
No en ole kyseisen tien omistaja enkä maankaan omistaja joten kai sain oikeuden kädestä.
Kivaa oli ku kesti, sain just mopon taas käyntiin ja ajelin kotia kohti. Ei voinut oikein istua eikä seistä....
No, kotona ollaan, ja nyt levätään vaikka aurinko lävöttää täysilla. Sääli kaatua kettinkin takia kuin omaan mokaan.
Aurinkoisia terveisiä kaikille !
ps. niin siis viimeksi meni kylkiluu meni 2003 jalitsussa, sitten viime keväänä endurossa, ja taas ... mummu sano että juo enemmän maitoa !!!