Ktm 525 exc

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Onko tietomiehiä paikalla?
-06 vs - 07 kampiakseleiden erot, onko mitä ja sopiiko uudemmasta vanhempaan? Aiemmin siinä luulossa olin että käyvät ristiin, mutta ovatkin eri osanumerolla ja vanhempaa ei Motokeitaan mukaan enää tehdä, ja uudemman sopivuudesta vanhempaan eivät osanneet sanoa.

Vanhempi tossa : 59030018200
Uudempi tossa : 59030118000

Kohtuu edukkaasti ois tarjolla tommonen uudemman paketti, ei vaan niin ilmaiseksi että ilman varmaa tietoa viitsisi ostaa.
ptr
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 11:53 pm
Pyörä: 701

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja ptr »

Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

ptr kirjoitti:Moro

Tuolla juttua aiheesta.

https://ktmtalk.com/showthread.php?5440 ... haft-issue

T
ptr
Danke schön!
Eli käy siis uudempi vanhaankin, hyvä! Näin vähän arvelinkin, en siis vieläkään joudu vaihtamaan uudempaan pyörään :D
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

venttiili pääsi tipahtamaan mäntää vasten ja ohjari meni mutkille.

pätkän lopussa lähtee täydestä vaihdista ja kuvissa on lopputulos ei onneksi venttiili katkennut.
https://www.youtube.com/watch?v=zLGGC3VqB0M
https://photos.app.goo.gl/qurFN7Z66wjjtiMu9

muistelen, että joskus meinasin vaihtaa ohjarit ja kotarin alkuperäisenä osana tuli teräksiset ohjurit. Onkohan muistikuva oikea ?
Ne jäi kuiteskin vaihtamatta kun taitaa alkaa venttiilinvarret kulumaan teräsohjurin kanssa.

Jenkeissä Kibblewhitella näyttäisi olevan messinkiset ohjurit, mutta ei eu:n puolella kukaan näytä myyvän niitä. Minkälaista ohjuria olette laittaneet ?

edit :
syy
https://photos.app.goo.gl/Jr3Nwor8W1sD37Tp9

ja tämmönen löyty
http://www.gw-racing-parts.de/index2.ph ... 007&lan=en
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Oho, vähällä pääsit!
Mutuilua ja muistinvaraista haahuilua mut väittäsin että pronssiset ohjurit tulee kun kotarilta tilaat. Oudolta kuulostaa teräsohjuri, voiko sitten liittyä smr:än ja sx:än titaaniventtiileihin, oisko niissä terästä ohjurit? Ainakin mulla on exc:ssä pronssiset.

Just tänään kotiutu englannista oem venttiilisatsi, kaikki muut löytyy siitä mut ei ohjureita eikä lukkoja. 200e+ postit. KW:ta itekkin haaveilin mut en viittiny jenkkilästä alkaa niitäkin tilaamaan.
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

jep muistaakseni proxin venttiili, taipuisaa matskua onneksi. jos olis katkennu, niin olis täystuho.

joo, niin se taitaa olla että teräksiset on titaaniventtiileille ja pronssiset teräsventtiileille. Pitää vielä ennen tilausta koneistusmestareilta kysellä suostuuko ne vaihtamaan ohjuria... edes rahasta.
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Sattui sopivasti tuommonen silmään, tankeroenglannilla kun tuota lueskelin niin ThumperRacing:in äijän viestistä käy ilmi että aiemmin oli sekä pronssisia että teräksisiä ohjureita, mut pronssiset ei toimineet titaanivenojen kanssa joten kaikki kotarin ohjurit on nykyään terästä.
Tosta vielä linkki ko ketjuun : https://ktmtalk.com/showthread.php?5507 ... p!!!/page3
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

mjoo, lienenkö viimeinen, joka taistelee tuulimyllyjä vastaan...

Sanotaan heti tähän alkuun, että 525 kottaraiset on melko ikuisia pelejä krossi ja enskakäytössä.

Viimeisen jääratasetin tulos oli kuitenkin taas vaihteeksi tämä : https://photos.app.goo.gl/m58MY7atNtCyKGBs7
Katkennut venttiilinjousi ehkä pelasti isommalta katastrofilta, koska tais kampura levitä reilummin ja tasapainoakslin ratas alkoi tahkota alumiinisilppua lohkosta. Viime kesänä vaihdatin uuden kangen kampuraan, mutta ei näköjään maksa vaivaa ainakaan näin jääratakäytössä. Olisko 6-7 tuntia pyörinyt vaihdon jälkeen. Ilmeisesti kun kampiakseli pääsee aukeamaan muutaman kerran ja sen oikeaisee aina välissä, niin lopulta limpun reiät on soikeat.
Tapin hitsaus ei auta kun limput on pehmeää ainetta niin taipuu silti.

Kysymys kuuluukin, että onko tähän keksitty toimivaa ratkaisua ?

Googgeli kertoi parista tarvike kampurasta, mutta lieneekö nuo aktiivisia enää ?
http://crankworks.com/index.php/motorcy ... /mc-cranks
(thumper racingilla olis 78 stroker kampura sitkeämmästä aineesta mutta on kallis ja nettisivusta tuli just nyt herjaa ettei ole sertifikaatit kunnossa, on kuitenkin kallis enkä halua pidempää iskua)
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Auts. Mulla kyllä kesti hitsattu kampura, viimeisen tein uudella kampuralla minkä heti hitsautin tuoreeltaan.
Aika harvassa on tarvikekampurat tuohon. Thumperracingilla oli muistaakseni normi kampurakin billetistä joskus tarjolla, miten lie nykyään kun nimikin ja pyörittäjä on puljulla vaihtunut.
Mulla ois yks käytetty hitsattu kampura jos budjetilla haluat päästä :lol:
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

ok, voishan tuota hitsausta kokeilla, tiggi löytyy tallista. Voi olla ettei noihin vanhoihin limppuihin enää toimi.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Nimimerkki "meikä":lle joskus hitsasin yhden kampuran kun se jotain strokeripeliä teki. Se hoiti tarkemman ajattelutyön ja tasapainotuksen, minä vetelin saumaa vähän sen mukaan miten se jäähtyessään vääntyili. Se oli käytetty kampura ja reiät oli vähän soikeat. Kyllä se sillä aika paljon ehti ajaa, jos sen juttuja haet, saattaa olla tarkempaa tietoa. Ei ole muutamaan vuoteen juuri pyörähommia puuhannut, ainakaan tietääkseni.
Seeviä tehtiin viistoamalla sorvissa tapin päät että sai saumaan pinta-alaa tarpeeksi.
Arhippa
Viestit: 174
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Mä oon omat kampurani hitsauttanut laser-hitsillä keski-suomessa päin, ei tarvi seevata eikä muuta taikinoida, ja ovat tosiaan kestäneet. Jääratamiehet aikanaan sen pajan mulle ohjeistivat.
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Mulla on yksi murtunut kampura, millä vois kokeilla miten syvälle sauma yltää kairauksella tai ilman.
Minkä verran skuikka otitte seeviä ? Ja siihen piti laittaa jotain lisäainetta, rosteria vai mitä laitoitte?

Testikampurasta just katkaisin tapin ja siinä näköjään öljyreikä on käytännössä läpi asti ja seinämä on 9mm paksu.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Nyt on valitettavan hämärät muistikuvat. Sanoisin että 13.09 filleriä käytin kun sitä enimmäkseen mustaan rautaan olen käyttänyt. Seevistä en nyt saa kuvaa muistin perältä.
Messengeristä löysin yhden huonon kuvan, aika leveähän tuo hitsi näkyy olevan.
Edit: muisti palailee pätkittäin. Taisi juurikin niiden soikeiden reikien takia olla kuvassa penkissä. Piti väännättää ja lämmitellä tigillä saumoja paikoin että saa asettumaan suoraan.
Liitteet
received_761763520613831.jpeg
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Romukampuralla kokeilin tunkeuman syvyyttä 160A TIGillä ja 2-3mm näyttää tulevan saumaa riippuen paljonko viitsii saumaa hehkuttaa. Toisen limpun kairasin ja toiseen tuli pintasauma. Kairatussa puoliskossa tuli about sama tunkeuma kuin ilman kairausta, eli saumaan saa sen kairauksen verran paksuutta lisää kun sen täyttelee lisäaineella.
https://photos.app.goo.gl/9DTbHCLzBdRZxR1z8

Taidan ekana kokeilla pintasaumalla ja jos se ei pidä, niin sitten kairaan sen auki ja takaisin kiinni. Sitten pitäis olla jo "billettiä".
Vastaa Viestiin