KTM Rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

KTM Rally

Viesti Kirjoittaja petev »

Minkähänlainen on KTM Rally factory-replika ? Onkohan siinä paljon spesiaali osaa ja ylläpito sitä kautta kallista. Tuollainen pyörä olisi nyt tarjolla ja kiinnostaisi, mutta epäilyttää tuo huolto yms puoli.
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Se perustuu LC4-malliin, joten viime kädessä voit heittää LC4:n osia siihen, jos et kalliimpia keksi mistään :lol:
Avatar
Raimo
Viestit: 1276
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

PeteV kirjoitti:Minkähänlainen on KTM Rally factory-replika ?
Ajokkihan on kisakampe, mutta suunniteltu pitkänmatkan kisoihin. Asiaa olisi hiukan auttanut, että minkä ikäinen Rally sulla on kiikarissa. Suomessa on tietääkseni kaksi kappaletta, eli oranssi vuosimallin 98 tai 99, sekä sininen, olisko 00 vuosimallia. Käsittääkseni ne on Tiaisen Kari saanut Kotarin tehtaalta, ja sitten myynyt ne Racing Bikelle.

Tuo vanhempi näyttää olevan Racing Bikessä myynnissä, ja sillä on ajettu kolmella Allroad Tourilla, joilla se on ollut vuokralla ulkomaalaisten käytössä. Siinä ei ole sähköstarttia, joten se voi osaa ostajista karsia.

Sitten toinen on varustettu sähköstartilla, kuvakin löytyy mun sivuilta. Ajoin sillä puolisen tuntia Allroad Tour Niekalla, ollen tähän ajetuista kulkineista ehdottomasti hienoin kokemus. Olimme Neukun ryhmässä, ja siinä ajaneilla neljällä israelilaisella oli ajokkina Racing Bikeltä vuokrapyörät: KTM 400 EXC, 525 EXC, tuo oranssi Rally, sekä sininen 660 Rally. Tästä pyörästä on "maistelu" Vauhdin Maailmassa 8/2001, kaiva se esiin kirjastosta.

Ehkäpä varaosista tietää suomessa parhaiten juuri tuo Racing Bike, kun se on maahantuoja. Ja näyttäähän noita Rallyja olevan tuolla Mobile.de:ssä myynnissä ainakin toisinaan. Itse en tunne kotareita mitenkään erityisemmin hyvin, mutta käsittääkseni tuossa Rallyssä on samantyyppinen moottori kuin LC4 660 SM:ssä, eli siinä mielessä osien saanti ei varmaankaan ole mikään ongelma. Mutta
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Jos aikoo tuoda ulkomailta, niin kannattanee varmistaa maahantuojalta että sen saa kilpiin (ellei sitten luota tuuriin tms). Muistaakseni sanoivat, ettei noita ole tyyppihyväksytty. En sitten tiedä miten mm. sen niillä myynnissä olevan kohdalla on menetelty; kun kysyin, niin mutisivat jotain "nojoo se on vähän erikoistapaus..." tms.
Hannu
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

660 on käsittääkseni vaan ns. iso-bore LC4. Uskon, että kaikkia Rallyssä käytettyjä osia saa maahantuojalta. Adventure-fillareihin saa suoraan Kotarin katalookista noita isoja tankkeja ym. seikkailu-/survival-rompetta ja aihioksi käy mikä tahansa LC4-malli. 8)
Vastaa Viestiin