BMW G450X, KTM EXC 530 vai mikä? Neuvoja!!!

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

iso M
Pyörä: .

BMW G450X, KTM EXC 530 vai mikä? Neuvoja!!!

Viesti Kirjoittaja iso M »

Terve,

Aloitin uuden vaikka vanhojakin toki löytyy... En vain niistä löytänyt kaikkea kaipaamaani.

Viimeksi pyöränä oli BMW F800GS (2kk ja 6000km, sitten pyörien hautuumaalle). Sillä innostuin kovasti soratieajeluista ja pienemmistä poluista, asfaltti ei oikein enää tuntunut miltään.

Nyt kun on uuden hankinta edessä ja talvi tulossa niin olen ajatellut ostaa pyörän, jolla voisi:

- ajaa vauhdilla pienempiä polkuja ja erilaisia enduroreittejä, myös kuntoilumielessä
- harkita ehkä osallistumista johonkin harrastekilpailuihin joskus jos sellaisia löytyy
- ehkä ajaa sorateitäkin tai ainakin parempia metsäautoteitä
- ajaa ympäri vuoden
- ajaa vuosikausia ilman vaihtomietteitä

Kokoa on 191cm ja massaa selkeesti yli 100 (voimailulla hankittua, ei niinkään syömällä) eli pyörä voisi olla vähän isompikin.

Olen katsellut lähinnä BMW G450Xää ja jotain KTM malleja, esim EXC 530. Yamahat, Suzukit ja Kawasakit ei jostain syystä innosta. Kuutioita saisi olla olla reippaammin vaikka aloittelija tällä saralla olenkin. Voima viehättää...

Millään tuollaisella en ole koskaan ajannut että mielellään otan teiltä neuvoja vastaan. Vähän sikäli hankala juttu kun tässä joutuu menemään oletuksella, että tykkään hommasta... Vertailemaan ei oikein pääse vastaavasti kuin katupyöriä.

Todennäköisesti ostan uuden tai vähän käytetyn. Varmaankin punakilpisenä on järkevä ostaa, saahan sen kai rekisteröityä myöhemmin jos jostain syystä tarvitsee.
iso M

Re: BMW G450X, KTM EXC 530 vai mikä? Neuvoja!!!

Voisiko Husaberg FE 570 olla yksi vaihtoehto? Osaako joku verrata KTM EXC 530:seen ja BMW G450X:ään?

Bemari on aika harvinainen, saattaa olla vaikeampi myydä käytettynä eteenpäin? Ovatko KTM ja Husaberg kooltaan isompia, entäs teho?
marjastaja
Pyörä: yz125

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

Hyvinkäällä on 23.10 koeajopäivä liittyen Motokuume- juttuun. Koeajettavana suunnilleen kaikki rossi pyörät (epäilisin, että myös enskat)
Husabergillä on kaiketi isoimmat nelarit.
-W-
Pyörä: Dune RR

Viesti Kirjoittaja -W- »

Aika paha kuumotus olisi ostaa itsekin tuon möhkön rinnalle joku pienempi kilvellinen "kilpaenska" (tosin käytetty) jolla voisi hoitaa näitä "lähitaisteluita".. 8)

Sen mitä noita olen itse pähkäillyt niin tuon G450X:n valmistus on taidettu just lopettaa, Hussen TE 510:ssä turhan tiuhavälityksinen loota omaan käyttöön (jos meinaa siis teitäkin ajella+maastoa samoilla välityksillä), Husaberggi FE 570 laatikon välityksistä en ole löytänyt tietoa mistään (jos olis harva loota ja ei olis rahasta kiinni niin olis varmaan ykkös vaihtoehto) ja tuossa kai saa koneen ruiskukarttaa säädettyä "lennosta" jolloin pahempikin maasto menisi helpommin, Kotarin 525 ja 530 olis hyvillä lootan välityksillä (mut tehoja ei kai paljoa säädellä kuten ei kai muissakaan kuin vain Bergissä..?), kuten myös Beta 525 RR/RS (jossa siis Kotarin kone, mutta linkulinen perä).. Onhan noita vaihtoehto, vähän liikaakin..! :lol:

Onneksi itsellä toistaiseksi kuume laskee aika nopeasti kun laittaa lompakon otsan päälle..! :mrgreen:
iso M

marjastaja kirjoitti:Hyvinkäällä on 23.10 koeajopäivä liittyen Motokuume- juttuun. Koeajettavana suunnilleen kaikki rossi pyörät (epäilisin, että myös enskat)
Kiitos vinkistä, harmi kun en pääse paikalle tuolloin. Nythän on parhaillaan käynnissä jonkinlainen KTM-koeajokiertue mutta siellä ei valitettavasti ole mukana tuota EXC 530, 450 kuulemma on.

Bemarin saa ehkä jättää laskuista pois, koska valmistus on lopetettu. Varaosien saanti jatkossa, jälleenmyyntiarvo... Suhteellisen edullisesti tuota kyllä saisi, uutta 2009 mallista ilmeisesti jopa alle seitsemään tuhanteen. Kiitos tiedosta noihin välityksiin liittyen, uskoisin, että pidemmillä välityksillä oleva saattaisi olla parempi minunkin käyttööni.

Onko tietoa miten asia onnistuu jos punakilpisen haluaa myöhemmin rekisteröidä?

Eipä jaksa kukaan ko pyöristä tai muista vaihtoehdoista kokemusta omaava ilmeisesti kirjoitella kun hiljaista tuntuu olevan....
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

En minä ainakaan BMW G450X:ää hauku ja onhan siinä kahden vuoden takuu vaikka itse tekisi huollot.

Sopii hyvin pitkälle kuskille ja kauppaa tehdessä kannattaa kinuta racing paketti mukaan, kahdet vanteet, slipari, kaikenlaista kulutusosaa ja tarrasarja uusiin muoveihin jotka kuuluu recall omaisesti 2009 malliin mukaan.
marjastaja
Pyörä: yz125

Viesti Kirjoittaja marjastaja »

iso M kirjoitti:
marjastaja kirjoitti:Hyvinkäällä on 23.10 koeajopäivä liittyen Motokuume- juttuun. Koeajettavana suunnilleen kaikki rossi pyörät (epäilisin, että myös enskat)
Kiitos vinkistä, harmi kun en pääse paikalle tuolloin. Nythän on parhaillaan käynnissä jonkinlainen KTM-koeajokiertue mutta siellä ei valitettavasti ole mukana tuota EXC 530, 450 kuulemma on.
Kävin eilen juurikin ko. koeajokiertueella kokeilemassa 400, 450 ja 250 nelari exc:t. Kierrosalue oli ihan outo, kun itse olen yli 100-kiloinen ja ajan crossia piikillä :roll: oli koko ajan rajotin hakkaamassa vastaan. 450 voisi jo kuvitella pärjäävän lenkkipolun kokoisella tiellä, 530 varmaan paremmin sopii siihen hommaan. 450 vähän jo repäisi ja riitti kierrokset. 400 tuntui, että rajoitin katkaisee menon jo ennen tehoaluetta (sehän on tosin suunniteltukin rauhalliseksi).
Vastaa Viestiin