Suzuki DR 750
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Suzuki DR 750
Olisin tässä kysellyt kokeneemmilta endurokuskeilta mitä hyviä/huonoja puolija DR 750:ssä olisi tarkoituksena olisi ostaa tuommoinen kampe . Muualla on varoiteltu , että yläkerta ei kestä huonon voitelun takia pitäneekö paikkansa ?. Tarkoitus ei ole lähteä soratietä huonommalle pinnalle.
Hei,
Minun käsittääkseni tuo voitelu ongelma ei koske 750/800:sta vaan pienempiä, mutta vannomaan en mene.... Mulla on nyt ajettu 80000 km. Ikinä en ole tielle jäänyt. Kun ostin pyörässä oli 40000 mittarissa. Eikä siinä varmaan kaikki ole. Remontoin omasta tuon yläkerran, mutta syynä oli se että venttiilin välyksiä ei oltu juurikaan säädetty (kauheat välykset ja nokat paskana). Kone kestää hyvin kun jaksaa ja viitsii lämmittää sen kunnolla ennen ajelua (palikat on isot) ja vaihtaa oljyt.
Lisää tuolla viewtopic.php?t=1120
viewtopic.php?t=658
Moni asia 800:sta koskeva asia pätee myös 750:een
Tuoltakun lueskelee TN ja pyörät osiota niin eiköhän sieltä löydy tärkeimmät asiat.
Minun käsittääkseni tuo voitelu ongelma ei koske 750/800:sta vaan pienempiä, mutta vannomaan en mene.... Mulla on nyt ajettu 80000 km. Ikinä en ole tielle jäänyt. Kun ostin pyörässä oli 40000 mittarissa. Eikä siinä varmaan kaikki ole. Remontoin omasta tuon yläkerran, mutta syynä oli se että venttiilin välyksiä ei oltu juurikaan säädetty (kauheat välykset ja nokat paskana). Kone kestää hyvin kun jaksaa ja viitsii lämmittää sen kunnolla ennen ajelua (palikat on isot) ja vaihtaa oljyt.
Lisää tuolla viewtopic.php?t=1120
viewtopic.php?t=658
Moni asia 800:sta koskeva asia pätee myös 750:een
Tuoltakun lueskelee TN ja pyörät osiota niin eiköhän sieltä löydy tärkeimmät asiat.
dr bigin voiteluongelma...
Dr bigin yläkerta ei saa voitelua tarpeeksi jos tyhjäkäynti on liian pienellä.Pitää olla ainakin 1000 rpm per min.Tälläisen jutun olen ainakin joskus kuullut... 
liike on oleellista,suunta ei.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Yläkerrassa kuluvaa ja tiheään vaihdettavaa osaa ovat venttiilinjouset mitkä löystyvät vaihtokuntoon joidenkin kokemusten mukaan noin 50tkm välein. Toiset kyllä ajelevat vaikka kuinka pitkää samoilla jousilla.
Alakerrassa ovat käyttäneet ilmeisesti huonoja materiaaleja sillä lähes kaikissa paljon ajetuissa vaihteston rattaista on murtunut pieniä tai suurempia palasia. Ajan myötä sitten kun joku riittävän iso palanen irtoaa tai pikkaisen pienempi palanen menee "väärään" paikkaan alakerta menee kokonaan uusiksi. Näin on käynyt kaikille 200tkm ajetuille DR Bigeille, mistä olen kuullut. Vähempi ajetuissakin voi olla samaa ongelmaa.
Pytty ja mäntä noissa kestää melko pitkään ennenkuin on vaihtorajan yli kulahtanut. Mä purkasin omastani yläkerran kun mopolla oli ajettu muistaakseni 60tkm eikä mittailujeni perusteella ollut tarvetta tehdä vielä mitään. Kaverin 100tkm ajettu oli myös vielä täysin mitoissaan.
Alakerrassa ovat käyttäneet ilmeisesti huonoja materiaaleja sillä lähes kaikissa paljon ajetuissa vaihteston rattaista on murtunut pieniä tai suurempia palasia. Ajan myötä sitten kun joku riittävän iso palanen irtoaa tai pikkaisen pienempi palanen menee "väärään" paikkaan alakerta menee kokonaan uusiksi. Näin on käynyt kaikille 200tkm ajetuille DR Bigeille, mistä olen kuullut. Vähempi ajetuissakin voi olla samaa ongelmaa.
Pytty ja mäntä noissa kestää melko pitkään ennenkuin on vaihtorajan yli kulahtanut. Mä purkasin omastani yläkerran kun mopolla oli ajettu muistaakseni 60tkm eikä mittailujeni perusteella ollut tarvetta tehdä vielä mitään. Kaverin 100tkm ajettu oli myös vielä täysin mitoissaan.
suzuki dr 750
Kiitos vastauksista ostin sitten hondan tranalpin niin ei tuu ongelmia voitelun suhteen.
Itsellä oli kanssa murtunut vaihteiston 4 rattaasta paloja ja sopivasti öp. siivilä revennyt. Onneksi ei olleet menny ne palat pumppuun.vkoivu kirjoitti:Yläkerrassa kuluvaa ja tiheään vaihdettavaa osaa ovat venttiilinjouset mitkä löystyvät vaihtokuntoon joidenkin kokemusten mukaan noin 50tkm välein. Toiset kyllä ajelevat vaikka kuinka pitkää samoilla jousilla.
Tosin nokka-akseli oli kuin uusi. Mitskussa mukamas 50tkm