R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tero T.
Viestit: 6
Liittynyt: Su Elo 09, 2015 10:06 am
Pyörä: DR 650 SE, R1200GS

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Tero T. »

2004 R1200gs vasemman puolen bensaletkun pikaliitin vuotaa. Urosliitin murtui rikki. ADVRiderissa porukka vaihtanut näitä metallisiin. Onko täällä porukka vaihtanut metallisia pikaliittimiä ja mistä olette hommanneet?

Vasemmalla puollella ilmeisesti toinen pikaliitin, joka kannattaa myös vaihtaa?

-Tero
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Noista liittimistä on recall, merkkihuolto laittaa ilmaiseksi uudet (muoviset) tilalle.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Olen toiseen moottoripyörääni aikanaan vaihtanut metalliset pikaliittimet. Suomen pikaliittimestä hommasin. Niitä on monen kokoisia ja eri kierteellä, pitää olla tarkkana, että tilaa oikeat.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Torsti
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 11:10 pm
Pyörä: XJR1300

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Morjens.
Tänään ilmeni omituinen ongelma nopeusmittarissa. Ajelin kohti kotia vajaat 300km ja kaikki oli ok. Huomasin loppumatkasta kaupungissa, että mittari näyttää GPS:ään verrattuna n. 20 km/h liikaa. Pysähdyksissä mittari laski 20 km/h kohdalle.
Ongelma katosi kun pyörän käynnisti uudelleen.

Onko tässä odotettavissa jotain orastavaa korjattavaa vai onko tämä ”ominaisuus”?
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Kampi kirjoitti: La Joulu 26, 2015 9:53 pm Sähköiset "ominaisuudet" korjattu. Löytyihän sieltä yksi katkennut piuha kun tarpeeksi pitkälle teurasti johtovyyhtiä. Nyt se siis kunnossa. Yllättävän paljon vettä ja hiekkaa oli johtonipun sisällä! Onko muutes kukaan kokeillut johtojen niputtamista vulkanoituvalla teipillä? Sillä nimittäin vuorasin nippuun, saas nähä miten kestää...
Joulukuussa -15 korjattu piuha (punainen) on ok mutta nyt vihreä on poikki. Hirviän kovaa on noitten johtojen muovieriste. Monta tuntia työtä :shock: Jokohan seitsemän vuoden kuluttua taas :D :D Ajattelin korvata nämä virtalukon johdot jollakin erittäin taipuisalla johdolla. Mutta kun ne on vähintäin 1,5mm° eli liian paksua.
treriksrøysare
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Mitähän öljyä teleskooppeihin? Etuputkiin ohjekirja suosittelee "hydraulic fluid SAE10" joten vaatimukset ei kovin huimia taida olla. Näinköhän Motonetista löytyisi :roll:
treriksrøysare
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Kampi kirjoitti:Mitähän öljyä teleskooppeihin? Etuputkiin ohjekirja suosittelee "hydraulic fluid SAE10" joten vaatimukset ei kovin huimia taida olla. Näinköhän Motonetista löytyisi :roll:
Tiukka in speksi mutta luulis jotain löytyvän.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Kampi kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 4:26 pm Mitähän öljyä teleskooppeihin? Etuputkiin ohjekirja suosittelee "hydraulic fluid SAE10" joten vaatimukset ei kovin huimia taida olla. Näinköhän Motonetista löytyisi :roll:
Haynesin korjauskirjan mukaan fork oil 10W, löytyy varmasti Motonetista ja Biltemasta.
Noissa etuputkissahan ei ole jousia eikä mitään muutakaan sisällä niin varmaan perus haarukkaöljy käy hyvin.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Moi,

Nuo jortaanin suojakumit pitää vaihtaa kohtapuoliin, oletteko tilanneet euroopasta jostain vai kotimaan tiskiltä?
Onhan siinä pikkaisen jumppaa etummaisen vaihtoon mutta ompa tuo hyvä opetella ja tulee boorit hyvään rasvaan.

T.kane
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Onko kenelläkään muistissa noita öljyproppujen (vaihteisto&perä) tiivisteiden kokoja?
Jos vaikka sais Motonetista tilattua...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
kimbyyri
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

KN76 kirjoitti:Onko kenelläkään muistissa noita öljyproppujen (vaihteisto&perä) tiivisteiden kokoja?
Jos vaikka sais Motonetista tilattua...
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=02_0112
ktv org
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

kimbyyri kirjoitti: Su Elo 28, 2022 10:19 am
KN76 kirjoitti:Onko kenelläkään muistissa noita öljyproppujen (vaihteisto&perä) tiivisteiden kokoja?
Jos vaikka sais Motonetista tilattua...
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=02_0112
Kiitos!!
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
makke71
Viestit: 161
Liittynyt: La Marras 11, 2006 12:25 pm
Pyörä: V-strom 650 2019
Paikkakunta: haapajärvi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja makke71 »

Ostin loppusyksystä 2009 mallin r1200gs:n. Talven aikana pientä fiksaamista ohjelmassa, ja lisäksi pitäisi keksiä jotain rikkinäiselle bensamittarille. Foorumien mukaan yleinen vaiva tässä mallissa ja edellinen omistaja oli puheittensa mukaan vaihdattanut tankin sisällä olevan liuskan 3 kertaa. Ilmeisesti liuskasta on tullut päivitetty versio, joten kestäiskö tuo paremmin. Jos tilaan liuskan ja vaihdan sen itse, pitääkö errorit käydä tiskillä kuittaamassa vai loppuuko ongelmat pelkällä liuskan vaihdolla?
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Moro,

Tänä vuonna tullut uusi versio, tehdastakuu 6 vuotta asennuksesta. Tarvii anturin kalibroinnin asennuksessa.
Asennutin BikeTeam Vantaa.
210€ anturi + tunnin työ 99€ ja vajaa 14€ jotain bensalisää (6l).

Vikakoodit yms hoituu omilla vermeillä, en tiedä onnistuuko tuo kalibrointi Motoscanilla.

Ostin nuo tuolta https://www.obd-2.de/shop/profi-diagnos ... I2000-KK-T
Tuote UCSI2000-KK-T (lyhyt kaapeli, BT obd2 palikka ja säilytysboxi), 79€ + toimituskulut 14€.

Motoscan softa androidille Play kaupasta, olikohan 50€ luokkaa kallein Ultimate lisenssi.
Ei taida olla tarjolla iOS (iPhone, iPad).

Kypsähti myös syksyllä orkkis 14v vanha bensapumpun kontrolleri, paljon juttua netissä eli yksi herkkä kohta.
Oli muutama vikakoodikin muistissa, uuden osan vaihdon jälkeen ei uusia koodeja ilmennyt.

T.kane
Viimeksi muokannut kane67, Ma Tammi 02, 2023 9:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Ukgser foorumilla olen nähnyt threadin stripin vaihtamisesta floatiksi.

Ei varmaan ole helppo homma, mutta on mahdollista..

https://www.ukgser.com/forums/showthrea ... lete-guide

Onneksi oma on float. Hermo olis mennyt jos monta kertaa olis hajonnut.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Vastaa Viestiin