Honda XL 600/650 V Transalp
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Moi,
Täällä ilmoittaautuu uusi 600 TA omistaja. Jos joltain löytyy jykevämpiä kaatumarautoja niin kiinnostaisi. Pyörästä koitetaan tehdä jonkinlainen projektisarja talvella ns. mitä tapahtuu meiningillä.
Täällä ilmoittaautuu uusi 600 TA omistaja. Jos joltain löytyy jykevämpiä kaatumarautoja niin kiinnostaisi. Pyörästä koitetaan tehdä jonkinlainen projektisarja talvella ns. mitä tapahtuu meiningillä.
Brum Braap!
-Historic: CBR 600F3, Bandit 1200S K6.
-EX: TransAlp XL 600 V
-Husqvarna FE 350 -16
-Historic: CBR 600F3, Bandit 1200S K6.
-EX: TransAlp XL 600 V
-Husqvarna FE 350 -16
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Tällänen kysymys täältä metsän keskeltä. Mistä tietää käykö toi motti liian kuumana. Shortseilla täs vähä tuuletan itteeni, mut kärvähti karvat oikeesta pohkeesta. Koneen lämpömittari kuitenni vielä skaalan alaosas eikä tuuletinkaa vielä pyörähtäny. Tuntuu toi motti vaan niin pirun kuumalta. Tai sitte se oon vaan minä jolla kuuma?
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Samaan oon kiinnittäny omassa Transsussa huomiota, että ei taho lämpömittarin neulaa saada nousemaan millään. Kone kyllä noin perstuntumalta lämpenee ihan tavalliseen tapaan. Millä asteikolla lie mittailee? Näin kokemattomana kurapyöräilijänä en oo osannu asiaa sen kummemmin vikoa, mitä nyt hiljaa kypärän sisällä ihmetelly.Kanis kirjoitti:Koneen lämpömittari kuitenni vielä skaalan alaosas eikä tuuletinkaa vielä pyörähtäny. Tuntuu toi motti vaan niin pirun kuumalta
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Syys 13, 2013 7:56 pm
- Pyörä: Kawasaki Versys 300 . Kawasaki KLX 250 S
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Olkaa huoleti. Ei Alppi mitään kuumene. Lämpöisellä kelillä motti vain hehkuu jalkojen välissä ihan eri tavalla kuin pikkupakkasella. Noin 200 tkm olen sekä 600 että 650 Alpilla ajanut eikä edes yli 40 asteen lämpötilat tuota mottia häiritse.
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Muutaman vuoden olen 650:llä Transalpilla ajellut.
Nyt aloitin pyörän rakentelua, jospa maastoajo-ominaisuuksia saisi paranneltua. Moottorin taidan pitää vakiona, vaikka mikään tehokas ei olekaan. Onko pakoputkistoa joku muuttanut? Siinä moottorin alla/takana se äänenvaimennin vai mikä laatikko onkaan. Jossain näin sen pois otetun. Mahtaako äänet paljon kasvaa? Nyt on orkkis äänenvaimennin, mutta saattaa sekin projektin aikana uusiutua.
Mopo on musta. Vähän tekisi mieli talven aikana maalarilla osia käyttää. Katsotaan mitä tapahtuu... Projekti on lähtenyt jo vauhdilla käyntiin. Jalkatapit jo tilasin.
Nyt aloitin pyörän rakentelua, jospa maastoajo-ominaisuuksia saisi paranneltua. Moottorin taidan pitää vakiona, vaikka mikään tehokas ei olekaan. Onko pakoputkistoa joku muuttanut? Siinä moottorin alla/takana se äänenvaimennin vai mikä laatikko onkaan. Jossain näin sen pois otetun. Mahtaako äänet paljon kasvaa? Nyt on orkkis äänenvaimennin, mutta saattaa sekin projektin aikana uusiutua.
Mopo on musta. Vähän tekisi mieli talven aikana maalarilla osia käyttää. Katsotaan mitä tapahtuu... Projekti on lähtenyt jo vauhdilla käyntiin. Jalkatapit jo tilasin.
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Katalysaattori.Jami kirjoitti: Siinä moottorin alla/takana se äänenvaimennin vai mikä laatikko onkaan. Jossain näin sen pois otetun.
Happi
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Hojo! Uusi Alpisti, kuukauden omistanut. Laitoin Customin rinnalle kun teki mieli pikkuteille. Valinta tuntui osuneen 1995 Transalp ja 50tkm ajeltu. Tosi hauska mopotella sorateitä, aivan yllätyin että näinkin vanha laite tuntuu noin hyvältä ajaa.
Parannuksia jo tehty, sintteriseosjarrupalat, Airhawk, ketjurasvari kuntoon (oli rakennettu aiemmin), uusi pleksi tilattu, jännitemittari, vetolinja uusittu ym. Teräspunosjarruletkut varmaan seuraavaksi ja lämpökahvat. Ehkäpä joutuu myös nastarengaskaupoille
Parannuksia jo tehty, sintteriseosjarrupalat, Airhawk, ketjurasvari kuntoon (oli rakennettu aiemmin), uusi pleksi tilattu, jännitemittari, vetolinja uusittu ym. Teräspunosjarruletkut varmaan seuraavaksi ja lämpökahvat. Ehkäpä joutuu myös nastarengaskaupoille
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Tervetuloa joukkoon! Mukava näillä on ajella ja napapiirin lähettyvillä hiekkateitä riittää.
- empperi
- Viestit: 266
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Onnea hyvästä hankinnasta Tulitko tänään vastaan Simojärvellä? Meitä oli Super tenere ja 650 transu liikenteessä ja mustalla 600 transulla tuli joku vastaan.
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
- empperi
- Viestit: 266
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Muutoin niin täydelliseen pyörään voi aina tehdä pieniä parannuksia. Tänään laitoin uuden YSS:n takaiskarin, ja kyllä eron pienen testilenkin perusteella huomaa. Vielä kun osaisi säätää asetukset kohdalleen Keulaan vielä progressiiviset jouset niin kylläpä sitä sitten passaa pikkuteitä päästellä
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Tuo YSS:n takaiskari ihan outo merkki minulle. Mistä hommasit sen? Juuri parhaillaan pohdin takaiskarin ostamista.
Jousen esijännitys kohdalleen ja vaimennuksen säätö sitten. Onko muuta kuin paluuvaimennuksen säätö?
Jousen esijännitys kohdalleen ja vaimennuksen säätö sitten. Onko muuta kuin paluuvaimennuksen säätö?
- empperi
- Viestit: 266
- Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
- Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
- Paikkakunta: Kemi
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
YSS mainostaa olevansa maailman suurin jälkiasennus vaimentimien valmistaja. Ebaysta tilasin saksalaisesta firmasta. Eipähän tuossa säätöjä ole kuin esijännitys ja rebound...
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 6:17 pm
- Pyörä: BMW F800GS
- Paikkakunta: Napapiirin tuntumassa
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Tuohan kiinnostaa täälläkin, Bitubo on heti paljon kalliimpi. Pitää vissiin ensin hommata CDI kun tuossa joku päivä kävi yhdellä ja kierroslukumittari simahti. Sitten yhtäkkiä kierrosnäyttö palasi ja samoin toinen sylinteri.
Kahta en vaihda - pikkuteitä ja Bemaria.
Re: Honda XL 600/650 V Transalp
Takahaarukan laakereita ei pyörässäni ole varmaan tehtaan jälkeen aukaistu. Neulalaakerit toisella puolella olivat rasvassa, mutta toisen puolen kuulalaakerit pölisivät liasta. Eivät pyörineet sitten yhtään. Mikä tarkoitus mahtaa olla erilaisilla laakereilla, neula-/kuulalaakerit? Uudet laakerit kävin ostamassa laakerikaupasta. Tilasin uuden takaiskarin eBaysta.