HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

nps
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 12:06 am
Pyörä: Kurapyörä

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja nps »

Meinasin vaihtaa tuoreet öljyt koneeseen ja keulaan. Onko suosituksia koneen osalta? Entä riittääkö keulaan litra jos öljypinnan haluaa vakio 100mm:iin?
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Ainakin pienempinen TE-mallien 50mm Marzocci keulaan menee 1,5L
MAV
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja MAV »

LiquiMoly 10W60 mp-öljyä olen käyttänyt, ainakin Motonetissä sitä näkyy olevan.
Keulaöjyä menee n. 0,6 l / putki, joten ei yksi litra riitä.
nps
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 12:06 am
Pyörä: Kurapyörä

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja nps »

Kiitokset jälleen. Löysin netistä jonkun vanhan Marsun 45mm manuskan ja siinä puhuttiin ~450ml täytöstä joka tuntui aika vähältä. Olis harmittanut jos ois loppunut öljy kesken puuhastelun.

Onko kukaan täällä lisännyt vaimennuksen säätöpalikoita -08 tai uudempaan keulaan? Vähän kutittelisi, mutta nopeasti googlaamalla mulla on kolme eri varaosanumeroa tuotteille eikä niiden sopivuudesta tai eroista oikein saa selvää.
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Nyt on pyörässä parannettu vesipumppu (päinvastainen kierto ja ilman termostaatia), kisanokka, G.P.R. putki, 100mm mäntä 12.5:1 puristuksella, portattu kansi ja ECU,sta kierrosten rajoitin nostettu 8700rpm. Toi rajoittimen nosto on kyl aika ehdoton kisanokan kanssa ku muuten jää pikkasen vajaaks toi kierrosalue.

Ja nyt on Warp9 supermoto nakit alla. Aika hyvä!
Liitteet
DSC_0003.JPG
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Mites sulla Kumipuhki homma etenee? Lähinnä kiinnostais noin tehon puolesta.. Nostaako kolmosella keulaa kaasusta?

Nyt omassa pelissä reilu 7tkm mittarissa ja oon kyllä tykännyt laitteesta ja sen monipuolisuudesta erittäin paljon! Ainoo, mitä kaipaa, niin tehoja sais olla pikkasen enempi. Isompia vikoja/murheita ei oo ollut. Nyt meinasin kans nuo keulaöljyt vaihtaa ja sitten nuo venttiilisäätöluukkujen tiivisteet samalla, ku kattoo välykset.
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Nostaa kolmosella, välitykset on 14/47 (enska vanteilla). kestävyyshän tossa kärsii ja öljyn vaihtoväli taitaa olla nykyään ainakin puolet tiheempi ku männässä on vaan yks puristusrengas. Taitaa olla jonkun verran läpipuhallusta ku öljy alkaa nopeesti haisemaan bensalta. näin jälki käteen ajateltuna olis melkein kannattanu pitää suht vakiona koska kyllä ne tehot sinne maaston ym riittää. Assulla sit eri juttu.

Räväkkyyttä sais lisää limppujen kevennyksellä, mut on näin ehkä parempi ku ei tärise juuri ollenkaan kovilla kierroksilla. Ei nakit puudu ym pitässä ajossa

mikli kirjoitti:Mites sulla Kumipuhki homma etenee? Lähinnä kiinnostais noin tehon puolesta.. Nostaako kolmosella keulaa kaasusta?

Nyt omassa pelissä reilu 7tkm mittarissa ja oon kyllä tykännyt laitteesta ja sen monipuolisuudesta erittäin paljon! Ainoo, mitä kaipaa, niin tehoja sais olla pikkasen enempi. Isompia vikoja/murheita ei oo ollut. Nyt meinasin kans nuo keulaöljyt vaihtaa ja sitten nuo venttiilisäätöluukkujen tiivisteet samalla, ku kattoo välykset.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Ok, joo metässä riittä kyllä. Mulla taitaa olla 14/45 tuo ratastus. Isompi taakse vois tehdä vielä hyvää ja taitaa kulkee tarpeeksi siltikin.
nps
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 12:06 am
Pyörä: Kurapyörä

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja nps »

mikli kirjoitti:Ok, joo metässä riittä kyllä. Mulla taitaa olla 14/45 tuo ratastus. Isompi taakse vois tehdä vielä hyvää ja taitaa kulkee tarpeeksi siltikin.

14/45 on nyt ajossa ja suunnitelmissa on vaihtaa taakse 46 tai 47. Omiin ajoihin kulku riittää varmasti.
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

nps kirjoitti:
mikli kirjoitti:Ok, joo metässä riittä kyllä. Mulla taitaa olla 14/45 tuo ratastus. Isompi taakse vois tehdä vielä hyvää ja taitaa kulkee tarpeeksi siltikin.

14/45 on nyt ajossa ja suunnitelmissa on vaihtaa taakse 46 tai 47. Omiin ajoihin kulku riittää varmasti.
Laita suosiolla 47. 46,lla ero aika pieni.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Avatar
mikli
Viestit: 133
Liittynyt: La Elo 27, 2011 1:57 am
Pyörä: Husse 610 te

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja mikli »

Laitoin taakse 50:n rattaan, kyllä tuntuu hyvältä! 8) Eri kiva ajella pikku polkuja/mettäteitä. Huippuja en kokeillut, mutta 110 matkanopeus ainakin onnistuu hyvin. Niin ja keulii kolmosellaki kaasulla, ku vähän nykäsee samalla. :D
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Nyt on pyörä taas ajossa ja kyllähän toi menee kolmosella ympäri jos esim pikku kierroksilla normi ajo asennossa vääntää kaasun pohjaan odottelee "tehopiikkii", tosin tuntuu todella säyseältä ku koko talven veivannu 300cc kakstahdilla.

Jotenki tuntuu et tekis mieli vähä kevennellä vauhtipyöriä mut kärsiiköhän ajomukavuus kun nyt ei tärise juuri ollenkaan?
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
Kumipuhki
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 11:15 am
Pyörä: WR300-10, TE 610 -08, KTM 65sx-09

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja Kumipuhki »

Nonni kaks kannentiivistettä suht nopeesti polteltuna ja suht kierroskonemaiseen luonteeseen kyllästyneenä nyt on sitte 100mm mäntä 2 puristusrenkaalla ja puristukset on 11:1 eli vakiot. (Aikasempi 12,5 yhdellä puritus renkaalla) . Nokka on joku ihme englantilaisen jampan sivuvaunu nokka joka kehu jopa sen tiimin voittaneenkin jotain kikkailuja siellä.

Mutta tää setti ei tunnu yhtä tykiltä vaan tässä on vääntöä todella reippasti mitä tää pyörä tarvii kadulle. Eli nyt joutuu laittaa harvempaa välitystä. Kun ketään ei kumminkaan kiinnosta kenen kisatiimin setti tää on niin en viitti laittaa:D

Nokista sen verran, HTM Racing ja Zupin ovat samoja,mulla on molemmat. Tää sivuvaunu hepun nokka oli arvoiltaan suht sama kuin vakio, paitsi enemmän nostoa. (Juu-u mittautin kaikki neljä nokkaa R-Koneistuksessa)

Noita HTM Racing ja Zupin nokkia en suosittele alkuunkaan vakio koneisiin, hauskuus loppuu.
Nämä nokat on selkeesti suuniteltu 630/660cc koneille taikka sitte 600cc yläkierroskoneeks.
Kaksitahtinen Mielialahäiriö
nps
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 12:06 am
Pyörä: Kurapyörä

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja nps »

Kumipuhki kirjoitti:
nps kirjoitti:14/45 on nyt ajossa ja suunnitelmissa on vaihtaa taakse 46 tai 47. Omiin ajoihin kulku riittää varmasti.
Laita suosiolla 47. 46,lla ero aika pieni.
47:t oli silloin loppu kun ratasta hain joten otin 48:n. 14/48 tuntuu ihan hyvältä kaupungissa pörrätessä, loman aikana selvitetään vielä se metsäkelpoisuuskin.
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: HUSQVARNA TE 610 TAI 630

Viesti Kirjoittaja ATC »

Onko tietoa kenen entinen 610 on Motoforumissa Seinäjoella myynnissä. Kuntohan se on joka kiinnostaa, joten jos joku tuosta tietää niin kiitollisena otetaan tietoa vastaan.
http://www.nettimoto.com/husqvarna/te/1520594
Weteraani kurapyöräilijä
Vastaa Viestiin