Onkos kellään tämmöstä värkkiä? Mopo kuume on tas puraisut ja Banditti on pistetty myntiin.
Pitäis päästä sorateille joten vaihto on ajankohtainen.
Oon kattellu nuita XT 660 X/R malleja ja nyt hokasin tämmösenkin pärrän!
Olis paljon edukkaanpi, mutta onko miten huolto vapaa? Mopojen roplaaminen ei ole oikeen alaani ja semmonen pitäis olla, ettei tartte aina olla moottori leväällän
Pistäkääs te oi titäjät vähän infoa kyseisestä motskarista.
Englantilaiset käyttää XT600:sta paljon ns. overland-pyöränä eli kiertävät toisinsanoen sillä maailmaan kuukausi-/vuositolkulla. Hyvin pidetyllä yksilöllä pitäisi olla edessä huolettomia kilometrejä. Vuosimallista riippuen kone vähän erilainen (taisi vaihtua joskus vuoden -99 tienoilla). Vanhemmassa todennäköisesti samaa vikaa kuin muissakin samaan koneeseen perustuvissa koneissa eli ainakin 5. vaihteen rattaiden voitelu aavistuksen alimitoitettu ja näin ollen liian isolla vaihteella vedättäminen kostautuu rattaiden eliniässä. Koeajolla kannattaakin kuunnella tarkkaan ettei vaihteisto ääntele vedätettäessä.
Alustaltaan oikein soveltuva soratiepyöräksi ja polkujen ajeluun, patikossa loppuu varmasti ominaisuudet kesken. Painoltaan parikymppiä kevyempi kuin XT660R, joka muuten on Yamahan oman luonnehdinnan mukaan katupyörä jolla voit poiketa tieltä pois.
Itsellä ollut vajaan vuoden tuollainen eikä huolia ei ole ollut ( pyörällä ajettu runsas 40tkm). Talvipuhteeksi otin takahaarukan irti ja tarkistin linkun nivelet, mut niillekin riitti putsaus ja uudet vaseliinit sisään, sinänsä homma oli tarpeellinen et pari kanavaa oli tukossa eikä vaseliini mennyt nipasta perille asti. Öljyn vaihtoväli manuaalin mukaan tais olla 7tkm, mut ne asiat kai jokainen itse tekee silloin kun kokee tarpeelliseksi
Joitakin pikkunippeileitä olen tilannut alkuperäisvaraosana ja ihan hyvin tuntuu olevan vielä saannilla ja sit tietysti http://www.kedo.de/ auttaa asiaa.
Niinkuin edellä mainittiin niin sorateillä ihan käypä ajeltava ja pikitiellä myös, joku kokeneempi voi kertoa niistä ominaisuuksista hiukan enemmän, itse kun ei paremmasta tiedä niin ei osaa vaatiakaan kaikkea.
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
Minä olen ajellu tuolla -02 mallilla muutaman vuojen iliman isompia murheita, mittarissa n. 26000km. Etuiskarien stefat piti vaihtaa viime kesänä ja startin rele on vaihettu kahesti, se ei näytä tykkäävän noista kovilla pakkasilla tehtävistä käynnistyksistä. Mitään muuta ei sitte ole ollukaan, ölijyä ei kulu eikä moottorista kuulu ylimääräsiä ääniä. Nuita viitosvaihteen ongelmia ei nuissa uuemmissa DJ021 malleissa ole tullu ainakaan minun tietoon, vanhemmissa niitä on joillaki ollu.
Maailmalta on kuulunu että tuo kone kestää n. 60000 - 80000km iliman remppaa mutta tietysti se ajotyyli ja huolto ratkasee. Tuo kone on kyllä vakiona niin matalaviritteinen että nuo kilometrit vois pitää paikkansa. Tuota konetta on kuristettu pakoputkella ja nokalla saastepäästöjen takia, ne kun vaihtaa niin saa lisää tehoa jos haluaa.
Alusta on enämpi tarkotettu tielle kun metikkoon. Ite jouvun laittaan tuon takaiskarin uusiksi, alakuperänen oli mulle aivan liian kova ja vaimennusta aivan liikaa. Tuolla sääjettävällä Wilberssillä alusta muuttu oleellisesti paremmaksi. Kaikki samat polut on ajettu kun muutki mutta hankalissa paikoissa pitää ottaa vauhtia pikkusen pois ja tehä vähän enemmän töitä. Siirtymillä ja asfaltilla tuo on sitte parempi ku moni muu, ja sitä voi käyttää matkapyöränäki jos haluaa.
Tuo on mun mielestä semmonen yleispyörä jolla voi ajella missä huvittaa.
Jänis kirjoitti:Mopojen roplaaminen ei ole oikeen alaani ja semmonen pitäis olla, ettei tartte aina olla moottori leväällän
Honda TransAlp osuu tuohon kuvaukseen nähdäkseni kovin hyvin. V2 varmaan vähän mukavampi ajella Banditin jälkeen kuin yksipyttyinen.
Mutta mitä eroa tuossa on Banskuun.. Paitti V-motti? Ja entäs se yks pyttynen? Onhan se varmasti vähän ku mopon selkään hyppäis, mutta niin on ku hypää Bandittiin isän Harrikastakin
Pyörä saa olla aivan eri lainen kuin Banditti! Vaihtelu virkistää.
Aikoinaan mulla oli 125cc Kavan kx:sä (vai mikä se oli)
En siis etsi mitään "Crossia" vaan pyörää jolla on mukava päästää sorateitä ja joskus jopa jotain polkua! Muta pää asiassa asfaltilla ja soralla! Liian painava ei saa olla jotta pääse tarpeen tullen huononmastakin paikasta!
Käyn kalassa lähes joka toinenpäivä lumettomaan aikaan joten niille matkoille tämä tulisi kaveriksi!
Työ matka taittuu myös pyörällä ja olis kiva koittaa talvellakin pöräyttää se matka pinenmillä pakkasilla..
Pankaas viä jotain vaihtoehtoja! Hintaluokassa max: 6000e ja 2000vm ->
Saa ehottaa nuita smotojakin, mutta niihin ei taira oikeen renkaissa olla valinnan varaa..?
On tää semmosta hullunmyllyä ku mopo kuume iskee
Alkanu kummala tavalla tuo daddy0:n ehdottama transu kiinnostamaan
Sillä varmasti pääsee kaikkiin paikkoihin joihin olisin ylipäänsä nokkaani tunkemassa
Toinen himottava asia on V-motti