Suzuki DL 650 V-Strom
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Onko sulla kaatumaraudat? Tuossa moottorissa on läpi historian ollut resonanssia noilla kierroksilla. Erityisesti Givin kaatumaraudat lisää sitä toki mahdollisesti myös muutkin.
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
On suzukin omat kaatumaraudat.
Hyvä juttu jos tämä tärinä on ominaisuus, vaikka ikävä ominaisuus onkin just satasen paikkeilla ajettaessa.
Kiitos vastauksista, ei muuta kuin ajoa vaan, pyörä on muuten mukava ajettava ja omiin tarpeisiin just hyvä.
Hyvä juttu jos tämä tärinä on ominaisuus, vaikka ikävä ominaisuus onkin just satasen paikkeilla ajettaessa.
Kiitos vastauksista, ei muuta kuin ajoa vaan, pyörä on muuten mukava ajettava ja omiin tarpeisiin just hyvä.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Katsoppa youtubesta tämä video. Esim huollon yhteydessä voisi pyytää tarkastamaan.
https://youtu.be/StgrEyiutY4
https://youtu.be/StgrEyiutY4
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Englanti ei hirveän hyvin ole hallinnassa, mutta moottorin kiinnityksistä tuossa oli kyse.
Osan saa itsekin tarkistettua, vaihdepolkimen takana olevaan tarvitaankin oma avain.
Osan saa itsekin tarkistettua, vaihdepolkimen takana olevaan tarvitaankin oma avain.
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Kevyt tärinä on ainakin edelliselle mallisarjalle ominaista juuri 4500 - 5000 välissä, jonka voi välttää vaihdevalinnalla tai pienellä nopeuden muutoksella. Näin ainakin Givin kaatumaraudoilla ja tehdasmomenteilla moottorinkiinnityksessä.
Kyseinen tärinä on voimakkuudeltaan ja kierrosalueeltaan käytännössä olematonta, mikäli verrataan vaikka Transalp 700 tutinaan, jota ei edes 5-vaihteisuuden takia, voi näppärästi korjata vaihtamalla pienemmälle. Neloselle pudottaminen nostaa jossain 90 - 105 alueella kierrosnopeuden turhan korkealle tasolle Transalpissa.
Kyseinen tärinä on voimakkuudeltaan ja kierrosalueeltaan käytännössä olematonta, mikäli verrataan vaikka Transalp 700 tutinaan, jota ei edes 5-vaihteisuuden takia, voi näppärästi korjata vaihtamalla pienemmälle. Neloselle pudottaminen nostaa jossain 90 - 105 alueella kierrosnopeuden turhan korkealle tasolle Transalpissa.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 5:26 pm
- Pyörä: DL 650 v-strom xt
- Paikkakunta: Siilinjärvi/Pohjois-savo
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Renkaista vähän kyselyä minkälaisia olette laittaneet V-strommin alle ?
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Monenlaisia on tullut kokeiltua. Avon Trekrider on ollut heittämällä parhaat. Kestää hyvin kilometrejä. Parantaa V-Strommin hiekkatieominaisuuksia menettämättä maantie mukavuutta.
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Joo, täälläkin Trekriderit alla ja aikanaan tulevat vaihtumaan samanlaisiin.
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Joo. Itselläkin, tosin tonnisessa Stromissa hyvät kokemukset Trekriderista. Omassa ajossa renkaan ominaisuudet riittivät hyvin siihen mihin pyörän ja kuskinkin. Taisivat tietyillä asfaltti pinnoilla pitää lievästi ärsyttävää ulinaa, jonka sai korvatulpilla ja siirtymällä hiekkateille "korjattua". Nyt alla Pirellin Scorpion STR, kun Avonia ei ollut saatavilla silloin kun renkaiden hankinta oli ajankohtainen. Ei STR.kään huono ole, mutta ehkä seuraavat taas Avonit. Näyttäisi edelleen ainakin Mynetmoto myyvän Avonin takarenkaan osalta eioota.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:13 am
- Pyörä: DL650 Strom
- Paikkakunta: Nilsiä/Kiuruvesi
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Nyt on alla pyörinyt Mitas E-07 Renkaat ja pitoa on ollut lumella ja jäällä sekä vellisellä soratiellä todella hyvin. Sellaisen reilun 1000km olen näillä päästellyt ja soraa syytänyt. Asfaltilla hyvä ajaa tämä rengas ja pyörä muutenkin. Seuraavaksi aion kokeilla Heidenau K60 scout tai vaihtoehtoisesti Mitas E-10. Näkee mitenkä kestäävät kulutusta
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2017 5:26 pm
- Pyörä: DL 650 v-strom xt
- Paikkakunta: Siilinjärvi/Pohjois-savo
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Minkälainen on ajaa asfaltilla nuo Mitakset ? Ite laitoin tilaukseen Dunlop Trailmax missionit luulis ainakin paremmin pitävät soralla kuin ensiasennus renkaat.Tiisseliapo kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 2:37 pm Nyt on alla pyörinyt Mitas E-07 Renkaat ja pitoa on ollut lumella ja jäällä sekä vellisellä soratiellä todella hyvin. Sellaisen reilun 1000km olen näillä päästellyt ja soraa syytänyt. Asfaltilla hyvä ajaa tämä rengas ja pyörä muutenkin. Seuraavaksi aion kokeilla Heidenau K60 scout tai vaihtoehtoisesti Mitas E-10. Näkee mitenkä kestäävät kulutusta
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:13 am
- Pyörä: DL650 Strom
- Paikkakunta: Nilsiä/Kiuruvesi
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Joo kyllä noilla mitaksilla ajaa asfalttiakin mut soralla hyväpitoiset renkaat ainakin vielä olleet niin ja tähän loppuun vielä kuolematon lausahdus eräältä ralli mestarila "Black Round Mitas"
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Viimeinen mohikaanikin luovuttaa, eli seuraavan sukupolven 650 V-Strom tulee 2-sylinterisellä rivikoneella.
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... placement/
https://www.motorcyclenews.com/news/new ... placement/
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Suoralla twinillä tuotantokustannukset laskevat, toivottavasti ei ominaisuudet vrt. tärinä.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:30 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Re: Suzuki DL 650 V-Strom
Advrider palstalla arvioivat ettei olisi vielä 2023 malli kun Jenkkien Suzuki oli julkaissut 23 mallit ja vanha V-Strom on siellä uusilla värityksillä. Mielenkiinnolla kyllä odotan tätä kun 10 vuotta on tullut näillä päristeltyä.