Suzuki DL 650 V-Strom

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

Taidan kuulua vähemmistöön tässä porukassa Stromini kanssa... Mutta ei se mitään, kyllä silläkin pitkiä sladeja vetää kunhan pahimmista kivikoista ja patikoista pysyy pois, jousitus kun ei mitenkään liian "pitkä" ole. Ja on se sitten asfalttisiirtymillä vähän toista kun yksimukiset tömärit. (KLR-Kawasta ja Bemarin Fundurosta viiden vuoden kokemus)

Tuli tosiaan hieman heräteostona hankittua tuo Suzuki, lähinnä tarkoitus oli pitäytyä baijerilaisissa eli siirtyä boxerikantaan mutta Niinivaaran Pekan kehut Australiankeikaltaan varmaan vaikuttivat... ;-) Nyt muutaman tuhannen kilometrin perusteella olen hankintaan ihan tyytyväinen, toki pienten tuunauksien jälkeen. Sarviin 30 mm:n korotuspalat ja pleksin säätely paikalleen yritys-erehdys -tekniikalla. Vielä pitäisi muutama kymmenen milliä laskea jalkatappeja niin seisten ajokin onnistuisi kunnolla. Onko muuten kukaan hommannut tai tehnyt madalluspalikoita? Pitäisi olla aika helppo homma kun jarru- sekä vaihdepolkimet on jalkatapin kanssa samassa kappaleessa, jonka saa ruuvattua rungosta irti parilla pultilla.

Niin, ja kunnon nappulakumit pitäs vielä laittaa...
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Vähemmistöön varmaankin, vaan et yksin kuitenkaan 8)
Vastaanpa tähän vaikka vähän vanha avaus onkin, notta jos saatais edes pienimuotoinen ketju aikaiseksi :shock:

Itselläni löytyy vielä tuo GSA:kin mutta tein tässä talven aikana linjauksen että siitä luovun ja pitäydyn V-stromissa käyttöpyöränä ja hankin sitten toisen köykäisemmän rypemistä varten. Lähinnä siitä syystä että koin tuon GSA:n olevan vähän overkill omiin tarpeisiini kun en nyt mongoliaan tai vastaavalle reissulle ole heti lähdössä. Toisaalta talvipyöräilykin kiinnostaisi, ja gsa ei ole siihen ehkä se optimi ratkaisu.

No niin, noiden kirvelevien toteamusten jälkeen, siirryttäköön Suzukimaailmaan :mrgreen:

Tuo kokemus gsan kanssa opetti kuitenkin että mulla on vähän alivarusteltu toi stromi. Pohjapanssari ja katumaraudat kuuluu heti hankintalistalle. Seuraavaksi menee joustokomponentit uusiksi. Ja sitten vähän jotain pikkuista kennojen suojausta, stogan korotusta tjms varmaankin. Muutoin mulla on touring henkisesti kyllä kaikki mahdolliset tingelit, laukut sun muut asennettuna.

Jalkatappeja en ole kokenut tarpeelliseksi laskea, itse asiassa kun tuolla stromilla pystyy jollain metzin touranceilla laskemaan sen verran vauhdikkaasti noita mutkapätkiä, että noi tuntuu nykyisinkin himpun verran alhaalla olevilta. Tuppaa saappaista kulmat kulumaan... Ehkä olet jo asian hoitanut, mutta pohdin tuossa että alkuperäiset niiden kumityynyjen kanssa on aika korkeat itsessään, niin jos vaihtaisi vain matalammat rallymalliset niin saisi varmaan saman hyödyn...

-cahtty-
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja TLi »

Eihän näitä Strommeja täällä tosiaan paljoa ole, muutama kuitenkin.

http://www.motorcyclelarry.com/index.ph ... t7ulf1uic6 tuolta tilasin itselleni jalkatappien madallukseen ja tangon korottamiseen palikat. Tulivat viime kesänä oikein sujuvasti perille, eivätkä jääneet edes tulliin. Mikään tuulennopea toimitus ei tosin ollut. Jalkatapit menee niin alas että saa tottua siihen että ne raapaisevat asfalttia ajoittain. Eihän se mitään haittaa onhan siellä jalkatapin päässä se tappi joka saakin kulua. Ajoasento ainakin itselleni muuttui noilla muutoksilla hyväksi, hankin nuo lähinnä sen takia että saan olla suorempana ajaessani.
teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

Jep jep. Tapit on laskettu n. 35 mm ja ajoasento parani selvästi. Tosin seurauksena oli myös, että nyt luulee olevansa kovempi kuski mitä onkaan; kipinäsuihkut seurailee perässä mutkapätkillä... :lol: Pohjapanssarin olen omalta hankintälistaltani jo hylännyt, mutta jotain "karjarautoja" tankin ja sivukatteiden suojaksi mieli tekee. Samoin öljynlauhduttimen letkut pitäisi vaihtaa pitempiin, että tuon härpäkkeen saisi siirrettyä fiksumpaan paikkaan sorasuihkun alta. Tai sitten vaan laiskan miehen ratkaisu ja etulokariin jatkopalaa... (öljynsuodatin kun ei ole yhtään paremmassa paikassa)

Tä? ni? nii... Vitosenkohan maksoin jalkatappien madalluspaloista, teetin pahvimallin mukaan lähipajalla 8 mm:n hapislevystä. Porasivat reiät ja teki kierteetkin valmiiksi. Jatkomutterit ja pätkät kierretankoa vaihteensiirtäjän ja jarrusylinterin tankojen jatkeeksi löyty omista varastoista...
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

teppogarde kirjoitti: Tapit on laskettu n. 35 mm ja ajoasento parani selvästi. Tosin seurauksena oli myös, että nyt luulee olevansa kovempi kuski mitä onkaan; kipinäsuihkut seurailee perässä mutkapätkillä... :lol:
Toihan ei porukassa ajettaessa välttämäti ole laisinkaan negatiivinen efekti :lol:
teppogarde kirjoitti: Pohjapanssarin olen omalta hankintälistaltani jo hylännyt...
Mulla on ottanut vastaan jo useamman tällin jo pelkästään vähän jykevämmän rotvallin ylitys vauhdilla (tulee joskus tehtyä turvapyörähommia fillarikisoissa ja siellä joutuu omituisiin urbaaneihinkin tilanteisiin...) Joka tapauksessa toi maavara on sen verran rajallinen että mielellään siihen vähän turvaa laittaa.
teppogarde kirjoitti:Samoin öljynlauhduttimen letkut pitäisi vaihtaa pitempiin, että tuon härpäkkeen saisi siirrettyä fiksumpaan paikkaan sorasuihkun alta. Tai sitten vaan laiskan miehen ratkaisu ja etulokariin jatkopalaa... (öljynsuodatin kun ei ole yhtään paremmassa paikassa)
Ei se etulokarin jatke tosiaan haittaa muutenkaan, mutta esim. TT kauppaa 90 rahaan siirtosarjaa tolle lauhduttimelle. Tosin ei näkynyt nordicin sivuilla tuo. Siinä tietysti ajatellaan että pohjapanssari suojaa ton filsun. Tosin se on muutoinkin säännöllisesti vaihdettava osa, joten kyllä se nyt hetken sitä hiekkapuhallusta kestää. Muttei kyllä mikään loppuun asti mietitty ratkaisu valmistajalta alunperin.

-cahtty-
teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

cahtty kirjoitti:esim. TT kauppaa 90 rahaan siirtosarjaa tolle lauhduttimelle.

-cahtty-
"Melko kallista" :lol: Vai miten ne erään kotimaisen puhelinoperaattorin mainoshemmot lausahtelivat... Aattelin joku päivä ruuvata kennon irti ja mittailla letkujen pituudet uusiksi, sitten kipikapi HiFlexiin tms. hydrauliikkapuotiin (siis ei HotLips) jossa saavat prässätä uudet letkut, maksaa tuskin paria-kolmea kymppiä enempää.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Tiedä vaikka tuoltakin löytäisit 8)

Mutta joutunet samalla sitten askartelemaan vähän kiinnistysrautoja uusiksi, mutta tuskin kovin hankalia muotoja tarvii väkästellä.

Yksi juttu muuten mikä menee kyllä nyt ennen kauden alkua uusiksi on jarruletkut, ainakin eteen. Nyt toimii toi sormi-abs vähän turhankin hyvin, eli jos haluaa kunnon pysäytystehoa, niin koko kouralla kahmaistava ja kunnolla notta saa pysäytysmatkat säädyllisiksi. Eikä siinä sisänsä mitään, mutta tarkkuus kärsii aika pahoin...

-cahtty-
teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

cahtty kirjoitti:Yksi juttu muuten mikä menee kyllä nyt ennen kauden alkua uusiksi on jarruletkut, ainakin eteen. Nyt toimii toi sormi-abs vähän turhankin hyvin, eli jos haluaa kunnon pysäytystehoa, niin koko kouralla kahmaistava ja kunnolla notta saa pysäytysmatkat säädyllisiksi. Eikä siinä sisänsä mitään, mutta tarkkuus kärsii aika pahoin...

-cahtty-
Taitaakin olla tyyppivi... eiku siis -ominaisuus. Mä ihmettelin ja alkuun että onpa raskas jarrukahva kun kevyempiinkin hidastuksiin piti hakea toista sormea kahvalle. Siitäkin huolimatta että tuplalevyillä mennään. (Edellinen mopo Bemarin Funduro ja lähes aina riitti yhden sormen puristelut)

Mielessä on ollu mullakin letkujen vaihto samalla kun jarruhuoltoa tekee muutenkin, pitääpä ottaa ihan asiaksi.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Eihän noi letkut välttämäti kaikkea pelasta, mutta kyllähän eskari-ikäiset 60kkm ajetut saattaa olla jo vähän pehmentyneet. Tiedä häntä, kävin tällä viikolla tilaamassa Hel performance letkut. Olishan tuo tehnyt saman tien, mutta kun olin vähän värihifistelijä... Saas nähdä jokusen viikon päästä, notta huomaankos sitä eroa. Tosin viimeiset 6kkm kaksipyöräisillä on tullut taitettua eri pelillä...

Kävin vähän "vieraissakin" (joku työkalutuubeja tilannut saattaa ymmärtää tuon) ja tilasin heinolta sw-motechin pohjapanssarin ja kaatumaraudat. Tuon "oman" joukkueen tuotteet kun on vähän hassun oloiset kun jättävät kuitenkin pakokäyrän tyrkylle. Mutta ei ne sw-motechin uudet mallit pohjapanssarista kovin vakuuttavat olleet nekään. Ihan lelun näköiset. Onneksi oli vielä yksi hyllyssä vanhempaa sarjaa, jossa ne sivunostot on hitsattu pohjalevyyn kiinni, eikä vain niitattu, kuten tässä uudemmassa. Olettaisin ainakin paljon tukevamman olevan iskuja ottamaan. No postissahan nuo on jo odottamassa, mutta ehtii vasta maanantaina hakemaan ja asentelemaan. Ja sitten tosiaan tuolta "omasta" joukkueesta, elikkäs touratechiltä tuli tilattua läjä kaikkea pientä "kivaa". Taidanpa siis vähän kompensoida tuota ylivarustellusta puimurista luopumista :oops: mutta olkoon sitten niin, kunhan hauskaa on tehdessä.

-cahtty-
teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

cahtty kirjoitti:Kävin vähän "vieraissakin" (joku työkalutuubeja tilannut saattaa ymmärtää tuon) ja tilasin heinolta sw-motechin pohjapanssarin ja kaatumaraudat.

-cahtty-
Laitahan kuvaa kun saat "karjaraudat" kiinni! Tahtoo nähdä 8)
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

teppogarde kirjoitti: Laitahan kuvaa kun saat "karjaraudat" kiinni! Tahtoo nähdä 8)
Ei näillä nyt citymaastureita vielä jalkoihin jyrätä, mutta ehkä ne nyt vähän antaa rohkeutta takaraivoon kun reitti heikkenee. Tai ainakin voipi ripustella jotain lampputingeleitä tai muuta tykistöä... Ei vaan, valopuoli on kyllä tässä pelissä harvinaisen hyvä mopoksi. Ei tartte siihen panostaa kyllä yhtään. Tai no, onhan mullakin toi ledirivi tuossa :oops: mutta kun se rakentelu on vaan niin kivaa...

Tota pohjapanssaria ajattelin vielä itse jatkaa suoralla levyllä niin että saa noi takaosan pahemmat hittien ottajat, elikkäs iskarin alaripustuksen ja keskiseisokin kiinnityspisteet vielä suojattua. Ne itse asiassa on useimmin kolhua ottaneetkin pakarin ohella.

Ja muuten joo, on mulla siis todellakin toi jättimuovikaukalo tuolla takaritsalla kiinni. On muuten aika mahtava kun mahtuu kaksi täyspottaa vesitiiviiseen lukittavaan tilaan, kun urbaanissa ympäristössä käyttää mopoa ihan noin niinkuin pääasiallisena kulkimena. Seli seli...

-cahtty-
Liitteet
pohjapanssari ja raudat kiinni.jpg
alhaalta.jpg
teppogarde
Viestit: 323
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
Pyörä: DL 650 V-Strom
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja teppogarde »

Vittiläinen! Asiallisen näkönen setti. Muistatko tuotenumeroa tuolle "kylkisuojukselle", pitänee laittaa tilausta vetämään :lol:
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Noi lähmäntyöntimet löytyi heinolta, eli tuolta. Kun sitten tota pohjapeltiä jonka laitoin ei enää heillä ole, vaan tarttis laittaa tämä. Jostain saksan nettimarketeista saattaa löytää noita vähän parempaan hintaan, mutta itse halusin nimenomaan ton vanhemman mallin tuosta pohjapellistä, ja sellaista ei silmiini osunut.

-cahtty-
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Kuva

Hehee... :mrgreen:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
cahtty
Viestit: 315
Liittynyt: La Elo 13, 2005 5:48 pm
Pyörä: BMW F800GS
Paikkakunta: Porvoo

Re: Suzuki DL 650 V-Strom

Viesti Kirjoittaja cahtty »

Tiedä sitten onko kaveri jotenkin rakkaaseen naapuriimme kallellaan, mutta on kyllä väriä melko antaumuksella käytetty. Olisin saattanut keksiä ehkä jotain muitakin väriyhdistelmiä... Mutta saattaishan toi tosin pykälän verran paremmin erottua Lahden tien aamuruuhkassa kun oma knaitraider imitaatio :mrgreen:

-cahtty-
Vastaa Viestiin