transalp 700 vs bmw 650GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
transalp 700 vs bmw 650GS
moi,
taitaa iso vesibandu vaihtua talven aikana soratiekelpoisempaan mopoon. Kieeroksessa on uusi transalp ja uusi 650GS, molenmat koeajettu, samoin muita kuten v-storm, versys, TDM900 etc mutta noi 2 on päällinmäisenä mielessä. Kallistumassa transalpin puoleen mun mielestä parenman penkin ja tuulisuojan takia, vaikkakin bmw vie voiton väännössä ja tehossa. Kaikki kokemukset ko laitteista tervetulleita.
t: jma
PS ison bandiitin vääntöä ei voita mikään mutta kaikkea ei voi saada
taitaa iso vesibandu vaihtua talven aikana soratiekelpoisempaan mopoon. Kieeroksessa on uusi transalp ja uusi 650GS, molenmat koeajettu, samoin muita kuten v-storm, versys, TDM900 etc mutta noi 2 on päällinmäisenä mielessä. Kallistumassa transalpin puoleen mun mielestä parenman penkin ja tuulisuojan takia, vaikkakin bmw vie voiton väännössä ja tehossa. Kaikki kokemukset ko laitteista tervetulleita.
It's my life, It's now or never. I ain't gonna live forever.
I just wanna live while I'm alive. 'Cause it's my life!
Re: transalp 700 vs bmw 650GS
Osta bemari vain, se on varmasti soralla parempi. Mulla oli 2kk 700 transalp, ei sillä hiekalla tee mitään..
Kurapyöräilijöiden gmailista http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 13&t=13841 löytyy Biken vuoden 2008 ja TM:n vuoden 2009 testit, joissa molemmat pyörät olivat mukana.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Sinulla on nyt valmius ostaa 200 kg pyörä kun 700 Transua ja uutta 650GS:ää katselet. Miksi et samantien laita sellaista missä on myös tai ainakin lähes Banditin vääntö? Eli KTM LC8 ja Iso-Gessu ovat varmasti tutustumisen arvoisia, vaikka käytettynäkin.jma kirjoitti:moi,
gmail linkki erinomainen, kiitos siitä
jma
jma
-
pärnäkivi
- Pyörä: Triumph Tiger 800
Hei vain
Olet ehkä kahlannut nuo olemassa olevat topicit läpi. Luota omaan fiilikseesi eikä liikaa heppuihin, jotka kehuvat vain omia pyöriään. Molemmista pyöristä on paljon tekstiä omissa topiceissaan. Itse olen kirjoittanut TA 700 pyörästäni aika lailla juttua sinne. Honda sopii minulle mainiosti. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan vehkeen. Ennen Hondaa ajoin yhden kesän bandit 1250:llä ja sitä ennen muutaman vuoden Africa Twinillä.
Olet ehkä kahlannut nuo olemassa olevat topicit läpi. Luota omaan fiilikseesi eikä liikaa heppuihin, jotka kehuvat vain omia pyöriään. Molemmista pyöristä on paljon tekstiä omissa topiceissaan. Itse olen kirjoittanut TA 700 pyörästäni aika lailla juttua sinne. Honda sopii minulle mainiosti. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan vehkeen. Ennen Hondaa ajoin yhden kesän bandit 1250:llä ja sitä ennen muutaman vuoden Africa Twinillä.
Pitkiä Vetoja!
joo myönnetään, tieto lisää tuskaa
) foorumin kirjoituksia kun lukee niin väistämättä tulee välillä mieleen olenko tekemässä oikeata ratkaisua eli pitäisikö mennä vielä "kuraisempaan suuntaan" mutta toisaalta tulen jatkossakin ajamaan kapeita ja mutkaisia asfalttiteitä eli täytynee yrittää löytää joku sopiva kompromissiratkaisu jolla pääsee mukavasti eteenpäin sekä soralla että asfaltilla (tai ostaa 2 eri pyörää)
jma
jma
-
Tikkaoja
- Pyörä: Canyon ja Cube
Täältä toinen ääni LC8 tai kaksipyttyisen gessun suuntaan. Täälläkin kirjoitteleva PerSaukko vaihtoi taannoin isosta nakusta Transalppiin. Eniten hän jäi puheidensa mukaan kaipaamaan tehoja. Nykyään ajaa 800 gessulla.
Noista kun valitsee aluksi jomman kumman ja sitten alkaa hienosäätämään valintaa omien sora/asvalttisuhteen mukaan, valinnan varaa noissakin on
LC8 SE, Adventure, SMT, SM, SuperDuke
BMW HP2, 800GS, GSA, perusGS, 650GS(800cc), Megamoto
Tossa lajittelua MUN mielestä soratie -> asvaltti järjestyksessä.
Toki jos pääasiassa ajaa asvaltilla, voi mukaan ottaa myös Varaderon, V-Stromin ja muita vastaavia
-petteri
Noista kun valitsee aluksi jomman kumman ja sitten alkaa hienosäätämään valintaa omien sora/asvalttisuhteen mukaan, valinnan varaa noissakin on
LC8 SE, Adventure, SMT, SM, SuperDuke
BMW HP2, 800GS, GSA, perusGS, 650GS(800cc), Megamoto
Tossa lajittelua MUN mielestä soratie -> asvaltti järjestyksessä.
Toki jos pääasiassa ajaa asvaltilla, voi mukaan ottaa myös Varaderon, V-Stromin ja muita vastaavia
-petteri
Jos haluaa ajaa halvalla ja vähillä korjaus/huoltoseisakeilla, niin ehdottomasti ainoa oikea ratkasu on Transu. Missään se ei ole hyvä, mutta käy melkein kaikkeen. Alkaa noi muut oleen huimasti kalliimpia.
Happi
Happi
Eipä näitten LC8:en kone ole mistään kotosin verrattuna bandittiin. Mahtaakohan normi ajelussa olla edes paljon eroa pienempiin matkaenskoihin? Yläkierroksilla sitten tehoa varmaasti enemmän mitä pienemmissä. No eipä näitä konetehon takia ostetakkaan.
Itsekkin banditista aavistuksen hiekan suuntaan kesällä siirryin enkä ole ainakaan vielä katunut.
Itsekkin banditista aavistuksen hiekan suuntaan kesällä siirryin enkä ole ainakaan vielä katunut.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Täysin samaa mieltä!!Happi kirjoitti:Jos haluaa ajaa halvalla ja vähillä korjaus/huoltoseisakeilla, niin ehdottomasti ainoa oikea ratkasu on Transu. Missään se ei ole hyvä, mutta käy melkein kaikkeen. Alkaa noi muut oleen huimasti kalliimpia.
Happi
I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
-Jesco White
-Jesco White
- Moosehunter
- Pyörä: Triumph Thunderbird1600
TA700 on ihan riittävän tehokas yksin ajeluun varsinkin pikku asfalttiteillä ja kovemmilla sorateillä. Jos haluaa luistatella perää ei tämä siihen varmaan paras laite ole.
Mielestäni normaaliliikenteessä ei jää jalkoihin kun tarpeeksi käskee. Ei toki pärjää Banditille tms. katupyörille mutta sitähän tässä ei kai haetakaan?
Maavaraa saisi olla enemmän tai sitten pitää ottaa pois se "kattipönttö" takarenkaan edestä. Itse kun tykkään ajella noita metsäteitä ja kovempia polkujakin mutta vältän pehmeitä paikkoja.
Ehdottomasti laitettava keskituki jos maastossa meinaa ajaa, muuten menee se pönttö! On ainakin mulla jo melkoiset naarmut keskituen pohjassa
Hieman karkemmmat renkaat laitan kunhan saan nuo Metzelerit kulumaan tarpeeksi.
Mielestäni normaaliliikenteessä ei jää jalkoihin kun tarpeeksi käskee. Ei toki pärjää Banditille tms. katupyörille mutta sitähän tässä ei kai haetakaan?
Maavaraa saisi olla enemmän tai sitten pitää ottaa pois se "kattipönttö" takarenkaan edestä. Itse kun tykkään ajella noita metsäteitä ja kovempia polkujakin mutta vältän pehmeitä paikkoja.
Ehdottomasti laitettava keskituki jos maastossa meinaa ajaa, muuten menee se pönttö! On ainakin mulla jo melkoiset naarmut keskituen pohjassa
Hieman karkemmmat renkaat laitan kunhan saan nuo Metzelerit kulumaan tarpeeksi.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Meinaatteko transalppien olevan ihan oikeasti selkeästi vähävikaisempia kuin kaikkien muiden mopojen?teemu-O kirjoitti:Täysin samaa mieltä!!Happi kirjoitti:Jos haluaa ajaa halvalla ja vähillä korjaus/huoltoseisakeilla, niin ehdottomasti ainoa oikea ratkasu on Transu. Missään se ei ole hyvä, mutta käy melkein kaikkeen. Alkaa noi muut oleen huimasti kalliimpia.
Happi
Niinkuin tossa ensimmäisellä rivillä lukee: "halvalla ja vähillä korjaus/huoltoseisakeilla"vkoivu kirjoitti:Meinaatteko transalppien olevan ihan oikeasti selkeästi vähävikaisempia kuin kaikkien muiden mopojen?teemu-O kirjoitti:Täysin samaa mieltä!!Happi kirjoitti:Jos haluaa ajaa halvalla ja vähillä korjaus/huoltoseisakeilla, niin ehdottomasti ainoa oikea ratkasu on Transu. Missään se ei ole hyvä, mutta käy melkein kaikkeen. Alkaa noi muut oleen huimasti kalliimpia.
Happi
Nykyinen TA-95 ostohetkellä, heinäkuu -06, mittarissa n.60tkm. Hinta 1840€ Saksassa. Vero + muut kulut n.1600€.
Kulutusosien (esim. renkaat, ketjut, öljyt ja suodattimet) lisäksi rahaa on mennyt CDI-boksit 90€ ja kytkin rempaan n.100€.
Kilometreja on tullut n. 65 tkm. Mopo on ollut ympärivuotisessa käytössä, siis päivittäisessä mm. työmatkat.
Happi
Juu, ehkä ajaisin jollain muulla mopolla, jos ei olis rahasta kiinni tai sitten en.
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Sen kummemmin kantaa ottamatta kysäisisin vain että onko GS 800 unohtunut kokonaan tästä keskustelusta? Tuota isompaahan tuolla jo mainostettiin kuten myös isoja kooteeämmiä.Tase kirjoitti:KTM LC8 ja Iso-Gessu ovat varmasti tutustumisen arvoisia, vaikka käytettynäkin.