BMW F 650 -95 Funduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
BMW F 650 -95 Funduro
Ostin tommosen pyörän joulukuussa , onko kokemuksia k.o pelistä kellään ?
- Nixi
- Pyörä: BMW 1200 GSA, XR 600 ja KLE 500 R
Re: BMW F 650 -95 Funduro
Parisen vuotta ollut samanlainen.
Toiminut kuin tupakki.
Ainut mikä voi miinuksena sanoa takarenkas kun on 17" niin ei löydy isoa valikoimaa maastokuvioista rengasta. Maastossa liian painava mutta poluilla ja soralla toimii.
Helppo käsitellä
Tuolta löytyy lisää pyörästäni.
http://ctoonari.110mb.com/BMW_650_F/index.htm
Toiminut kuin tupakki.
Ainut mikä voi miinuksena sanoa takarenkas kun on 17" niin ei löydy isoa valikoimaa maastokuvioista rengasta. Maastossa liian painava mutta poluilla ja soralla toimii.
Helppo käsitellä
Tuolta löytyy lisää pyörästäni.
http://ctoonari.110mb.com/BMW_650_F/index.htm
Komeet kotisivut olet tehnyt Nixi ! Olet näköjään kanssa joutunut vaihtamaan kaasareiden kurkun. Mulla tulossa perjantaina kanssa uusi ( vanha kovin haperon oloinen ) Onko sen kiinnityksessä mitään huomioon otettavaa ?
- Nixi
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa kurkku. Jos tulee reikä varastaa ilmaa ja seos laskee laihalle jolloin suuri vaara että palaa venttiileitä tai mäntä. Kone rikko siis.
Itse vaihdatin Rajamotor liikkeessä. Samalla korjautin kaasuttimien vuodon. Vuotivat bensiiniä jos hana jäi auki. Neulat olivat kunnossa. Jokin neulojen vierellä oleva o- rengas oli haprastanut ja vuoti siitä syystä.
Tuolta löytyy englanninkieliset ohjeet kyseiseen pyörän korjaamiseen.
http://faq.f650.com/main.html
Täältä löytyy varaosa kuvia ja räjäytyskuvia.
http://www.ascycles.com/Illustrated_cat ... meset.html
Itse vaihdatin Rajamotor liikkeessä. Samalla korjautin kaasuttimien vuodon. Vuotivat bensiiniä jos hana jäi auki. Neulat olivat kunnossa. Jokin neulojen vierellä oleva o- rengas oli haprastanut ja vuoti siitä syystä.
Tuolta löytyy englanninkieliset ohjeet kyseiseen pyörän korjaamiseen.
http://faq.f650.com/main.html
Täältä löytyy varaosa kuvia ja räjäytyskuvia.
http://www.ascycles.com/Illustrated_cat ... meset.html
- Nixi
Edellinen linkki ei toiminut
Joten mene tonne!
Ja valitse malli niin pääset selaamaan varaosa luetteloa ja räjäytys kuvia!
http://www.ascycles.com/illustrated_par ... _main.aspx
Ja valitse malli niin pääset selaamaan varaosa luetteloa ja räjäytys kuvia!
http://www.ascycles.com/illustrated_par ... _main.aspx
Sainkin kurkun jo tänään ( 70,- ). Taidan pyytää kaveria vaihtamaan - on vähän kätevämpi käsistään. Eilenhän mulle kävi niin , että olin uusimassa sitä yhtä öljynkiertoletkua joka oli tosi hapera. Laskin öljyt pois ja alinta öljyproppua avatessani ihmettelin että on vähän tiukka - oli väärillä jengoilla. Sitten laitoin takas ja nyt meni kierteet lopullisesti. Onneksi yksi tuttu paja saa tehtyä sinne uudet kierteet. Mutta se remontti jää kuun loppuun, lähdemme tiistaina pariksi viikoksi Thaimaaseen. Bensaletkut on kanssa aika korpun tuntusia täytynee varmaan vaihtaa nekin. Jännä muuten ettei siinä ole bensaputsaria, täytyy laittaa varuiksi semmonenkin. Huomenna tulee uudet renkaat alle, ostin stormilta merkki oli kenda semmoiset katuendurokuvioiset - onko kokemuksia moisista halpisgummeista ? Kiitos Nixi linkeistä !!
Sainkin kurkun jo tänään ( 70,- ). Taidan pyytää kaveria vaihtamaan - on vähän kätevämpi käsistään. Eilenhän mulle kävi niin , että olin uusimassa sitä yhtä öljynkiertoletkua joka oli tosi hapera. Laskin öljyt pois ja alinta öljyproppua avatessani ihmettelin että on vähän tiukka - oli väärillä jengoilla. Sitten laitoin takas ja nyt meni kierteet lopullisesti. Onneksi yksi tuttu paja saa tehtyä sinne uudet kierteet. Mutta se remontti jää kuun loppuun, lähdemme tiistaina pariksi viikoksi Thaimaaseen. Bensaletkut on kanssa aika korpun tuntusia täytynee varmaan vaihtaa nekin. Jännä muuten ettei siinä ole bensaputsaria, täytyy laittaa varuiksi semmonenkin. Huomenna tulee uudet renkaat alle, ostin stormilta merkki oli kenda semmoiset katuendurokuvioiset - onko kokemuksia moisista halpisgummeista ? Kiitos Nixi linkeistä !!
Oho ! Tulikin tuplana viesti, tämmöstä vois varmaan sattua nörteillekin.
Olisikos tämmoisesta hyötyä sen Funduron tekniikan kanssa painiskellessa? Kirja on lontoon murteella ja paksuutta on kuin syrjäseudun puhelinluettelossa. Saa vapaasti tehdä tarjouksia...

Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Aikalaillahan noi räjäytyskuvat löytyy netistä mutta toki toi tallilla olisi kätevämpi. Tosin eniten toivon ettei tarvis tohon tekniikkaan kovin laajasti tutustua. Mutta kyllähän mä 20,- kirjasesta sulle tarjoan.
- Nixi
Itsekin pitäisi bensiini letkuun laitaa suodatin. Helpompi se on vaihtaa kun alkaa kaasuttimia pudistaa.
Minä olenkin päättänyt lukea Clymerin korjamokäsikirjaa ja tutustua ennen kuin alan huolto hommiin. Monesti tulee halvemmaksi.
Esimerkiksi öljynvaihdossa vaihdan tiivisteet uudet aina. Eikä liian tiukalle.
Tiukkuudet moottori roppu 40 NM, Rungon öljysäiliön roppu 10 NM. Clymerin kirja antaa nämä arvot.
Kokemuksia renkaista vain niistä joita on pyöräni sivuilla.
Rengas valinnasta sanoisin kompromissi valittaessa maastoon vai asfaltille. Aina olen kuitenkin valinnut sinne maastoon soveltuvamman. Ei ole kuitenkaan nappula rengas haitannut asvaltilla ajoa. Se on ennemminkin haitannut jos maastossa pito on loppunut.
Toki muissa pyörissä on ollut halpoja renkaitakin. XR:ssä 60 euron kiinalainen joka toimi maastossa vaan kulutus kestävyys oli huononlainen.
Minä olenkin päättänyt lukea Clymerin korjamokäsikirjaa ja tutustua ennen kuin alan huolto hommiin. Monesti tulee halvemmaksi.
Esimerkiksi öljynvaihdossa vaihdan tiivisteet uudet aina. Eikä liian tiukalle.
Tiukkuudet moottori roppu 40 NM, Rungon öljysäiliön roppu 10 NM. Clymerin kirja antaa nämä arvot.
Kokemuksia renkaista vain niistä joita on pyöräni sivuilla.
Rengas valinnasta sanoisin kompromissi valittaessa maastoon vai asfaltille. Aina olen kuitenkin valinnut sinne maastoon soveltuvamman. Ei ole kuitenkaan nappula rengas haitannut asvaltilla ajoa. Se on ennemminkin haitannut jos maastossa pito on loppunut.
Toki muissa pyörissä on ollut halpoja renkaitakin. XR:ssä 60 euron kiinalainen joka toimi maastossa vaan kulutus kestävyys oli huononlainen.
Nyt on kurkut vaihdettu (vaihdatettu) Bensaputket tarvis vielä vaihtaa ,näyttäs olevan 7 mm. Niitähän ei tietysti tänään löytynyt mistään, täytyy jatkaa etsintää maanantaina.
-
teppogarde
- Pyörä: DL 650 V-Strom
Vaihda sitten kanssa ne kaasareiden O-renkaat jotka pitää bensat kurissa kun kone on sammuksissa (ja bensahana auki) Löydät ne kun irrotat sen muovisen kohohäkkyrän kaasarin rungosta. Toinen O-rengas on siinä muovihäkkyrän putkessa ja toinen sellaisessa messinkiholkissa jonka sisällä kohon ohjaama sulkuneula liikkuu.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
Antakaapas vinkkejä.
Kaverilla joka on "ehkä" hankkimassa ensimmäistä prätkää itelleen, on kiikarissa pari kyseistä mopoa -96/-98 mallisia.
Sovelveltuuko ensipyöräksi? Mitä pitäisi erityisesti tutkia ostaessa, kaasareista oli näköjään yllä juttua.
Minkä kokoisia pleksejä on, joissakin myytävissä ihan nysä, joissakin korkeampaa, lieneekö kaikki orkkiksia?
Kertokaas kokemuksianne?
Vähän olen koittanut sanoa et vois sitä heti Hondankin ostaa
Kaverilla joka on "ehkä" hankkimassa ensimmäistä prätkää itelleen, on kiikarissa pari kyseistä mopoa -96/-98 mallisia.
Sovelveltuuko ensipyöräksi? Mitä pitäisi erityisesti tutkia ostaessa, kaasareista oli näköjään yllä juttua.
Minkä kokoisia pleksejä on, joissakin myytävissä ihan nysä, joissakin korkeampaa, lieneekö kaikki orkkiksia?
Kertokaas kokemuksianne?
Vähän olen koittanut sanoa et vois sitä heti Hondankin ostaa
Ite päästelen kahdeksatta kesää -95 mallisella. Nappulat alla viimeiset seitsemän vuotta. Oli 42 tkm kun ostin, ajettu ilmeisesti sametilla. Sen jälkeen varovaista rankomista vuodesta toiseen soralla, muutamat allroadit ja sen sellasta. Elokuussa mennään Altan vanhalle postitielle. Nyt taulussa on 74 tkm eikä aikomustakaan vaihtaa.
Mulla ollut hullunvarma peli, mutta bensahana pitää mullakin muistaa sulkea (ja ajoon lähtiessä aukaista...), varmaan ne O-renkaat vuotaa. Ohjauslaakerit vaihdatin ihan just, vanhat oli menny tosi huonoksi. Ihan kuin olis hankkinut uuden pyörän, kääntyy niin herkästi että.
Syylärinsuojaa ei ole vakiona, mutta näillä ohjeilla väsäsin ZZR Kawan suojasta tosi hyvän. Vakiona Funduro on matala, joten sopii eka pyöräksi lyhyemmällekin. Mulla (182 cm) on 4 cm korotettu satula ja 35 mm korotettu tanko. Sitte on tietty rystereitä, kahvalämppäreitä, turhatekin pohjapanssaria, kaatumarautoja, jäykempää etujousta, piikkiä pienempää eturatasta ja muuta välttämätöntä.
Mulla oli ostaessa sellanen korkeampi pleksi, väristä ja muotoilusta päätellen alkuperäinen BMW. En tykänny, hommasin nysän tilalle. Vanha on vielä hyllyssä, jos kiinnostaa.
Sellanen suositus vielä, että kaveri ajeli mun pyörällä yhden kesän kun en ollut maisemissa, osti samana syksynä itelleen samanlaisen mutta vuoden tai kaksi uudemman. Ajelee jopa kaksipäällä. Ite otin takatapit pois, kun sain kerran vähän pippaa kantapäähän.
Mulla on 19" etuvanne, siihen saa muutamia eturenkaaksi tarkoitettuja nappulakumeja. Tietääkseni joissakin malleissa on myös 18" etuvannetta, rengastilanne kannattaa tarkistaa etukäteen. Seuraavaksi eturenkaaksi tuli tosin hankittua Bilteman krossikumi, näyttäisi vähän takatassulta.
Mulla ollut hullunvarma peli, mutta bensahana pitää mullakin muistaa sulkea (ja ajoon lähtiessä aukaista...), varmaan ne O-renkaat vuotaa. Ohjauslaakerit vaihdatin ihan just, vanhat oli menny tosi huonoksi. Ihan kuin olis hankkinut uuden pyörän, kääntyy niin herkästi että.
Syylärinsuojaa ei ole vakiona, mutta näillä ohjeilla väsäsin ZZR Kawan suojasta tosi hyvän. Vakiona Funduro on matala, joten sopii eka pyöräksi lyhyemmällekin. Mulla (182 cm) on 4 cm korotettu satula ja 35 mm korotettu tanko. Sitte on tietty rystereitä, kahvalämppäreitä, turhatekin pohjapanssaria, kaatumarautoja, jäykempää etujousta, piikkiä pienempää eturatasta ja muuta välttämätöntä.
Mulla oli ostaessa sellanen korkeampi pleksi, väristä ja muotoilusta päätellen alkuperäinen BMW. En tykänny, hommasin nysän tilalle. Vanha on vielä hyllyssä, jos kiinnostaa.
Sellanen suositus vielä, että kaveri ajeli mun pyörällä yhden kesän kun en ollut maisemissa, osti samana syksynä itelleen samanlaisen mutta vuoden tai kaksi uudemman. Ajelee jopa kaksipäällä. Ite otin takatapit pois, kun sain kerran vähän pippaa kantapäähän.
Mulla on 19" etuvanne, siihen saa muutamia eturenkaaksi tarkoitettuja nappulakumeja. Tietääkseni joissakin malleissa on myös 18" etuvannetta, rengastilanne kannattaa tarkistaa etukäteen. Seuraavaksi eturenkaaksi tuli tosin hankittua Bilteman krossikumi, näyttäisi vähän takatassulta.