Gas Gas EC 250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

peekoo
Pyörä: Honda

Gas Gas EC 250

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Onko kenellä kokemuksia 2000-luvun alun EC 250:stä, soveltuuko alottelijalle? Onko moottori käytökseltään millainen, onko ajolleen millainen?
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Re: Gas Gas EC 250

Viesti Kirjoittaja Syke »

peekoo kirjoitti:Onko kenellä kokemuksia 2000-luvun alun EC 250:stä, soveltuuko alottelijalle? Onko moottori käytökseltään millainen, onko ajolleen millainen?
Piikkisen -98 Rmmän jälkeen tuntui rauhalliselta peliltä(-99 EC250),mukavasti vääntävä ja tehoakin riittävästi.
Soveltuu aloittelijalle.Mainio alusta,ainakin mun vauhdeille.
Muovien kestävyys varauksella,pakkaskelillä tuntui kovin helposti menevän murusiksi.
Braa-aab!
oppeS

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Jos olet nuori aloittelija, niin suosittelen joko piikkistä tai 200- kuutioista GasGasia. GasGas on hyvä ajaa ja helppo huoltaa myös itse.Varaosien saatavuus on hyvä, kiitos uuden maahantuojan Ahvala Racingin.
alepos
Pyörä: Wee-Strom

Viesti Kirjoittaja alepos »

Hieman vanha viestiketju, mutta haitanneeko tuo.

Itse olen omistanut kolme GG:ta. '98 250cc, '01 250cc ja '03 300cc. Tuon ekan ostin aloittelijana. GG:n enduroiden moottorit ovat mielestäni melko lineaarisia tuon tehon ulostulon suhteen, ei voi verrata vaikkapa johonkin vanhempaan 2T-krossiin. Alavääntöä siis piisaa eikä lapasesta lähde jos vähänkin motoriikkaa omaa. Kolmesatku oli sitkeä ja lempeä käytökseltään, toki tarvittaessa voimaa riitti. Pidin eniten tuosta isosta, tosin olihan se uusinkin. Mukisematta lähti pikkukierroksilla kurvista hurjaan laukkaan eikä vaihdepedaalia tarvinnut vatkailla kovinkaan paljoa.

Helppoja huoltaa ja kuten sanottu, varaosia saa kyllä. Varaosat mielestäni kohtuuhintaisia, ellei jopa halpoja.

Edit: Tuo jo mainittu muovien kestävyys on totta, husabergissa ei ole murtunut vaikka kuinka solmussa on ollut. GG:n tuulenohjaimien kiinnitys tankkiin on häpeäksi insinöörikunnalle. Mutta ystäväni Sikaflex auttoi tässäkin asiassa.
Vastaa Viestiin