Yamaha WR250R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

MTL
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 6:58 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja MTL »

Nyt on LeoVince tilattu, kiitokset LateK infosta :)
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LateK »

Tuosta vielä Commanderi sopuhintaan ja vielä kotimaasta.
https://shop.teamlaine.fi/tuote/powerco ... 42-22-016/
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

LateK kirjoitti:Juu, kyllä putken vaihto hieman auttaa, mutta laihalle menee. PowerCommander ja penkitys tai/ja autotune. Kannattaa samalla avata ilmanotto ja poistaa saastevehkeet. Näin saa mukavaa tervävyyttä lisää. Kun tuon säätää kohdille niin on niin nöyrä kuin nyt 250 voi olla, säätö auttaa erityisesti alas, ei nyi epäröi eikä stumppaa.
Hei,tarkoittiko tuo "ja/tai autotune sitä,että tästäkin moposta voi "pajalla" sorkkasta omasta kompuutterista seokset rikkaammalle?
Saattaa vakioputkikin kelvata...
Onko hinnoista,paikasta vinkkiä?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kannattaa myös kysyä Turbotechiltä pääseekö he omaan ECU:un käsiksi, se olisi kaikista paras vaihtoehto jos haluaa koneen kunnolla säätöihin.
Viimeksi muokannut Koheltaja, To Syys 05, 2019 5:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Koheltaja kirjoitti:Kannattaa myös kysyä Autotechiltä pääseekö he omaan ECU:un käsiksi, se olisi kaikista paras vaihtoehto jos haluaa koneen kunnolla säätöihin.
Nyt ei tiedä mistä puljusta on kyse...
Josko uudeltamaalta löytyy?? Kun ei millään sivulla tunnuta mainostettavan minkäänlaista mp tuuninkia :wink:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En muuten tiedä minäkään... :lol:

Turbotechiä tarkoitin ja sijainti Jkl.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Koheltaja kirjoitti:En muuten tiedä minäkään... :lol:

Turbotechiä tarkoitin ja sijainti Jkl.
No jopas :lol:
Ihmettelinkin kun ei enää hakusormet toimi ollenkaan :wink:
Kiitti vinkistä.
En ehkä ihan tuonne asti kuitenkaan taida täältä itä-uudeltamaalta pinkasta.
Monenlaista yrittäjää alalla tietysti on ja hyvä kuitenkin tietää näistä varmoista osaajista.
Foorumin "sekakäyttäjä"
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LateK »

Autotune on PowerCommanderin lisäominaisuus.
Siis Lamda-anturin paikalle tulee oma anturinsa joka kertoo commanderille miten seosta pitää säätää.
Ostin Commanderin ja tilailin penkitys aikaa, penkittäjä suositteli tätä Autotunea jos vaikka muokkaa vielä lisää putkea jne ei tarvitse penkissä säätää.
Mutta kyllä tämä hieman tutustumista vaatii, sekä läppärin.
Itse olen, kun ei läppäriä ole niin teetättänyt pohjakartan ja ostanut Autotunen Dyno-might Kirkkonummella.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Koheltaja kirjoitti:Mulla oli alkuun pelkkä FMF vaimennin ja oli vähän parempi kun vakioputkilla. Sen jälkeen imupuolen puukotus, FMF Megabomb alkukäyrä ja muistaakseni FMF säätöboxi. Noilla sai iloa koneeseen, ei niinkään huipputehoa mutta alavääntö parani selkeästi ja koneeseen tuli enemmän luonnetta ja ajettavuutta.
Jotenkin tämä ois minusta kiinnostavin :roll:
Harmi kun tulee jenkeistä tilattuna varsin arvokkaaksi.
Taitaa jäädä virittelyt vähäiselle...ehkä :mrgreen:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mä taisin Megan tilata joltain EU toimittajalta ja maksoin noin 300€.
Kylätason kurapyöräilijä.
MTL
Viestit: 24
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 6:58 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja MTL »

No niin, nyt on pyörää "säädetty". Eli Leovincen slipari lambadalla ja AIS poistettu. Ilmanotosta poistin sen liikkuvan läpän ja latoin Booster Plug "poksin". Välitykset 13/48. Nyt pyörä tuntuu kiertävän herkemmin ja menee rajottimelle 1. ja 2. vaihteella aivan yllättäen :) Nyt voin omalta kohalta sanoa että kannatti.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Sekö läppä on pelkkä "läppä" :lol:
Eli ns turhake...
Aattelin että siitä ois iloa kylmäkäynnistyksessä ?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Läppä liittyy päästö- ja melunormien täyttymiseen, sama juttu pakoputken läpän kanssa. Moottorin toimivuuden kannalta molemmat on turhakkeita.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Selailin "pikakelauksella" ketjun läpi,enkä huomannut mitään mainintaa lämpökahva yms asennuksista.
Käsittäisin että tässä riittää virtasta senverran että voi huoletta laittaa lämpökahvat ja mahdollisesti kypärän lämpövisiirin päälle?
Eihän niitä kuitenkaan ole pakko välttämättä koko ajan päällä pitää ja kahvoja vaikka pienemmällä teholla sitten että lataus riittää...
Foorumin "sekakäyttäjä"
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LateK »

Spekseistä en tiedä mutta itsellä 20W lisävalot, kahvalämppärit, navi sekä satunnainen puhelimen lataus otettuna eikä ongelmia.
Kahvalämppärien virtakytkin lähelle tuppea joten voi sammutella ja lämmittää halutessaan, en halunnut rikkoutuvaa säädintä. Ja vielä kolme diodia sarjaan kaasun puolelle niin lämpiää tasaisemmin.
Liitteet
8C558EC3-974D-49CD-9EB0-4976D848760C.jpeg
Vastaa Viestiin