Caponordin tuulisuoja

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

LonelyRider
Pyörä: Aprilia ETV Caponord

Caponordin tuulisuoja

Viesti Kirjoittaja LonelyRider »

Terve kaikille :D ostin pari viikkoa sitten capon ja huomasin että tuulisuoja nostaa ilmavirran suoraan keskelle kypärää ja tutina ja pauke on niin kova että sadan kilometrin jälkeen olo on aika hirvee ja tuntuu kun pää olis jäännyt rekan alle :roll: ja sitten itse kysymykseen :?: onko joku kokeillut vario touring spoileria siis semmosta pientä nivellettyä palasta pleksin yläreunassa vai onko aprilialla jokin oma ratkaisu olemassa ??? oon myös miettinyt kuumailmapuhaltimella taivuttamista mutta se vähän epäilyttää joten kaikki ideat otetaan mielellään vastaan.
juhapee
Pyörä: 990SM

Viesti Kirjoittaja juhapee »

Onko se vanhempi vai uudempi malli? (vai oliko niissä plekseissä edes eroa, vai vaan vilkuissa ja katteessa vähän...?) Mulla oli siinä vanhemmassa aikanaan kiinni Givin korkeampi pleksi, jossa oli vielä lisäksi kiinni LaminarLip. Toimi kohtuullisesti. Leikkasin sitten sen alkuperäisen tosi matalaksi toiseksi pleksiksi, sekin auttoi meteliin mutta ei tietysti vähentänyt ilmavirtaa.

Kuumailmapuhaltimella taittelu voi olla aika hankalaa, että sen saisi tasaisesti taittumaan. Tai ainakin kannattaa varautua useamman aihion epäonnistumiseen... Tai sit mä en vaan osaa. Kannattaa ehkä koittaa sitä LaminarLip:iä ensin? Oon 190cm, eli jos ylipäänsä haluaa pleksin ohjaavan ilmavirran kypärän yli/ohi, ne pleksiviritykset on aina hirveän näköisiä, mutta sen hinnan joutuu pidemmillä matkoilla maksamaan.

Tuolla on loputtomasti keskustelua aiheesta:
http://www.apriliaforum.com/forums/foru ... forumid=15
LonelyRider
Pyörä: Aprilia ETV Caponord

Viesti Kirjoittaja LonelyRider »

Kiitti vastauksesta,katselin kans tota laminar lippiä ja onhan se ruma ja ulkonäöstä joutuu tinkimään jos haluaa semmosen että on kun autoa ajais, mut en semmosta haluakkaan :) koska edellinen pyörä oli naku missä oli pieni pleksi joten ilmavirta ei haittaa ollenkaan mutta toi pauke ja humputus on ihan kauheaa,katselin tota linkkiä jonka laitoit ja siellä oli ihan hyviäkin ideoita mut en oikein enään tiedä mitä lähtisin kokeilemaan, joten olen umpikujassa :? oon lähettänyt myös sähköpostia nakkilan pyörään ja mopoon et oisko niillä jokin valmis ratkaisu olemassa mut mitään ei oo kuulunut vaikka siitäkin on jo yli viikko, joten täytynee soittaa sinnekkin ja yritän miettii mitä oikein teen ???
juhapee
Pyörä: 990SM

Viesti Kirjoittaja juhapee »

Kannattaa myös kokeilla kokonaan ilman sitä pleksiä, sehän ei muutu ihan kauhean rumaksi niinkään. Tai sit aika kultaa muistot.

Sääli, että muuten niin mainiossa matkaenskassa se pleksi tosiaan aiheuttaa pidemmän päälle melko raivostuttavaa turbulenssia. Jos siihen saisi jotenkin alaosaan jotain aukkoja, jotka ohjais nätisti vähän ilmaa pleksin taakse, niin että se paukutusta aiheuttava tyhjiö siellä takana ei ois niin iso?

Muovikaupasta voi ostaa taipuisaa pleksiä, ja kokeilla, mikä vois olla miellyttävä ratkasu, koska se LaminarLippikään ei kaikilla toimi.
Vastaa Viestiin