Eikös se pumpun rele ole siellä vasemmalla takana? (sivusuojan alla)Muddy Waters kirjoitti:Vika osittain paikallistettu!
Vedin suorat piuhat akulta bensapumpulle ja starttasin samalla....Pyörä käynnistyi!![]()
Eli vika ei ole siis pumpussa vaan muualla eli releessä taikka sulakkeessa. Pitänee tarkistaa asiat.
helpotus
AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Re: AFRICA TWIN
Semmonen kyssäri että kun takahaarukan muovisuoja kuluu puhki niin rupeaako siitä kuulumaan sellaista tapinraapimisääntä kiihdytys-/moottoorijarrutilanteessa? Kuuluu siis ihan metalli kiveä vasten -ääntä vaikka pystyspäin etenen. Eihän eturattaan suojaan jäätynyt p*ka voi sellaista tehdä, siinä on kuitenkin kaikkea pehmentävää seassa. Eikä tosiaan kuulu koko ajan, vain nopeuden oleellisesti muuttuessa.
Русский военный корабль, иди на хуй
Ketju liian löysällä ja ottaa eturattaan ympärillä olevaan "possahdus" suojaan kiinni?
Ketjussa saa ja täytyy kyllä olla reippaasti liikevaraa.
Ketjussa saa ja täytyy kyllä olla reippaasti liikevaraa.
Ketjun tiukkuuden tarkistin kyllä tuolloin ajon jälkeen ja oli just sen "yksi lenkki haarukkaan kiinni" sivujalalla. Tietty jos on posahtanut jotain ketjussa epätasaisesti.. Just ennen kun ääniä rupes kuulumaan ryvin pikkasen lumessa, mutta siihen nähden mitä muut tekee niin ei se ollut kuin "hengessä mukana".
Русский военный корабль, иди на хуй
- api
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Viesti:
Vein pyörän huoltoon paikalliseen Hondia huoltavaan pajaan. Olin jo aiemmin talvella hankkinut Hondan alkuperäiset rattaat ja ketjut. Asentaja ilmoitti, että eturattaan (se kuminen versio) jako ei ole sopiva 525-ketjulle. Sanoin, että olen nähnyt netissä kuvia, joissa ketjun kumi kantaa aluksi ketjua. Kumin kuluessa ketju asettuisi paikoilleen. Ei uskonut minua. Sanoi, että ketjut katkeavat, jos väkisin koittaa ajaa. Ketjutkin olivat jostain syystä myös turhan pitkät. Ja niin olivatkin.
Mikä mättää? Onko mulle toimitettu väärän AT:n ketjurataspaketti? Menen maanantaina kysymään sitä Hondan liikkeestä, josta ketjurataspaketin talvella ostin. Taidan laittaa JT:n eturattaan jos ei tule selvyyttä.
Mikä mättää? Onko mulle toimitettu väärän AT:n ketjurataspaketti? Menen maanantaina kysymään sitä Hondan liikkeestä, josta ketjurataspaketin talvella ostin. Taidan laittaa JT:n eturattaan jos ei tule selvyyttä.
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
-
kari.k
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
olen aina ( 3 kertaa) vaihtanut ketjut ja rattaat at:hen ja alkuperäiset laittanut.
uutena näyttää vähän kun ei sopis ja rahnuttaa sinne rautaan,mut kun 10 km ajaa niin on rahinat loppunu ja ketjut/rattaa kestänyt 20-30 tkm.
silti kannattaa tarkistaa että on varmasti at:n ratas/ketjupaketti.
mulla ainakin lukee alkuperäisissä 525 v8. en tiedä mikä malli on,kun allright myy didin ketjuja ja sieltä ei saa sellaista ketjulukkoa missä on tuo v8 stanssaus.
mistä muuten api ostit?
uutena näyttää vähän kun ei sopis ja rahnuttaa sinne rautaan,mut kun 10 km ajaa niin on rahinat loppunu ja ketjut/rattaa kestänyt 20-30 tkm.
silti kannattaa tarkistaa että on varmasti at:n ratas/ketjupaketti.
mulla ainakin lukee alkuperäisissä 525 v8. en tiedä mikä malli on,kun allright myy didin ketjuja ja sieltä ei saa sellaista ketjulukkoa missä on tuo v8 stanssaus.
mistä muuten api ostit?
- api
- Viesti:
Motoxista ostin ketjurataspaketin. Osat tulivat suljetussa Honda-muovipussissa. Joten luulisi, että ne ovat aitoja ja alkuperäisiä. Voisi kuvitella, että tämä toinen liike, joka asentaa ketjuja ja rattaita paikoilleen (+uudet etujouset, yms...) olisi viimeisen 20 vuoden aikana edes kerran asentanut AfricaTwiniin alkuperäiset rattaat. Menen maanantaina Motoxiin kysymään heidän mielipidettään.
Sitä ketjua yleensä nyt joutuu lyhentelemään riippuen siitä kuinka pitkäksi/lyhyeksi sen haluaa. Yleensä pääsääntöisesti on parempi olla AT:ssa löysempi ketju kuin liian kireällä oleva siitä syystä että (veto?)akseli jossa eturatas on ei joudu liian kovalle vedolle/rasitukselle.api kirjoitti:Motoxista ostin ketjurataspaketin. Osat tulivat suljetussa Honda-muovipussissa. Joten luulisi, että ne ovat aitoja ja alkuperäisiä. Voisi kuvitella, että tämä toinen liike, joka asentaa ketjuja ja rattaita paikoilleen (+uudet etujouset, yms...) olisi viimeisen 20 vuoden aikana edes kerran asentanut AfricaTwiniin alkuperäiset rattaat. Menen maanantaina Motoxiin kysymään heidän mielipidettään.
Jos sinulle ei väärän pyörämallin eturatasta ole toimitettu vaan ratas on nimenomaan Honda Africa Twinin kumisuojuksinen ratas niin eiköhän ne Hondan tehtaalla tiedä mitkä rattaat ja ketjut siihen pyörään käy paremmin kuin joku pyöräkorjaamo Suomessa. Oma uskoni pyöräkorjaamojen ammattitaitoon/osaamiseen on vuosien varrella rapistunut vaikkakin varmasti ammattilaisia ovat. Paikallinen valtuutettu Honda-liike aikoinaan väitti että Honda AT:hen ei saa bensapumppuun ostetttua vaihtokärkiä eikä sellaisia ole olemassa (vaikka sanoin että olen jo yhdet sellaiset itse siihen vaihtanut) vaan että se koko pumppu pitää vaihtaa.
Se on tietysti eri juttu että onko se ratas asennettu oikein päin kun välillä niitä tupataan laittamaan väärin päin. siitäkin on ollut täällä keskustelua pitääkö kumi olla sisäänpäin vain ulospäin.
-
kari.k
- Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
juu siinä alkuperäsessä on kumi molemmin puolin,mutta en nyt muista kummin päin tulee. toisella puolella kumissa on kolo.
ketjuja joutuu lyhentään muistaakseni 4 lenkkiä. kun menet sinne katsomaan ,ni kato onko ketjut samallaiset ko mulla eli 525 v8.
ketjuja joutuu lyhentään muistaakseni 4 lenkkiä. kun menet sinne katsomaan ,ni kato onko ketjut samallaiset ko mulla eli 525 v8.
Eturattaassa (alkup.) teksti ulospäin ja kasataan UUDELLA lukkolevyllä.
Eturatas ja vähintäänkin lukkolevy kannattaa vaihtaa säännöllisesti vaika pari kertaa kesässä jotta vältetään
mahdollista vetoakselin poorin kulumista. Ja eturattaaksi vain alkuperäistä, jotkin tarvikkeet ilmeisesti liian kovia
ja materia kuluu akselin puolelta.
xrv.org.uk:ssa joku on muitaakseni raportoinut uudella rattaalla ketjun hiovan alkuunsa sitä possahdussuojaa.
Mulla 16-45 väleillä on toiminut hyvin 124 lenkkinen ketju.
Eturatas ja vähintäänkin lukkolevy kannattaa vaihtaa säännöllisesti vaika pari kertaa kesässä jotta vältetään
mahdollista vetoakselin poorin kulumista. Ja eturattaaksi vain alkuperäistä, jotkin tarvikkeet ilmeisesti liian kovia
xrv.org.uk:ssa joku on muitaakseni raportoinut uudella rattaalla ketjun hiovan alkuunsa sitä possahdussuojaa.
- api
- Viesti:
Olen käyttänyt aiemmin JT:n rattaita, mutta nyt haluaisin alkuperäisen, jottei vetoakselin pooreihin tulisi kulumaa. Lukkolevyä olen vaihdellut. Harkitsin nyt myös prikkoja lukkolevyn pulttien ja rattaan väliin, jottei ratas pääsisi klappaamaan sivuttain liikaa. Koska uusikin lukkolevy jättää eturattaalle melkoisen sivusuuntaisen väljyyden.Viuh kirjoitti:Eturattaassa (alkup.) teksti ulospäin ja kasataan UUDELLA lukkolevyllä.
Ne uudet kejut oli todellakin liian pitkät. Sitäkin se asentaja ihmetteli.kari.k kirjoitti:ketjuja joutuu lyhentään muistaakseni 4 lenkkiä. kun menet sinne katsomaan ,ni kato onko ketjut samallaiset ko mulla eli 525 v8.
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Terve
Kerran meinasin jo ottaa "tulikiven katkuisen" puhelun merkkiliikkeeseen, kun olin ketju-rataspakettia asentamassa.
Se todellakin vaikuttaa siltä, kuin jako ei kävisi! Mutta kun painaa ketjua voimalla ratasta vasten ja pyörittää ratasta, niin huomaa, että kun ketju painautuu siihen kumiin, niin jako käy.
Eli jos se on AT:n paketti, niin AT:hen se käy.
Kerran meinasin jo ottaa "tulikiven katkuisen" puhelun merkkiliikkeeseen, kun olin ketju-rataspakettia asentamassa.
Se todellakin vaikuttaa siltä, kuin jako ei kävisi! Mutta kun painaa ketjua voimalla ratasta vasten ja pyörittää ratasta, niin huomaa, että kun ketju painautuu siihen kumiin, niin jako käy.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
- api
- Viesti:
JTapani kirjoitti:Terve
Kerran meinasin jo ottaa "tulikiven katkuisen" puhelun merkkiliikkeeseen, kun olin ketju-rataspakettia asentamassa.![]()
Jep. AT:n paketti se on. Kiitos siitä tiedosta, että painelemalla jako menisi oikein. Sen päälle 10-20 km ajoa niin asettunee paikoilleen lopullisesti. Itse olen jo vakuuttunut paketin sopivuudesta.
- Muddy Waters
- Pyörä: KTM+GSA
Hitsi, en ole vielä ehtiny tsekkaan oliko releessä vai missä vika mutta sellainen vain tuli mieleen että kun täällä Kreikassa ja varsinkin Ateenassa tulee reissattua sattuneesta syystä aika useasti niin olen vain pistänyt merkille että paikallinen mikäsenytonkaan Muncipal-poliisi ajelee Africa Twineillä! Pitäis oikeen ottaa asiaksi ja kysellä pyörästä tarkemmin. Ainakin on rypyläkummit alla! 
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Ota ainakin kuva poliisi-twinistä tänne näytille.Muddy Waters kirjoitti:Ateenassa tulee reissattua sattuneesta syystä aika useasti niin olen vain pistänyt merkille että paikallinen mikäsenytonkaan Muncipal-poliisi ajelee Africa Twineillä! Pitäis oikeen ottaa asiaksi ja kysellä pyörästä tarkemmin. Ainakin on rypyläkummit alla!
HiekkaHeikki