KTM Adventure 950

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

teamjakari
Pyörä: Xt660z

Re: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

Paljonko kestää vaihdettu/uusi bensapumppu?
Mites joutuuko vesipumpun akseli setin vaihtamaan uudestaan missä kilsoissa?
Mistä ryhtiä perään? Korkeampi iskari?
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jos se vesipumppu on viimeisen 15v aikana vaihdettu, luulisi olevan pinnoitetulla akselilla ja kestävän. Ei ainakaan vielä sadassa tonnissa vuotanut minulla.
950/990 Adven takaiskari on yksi parhaita mitä isoissa pyörissä on, jos sieltä jotain tuntuu puuttuvan niin liian löysä jousi tai huoltotarvetta epäilisin. Vai mitä ryhdillä meinaat?
teamjakari
Pyörä: Xt660z

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

Nettimotossa oli yksi korotetulla perällä oleva myynnissä, oli siistin näköinen kun oli vähän pystympi.
Ei varmaan kaikkien mielestä.

Vesipumppu vaihdettu mutta vuotta en tiedä. Myös vauhtipyörän pultit pyörinyt auki ja korjattu jossain vaiheessa.
Kansi ollut löysällä mutta korjattu sekin.
B-pumppu vaihdettu ja kytkinsylinteri uusittu 10v sisään.

60tkm ajettu, mites näissä jakopäät/laahaimet vaatiiko huomiota missä kohtaa?

Onko kädet työnnetty johonkin minne ei pitäisi?
Sotanorsu666
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

teamjakari kirjoitti: Ke Elo 06, 2025 11:00 pm Nettimotossa oli yksi korotetulla perällä oleva myynnissä, oli siistin näköinen kun oli vähän pystympi.
Ei varmaan kaikkien mielestä.
Toi oli kyllä superhienon näköinen kuvissa. Onneksi olen sen verran lyhyt, että tuon voi unohtaa. Lompakko ja säilytystilat olivat myös samaa mieltä 8)
jezzmaji
Pyörä: KTM Adventure 950

Viesti Kirjoittaja jezzmaji »

Otin itse "varmuuden vuoksi" motin auki jossain vajaa 90 tkm nurkilla, pari vuotta sitten. Etummaisesta männästä oli mennyt ylempi rengas poikki joskus ja palanen mennyt jonnekin, pytyssä kauheat syvät naarmut ja urassa palanen, uponnut mäntään. Ei muita damageja moottorissa. Ei tämä oikeastaan muuten siitä ilmoitellut mutta kavereiden mielestä ei haise enää kun ajelevat minun takana. Tilasin käytetyn pytyn ja uuden männän, molempiin mäntiin uudet renkaat, muistaakseni viilasin katkoksen vähän reiluksi ettei menisi poikki enää jos käy vähän kuumempana jossain revitellessä. Nokkaketju oli sen verran venynyt ettei merkkejä aivan prikulleen kohdilleen saanut mutta laitoin vielä samoilla ketjuilla kasaan. Nyt kun kone oli auki niin vaihdoin sinne toki vesipumpun akselin stefoineen, myöskin jotain vähän kuluneempia vesiletkuja ja semmoista varmuuskerroin-osaa ettei jätä jatkossakaan tien päälle, mitä ei ole koskaan vielä tehnyt. Edellinen omistaja tehnyt facet-modin ja hienosti se vielä lutkuttaa.

Tämä onkin minun ensimmäinen osallistumiseni alan keskusteluun. Pyörä on ollut minulla jotain kahdeksan vuotta nyt, aivan uskomaton vekotin. Aion ajaa tuon motin loppuun asti ja siinä vaiheessa rakennan varmaan uuden ja matka jatkuu.

Ensi viikolla taas lappiin ja jos suunnitelmien mukaan mennään niin etelä-norjan kautta takaisin, tuleehan siinä ajoa jonkun verran, eipä sillä ettei pyörään luottaisi.
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minä vaihdoin 100tonnin paikkeilla 990:n vakion tilalle. Ketjut ei metelöineet ja ohivuodot molemmissa pytyissä jotain 6-7% eli varsin tiiviit. Vaihdon syynä osin monesta kohti haljenneet lohkot ja osin se kun satuin 990:n saamaan suht halvalla. En 60t ajettua juuri jännittäisi jos nuo vanhempien mallien tyyppiviat kerta on hoidettu.
Viuh
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Superissa alkaa olla kanssa se 100tkm mittarissa. Edellisessä venttiilien säädössä 90tkm paikeilla en huomannut että merkit olisi paljon heittäneet ja nokka-akseleiden pinnat virheettömät. Kone käy siivosti ilman sivuääniä. Huollettu Pierburg pumppuna ja Petrol King paineensäädin. Varalle on olemassa 27tkm ajettu tekniikka SMotosta mutta ei taida ihan heti tarvetta tulla.

Taas kun pitkästä aikaa kuuntelin LC8:n sulosointuja sunnuntaina niin ihmettelin miksi sitä täytyy muitakin pyöriä olla :idea:
Vastaa Viestiin