Husaberg FE keskustelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Omani on ollut nyt takuukorjauksessa, laittoivat 2011 nokan ja olivat myös sitä mieltä että sytkäkartta piti päivittää, en tiedä miksi.
Akku oli ilmeisesti kondiksessa kun kerran nyt starttaa. Saan pyörän kotia vasta ensi viikolla logistisista murheista johtuen, kerronpa sitten tarkemmin kokemukset.
Akku oli ilmeisesti kondiksessa kun kerran nyt starttaa. Saan pyörän kotia vasta ensi viikolla logistisista murheista johtuen, kerronpa sitten tarkemmin kokemukset.
Re: Husaberg FE keskustelut
Mikäs aikasemmassa nokassa oli vikana? Puolipuristin mekanismi jotenkin erilainen vanhemmissa? Mulla on 2011 mopo ja muutaman kerran startatessa käyny että nappulaa painaessa kuuluu hetkellinen inahdus ja muuta ei tapahdu. Toisella tai kolmannella kerralla pyörii startti ja lähtee palmun alta henkiin.Jukka kirjoitti:Omani on ollut nyt takuukorjauksessa, laittoivat 2011 nokan ja olivat myös sitä mieltä että sytkäkartta piti päivittää, en tiedä miksi.
Akku oli ilmeisesti kondiksessa kun kerran nyt starttaa. Saan pyörän kotia vasta ensi viikolla logistisista murheista johtuen, kerronpa sitten tarkemmin kokemukset.
Vakio akku kai on aika alimitotettu tolle 570 koneelle. Vois kokeilla jotain Shorain litiumi akkua jos ja kun innostuu laittamaan 13.5:1 männän kattilaan.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Onnea valitsemallasi tiellä! Tohon kun hommaat vielä toiset vanteet niin pääsee ainakiin soraa ajamaan urakalla. Keulassa kai FE ja FS isoin erot on.maKe kirjoitti: En ehkä omista matkaenskaa, mutta pyörähän on muutoin täysin sama ja tuntuu täällä ehkä löytyvän eniten uusien Burgereiden omistajia kuin muilta voorumeilta.
Onko Suomessa pajaa joka osaa tuon ruiskua säätää? 400-600€ saisi sen oman säätökapulan ja siihen lisäksi laajakaista lambda + 200€ niin voisi ite räplätä tuota, mutta aika suolanen investointi tällä hetkellä. Mopossa on Akran slipari, map switchi, leikatut ilmanohjaimet ja tulossa Bergosilta DNA hengittävämpi filtteri.
20h ajettu ja tuntuu että on ollut tuona aikana hauskempaa mitä koko kyykkyuran aikana ollu.
Onkos sen ruiskun kanssa sitten tullut sellaista oiretta että pitäisi säädättää? Oma mopo pelaa vakiona aivan niin hyvin kuin vain osaa toivoa.
Ilmeisesti moni ei ole säädättänyt ainakaan pelkän sliparin vaihdon jälkeen.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
2011 muuttu puolipuristin ja aiemmissa on ollut ongelmia toiminnan kanssa. Omassa 2009 mallisessa mopossa oireilu alkoin siinä 12 tunnin kohdalla. Nyt pelaa hyvin 2011 mallisen nokka-akselin kanssa. Karttaa ovat vaihdelleet noihin vanhempiin, kun ovat takuuseen vaihdelleet sellaisia ilmanputsarin kehikoita missä on se verkko. Tukkosempi suodatin kehikko vaatinee uuden kartan, noin ainakin tekivät mun mopolle.maKe| kirjoitti:Mikäs aikasemmassa nokassa oli vikana? Puolipuristin mekanismi jotenkin erilainen vanhemmissa? Mulla on 2011 mopo ja muutaman kerran startatessa käyny että nappulaa painaessa kuuluu hetkellinen inahdus ja muuta ei tapahdu. Toisella tai kolmannella kerralla pyörii startti ja lähtee palmun alta henkiin.Jukka kirjoitti:Omani on ollut nyt takuukorjauksessa, laittoivat 2011 nokan ja olivat myös sitä mieltä että sytkäkartta piti päivittää, en tiedä miksi.
Akku oli ilmeisesti kondiksessa kun kerran nyt starttaa. Saan pyörän kotia vasta ensi viikolla logistisista murheista johtuen, kerronpa sitten tarkemmin kokemukset.
Vakio akku kai on aika alimitotettu tolle 570 koneelle. Vois kokeilla jotain Shorain litiumi akkua jos ja kun innostuu laittamaan 13.5:1 männän kattilaan.
Oletko varma että tuo moposi on aidosti 2011 vai ainoastaan tänä vuonna rekisteröity ylivuotinen? Lähinnä epäilys noiden startti ongelmien takia...
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Husaberg FE keskustelut
Kyllä melko satavarmasti on 2011 kun löytyy Brakingin etujarrulevy ja Nekenin tanko, jotka kuulemma tulivat vasta 2011.hannuk kirjoitti:
2011 muuttu puolipuristin ja aiemmissa on ollut ongelmia toiminnan kanssa. Omassa 2009 mallisessa mopossa oireilu alkoin siinä 12 tunnin kohdalla. Nyt pelaa hyvin 2011 mallisen nokka-akselin kanssa. Karttaa ovat vaihdelleet noihin vanhempiin, kun ovat takuuseen vaihdelleet sellaisia ilmanputsarin kehikoita missä on se verkko. Tukkosempi suodatin kehikko vaatinee uuden kartan, noin ainakin tekivät mun mopolle.
Oletko varma että tuo moposi on aidosti 2011 vai ainoastaan tänä vuonna rekisteröity ylivuotinen? Lähinnä epäilys noiden startti ongelmien takia...
Motokeitaalta ostettu peli niin luulis että homma pelaa. Ylivuotiseen kun eivät olisi pystyneet antamaan black edition varustepakettia joka sisältää mustat muovit ja musta/siniset tarrat, akran slipari, akran hiilarisuoja putkeen, cnc kytkinkoppaa ja sinisiä himmeleitä, akseli sliderit, 5" takavanne ja map switchia.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Re: Husaberg FE keskustelut
Nyt ei putjetti anna periksi toisiin vanteisiin. Lähinnä houkuttas öky Alpinat 16.5" etusella ja 5.5" levyisellä takasella.hannuk kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä! Tohon kun hommaat vielä toiset vanteet niin pääsee ainakiin soraa ajamaan urakalla. Keulassa kai FE ja FS isoin erot on.
Onkos sen ruiskun kanssa sitten tullut sellaista oiretta että pitäisi säädättää? Oma mopo pelaa vakiona aivan niin hyvin kuin vain osaa toivoa.
Ilmeisesti moni ei ole säädättänyt ainakaan pelkän sliparin vaihdon jälkeen.
Ei tuossa ongelmia ole, päinvastoin. Lähinnä vain mietityttää kuinka laihalla tuo alkaa käydä kun leikkelin niitä spoilereita jotta käden mahtuu melkein työntämään penkin välistä putsarikoppaan. Vielä lisäksi tuo tuleva dna filtteri joka pitäisi tuoda vielä eroa vakio twinairiin.
Mahtava mopo muutoin, ei voi muuta sanoa. Alusta pitää varmaan shimmittää kun etupää jypyttää aika rankasti kunnon jarrutuksissa.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Pyörä tuli kotiin takuukorjauksesta. Nokka oli vaihdettu ja startti pyöri iloisesti.
Sivuilmiönä oli ilmaantunut semmonen hassu juttu että 15 sekunnin käyttäminen syyti vissiin litran pensaa maahan.
Pitää alkaa hommaamaan isompi tankki... prkl.
Sivuilmiönä oli ilmaantunut semmonen hassu juttu että 15 sekunnin käyttäminen syyti vissiin litran pensaa maahan.
Pitää alkaa hommaamaan isompi tankki... prkl.
Re: Husaberg FE keskustelut
Map switchin omistajat hox: miten luonnehtisitte medium- ja täysteho -asetuksen eroa? Käsittääkseni ilman map switchiä pyörä on medium-teholla? 40h tullut ajettua, vajaat puolet krossirataa ja loput sorasurauttelua, eikä tuo tunnu karkaavan tehojen äkkipikaisuuden vuoksi puuhun joten voisi harkita täystehoiseksi laittamista vaikka hyvinhän tuo pörisee näinkin.
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Ei se ero mikään valtava ole, mutta kyllä se sillä hätäisemmällä keulii herkemmin. Ero on lähinnä siinä kaasun avauksessa ja luulen ainakin että kaikilla kartoilla on samat huipputehot jne. eli oikeastaan se säätää sitä miten hätäisesti mopo reagoi kaasuun kun tyhjäkäynniltä lähtee availemaan. Miettinyt sitä, että virittelisi katkaisijan millä saa valittua helpommin noi kartat. Itse olen ajellut joko sillä löysimmällä tai hätäisimmällä asennolla, joten kaksi asentoa riittäisi hyvinkin. Sillä löysällä kartalla on paljon mukavampi ajaa teknisempää paikka, varsinkin kun osaaminen on mitä on ja 570 on oikeaan enduroon vähän iso jne.wuhaa kirjoitti:Map switchin omistajat hox: miten luonnehtisitte medium- ja täysteho -asetuksen eroa? Käsittääkseni ilman map switchiä pyörä on medium-teholla? 40h tullut ajettua, vajaat puolet krossirataa ja loput sorasurauttelua, eikä tuo tunnu karkaavan tehojen äkkipikaisuuden vuoksi puuhun joten voisi harkita täystehoiseksi laittamista vaikka hyvinhän tuo pörisee näinkin.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Husaberg FE keskustelut
Onko foorumilaiset lueskelleet Husabergin diagnostiikkaa/vikakoodeja? Onko siinä sama liitin kuin autoissa(OBDII) vai vaatiiko oman piuhan? Onko jossain ilmaissoftaa ladattavissa pikaista kokeilua varten?
-ville
-ville
---x mopolla suohon x---
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Liitin on sama tai samaa mallisarjaa (eri määrä kontakteja) mitä 690:ssä on, ja (/tai) johtoja oli sitten eri määrä vrt 690. Kaveri vaan katto ton bergin liitintä ja totesi että sen 690 diagnostiikka systeemi ei passaa ainakaan suoraan husaan, eli sen verran on kokemusta ja tietoa.VAK kirjoitti:Onko foorumilaiset lueskelleet Husabergin diagnostiikkaa/vikakoodeja? Onko siinä sama liitin kuin autoissa(OBDII) vai vaatiiko oman piuhan? Onko jossain ilmaissoftaa ladattavissa pikaista kokeilua varten?
-ville
Oma vastuu! Artisti maksaa...
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Tänään heitin pari tuntia (taukoineen..) krossitreeniä burgerilla.
Hyvin se toimii, piru vie. Ihan selkeästi jää pullonkaula kuskiin...
Enivei, tänään oli vissiin eka päivä ikinä että kone kävi todellaa 'viileänä' vaikka lämminta oli noin 20.
Flektin lisäksi syylärissä on Engine Ice-merkkistä käärmeöljyä. Enhän mie väitä että se toimii, mutta
sanon vaan että lätyt piti paistaa putken päällä tänään kun syylärit ei lämmenneet kiehuvaksi...
Hyvin se toimii, piru vie. Ihan selkeästi jää pullonkaula kuskiin...
Enivei, tänään oli vissiin eka päivä ikinä että kone kävi todellaa 'viileänä' vaikka lämminta oli noin 20.
Flektin lisäksi syylärissä on Engine Ice-merkkistä käärmeöljyä. Enhän mie väitä että se toimii, mutta
sanon vaan että lätyt piti paistaa putken päällä tänään kun syylärit ei lämmenneet kiehuvaksi...
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Osaamaton hakee helpotuksia enskaamiseen... nyt mielessä rekluse. Mitä mieltä Jukka oot ollu siitä värkistä? Auttaako kovastikin vai laitoitko vaan kun sellanen sattu olemaan nurkissa pyörimässä? Useemman kerran mopon on pyrkinyt pusikkoon polulta ja sitten on kaiken muun ohjelman lisäksi tullut kiire kytkinkahvalle, tuon kanssahan se kiire katoaa ainakin noista tilanteista. Tuo kans auttanee jos on sellasia vekkuleita kallionousuja mihin pitää lähteä tasasesti ja hissukseen että mopo kiipeää ylös eikä jää sutimaan tai stumppaa -vai auttaako? Ilmeisestikään noita rekluseita hankkineet eivät ole pistänyt niitä myyntiin siksi että olisi ollut huono hankinta. Eihän tuosta 570:stä piikkiä saa pelkällä reklusella, mutta jos se helpottaisi edes havaittavasti elämää metsässä.
Sitten se seuraa looginen kysymys. Mistä sellasen saa edukkaasti?
Sitten se seuraa looginen kysymys. Mistä sellasen saa edukkaasti?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2796
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Mie laitoin sen nimenomaan siitä syystä että oikea kytkin valskasi vähän kahvan vierestä ja ajattelin säästää tiivisteiden hinnan asentamallahannuk kirjoitti:Osaamaton hakee helpotuksia enskaamiseen... nyt mielessä rekluse. Mitä mieltä Jukka oot ollu siitä värkistä? Auttaako kovastikin vai laitoitko vaan kun sellanen sattu olemaan nurkissa pyörimässä? Useemman kerran mopon on pyrkinyt pusikkoon polulta ja sitten on kaiken muun ohjelman lisäksi tullut kiire kytkinkahvalle, tuon kanssahan se kiire katoaa ainakin noista tilanteista. Tuo kans auttanee jos on sellasia vekkuleita kallionousuja mihin pitää lähteä tasasesti ja hissukseen että mopo kiipeää ylös eikä jää sutimaan tai stumppaa -vai auttaako? Ilmeisestikään noita rekluseita hankkineet eivät ole pistänyt niitä myyntiin siksi että olisi ollut huono hankinta. Eihän tuosta 570:stä piikkiä saa pelkällä reklusella, mutta jos se helpottaisi edes havaittavasti elämää metsässä.
Sitten se seuraa looginen kysymys. Mistä sellasen saa edukkaasti?
kaupan päälle tuleen reklusen hyllystä. Välittömästi eka testin jälkeen sainki sitten kirvata että miksen laittanu aikasemmin!
Se on kyllä maastossa amatööripyöräilyssä ihan loistava keksintö. Ei tosiaan stumppaile ja ennenkaikkea jarrutus on sikahelppoa
kun ei tarvi miettiä ensin kytkintä pohjaan - senkun jarruttaa!
Kivimäkien nousussa ja laskussa se vasta auttaakin, nimittäin siinä vaiheessa kun vauhti hyytyy. Takaisin liikkeelle pääsee todella sujuvasti.
Ajoin krossikisat viime viikolla ja oisin ilman reklusea jääny viimeseksi, nyt jäin toiseksi viimeseksi! =)
Mistä sais halvalla... paha sanoa. Ei multa, enää. Koitin kaupata halvalla mutta ei menny onneksi kaupaksi.
- anykala
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
- Pyörä: BMW S1000 RR 2015
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Husaberg FE keskustelut
Moronkollo
Uusi Husabergin omistaja ilmoittautuu
Tuli tällä viikolla ostettua tollanen (uusi yli yli vuotinen, motokeitaalta) FE 570 2009 mallinen enska. Mitäs ns. tyyppivikoja tossa on ja mitä kannattaa seurata / huoltaa? Ite oon aika amatööri näiden pelien kans joten älkää hermostuko tyhmistä kysymyksistä
Ostin myös siihen ton map-switchin jonka lupasivat lähettää postissa.. onko sen asennuksessa mitään ihmellistä? Tällä hetkellä siinä on kiinni noi katu välitykset niin tuntuu olevan liika pitkät välitykset tommoseen metsätie / polku ajaluun eli rattaat menee vaihtoon. Saakos tohon mitään tuhdimpia (ja tietenkin lisää vääntöä) ääniä kun kuullostaa niin ompelu koneelta
eli onko vakio änkkärissä Db-killeriä vai pitääkö mennä slipari ostoksille...? Laittakaahan kaikenlaista tietoa tulemaan amatöörille
Kiitokset etukäteen... Ois kiva jos joku vastais 
Uusi Husabergin omistaja ilmoittautuu
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää