KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ttv
Pyörä: 300EXC

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja ttv »

JoonasT kirjoitti:Ihan sitä muovista mustaa tulpan hattua tarkoitan, johon puolan johto ruuvataan kiinni. Se on todella tiukasti kiinni tulpan päällä, ja tuntuu, että jos käytän vielä enemmän voimaa niin se hajoaa. Onko tuohon kukaan keksinyt mitään työkalua, jolla se kammetaan pois helposti? :)
Tulpan alapuolella on pieni reikä jonka virallisena toimenkuvana on päästää tulpan syvennykseen kertyvä vesi pois. Siihen kun suhauttaa pienen tujauksen paineilmaa niin tulpanhattu plopsahtaa itsekseen irti tulpasta.
JoonasT
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18

Viesti Kirjoittaja JoonasT »

ttv kirjoitti:
JoonasT kirjoitti:Ihan sitä muovista mustaa tulpan hattua tarkoitan, johon puolan johto ruuvataan kiinni. Se on todella tiukasti kiinni tulpan päällä, ja tuntuu, että jos käytän vielä enemmän voimaa niin se hajoaa. Onko tuohon kukaan keksinyt mitään työkalua, jolla se kammetaan pois helposti? :)
Tulpan alapuolella on pieni reikä jonka virallisena toimenkuvana on päästää tulpan syvennykseen kertyvä vesi pois. Siihen kun suhauttaa pienen tujauksen paineilmaa niin tulpanhattu plopsahtaa itsekseen irti tulpasta.

Hyvä vinkki. Sain tulpanhatun lopulta irti kampeamalla sen ylös sorkkaraudalla..

Mittasin yleismittarilla tulpanhatun vastuksen, vaihteli 5 - 10 miljoonan ohmin välillä, kun pitäisi olla 5000.
Kävin ostamassa motonetistä championin tarviketulpanhatun. Akku täyteen laturilla, ja mopo lähti käyntiin.

Voiko tuosta uudesta tulpanhatusta koitua ongelmia? Se on vastukseltaan sama kuin KTM:n alkuperäinen.

Pitää käydä vielä illemmalla ajelemassa pidempi reissu tässä lähistöllä ja katsoa, että toimiiko pyörä todellakin.
Jani_rr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Laittelin tänään tuon KTM oem Map-Switchin stongaan, ja aattelin vielä varmistella että tajusinko toimintaperiaatteen oikein. Eli kyseessähän on 2 asentoinen kytkin. 1 on Standart kartalle, ja 2 sitten sille joka on penkin alla olevassa motikassa sillä hetkellä? Tavasin kyllä ohjeita, mut ei nyt aivan auennu :) Ainakin ajossa tuntui, et noin olisi kun laitoin 1 penkin alta, sit tuntui kyllä että ois ollut se "enska" kartta käytössä ja kun laittoi stongasta 1, niin tuntui standartilta.

Terv: Jani
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Juuri näin
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
JoonasT
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18

Viesti Kirjoittaja JoonasT »

JoonasT kirjoitti:
Voiko tuosta uudesta tulpanhatusta koitua ongelmia? Se on vastukseltaan sama kuin KTM:n alkuperäinen.
Itse itselleni vastaten/arvuutellen.
Ei pitäisi olla merkitystä kunhan puolan johdon ja tulpanhatun yhteisresistanssi pysyy samana. Ilmeisesti autoissa, joissa on useita tietokoneita ohjaamassa menoa, tämä on tärkeämpää. Korjatkaa ihmeessä jos olen hakoteillä.
Viimeksi muokannut JoonasT, Ke Heinä 15, 2015 9:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Jani_rr kirjoitti:Laittelin tänään tuon KTM oem Map-Switchin stongaan, ja aattelin vielä varmistella että tajusinko toimintaperiaatteen oikein. Eli kyseessähän on 2 asentoinen kytkin. 1 on Standart kartalle, ja 2 sitten sille joka on penkin alla olevassa motikassa sillä hetkellä? Tavasin kyllä ohjeita, mut ei nyt aivan auennu :) Ainakin ajossa tuntui, et noin olisi kun laitoin 1 penkin alta, sit tuntui kyllä että ois ollut se "enska" kartta käytössä ja kun laittoi stongasta 1, niin tuntui standartilta.
Terv: Jani
Mullon itse tehty 3-asentoinen potikka virtalukon vieressä. Tosin sitä ei ole enää tarvittu sen jälkeen, kun sain ruiskun ja kaasukahvan säätöihin. Nykyisin ajan kaikki ajot ns täystehokartalla. Vko sitten jopa crossiradalla.
Siis, jos omistaa 2013 tai vanhemman, niin suosittelen ruiskun käpläämistä, niin potikan säädöt voi jättää pois kokonaan ja käyttää mopon tehot kaikki hyväkseen silloin kun pystyy. Ohjeita löytyy tältä foorumilta tune-ecu otsikon alta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
AMa
Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC

Viesti Kirjoittaja AMa »

JoonasT kirjoitti:
JoonasT kirjoitti:
Itse itselleni vastaten/arvuutellen.
Ei pitäisi olla merkitystä kunhan puolan johdon ja tulpanhatun yhteisresistanssi pysyy samana. Ilmeisesti autoissa, joissa on useita tietokoneita ohjaamassa menoa, tämä on tärkeämpää. Korjatkaa ihmeessä jos olen hakoteillä.
Joko se pelaa ja ootko vielä Rovaniemellä?
Jänkhä
Pyörä: KTM 690R x2

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

Jänkhä kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti:Itellä rupes himottaan tuo raden rallykate, vaihtelinkin muutaman mailin asiaan liittyen.
Josko juhannuksen pohtis raaskisko moista tilata.
Paketin sisältöön nähden ihan kohtuullinen hinta.

Tiedä sitten tuosta aerodynamiikasta istuen ajettaessa. Mitenkähän paljon mahtaa pyörteillä ruukun ympärillä?
Ainakin Dottorin Givi-katteen pleksiä sai lyhentää timon mitalla pyörteilyn kuriin saamiseksi (karvan alle 175 cm kuljettaja).
Tuosta Raden katteesta tulee aika tökerön näköinen jos tarvitsee alkaa pleksiä lyhentämään. Joissakin tilanteissa saattaa häiritä, että "pleksistä" ei näe läpi. Tuon haitan suuruus tietysti riippuu siitä minkälaista ajoa harrastaa ja mihinkä on tottunut.

Dottori:
Kuva
Tuota samaa läpinäkemättömyyttä mietin tuossa juhannuksen aikaan, pitäs melkein joku pahvinpala väkärtää suuripiirtein nuille korkeuksille kun tuossa katteessa ja kokeilla.

Oliko tuo Dottorin kate minkä hintanen?

Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.

Mites _JPA_ tuliko tuo alumiinikehikko vain sillä pannalla kiinni?
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Jänkhä kirjoitti: Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Kehikon yhdet "sarvet" tulee syylärin pulteilla kiinni runkoon. Tai ainakin niin minä sen asensin, mitään ohjeitahan tuossa ei mukana tullut.

Itse olisin kyllä koeasentanut/sovittanut kaikki romut paikoilleen ennen maalausta. Voi olla jännäkakka lähellä kun poraa ja viilaa kiiltävää maalipintaa...
Jänkhä

_JPA_ kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti: Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Kehikon yhdet "sarvet" tulee syylärin pulteilla kiinni runkoon. Tai ainakin niin minä sen asensin, mitään ohjeitahan tuossa ei mukana tullut.

Itse olisin kyllä koeasentanut/sovittanut kaikki romut paikoilleen ennen maalausta. Voi olla jännäkakka lähellä kun poraa ja viilaa kiiltävää maalipintaa...
Jännitystä elämään :) Ensviikolla pitäs lähteä reissuun niin ei arvannu jättää maalausta ensviikkoon.

Asensin nuo vaimennetut tangonkiinnikkeet, ompahan vallan hieno keksintö.
mks900
Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator

Viesti Kirjoittaja mks900 »

Jänkhä kirjoitti:
_JPA_ kirjoitti:

Jännitystä elämään :) Ensviikolla pitäs lähteä reissuun niin ei arvannu jättää maalausta ensviikkoon.

Asensin nuo vaimennetut tangonkiinnikkeet, ompahan vallan hieno keksintö.
Onko niistä tangon kiinnikkeistä selvää hyötyä? 1400km reissun jälkeen voisin harkita tuollaisien hankkimista.
Jänkhä

Kokonaanhan se ei värinää poista mutta vähentää merkittävästi. Asennuksessa tanko kiristettävä oikeaan momenttiin, ei liikaa.

Lähetetty minun ME371MG laitteesta Tapatalkilla
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tarvitseeko sähköjohtoja jatkaa, jotta mittaristo ja etuvalo sun muut hilppeet ylettyy paikoilleen tuon Dottorin katteen kanssa?

Oletko JPA ollut tyytyväinen katteeseen? Oliko sinulla aikaisemmin pelkkää Powerpartsin pleksiä, että voisit verrata eroa siihen?
Viimeksi muokannut Jani M, To Heinä 16, 2015 8:25 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Oliko noi ne KTM omat vaimentimet vai jotkut muut?

Lähetetty minun nuotiosta Savumerkeillä
Kylätason kurapyöräilijä.
Jänkhä

Koheltaja kirjoitti:Oliko noi ne KTM omat vaimentimet vai jotkut muut?

Lähetetty minun nuotiosta Savumerkeillä
Meinas raivokohtaus tulla ku ei meinannu löytyä tuon allekirjoituksen muokkaus paikkaa.

Kyllä ne ihan original KTM tavaraa on.
Vastaa Viestiin