Tulpan alapuolella on pieni reikä jonka virallisena toimenkuvana on päästää tulpan syvennykseen kertyvä vesi pois. Siihen kun suhauttaa pienen tujauksen paineilmaa niin tulpanhattu plopsahtaa itsekseen irti tulpasta.JoonasT kirjoitti:Ihan sitä muovista mustaa tulpan hattua tarkoitan, johon puolan johto ruuvataan kiinni. Se on todella tiukasti kiinni tulpan päällä, ja tuntuu, että jos käytän vielä enemmän voimaa niin se hajoaa. Onko tuohon kukaan keksinyt mitään työkalua, jolla se kammetaan pois helposti?
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 690 Enduro (/R)
-
JoonasT
- Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18
ttv kirjoitti:Tulpan alapuolella on pieni reikä jonka virallisena toimenkuvana on päästää tulpan syvennykseen kertyvä vesi pois. Siihen kun suhauttaa pienen tujauksen paineilmaa niin tulpanhattu plopsahtaa itsekseen irti tulpasta.JoonasT kirjoitti:Ihan sitä muovista mustaa tulpan hattua tarkoitan, johon puolan johto ruuvataan kiinni. Se on todella tiukasti kiinni tulpan päällä, ja tuntuu, että jos käytän vielä enemmän voimaa niin se hajoaa. Onko tuohon kukaan keksinyt mitään työkalua, jolla se kammetaan pois helposti?
Hyvä vinkki. Sain tulpanhatun lopulta irti kampeamalla sen ylös sorkkaraudalla..
Mittasin yleismittarilla tulpanhatun vastuksen, vaihteli 5 - 10 miljoonan ohmin välillä, kun pitäisi olla 5000.
Kävin ostamassa motonetistä championin tarviketulpanhatun. Akku täyteen laturilla, ja mopo lähti käyntiin.
Voiko tuosta uudesta tulpanhatusta koitua ongelmia? Se on vastukseltaan sama kuin KTM:n alkuperäinen.
Pitää käydä vielä illemmalla ajelemassa pidempi reissu tässä lähistöllä ja katsoa, että toimiiko pyörä todellakin.
Laittelin tänään tuon KTM oem Map-Switchin stongaan, ja aattelin vielä varmistella että tajusinko toimintaperiaatteen oikein. Eli kyseessähän on 2 asentoinen kytkin. 1 on Standart kartalle, ja 2 sitten sille joka on penkin alla olevassa motikassa sillä hetkellä? Tavasin kyllä ohjeita, mut ei nyt aivan auennu
Ainakin ajossa tuntui, et noin olisi kun laitoin 1 penkin alta, sit tuntui kyllä että ois ollut se "enska" kartta käytössä ja kun laittoi stongasta 1, niin tuntui standartilta.
Terv: Jani
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KTM 1090 Adventure R 17
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Juuri näin
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
JoonasT
- Pyörä: Husqvarna 701 Enduro -18
Itse itselleni vastaten/arvuutellen.JoonasT kirjoitti:
Voiko tuosta uudesta tulpanhatusta koitua ongelmia? Se on vastukseltaan sama kuin KTM:n alkuperäinen.
Ei pitäisi olla merkitystä kunhan puolan johdon ja tulpanhatun yhteisresistanssi pysyy samana. Ilmeisesti autoissa, joissa on useita tietokoneita ohjaamassa menoa, tämä on tärkeämpää. Korjatkaa ihmeessä jos olen hakoteillä.
Viimeksi muokannut JoonasT, Ke Heinä 15, 2015 9:33 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Mullon itse tehty 3-asentoinen potikka virtalukon vieressä. Tosin sitä ei ole enää tarvittu sen jälkeen, kun sain ruiskun ja kaasukahvan säätöihin. Nykyisin ajan kaikki ajot ns täystehokartalla. Vko sitten jopa crossiradalla.Jani_rr kirjoitti:Laittelin tänään tuon KTM oem Map-Switchin stongaan, ja aattelin vielä varmistella että tajusinko toimintaperiaatteen oikein. Eli kyseessähän on 2 asentoinen kytkin. 1 on Standart kartalle, ja 2 sitten sille joka on penkin alla olevassa motikassa sillä hetkellä? Tavasin kyllä ohjeita, mut ei nyt aivan auennuAinakin ajossa tuntui, et noin olisi kun laitoin 1 penkin alta, sit tuntui kyllä että ois ollut se "enska" kartta käytössä ja kun laittoi stongasta 1, niin tuntui standartilta.
Siis, jos omistaa 2013 tai vanhemman, niin suosittelen ruiskun käpläämistä, niin potikan säädöt voi jättää pois kokonaan ja käyttää mopon tehot kaikki hyväkseen silloin kun pystyy. Ohjeita löytyy tältä foorumilta tune-ecu otsikon alta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- AMa
- Pyörä: Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 300 EXC
Joko se pelaa ja ootko vielä Rovaniemellä?JoonasT kirjoitti:Itse itselleni vastaten/arvuutellen.JoonasT kirjoitti:
Ei pitäisi olla merkitystä kunhan puolan johdon ja tulpanhatun yhteisresistanssi pysyy samana. Ilmeisesti autoissa, joissa on useita tietokoneita ohjaamassa menoa, tämä on tärkeämpää. Korjatkaa ihmeessä jos olen hakoteillä.
Jänkhä kirjoitti:Tuota samaa läpinäkemättömyyttä mietin tuossa juhannuksen aikaan, pitäs melkein joku pahvinpala väkärtää suuripiirtein nuille korkeuksille kun tuossa katteessa ja kokeilla._JPA_ kirjoitti:Paketin sisältöön nähden ihan kohtuullinen hinta.Jänkhä kirjoitti:Itellä rupes himottaan tuo raden rallykate, vaihtelinkin muutaman mailin asiaan liittyen.
Josko juhannuksen pohtis raaskisko moista tilata.
Tiedä sitten tuosta aerodynamiikasta istuen ajettaessa. Mitenkähän paljon mahtaa pyörteillä ruukun ympärillä?
Ainakin Dottorin Givi-katteen pleksiä sai lyhentää timon mitalla pyörteilyn kuriin saamiseksi (karvan alle 175 cm kuljettaja).
Tuosta Raden katteesta tulee aika tökerön näköinen jos tarvitsee alkaa pleksiä lyhentämään. Joissakin tilanteissa saattaa häiritä, että "pleksistä" ei näe läpi. Tuon haitan suuruus tietysti riippuu siitä minkälaista ajoa harrastaa ja mihinkä on tottunut.
Dottori:
Oliko tuo Dottorin kate minkä hintanen?
Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Mites _JPA_ tuliko tuo alumiinikehikko vain sillä pannalla kiinni?
- _JPA_
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Kehikon yhdet "sarvet" tulee syylärin pulteilla kiinni runkoon. Tai ainakin niin minä sen asensin, mitään ohjeitahan tuossa ei mukana tullut.Jänkhä kirjoitti: Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Itse olisin kyllä koeasentanut/sovittanut kaikki romut paikoilleen ennen maalausta. Voi olla jännäkakka lähellä kun poraa ja viilaa kiiltävää maalipintaa...
Jännitystä elämään_JPA_ kirjoitti:Kehikon yhdet "sarvet" tulee syylärin pulteilla kiinni runkoon. Tai ainakin niin minä sen asensin, mitään ohjeitahan tuossa ei mukana tullut.Jänkhä kirjoitti: Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Itse olisin kyllä koeasentanut/sovittanut kaikki romut paikoilleen ennen maalausta. Voi olla jännäkakka lähellä kun poraa ja viilaa kiiltävää maalipintaa...
Asensin nuo vaimennetut tangonkiinnikkeet, ompahan vallan hieno keksintö.
-
mks900
- Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator
Onko niistä tangon kiinnikkeistä selvää hyötyä? 1400km reissun jälkeen voisin harkita tuollaisien hankkimista.Jänkhä kirjoitti:Jännitystä elämään_JPA_ kirjoitti:Kehikon yhdet "sarvet" tulee syylärin pulteilla kiinni runkoon. Tai ainakin niin minä sen asensin, mitään ohjeitahan tuossa ei mukana tullut.Jänkhä kirjoitti: Toipahan postipate tuommosen Dottorin Givi katteen mullekin, tänään kiikutin sen maalarille josko se sais siitä oranssin aikaseksi.
Itse olisin kyllä koeasentanut/sovittanut kaikki romut paikoilleen ennen maalausta. Voi olla jännäkakka lähellä kun poraa ja viilaa kiiltävää maalipintaa...Ensviikolla pitäs lähteä reissuun niin ei arvannu jättää maalausta ensviikkoon.
Asensin nuo vaimennetut tangonkiinnikkeet, ompahan vallan hieno keksintö.
Kokonaanhan se ei värinää poista mutta vähentää merkittävästi. Asennuksessa tanko kiristettävä oikeaan momenttiin, ei liikaa.
Lähetetty minun ME371MG laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ME371MG laitteesta Tapatalkilla
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Tarvitseeko sähköjohtoja jatkaa, jotta mittaristo ja etuvalo sun muut hilppeet ylettyy paikoilleen tuon Dottorin katteen kanssa?
Oletko JPA ollut tyytyväinen katteeseen? Oliko sinulla aikaisemmin pelkkää Powerpartsin pleksiä, että voisit verrata eroa siihen?
Oletko JPA ollut tyytyväinen katteeseen? Oliko sinulla aikaisemmin pelkkää Powerpartsin pleksiä, että voisit verrata eroa siihen?
Viimeksi muokannut Jani M, To Heinä 16, 2015 8:25 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Oliko noi ne KTM omat vaimentimet vai jotkut muut?
Lähetetty minun nuotiosta Savumerkeillä
Kylätason kurapyöräilijä.
Meinas raivokohtaus tulla ku ei meinannu löytyä tuon allekirjoituksen muokkaus paikkaa.Koheltaja kirjoitti:Oliko noi ne KTM omat vaimentimet vai jotkut muut?
Kyllä ne ihan original KTM tavaraa on.