AFRICA TWIN

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

rainerb
Pyörä: AT RD07a + ST1100

Re: AFRICA TWIN

Viesti Kirjoittaja rainerb »

tabbe kirjoitti:Tekeeköhän tämän tyylisillä talvella mitään ?

linkki : http://www.ajbike.fi/product_info.php?products_id=11328

Mahtaa olla liian kevytrakenteinen rengas ATn alle.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

rainerb kirjoitti:

Mahtaa olla liian kevytrakenteinen rengas ATn alle.

Ai miten niin kevytrankenteinen?
Eikös tuo ole justiinsa Sava MC23 rockrider, nuillahan on ajettu ja koettu matkaenskoilla ennenkin:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =7&t=10109

Sitä en sitten tiiä miten nuo pienet katunastat pitää...
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Tekee; kaatuilee.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
MasaP
Pyörä: Kawasaki

Viesti Kirjoittaja MasaP »

Oilisikohan Turun seudulla kellään? Vaihto mielessä ja kyseistä pyörää olen mietiskellyt seuraavaksi. Edellisen kerran olen afrikkalaisen nähnyt "läheltä" vuosia sitten. Täällä ei missään liikkeessä ole yhtään myynnissä... Jos vaikka sais ottaa "kylmät".
kari.k
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.

Viesti Kirjoittaja kari.k »

MasaP kirjoitti:Oilisikohan Turun seudulla kellään? Vaihto mielessä ja kyseistä pyörää olen mietiskellyt seuraavaksi. Edellisen kerran olen afrikkalaisen nähnyt "läheltä" vuosia sitten. Täällä ei missään liikkeessä ole yhtään myynnissä... Jos vaikka sais ottaa "kylmät".

aurassa olis ku sovitaan vaan jotain ajankohtaa.
MasaP
Pyörä: Kawasaki

Viesti Kirjoittaja MasaP »

No perhana... Viikonloppuna olen lauantaina töissä mutta sunnuntaina voisin tulla pyörähtämään.
SamiV
Pyörä: AT

Viesti Kirjoittaja SamiV »

Täytyy sanoa että hyvin on AT palvellut ja sillä uskaltaisin lähteä kiertämään palloa ihan mihin päin tahansa tai vaikka ympäri. Kuitenkin tuo paino vain syö miestä. Saman luotettavuuden kun saisi nykyaikaiseen ruiskupeliin, 2000-luvun jousituksella ja painoa noin 140-160 kiloa ja katteet tuulensuojaksi ja elektroniikkaa suojaamaan.

Vähän olen miettinyt tuota KTM:n 690 enduroa rakentelualustaksi mutta siitä luetut pikkuviat eivät oikein vakuuta ja siihen saisi upottaa pari tonnia jotta saisi jonkinlaiseen matkailukäyttöön soveltuvan version.

Voi kun Honda tekisi 2010 luvun AT:n. Ilmeisesti kuitenkaan nuo kevyet matkaendurot eivät myy tarpeeksi kun 640 Adventurekin KTM:ltä hävisi markkinoilta ja kaikki ovat järjestään vähintään 800 kuutioisia ja 200 kiloisia :cry:
Ohagar
Pyörä: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

Twini säikäytti eilen. Olin ilta-ajelulla ja yhtäkkiä hävis vedot eikä meinannu käynnissä pysyä. No tien laitaan sitten parkkiin vaan.
Imu päällä käynnistyi ja kävi molemmilla pytyillä mutta kun väänsi kaasua niin joko otti 3000 kiekkaa vaivoin tai sitten sammua pätkähti.
Ajattelin että bensapumppu se tuskin on koska olin tankannut täyteen lähtiessä. Tutkailin ylivuotoletkuja ja olivat kaikki auki.
Sitten avasin tankinkorkin ja a'vot! Heti lähti pelittään. Korkki takaisin paikalleen ja pyörä on pelittänyt siitä asti.
Mystistä? Vai onko? Johtuiko vika oikeasti siitä että korkki oli huonosti vai onko tässä nyt jotain muuta mistä pitäisi huolestua?
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
SamiV

Ohagar kirjoitti:Twini säikäytti eilen. Olin ilta-ajelulla ja yhtäkkiä hävis vedot eikä meinannu käynnissä pysyä. No tien laitaan sitten parkkiin vaan.
Imu päällä käynnistyi ja kävi molemmilla pytyillä mutta kun väänsi kaasua niin joko otti 3000 kiekkaa vaivoin tai sitten sammua pätkähti.
Ajattelin että bensapumppu se tuskin on koska olin tankannut täyteen lähtiessä. Tutkailin ylivuotoletkuja ja olivat kaikki auki.
Sitten avasin tankinkorkin ja a'vot! Heti lähti pelittään. Korkki takaisin paikalleen ja pyörä on pelittänyt siitä asti.
Mystistä? Vai onko? Johtuiko vika oikeasti siitä että korkki oli huonosti vai onko tässä nyt jotain muuta mistä pitäisi huolestua?
Huohotinletku tukossa?
Ohagar

tirpsE kirjoitti:
Ohagar kirjoitti:Twini säikäytti eilen. Olin ilta-ajelulla ja yhtäkkiä hävis vedot eikä meinannu käynnissä pysyä. No tien laitaan sitten parkkiin vaan.
Huohotinletku tukossa?
Nyt mää ilmaisin itseni huonosti. Nuilla ylivuotoletkuilla tarkoitin tietenkin niitä pyörän alla roikkuvia letkuja. Ilmeisesti net on niitä huohotinletkuja. (termistö hakusassa).
Kyllä ne näytti olevan auki. Ainakin letkujen päät oli auki. Voisko siellä sitten olla skeidaa jossain ylempänä letkua? Nouseeko paska ylöspäin? :mrgreen:
Korkin alla on joku reikä kans. Sen isomman lisäksi... Onko se korvausilmaa varten ja meneekö se tukkoon jos korkki on 'vinossa'?
SamiV

No joo samoja letkuja. Tuossa topicissahan on tuosta sammauilevasta AT:sta
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 51&start=0

Käsittääkseni yleensä noihin sammuilihin on kaksi syytä: joko bensapumppu on menossa hajalle (kärjet kuluneet) tai ryyppy on päällä ja kuluttanut tulpat. Nuo kait kattavat 90% sammuilusyistä?
kari.k
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.

Viesti Kirjoittaja kari.k »

MasaP kirjoitti:No perhana... Viikonloppuna olen lauantaina töissä mutta sunnuntaina voisin tulla pyörähtämään.

sunnuntai sopii, ainaki iltapäivällä.
Ohagar

tirpsE kirjoitti:No joo samoja letkuja. Tuossa topicissahan on tuosta sammauilevasta AT:sta
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 51&start=0

Käsittääkseni yleensä noihin sammuilihin on kaksi syytä: joko bensapumppu on menossa hajalle (kärjet kuluneet) tai ryyppy on päällä ja kuluttanut tulpat. Nuo kait kattavat 90% sammuilusyistä?
Mulla oli syynä se tuo eka eli bensapumpun kärjet. Kait. Tänä aamuna napsu hieman ja iltapäivällä ku kalkkarokäärme.
Hain uudet kärjet. Talven iltoina ehkä uus pumppu. Katsellaan kuinka äijän käy. Huohotinletkut puhaltelin läpi, olivatten kunnossa.
tabbe
Pyörä: Africa Twin rd04

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Jeps,GPR:n vaimennin vaihdettu alkuperäisen tilalle.
Kyllä yllätyin miten painava alkuperäinen putki on kun otin pois sen,painaa pirusti.Ainakin keveni pyörä jonkunverran ja nyt lähtee vähän reteemmät saundit :).

Tumman pleksin laitoin ebayn kautta tilaukseen alkuperäisen tosi korkean tilalle.
Blindboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blindboy »

Tällä viikolla tuli talvea ja tulevaa kevättä varten purettua -97 Twini atomeiksi ja vaihdettua siihen peräkärryllinen uutta osaa. ... Eihän näistä vehkeistä ikinä voi tietenkään olla aivan 100% varma, mutta löytöjen perusteella näyttäisi silti, että aikanaan Saksasta mukana tullut Hondan oma huoltokirja alkup. myyntiliikeessä tehtyine huoltomerkintöineen lienee hyvinkin lähellä totuutta. Kun pyörän historia muutenkin on kokonaan tiedossa. ....Baijerilaisista "mittarinpyöritys-huoltokirja-firmoista" huolimatta....

Kummasti rauhoittaa mieltä kun näkee, että moottorin sisukset ja kaikki pyörän muut laakeroidut kohdat ovat kuin tehtaan jäljiltä. Tai sitten nämä afrikkalaiset tosiaan ovat täysin tuhoutumattomia... tuli nimittäin maksettua Hondan alkup.osien hinta pelkästä mielenrauhasta, kun mitään ei pyörän laakereita lukuunottamatta olisi tarvinnut vaihtaa. Alkuperäisissä kytkinlevyissäkin oli pintaa vielä saman verran jäljellä kuin uusissa paketista otetuissa!

Olisikohan tässä viimeinkin allekirjoittaneelle se pyörä, joka kestää omistajaansa pidempään :)

P.S. Tämä ei ollut Hondan maksama mainos. Ainoastaan äimistyneen harrastajan ihmettelyä japanilaisesta laadusta.
Vastaa Viestiin