BMW 650 Dakar
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: BMW 650 Dakar
kokeilepa löysätä vaijerin säätöä vähän. siinä kuuluu olla ihan pieni klappi. f650.com sivuilta löytyy hyvät ohjeet kaasuvaijerin säätöön.
edit, linkki kaasuvaijerin säätöön ja vaihtoon:
http://faq.f650.com/FAQs/CableFAQ.htm#T ... ble%20Play
edit, linkki kaasuvaijerin säätöön ja vaihtoon:
http://faq.f650.com/FAQs/CableFAQ.htm#T ... ble%20Play
Viimeksi muokannut mek, Ma Huhti 22, 2013 7:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, mulla oli korotetun tangon kanssa sillai, että loppu säätövarat vaijerista kesken. Kun vaihdoin vaijerin niin sain sitten ilmesesti pujoteltua sen jotain muuta kautta kun tuo sama ongelma poistui vairejin vaihdon myötä.
Eikös tuon tyhjäkäynnin kuulukin huojua vähän? Meinaan eikös tuo ruisku kokoajan säätele seoksia, et ihan tasasena se ei käy ikinä.
Mitä tähän nyt sanos, joku 1500 rpm +- 100 rpm taitaa mulla hakee kokoajan.
Eikös tuon tyhjäkäynnin kuulukin huojua vähän? Meinaan eikös tuo ruisku kokoajan säätele seoksia, et ihan tasasena se ei käy ikinä.
Mitä tähän nyt sanos, joku 1500 rpm +- 100 rpm taitaa mulla hakee kokoajan.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
olen myös katsellut tollasia wunderlich boxeja, en vaan raaskinu tilata kun ei ole kuullut kokemuksia. eikö siitä ollut mitään hyötyä?MutaMan kirjoitti:Samanlaisen Dakarin omistaja löytyy myös täältä Oulun liepeeltä.
Minun pyörässä oli tuomoinen Wunderlich niminen lisukepoksi antamassa lisäpotkua koneeseen mutta en ollut siitä kovin vakuuttunut ja niinpä riisuin sen pois. Nyt on hiukan käyntiongelmia tuon tyhjäkäynnin kanssa. En saa sitä oikein palanssiin, eli huojuu ylös ja alas. Sitten on toinen tuo kaasuvaijerin pujotus tuolta kahvalta kaasuttimelle, joku linjausongelma siinä on kun kierrokset kasvaa koneessa kun kääntää ohjauksen ääriasentoon esim. vasemmalle. Monenlaista reittiä olen sille vaijerille kokeillut mutta hyvää linjausta ei ole vielä löytytynyt. Onko hyviä vinkkejä näinkin pieneen ongelmaan?
koititko "säädellä" seosta?
At:ssä suutinjumppa alkoi ärsyttämään kun ei meinannu saada kohalleen, mutta ei nää ruiskutkaan oikein vakuuta.
Morgen taas!
Siitä Wunderlich´histä jäi aika vähäiset kokemukset. En alkanut siihen oikein paneutumaan kunnolla, ehkä se toimisi hyvinkin mutta tuntui aika koukikkaalle hakea siihen säätöjä kohdalleen. Vaihdoin samalla alkuperäiset pakarit paikalleen. Jos joskus innostusta riittää niin asennan sen uudelleen paikalleen, sekä pakarin joka on muistaakseni joku Laser Pro. Siitä kyllä lähti ihan katu-uskottava saundi, joka kyllä ylittää kirkkaasti kaikki suositut desipelit. No kaasuvaijeri on nyt mielestäni linjattu niin että ei pitäisi kierrosten muuttua missään ohjastangon asennossa. Toki se on vielä testaamatta. Se minua myös hiukan ihmetyttää miksi kone sammuu usein jos kierrokset nopeasti tipahtaa tyhjäkäynnille esim. vaikka liikennevaloihin pysähdyttäessä. Mikä lääke siihen tautiin löytyy. Sytytystulppana oli NGK R DR8EA, eloi tuo R tarkoittaa lienee resistanssia jota olikin keskielktronissa jotain 4.6 K Ohmia. Mitähän etua silläkin haetaan kun ei anneta kipinän tulla vapaasti kärkiväliin. No nyt on tulppa suositusten mukaan ilma resistansseja.
Kiitos hyvistä vastauksista tähän asti.
-hanu p
Siitä Wunderlich´histä jäi aika vähäiset kokemukset. En alkanut siihen oikein paneutumaan kunnolla, ehkä se toimisi hyvinkin mutta tuntui aika koukikkaalle hakea siihen säätöjä kohdalleen. Vaihdoin samalla alkuperäiset pakarit paikalleen. Jos joskus innostusta riittää niin asennan sen uudelleen paikalleen, sekä pakarin joka on muistaakseni joku Laser Pro. Siitä kyllä lähti ihan katu-uskottava saundi, joka kyllä ylittää kirkkaasti kaikki suositut desipelit. No kaasuvaijeri on nyt mielestäni linjattu niin että ei pitäisi kierrosten muuttua missään ohjastangon asennossa. Toki se on vielä testaamatta. Se minua myös hiukan ihmetyttää miksi kone sammuu usein jos kierrokset nopeasti tipahtaa tyhjäkäynnille esim. vaikka liikennevaloihin pysähdyttäessä. Mikä lääke siihen tautiin löytyy. Sytytystulppana oli NGK R DR8EA, eloi tuo R tarkoittaa lienee resistanssia jota olikin keskielktronissa jotain 4.6 K Ohmia. Mitähän etua silläkin haetaan kun ei anneta kipinän tulla vapaasti kärkiväliin. No nyt on tulppa suositusten mukaan ilma resistansseja.
Kiitos hyvistä vastauksista tähän asti.
-hanu p
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
tohon sammuiluun pitäisi apu tulla juuri tosta plugista. koekilsat vielä vähäiset. stumppailu johtuu kait vähän liian kireelle vedetyistä alkuperäis säädöistä. Myös tota W boxia vois myös käyttää alkuperäisten putkien kanssa rikastamaan tyhjäkäyntiä.
Mulla on ollut tuo plugi kiinni heinäkuusta -11 asti, ja samansuuntaiset on kokemukset. Ei tuo ennenkään kovasti nykinyt mutta nyt ei senkään vertaa, tyhjäkäynti jämäköityi ja erityisesti kylmällä koneella käy paremmin. Kaverina K&N:n ilmanputsari, Iridium-tulppa ja Remuksen takapöntöt, tulppa ja pöntöt otettu käyttöön plugin jälkeen.perry389 kirjoitti:tuli tossa tilattua tommonen boosterplug tanskanmaalta, hinta reilun satasen tosi helppo asentaa (10min) ei tuo varsinaisesti tehoa, mutta käynti parani ja ajettavuus jonkin verran parempi jaksaa vääntää matalammalta. ennen nyki enemmän.
Vielä kun sais ton vaimentajan vaihdettua..
http://www.boosterplug.com
onko muilla tommosta ollut käytössä?
ei se sit varmaan ihan turha ole kun muillakin on vastaavaa kokemusta. Noi remukset on kyllä komeet.Ensio kirjoitti:Mulla on ollut tuo plugi kiinni heinäkuusta -11 asti, ja samansuuntaiset on kokemukset. Ei tuo ennenkään kovasti nykinyt mutta nyt ei senkään vertaa, tyhjäkäynti jämäköityi ja erityisesti kylmällä koneella käy paremmin. Kaverina K&N:n ilmanputsari, Iridium-tulppa ja Remuksen takapöntöt, tulppa ja pöntöt otettu käyttöön plugin jälkeen.perry389 kirjoitti:tuli tossa tilattua tommonen boosterplug tanskanmaalta, hinta reilun satasen tosi helppo asentaa (10min) ei tuo varsinaisesti tehoa, mutta käynti parani ja ajettavuus jonkin verran parempi jaksaa vääntää matalammalta. ennen nyki enemmän.
Vielä kun sais ton vaimentajan vaihdettua..
http://www.boosterplug.com
onko muilla tommosta ollut käytössä?
- Garba
- Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5
Stumppailee varmasti jos vaijeri on käynnistäessä vähänkin vedossa, koska tyhjäkäynti kalibroidaan jokaisessa käynnistyksessä erikseen!
Tämä ongelma on vaivannut koko ajan kun pyörä on minulla ollut, eli viime kesän. En edes tiennyt että siitä tulee ongelmia vaikka minua häiritsi tuo kierrosten kasvaminen jos etupyörä oli reilummin linkussa jned...! No nyt on se ongelma hoideltu pois. Nollasin säätöpoksin, eli otin koko suuren pistokkeen poksin kyljestä irti ja annoin olla sen pois vuorokauden ajan. Nyt kun käynnistin niin tyhjäkäynti hakeutui heti oikeille luvuille, annoin koneen käydä tyhjäkäynnillä niin lämpimäksi että flekti lähti pyörimään. Sen jälkeen annoin kierroksia reippaasti, kone ei sammunut vaikka kierrokset tipahti nopeasti alas. Ajo testiä en edelleenkään ole vielä tehnyt. Taidampa laittaa sen wunderlich´n paikalleen ja alan hakemaan sillä säätöjä mieluisiksi. Pakarinkin vaihdan Vappuajelua varten että saan hiukan katu-uskottavuutta kehiin.Garba kirjoitti:Stumppailee varmasti jos vaijeri on käynnistäessä vähänkin vedossa, koska tyhjäkäynti kalibroidaan jokaisessa käynnistyksessä erikseen!
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
Korjaa joka tapauksessa se vaijerin säätö myös.
Noissa yhdellä sytytystulpalla varustetuissa F650 GS:ssä on jonkin verran ollut noita käyntiongelmia, se kai oli yksi syy, miksi BMW palasi kahteen sytystulppaan -04:sta eteenpäin.
Jos jollakulla (pitkällä) Dakarkuskilla on ongelmia kypärämelun kanssa, niin vastaus voi löytyä Canadasta. Sama periaate kuin Touratechin Desiertossa ja Givin AirFlow:ssa, äkkinäkemältä uskoisi, että toimii, ja samalla saa asennuspaikan naville mittariston yläpuolella. Itselleni (188 cm) oli Dakarin oma pleksi (2004=>) ihan kelvoton, kokeilin monenlaista viritystä, vakio F650 GS:n matala pleksi oli siedettävä. Lopulta virittelin R1200 GS:lle tarkoitetun MRA Vario Touring Screenin, joka olikin aika hyvä.
Mirage1

Noissa yhdellä sytytystulpalla varustetuissa F650 GS:ssä on jonkin verran ollut noita käyntiongelmia, se kai oli yksi syy, miksi BMW palasi kahteen sytystulppaan -04:sta eteenpäin.
Jos jollakulla (pitkällä) Dakarkuskilla on ongelmia kypärämelun kanssa, niin vastaus voi löytyä Canadasta. Sama periaate kuin Touratechin Desiertossa ja Givin AirFlow:ssa, äkkinäkemältä uskoisi, että toimii, ja samalla saa asennuspaikan naville mittariston yläpuolella. Itselleni (188 cm) oli Dakarin oma pleksi (2004=>) ihan kelvoton, kokeilin monenlaista viritystä, vakio F650 GS:n matala pleksi oli siedettävä. Lopulta virittelin R1200 GS:lle tarkoitetun MRA Vario Touring Screenin, joka olikin aika hyvä.
Mirage1
Mitäs renkaita porukka käyttää dakarissa, noihin enduro sahara renkaisiin en oikein ole tykästynyt ja alkaa olla ja lopussa.
at:ssä oli tkc 80:set ja olin aika tyytyväinen. ajo pääasiassa soralla 70% metsässä ja suolla ei ollenkaan.
Kokemuksia..
at:ssä oli tkc 80:set ja olin aika tyytyväinen. ajo pääasiassa soralla 70% metsässä ja suolla ei ollenkaan.
Kokemuksia..
Mul on ollut 2 sarjaa Michelinin T63:sia ja ne on ainakin omaan makuun hyvät. Nyt on alla Metzelerin Karoo 2:set. Näissä on ok pito, mutta vetelee enemmän asfaltilla kun noi T63:set.
Seuraavat gummit on todennäkösesti T63:set.
Seuraavat gummit on todennäkösesti T63:set.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Lensipäs dakarista toi takavalo pohjineen ja lamppuineen jonnekin matkanvarrelle, onko vinkkejä mistä kannattaa uusi tilata?
Saa myös tarjota jos on ylimääräisiä.
Saa myös tarjota jos on ylimääräisiä.
Moi,
Korjatkaa jos olen väärässä paikassa kyselemässä näin uutena käyttäjänä...
Speedermanilla olisi myynnissä 650 Dakar, sain ihan hyvän (epäilyttävän) tarjouksen vaihdosta nykyiseen katupyörään. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta juuri tuosta yksilöstä, sattuisiko olemaan kenenkään vanha? En ole paikan päällä käynyt, etuputket huolettaa hieman kun on suojakumit laitettu, onkohan putket suorat? Eturengas on loppu, mutta sillä ei ole merkitystä.
http://www.nettimoto.com/bmw/f/1539540
Kiitos etukäteen!
Korjatkaa jos olen väärässä paikassa kyselemässä näin uutena käyttäjänä...
Speedermanilla olisi myynnissä 650 Dakar, sain ihan hyvän (epäilyttävän) tarjouksen vaihdosta nykyiseen katupyörään. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta juuri tuosta yksilöstä, sattuisiko olemaan kenenkään vanha? En ole paikan päällä käynyt, etuputket huolettaa hieman kun on suojakumit laitettu, onkohan putket suorat? Eturengas on loppu, mutta sillä ei ole merkitystä.
http://www.nettimoto.com/bmw/f/1539540
Kiitos etukäteen!