Husqvarna Terra 650
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Sartre
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Husqvarna Terra 650
Juuri tuo tärinä minua 690:ssä häiritseekin. Jo Rotaxi tärisee liikaa omaan makuun, mutta sen vielä jotenkin kestää. V2/R2/B2 olisi tietysti ratkaisu tuohonkin ongelmaan, mutta samalla nousee sitten painokin oikeen tuntuvasti. Dakarissakin sitä on tietty liikaa, mutta ei niin paljon, että se olisi hirvittävän paha ongelma.
Ja aika harvassa alkaa olemaan ne pyörät, joissa ei ole osaakaan kiinasta. Alihankintana tilatut koneet mahdollistavat, sen että tilaaja voi asettaa laaduntarkkailun omalle tasolleen. Ei siinä loppujen lopuksi niin kauheasti eroa ruuvaako sen ruuvin momenttiavaimella kiinni itävaltalainen vai kiinalainen jantteri. Suurin ero on tietysti siinä, että jos kinukka jää kiinni jatkuvasta huonosta laadusta, hän saa fudut, mutta itävaltaltalaista vaan torutaan, kunnes hän tajuaa joko itse lähteä tehtaalta tai hänet voidaan irtisanoa tuotannon siirtyessä kiinaan...
Ja aika harvassa alkaa olemaan ne pyörät, joissa ei ole osaakaan kiinasta. Alihankintana tilatut koneet mahdollistavat, sen että tilaaja voi asettaa laaduntarkkailun omalle tasolleen. Ei siinä loppujen lopuksi niin kauheasti eroa ruuvaako sen ruuvin momenttiavaimella kiinni itävaltalainen vai kiinalainen jantteri. Suurin ero on tietysti siinä, että jos kinukka jää kiinni jatkuvasta huonosta laadusta, hän saa fudut, mutta itävaltaltalaista vaan torutaan, kunnes hän tajuaa joko itse lähteä tehtaalta tai hänet voidaan irtisanoa tuotannon siirtyessä kiinaan...
- kimmokekki
- Viestit: 1435
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Husqvarna Terra 650
Eikös toi Loncin valmista Honda:llekin moottoreita ...
Re: Husqvarna Terra 650
Juu eiköhän se moottoreissa tosiaan vaikuta enemmän missä suunniteltu ja missä komponentit tehdään, kuin se missä ruuvit kiristetään. bmw/loncin osat kuitenkin euroopasta.

Mitä 690 husqvarnaan tulee, jos sellainen tulee, lienee aika lailla ktm 690 eri teipeillä/muoveilla. Tai sellaistahan Pierer tuossa platform ajattelussaan maalailee. Ongelma on vaan että 650 Terra ja 690 on kovasti eri hintaisia pyöriä.
Eli Dakarin 40kg lisä vrt 690 ei häiritse, muuta seuraavat 15kg esim. 800gs:ään on sitten liikaaSartre kirjoitti:V2/R2/B2 olisi tietysti ratkaisu tuohonkin ongelmaan, mutta samalla nousee sitten painokin oikeen tuntuvasti. Dakarissakin sitä on tietty liikaa, mutta ei niin paljon, että se olisi hirvittävän paha ongelma.
Mitä 690 husqvarnaan tulee, jos sellainen tulee, lienee aika lailla ktm 690 eri teipeillä/muoveilla. Tai sellaistahan Pierer tuossa platform ajattelussaan maalailee. Ongelma on vaan että 650 Terra ja 690 on kovasti eri hintaisia pyöriä.
- jani
- Ilmari
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Husqvarna Terra 650
Moro. Terran välityksistä ihan yleisen kiinnostavuuden vuoksi. Montako piikkiä edessä ja takana?
-I-
-I-
-
Sartre
- Viestit: 171
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 11:34 pm
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Husqvarna Terra 650
Niinkuin sanoin, 690:ssä häiritsee se tärinä ei paino. Ja painoero lienee lähempänä 30kg kuin 40kg, kunnollisilla touringvarusteluilla kyllästettynä vielä huomattavasti vähemmän. Ja Dakarissakin on painoa liikaa mutta sitä saa juuri ja juuri pahoissa paikoissa eteenpäin. Ja 15kg (tai parisenkymmentä kiloa jos katsotaan märkäpainoa) on yllättävän paljon siinä vaiheessa ukko tiristää itsestään niitä viimeisiä energianrippusia kiskoessaan yksin pyörää ylös kuopasta... Tällaisissa tilanteissa se kympinkin erotus painossa vaan tuntuu kummasti.virta kirjoitti: Eli Dakarin 40kg lisä vrt 690 ei häiritse, muuta seuraavat 15kg esim. 800gs:ään on sitten liikaa
Eikös tossa oo ihan samat välitykset kuin pikkugessusakin eli 16/47?Ilmari kirjoitti:Moro. Terran välityksistä ihan yleisen kiinnostavuuden vuoksi. Montako piikkiä edessä ja takana?
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Husqvarna Terra 650
Koska 690 on alkanut tärisemään? Minulla on ollut uutena ostettu 2008 malli ja se ei ainakaan tärissyt.
-
ankara
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: Hupsvarma&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Husqvarna Terra 650
Eikä tärissyt merkittävästi käytettynäkään tuo sama yksilöTase kirjoitti:Koska 690 on alkanut tärisemään? Minulla on ollut uutena ostettu 2008 malli ja se ei ainakaan tärissyt.
Varmaan pitkälti makuasia, mutta niistähän on juuri helpointa kiistellä... Neljästä ykspyttyisestä nelarista jotka tallissa on käyneet, mielestäni juuri 690 tärisi vähiten häiritsevästi. Oikeasti minua haittasi wanhan LC4:n tärinä, siksi SXC sai mennä. Jos tärinöille on herkkä niin ykspyttyinen ei taida olla vaihtoehto. En tiedä edes V2:sta, niistäkin on kokemusta ja kyllä kaikista on huomannut kun ovat käynnissä, vaikka kuulolaite ei olisi päällä
Tämä on tietysti turhaa kuittailua kun tuota Terraa tässä arvoidaan enkä ole sillä ajanut. Kieltämättä ollut joskus mielessä.
Tuosta Husse 690 keskustelusta tulee vain kauhuskenaario mieleen...halpisversio kotarista bulkkijousituksella jotta hintaa saadaan alemmas. Ja uusia säikeitä nettikeskustesteluihin, kuinka vaihdetaan parempaa keulaa tilalle yms
Re: Husqvarna Terra 650
Eilen kävin liikkeessä katsomassa terraa, asiallisen näköinen kampe. Näytti lujatekoiselta ja laadukkalta pyörältä. Oli puhetta että poistuva malli, pohjapanssari ehdoton. http://www.rrs.net.au/?p=1834
Re: Husqvarna Terra 650
Kattelin jo tämmöistä, mutta ei taida olla oikein TI-miehen unelma. Esim. venttiilien tsekkaus;
http://www.cafehusky.com/threads/how-to ... ial.34537/
Onkohan tuo Bemarin G650GS:ä myös yhtä työläs homma?
http://www.cafehusky.com/threads/how-to ... ial.34537/
Onkohan tuo Bemarin G650GS:ä myös yhtä työläs homma?
Re: Husqvarna Terra 650
Tuli laitettua rouvan Terraan Accelerator moduli. Ja johan vastaa kaasuun
. Käy sama kikkula kuin Bmw Xchallengeiin. Paras tuning osa mitä ikinä asentatu €40,- hintaan." Laskee " imuilman lämpötilaa 15-20°C tosin koska lämpömittari saa tietonsa samalta anturilta niin myös lämpömittarin lukemat lähes aina pakkasella ja ice alertti vilkkuu! Lisätietoa saa valmistajan sivuilta http://www.sol2.be
Sometimes I feel more in 5 minutes in a motocycle than some people in their whole lifetime.
Burt Munro
Burt Munro
Re: Husqvarna Terra 650
Toihan kuulostaa hienolta tuunaukselta, onko helppo asentaa ja toi bemarin G650 xchallence malli käy Terraan? Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana? Kumpi malli tohon käy compact vai extended?
Re: Husqvarna Terra 650
Compact eli perusmalli. Asennus on plug and play: tankin päältä korkin ympärillä oleva suojamuovi pois, vasen sivukoppa pois, lämpötilan anturin piuhan liittimen klipsi auki ja sorkitaan johto esiin, kiinnitetään moduli johtoon ja lopuksi putsarikotelon pohjassa olevaan anturiin. Liitimet käy siis suoraan, ainoa pikku hankaluus on et anturi on putsarikotelon pohjassa juuri rungon kohdalla ja vieressä ja paikat on himppa ahtaat jos ei ole kätilön käsiä. Toimii hyvin vakiokuntoisessa pelissä. Käyntiin lähdössä ei eroa mutta tyhjäkäynti on tasaisempaa ja selkeesti parantaa kaasuun vastaavuutta ala ja keskirekisterissä. Tehohan ei tällä lisäänny mut ajettavuus ja fiilis ajossa paranee!
Sometimes I feel more in 5 minutes in a motocycle than some people in their whole lifetime.
Burt Munro
Burt Munro
Re: Husqvarna Terra 650
Onko tilatessa vuosmallilla väliä?
Re: Husqvarna Terra 650
En ole Bmw asiantuntija joten en ossaa sanoa onko eri vuosimallien johto/sähkösarjoissa eroa. Itse laitoin tilauksen lisäksi sähköpostia jossa kerroin et oikeasti moduli on tulossa Huskyyn. Valmistaja kyseli myös osan toimivuudesta ja asennuskuvia eli varmaan lisää Hussen myyntisivulleen joskus? Kuvaa osasta paikallaan vaan vähän hankala ottaa kun runkoputki on edessä. Vastaava osahan löytyy myös boosterplugilta mut hinta vaan on kolminkertainen.
Sometimes I feel more in 5 minutes in a motocycle than some people in their whole lifetime.
Burt Munro
Burt Munro
Re: Husqvarna Terra 650
Jos haluaa enempi hifistellä ruiskutusta niin Powercommander V:n saa myös Terraan, toki kalliimpi hintakin.