KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Spin
Pyörä: Jopo

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Spin »

Kylänmies kirjoitti:Siis meinaatko Spin nyt ihan sitä ekaa mutkaa putkessa vai mitä? Eikö FMF putkessa ole kiinnikkeitä orkkis lämpösuojille?
Niin sitä alkukäyrää juurikin. Toki alkuperäiset suojat istuu, mutta ne vakioputkessa olevat alkukäyrän rautatankosuojat puuttuu. Jotain sen tyylistä vois miettiä. Onhan Koheltaja hitsannut tuohon minun orginelliin putkeen yhden lisätangonkin suojaksi. Ihan siististi näkyy saavan tehtyä :).
Jani_rr
Pyörä: 701

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Koheltaja kirjoitti:
Jani_rr kirjoitti:Laitetaan vielä kyssäri, vaikkei ajankohtainen välttämättä tule koskaan olemaankaan. Paljon about maksaa motovanteet? ja tarviiko erilaisia jarrulevyjä? jotain linkkejä luotettavista verkkokaupoista saapi myös laitella jos porukka on ulkomailta tilpehööriä tilaillut.
Tuolla olisi motot myynnissä, ei tarvii kun jarrulevyt ja takarattaan niin sen jälkeen on nopea vaihtaa alle: http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1808042
Ei ne näköjään mahdottimissa hinnoissa ole. Mut pitää eka katsella miten vakiovanteilla ajelee, ja sit jos tuntuu että pitoa tarvii lisää asvaltille, niin menee hankintaan.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
KooT82
Pyörä: KTM 690ER '12

Viesti Kirjoittaja KooT82 »

Draconis kirjoitti:millaiset renkaat olis 690 enskaan hyvät kun ajelee sorarallia ja maastossa? edelleen noi vakio twindurot alla. mukavat ne on kadulla mut sutii ja heittelee perse soralla/maastossa niin helvetisti
Pirellin MT21 on pyörinyt takarenkaana nyt tuhannen kilometriä, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ei juurikaan suurta kulumista havaittavissa (paineet n.1,5bar). Seuraavaksi asennusta odottelee Michelin T63.
Mitaksen E07 harkitsen alle jos lähtee pidemmälle reissulle.
Kylänmies
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

Spin kirjoitti:Niin sitä alkukäyrää juurikin. Toki alkuperäiset suojat istuu, mutta ne vakioputkessa olevat alkukäyrän rautatankosuojat puuttuu. Jotain sen tyylistä vois miettiä. Onhan Koheltaja hitsannut tuohon minun orginelliin putkeen yhden lisätangonkin suojaksi. Ihan siististi näkyy saavan tehtyä :).
Melkein pääset helpommalla kun hommat ajohousuiksi semmoiset joissa on kapea lahje. Vaikka originellissä on ne raudat, niin usemman lahkeen onnistuin tuhoamaan ennen kuin hommasin pökät joissa on kunnolliset kiristykset lahkeissa. Kesäkelin Shift enduro housuissa vedän vaan lahkeen ympäri semmosen snadin remmin ni ei lepata putkeen. Se siihen myytävä lisävaruste suojakilpi on mun mielestä niin älyttömästi hinnoiteltu etten pitänyt sitä edes vaihtoehtona.
eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Tuollainen on FMF powerbomb käärästynä 25mm nauhalla(musta ollut joskus)
niin ja 4.1kösessä tulee muistaakseni liekkilukko ja 94db killeri liekkilukolla mukana..
tuossa mun mopossa powercore vaimennin..
Liitteet
20140507_112631.jpg
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä kuva alkuperäisestä putkesta missä on kolme suojarautaa, helppo homma ja lahkeet pysyy ehjänä.

Jos sileään putkeen pitää laittaa lämpösuojia niin mä hitsaisin siihen pari mutteria kiinni ja tekisin lämpösuojan vaikka alumiinista.
Kylätason kurapyöräilijä.
gff-3
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

SMC:ssä ei ole noita rautoja alunperin alkukäyrässä laisinkaan. Siihen käypänen Akran sikakallis hiilikuitulämpösuoja on toteutettu niinkin monimutkaisella kiinnityksellä kuin impletoimalla kaksi letkuklemmaria tähän lämpösuojaan, kts. havainnoiva kuva http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0599000049
Spin

Onhan tuohon vaihtoehtoja. Käytäntö näyttää sitten mitä tuon kans tekee :).
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Saikos näistä uudemmista jotenkin vaihdettua mittarin näyttöä km -> h? Vai onnistuuko vain testerillä/ tuneECU:lla? Olisi kiva tietää miten tunnit/km suhtautuu omissa ajoissa.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Jani_rr

Jani_rr kirjoitti:
Jani_rr kirjoitti:Saako tuohon 2014 malliin Akran sliparia? Ja onko äänimaailma minkälainen killerin kanssa?
Nyt pitäisi tehdä päätös että ostaako uuden 2013, vai 2014 mallin.. Ei oo helppoo.. Tarjoukset sitä luokkaa,(eli hyvät vaihtotarjoukset) ettei tota vanhaa kotaria ees kannata myydä yksityiselle, vaan viedä suoraan vaihtoon.
Ois Nettimotossa yksi 2012 malli wingsin sliparilla 8k ajettu n9k hintaan, mut sitten pitäisi myyädä kotari yksityiselle, ja tän vuoden malliin hintaeroa on se n3k,€ joten näyttääpi että uusi olisi fiksuin vaihtoehto. Ei ainakaan het vähään aikaan tarviis mitään kulutusosia vaihdella, ja uuden takuu painaa aika paljon vaa-assa..
No niin siinä sitten taisi päästä käymään, ja 690 Enskaa tilailtu. 2014 malliin päätysin. Saas nähän miten äijän käy. Soratiet kiehtonut jo vuosia, ja nyt mää pääsen sitten niitä oikein kunnolla rassaamaan. :)
Tarkennetaanpa. Viime hetkellä puskista tuli vielä tarjous uuteen 2013 malliin, ja ei siinä mikään enään auttanut. Väliraha vaihdokkiin reilu, ja säästöllä mikä syntyy 2014 malliin, ostaa jo kummasti evosettiä, yms mukavaa tilpehööriä. Käsirahatkin tuli maksettua ja ensiviikolla uutta mopoa alle. Tätä mä alun perin olin hakemassakin. Vaikka mietteet kyllä vähän vaihteli suuntaan ja toiseen.. Enää ei tarvii miettii päätä puhki että kumpikampi... Toivottavasti tein oikean ratkaisun. Ratkaisun 2013 hyväksi teki, raha, ecun säätömahdollisuus itse, ei abs (tää nyt oli vähän siinä ja siinä) ei sähköistä kaasua. Voi toki olla hyväkin. Joten 2014 omistajat, jotka ovat ajaneet myös 2013mallia, niin nyt saa sivaltaa. :) Mulla ei ole enään perääntymismahdollisuutta..

Kiitos kaikille jotka ovat olleet "mukana" aloittelevan enskakuskin auttamisessa, ja tälle foorumille josta olen ammentanut tietoa paljon! Tyhmiä kysymyksiä tulee todnäköisesti jatkossakin..
KTM 1090 Adventure R 17
Kylänmies
Pyörä: polkupyörä

Viesti Kirjoittaja Kylänmies »

Ei se nyt kovin reisille mene vaikka minkä vuosimallin 690:n hommais. :)
Jani_rr

Kylänmies kirjoitti:Ei se nyt kovin reisille mene vaikka minkä vuosimallin 690:n hommais. :)
Joo ei varmasti. :) Innolla kyllä odotan, et minkälaistakohan pitoa noilla pyörillä voi odottaa sorateille. Pitää vissiin aika varovaisesti aloitella tämä uusi "ulottovuus" Pitääkin seuraavaksi alkaa lukemaan niksei miten pysyä pystyssä sorateillä. Mönkijällä ei kauheesti siinä suhteessa ongelmia ollut... Tosin n 300:n utube videon katsomisen jälkeen, alan olemaan aika vakuuttunut että näilläkin vehkeillä voi ajaa lintteessä mutkaan, ja jopa aika kovaakin. :D
KTM 1090 Adventure R 17
Spin

Eikait siinä rajoita muutakun kuskin ajotaito :). Kovasti himottais ajeleen, kun viikolla on jääny melko vähiin ajot. Vaan vettähän tuo alko viikonloppua vasten satelemaan. Jospa tuota viimestään sunnuntaina säät ois sellaiset, että sais taas pahimpia ajohimoja tyydytettyä :D.

Niin, tänään tuli viesti, että on powerbomb + slipari lähteny vantaalta kohti Kemiä. Luultavasti maanantaina sais hakea, viimeistään tiistaina.
Viimeksi muokannut Spin, Pe Touko 09, 2014 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jani_rr

Spin kirjoitti:Eikait siinä rajoita muutakun kuskin ajotaito :). Kovasti himottais ajeleen, kun viikolla on jääny melko vähiin ajot. Vaan vettähän tuo alko viikonloppua vasten satelemaan. Jospa tuota viimestään sunnuntaina säät ois sellaiset, että sais taas pahimpia ajohimoja tyydytettyä :D.
Sepä se. :) Kyllähän sitä 950sm:kin tuli sorateitä kierreltyä, mutta kyllä mutkiin piti aika hiljaa ajaa.. Sporttirenkaat alla oli aika liukasta. Pystyssä kyllä pysytty. Alkuviikosta saan oman mopon, ja pitääkin toivoa että alkais ilmat kuivumaan.. Ei mua kylmä haittaa. Sateella vaan näkyvyys on heikko..
KTM 1090 Adventure R 17
PirateDoctor
Pyörä: Ktm 690 Enduro/SM

Viesti Kirjoittaja PirateDoctor »

Pitääkö paikkansa että evo 1 kartat poistaa sen 2 ja 3 vaihteen gear restrictionin??

Sent from my iPad using Tapatalk
Vastaa Viestiin