Joo, samaa mieltä. K13 rules.bisti kirjoitti: Oho, no nyt saa olla todella tyytyväinen että ostin omani jo tänä vuonna. ABS, kurapyörään...
KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- krs6
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Viesti:
Re: KTM 690 Enduro (/R)
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
-
eero1989
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Sen absin saa napista pois.. kyllä mielestäni näyttää hyvältä nuo parannukset..
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Abs-jarruja en pidä pahana, mutta tarkoittaako tämä:
8.New ECU, only 1 fitted now.
että ecussa ei ole enää kolmea karttavaihtoehtoa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
6.Forks changed to left leg compression damping, right leg rebound damping. Voiko joku fiksumpi suomentaa ton mulle
Itse aloittelevana kurapyöräilijänä tiedä asiasta mitään, mut en kyllä tahtoisi omaani abseja ainakaan taakse. saakohan tossa erikseen otettua takaa tai edestä absin pois?
Onko tosta tupla tulpasta oikeen muuta hyötyä kun puhtaammat päästöt? Tuskin se tehoja ihan hirveästi nostaa?
Itse aloittelevana kurapyöräilijänä tiedä asiasta mitään, mut en kyllä tahtoisi omaani abseja ainakaan taakse. saakohan tossa erikseen otettua takaa tai edestä absin pois?
Onko tosta tupla tulpasta oikeen muuta hyötyä kun puhtaammat päästöt? Tuskin se tehoja ihan hirveästi nostaa?
Kaksi ecua ei liity nytkään siihen eikä ecujen määrästä ole kyse jatkossakaan.Pete K2 kirjoitti:Abs-jarruja en pidä pahana, mutta tarkoittaako tämä:
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-subaru 3.0r AT sedan ´04
-ktm 300 exc 2010
ABSit tulee EU:n pakosta, 1.1.2016 alkaen ne on pakolliset kaikissa uusissa yli 125-kuutioisissa pyörissä.
Eiköhän tuplatulppakannenkin perimmäinen syy ole helpottaa samalla yhä kiristyviin päästönormeihin vastaamista.
ECU-maininta on vähän epäselvä, oliskos sillä jotain tekemistä sen kanssa että uudessa mallissa on fly-by-wire-kaasu ja vanhassa EFI ja EPT on kaksi erillistä komponenttia --> jatkossa pärjätään yhdellä.
Eiköhän tuplatulppakannenkin perimmäinen syy ole helpottaa samalla yhä kiristyviin päästönormeihin vastaamista.
ECU-maininta on vähän epäselvä, oliskos sillä jotain tekemistä sen kanssa että uudessa mallissa on fly-by-wire-kaasu ja vanhassa EFI ja EPT on kaksi erillistä komponenttia --> jatkossa pärjätään yhdellä.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Uudessa on vaijeriton kaasu kuten Dukessa. Mun silmä ei ole samaa mieltä valko/mustasta lookista vaikka osa uudistuksista vaikuttaisi ihan päteviltä. http://www.advrider.com/forums/showthre ... 813&page=3
Nyt sulla on pyörän keulassa säädöt milemmissa putkissa ja molemmissa päissä. Yläpäästä säädetään vetovaimennus (rebound) ja teleskooppien alapäästä puristusvaimennus (compression). Uudessa keulassa tämä on toteutettu niin että molemmat säädöt on tuotu teleskooppien yläpäähän, vasen teleskooppi hoitaa puristusvaimennuksen ja oikea vetovaimennuksen.
Tämä keula kelpaisi mulle, olisi helpompi/nopeampi säätää keula kuhunkin tarkoitukseen (kadulle/crossiin/enskailuun) sopivaksi.
Keula kiinnostaa, samoin absit, varsinkin jos takapään saa kokonaan tai osittain pois päältä. Uudistuksia on mutta ei niin paljoa että tulisi "pakko vaihtaa" fiilis, tai mistä sitä tietää kun on pitkä talvikin edessä ja pimeämasennusta pitää jollain piristävällä jutulla hoitaa
Fiksuudesta en tiedä mutta koitetaan selittääDraconis kirjoitti:6.Forks changed to left leg compression damping, right leg rebound damping. Voiko joku fiksumpi suomentaa ton mulle![]()
Nyt sulla on pyörän keulassa säädöt milemmissa putkissa ja molemmissa päissä. Yläpäästä säädetään vetovaimennus (rebound) ja teleskooppien alapäästä puristusvaimennus (compression). Uudessa keulassa tämä on toteutettu niin että molemmat säädöt on tuotu teleskooppien yläpäähän, vasen teleskooppi hoitaa puristusvaimennuksen ja oikea vetovaimennuksen.
Tämä keula kelpaisi mulle, olisi helpompi/nopeampi säätää keula kuhunkin tarkoitukseen (kadulle/crossiin/enskailuun) sopivaksi.
Keula kiinnostaa, samoin absit, varsinkin jos takapään saa kokonaan tai osittain pois päältä. Uudistuksia on mutta ei niin paljoa että tulisi "pakko vaihtaa" fiilis, tai mistä sitä tietää kun on pitkä talvikin edessä ja pimeämasennusta pitää jollain piristävällä jutulla hoitaa
Kylätason kurapyöräilijä.
Kiitos selvennyksestä. vaikuttaa ihan fiksulta. Mulle kyllä kelpaa vielä tää mun -13 enska. sillä mennään kunnes se räjähtää tai tulee joku hemmetin hieno uus malli. 2014 ei ole vielä niin hieno että vaihtaa pitäis. oppis nyt tälläkin eka ajamaan kunnolla 
Siis voiko tuosta tulkita että pumpuissa on keskenään eri vaste? Jos näin on niin kyseessä vihaamani asia joka on yleinen polkupyöräkeuloissa. Kaikki säästösyistä tehty epäsymmetria aaargh.
http://bikepics.com/members/mjtee/
-ktm 300 exc 2010
-ktm 300 exc 2010
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Milloinkahan ne keksii laittaa ESP:n pakolliseksi kaikkiin pyöriin, menee se viimeinenkin hauskuus kun ei voi enää edes sudittaa 
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Kummassakin putkessa on varmaankin perusvaimennus kumpaankin suuntaan. Se säätö vaan on toisessa. Epäsymmetria ei varmaan ole merkittävä.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
-
eero1989
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
Eiks nuissa nelikammio keuloissa ole tuollai nuot säädöt 
en yhtään ihmettelisi. kohta meillä pitää olla turvavyöt ja kypärässä keltanen iso huomiovalobisti kirjoitti:Milloinkahan ne keksii laittaa ESP:n pakolliseksi kaikkiin pyöriin, menee se viimeinenkin hauskuus kun ei voi enää edes sudittaa
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Eikös noissa ratapyörissä ole ollut tällai jo jonkin aikaa?jaket kirjoitti:Kummassakin putkessa on varmaankin perusvaimennus kumpaankin suuntaan. Se säätö vaan on toisessa. Epäsymmetria ei varmaan ole merkittävä.
Ja näinhän se on tuossa wanhassa pikku advessakin, toisessa tolpassa comp ja toisessa rebound säätö.
Ja molemmissa siis vaimennus kumpaankin suuntaan.
Eikös tuon etupään pitäisi olla sen verran jäykkä paketti että nuo iskarit toimii ns. yhtenä pakettina?
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Jonkin verran olen ajanut "toispuolisilla" keuloilla enkä ole huomannut niissä mitään erikoista symmetrisiin keuloihin, tai sitten mä en vaan osaa. Cannondale Lefty on ehkä perverssein pyörä toispuolisella keulalla mitä olen koskaan ajanut 
Kylätason kurapyöräilijä.