BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
oppeS
Re: BMW G650X
Ohessa linkki, josta löytyy englanninkielinen 'Riders manual' sekä ruotsinkielinen:
http://www.bmw-motorrad.dk/dk/da/index. ... _down.html
sivustolla myös muista bemareista ladattavia manuaaleja
Räjäytyskuvat osahintoineen
2007 BMW G650 Xchallenge Parts
2007 BMW G650 Xchallenge OEM Parts http://www.bikebandit.com/2007-bmw-g650 ... #sch588351
Kuinka vaihtaa öljyt:
http://rvbprecision.com/motorcycles/bmw ... edure.html
http://www.bmw-motorrad.dk/dk/da/index. ... _down.html
sivustolla myös muista bemareista ladattavia manuaaleja
Räjäytyskuvat osahintoineen
2007 BMW G650 Xchallenge Parts
2007 BMW G650 Xchallenge OEM Parts http://www.bikebandit.com/2007-bmw-g650 ... #sch588351
Kuinka vaihtaa öljyt:
http://rvbprecision.com/motorcycles/bmw ... edure.html
Viimeksi muokannut oppeS, Ma Maalis 28, 2011 10:59 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
oppeS
XChallenge hankittu.
Tarjolla oli 'sisäänajettu' XChallenge -07, takuu 12 kk, uusi TE630 ja uusi KTM690. Viimemainituissa takuut 2 v.
Tutkin foorumeilta käyttäjien kokemuksia sekä vertasin ensisijaisesti painoja, huoltovälejä, huoltohintoja maaliskuu 2011, asuinalueella olevan huollon luotettavuutta, kulutusta.
painot:
KTM/TE630/Xchallenge: 138.5/144/149 kg
huoltovälit ja työn hinnat:
KTM: 1000/7500/15000 km, 150/150/ 300 €. Viimemainitussa tarkastetaan venttiilinvälykset
TE630: 1000/5000/10000 km, 230-300/230-300/230-300 €. Joka huollossa tarkistetaan venttiilinvälykset
XChallenge: 1000/10000/20000 km, ei tiedossa/280/ 360 € . Viimemainitussa isompi huolto
Kulutus l/100 km:
KTM/ TE630/XChallenge: 7 / 5 / hiukan alle 5
Kaikki kolme ehdokasta sopivat oivasti käyttötarkoitukseeni.
Lopulliseen pyörän valintaan vaikuttavia asioita olivat itse pyörä (mm. moottori) , huoltovälit, huollon luotettavuus ja polttoainekulutus.
Tarjolla oli 'sisäänajettu' XChallenge -07, takuu 12 kk, uusi TE630 ja uusi KTM690. Viimemainituissa takuut 2 v.
Tutkin foorumeilta käyttäjien kokemuksia sekä vertasin ensisijaisesti painoja, huoltovälejä, huoltohintoja maaliskuu 2011, asuinalueella olevan huollon luotettavuutta, kulutusta.
painot:
KTM/TE630/Xchallenge: 138.5/144/149 kg
huoltovälit ja työn hinnat:
KTM: 1000/7500/15000 km, 150/150/ 300 €. Viimemainitussa tarkastetaan venttiilinvälykset
TE630: 1000/5000/10000 km, 230-300/230-300/230-300 €. Joka huollossa tarkistetaan venttiilinvälykset
XChallenge: 1000/10000/20000 km, ei tiedossa/280/ 360 € . Viimemainitussa isompi huolto
Kulutus l/100 km:
KTM/ TE630/XChallenge: 7 / 5 / hiukan alle 5
Kaikki kolme ehdokasta sopivat oivasti käyttötarkoitukseeni.
Lopulliseen pyörän valintaan vaikuttavia asioita olivat itse pyörä (mm. moottori) , huoltovälit, huollon luotettavuus ja polttoainekulutus.
Viimeksi muokannut oppeS, Su Maalis 27, 2011 10:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Onneksi olkoon!oppeS kirjoitti:XChallenge hankittu.
Montakohan XChallengea mahtaa foorumilla majailla?
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Onnittelut meikäläisenkin puolesta ja ite päädyin kans x:ään lähes samoista syistä joista ratkaisevin ehkäpä just nuo huoltovälien pituus... Viikon ollut fillari tallissa ja pe teetätin oljynvaihdon siihen. Nyt on vuorossa takajarrunesteen vaihto ja ankaraa odotusta jotta sää alkais suosimaan harrastusta 
Päivitelkäähän kokemuksia ja jos jollain sattuu olemaan x-sarjaan matkustajan jalkatappeja lojumassa nurkissa niin tarjotkaa rohkeasti (lue. uusien sh. - 260
)
Päivitelkäähän kokemuksia ja jos jollain sattuu olemaan x-sarjaan matkustajan jalkatappeja lojumassa nurkissa niin tarjotkaa rohkeasti (lue. uusien sh. - 260
Olen seuraillut tätä keskustelua jo jonkin aikaa. Tarkoitus ois rakentaa niin kutsuttu seikkailupyörä lähitulevaisuudessa ton kasigessun rinnalle ja tämä ois yksi aihio. Olen tutkiskellut tuolta Advrider-foorumilta noita "total makeover" ja RTW-rakennelmia ja tullut siihen tulokseen, että mikään valmistaja ei oikein viitsi keskittyä noiden katteiden ja tankkien suunnitelluun. No ne X-tank -tyyppiset tankit siellä takana on ehkä asia erikseen, mutta muut on sitten jotain
En minä niin sen kauneuden perässä totaalisesti ole. Kasigessukin on ruma pyörä, mutta omalla tavallaan kuitenkin kaunis - ainakin rumuudesta on saatu istuva kokonaisuus. Noi XCh-viritelmät ovat vaan pelkästään rumia - no ehkä se kotarin katteista tehty yksilö ei nyt ihan susiruma. Paikkakunnalla ois kyllä enskamaailmassakin toiminut huippumuotoilija noi katteet suunnittelemaan ja ehkä jopa tekemään, mutta ei taida mulla voima riittää
Oletteko bonganneet mistään sellaisia katteita, jotka oikeasti näyttäisivät istuvan tohon pyörään, eivätkä näyttäisi irtopalikoilta toisensa päällä? Niin tai vihaselta muumilta. Tai sitten vaihtoehtoisesti projekteja, joissa muista pyöristä on otettu kateosat hyötykäyttöön tähän pyörään? Jos tämän pyörän ottaa aihioksi, niin ei siitä viittis rottapyörää tehdä.
En minä niin sen kauneuden perässä totaalisesti ole. Kasigessukin on ruma pyörä, mutta omalla tavallaan kuitenkin kaunis - ainakin rumuudesta on saatu istuva kokonaisuus. Noi XCh-viritelmät ovat vaan pelkästään rumia - no ehkä se kotarin katteista tehty yksilö ei nyt ihan susiruma. Paikkakunnalla ois kyllä enskamaailmassakin toiminut huippumuotoilija noi katteet suunnittelemaan ja ehkä jopa tekemään, mutta ei taida mulla voima riittää
Oletteko bonganneet mistään sellaisia katteita, jotka oikeasti näyttäisivät istuvan tohon pyörään, eivätkä näyttäisi irtopalikoilta toisensa päällä? Niin tai vihaselta muumilta. Tai sitten vaihtoehtoisesti projekteja, joissa muista pyöristä on otettu kateosat hyötykäyttöön tähän pyörään? Jos tämän pyörän ottaa aihioksi, niin ei siitä viittis rottapyörää tehdä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
MoiÅ kirjoitti:Olen seuraillut tätä keskustelua jo jonkin aikaa. Tarkoitus ois rakentaa niin kutsuttu seikkailupyörä lähitulevaisuudessa ton kasigessun rinnalle ja tämä ois yksi aihio. Olen tutkiskellut tuolta Advrider-foorumilta noita "total makeover" ja RTW-rakennelmia ja tullut siihen tulokseen, että mikään valmistaja ei oikein viitsi keskittyä noiden katteiden ja tankkien suunnitelluun. No ne X-tank -tyyppiset tankit siellä takana on ehkä asia erikseen, mutta muut on sitten jotain![]()
En minä niin sen kauneuden perässä totaalisesti ole. Kasigessukin on ruma pyörä, mutta omalla tavallaan kuitenkin kaunis - ainakin rumuudesta on saatu istuva kokonaisuus. Noi XCh-viritelmät ovat vaan pelkästään rumia - no ehkä se kotarin katteista tehty yksilö ei nyt ihan susiruma. Paikkakunnalla ois kyllä enskamaailmassakin toiminut huippumuotoilija noi katteet suunnittelemaan ja ehkä jopa tekemään, mutta ei taida mulla voima riittää![]()
Liettuan pojat tekee "Rally " katteita X-challangeen , näin pari pyörää kun kävin ennen joulua Vilnata ostamassa piikkirenkaita , paikallisessa rengasliikkeessä oli rakenteilla 2 kpl
X-challangeita .
tossa muutama kuva linkki
ps. jos et läydä netistä niin laita viestiä voin soittaa Vilnaan ja kysys sieltä
terv. jn
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Joo-o, ei oo munkaan silmää miellyttävää ratkaisua näkynyt. Touratechin kate, se "vihainen muumi" on aika ookoo kyllä, mutta niin käsittämätön on hinta että ei mitään rajaa.
Kaikista mieluiten näkisin hyvän istutuksen BMW G450X Rally-pyörän katteista, se on nätti (http://www.speedbrain.de/index.php?a=734) mutta ei tietty istuis sekään Xchallengeen ilman tod. merkittäviä modauksia.
Tuo liettualaisten tekemä kate on halpa. Ja tosiana näyttää myös siltä.
Ei siinä minusta ole hinnan lisäksi paljoa muuta, ei oo linjat kohallaan mun silmään sit ollenkaan.
Kaikista mieluiten näkisin hyvän istutuksen BMW G450X Rally-pyörän katteista, se on nätti (http://www.speedbrain.de/index.php?a=734) mutta ei tietty istuis sekään Xchallengeen ilman tod. merkittäviä modauksia.
Tuo liettualaisten tekemä kate on halpa. Ja tosiana näyttää myös siltä.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Tuossa G450RR-katesatsissa ois kyllä jo ainesta. Siinä kun ois vielä paikka toiselle valolle (joo, olen valofriikki syksyjen ja kohdattujen hirvien takia) ja kävis X-mopoon, niin lompakkoa pitäis hieroa otsaa vasten - kovasti.
Touratech on pilannut ton homman minun silmissä ylisuurella tankilla, joka ei istu tohon pyörään - tekee melkoisen läskiks ja mitä tehnee ajettavuudelle. Itsellä oli hetken 250 EXC-kottarainen ja siinä Acerbiksen isompi tankki (jotain 13...14l). Se istui varsin nätisti pyörään. En ensisilmäyksellä edes tajunnut, että siinä oli isompi tankki ja en tiedä, tiesikö edellinen omistajakaan.
Latvian poikien rakennelma istuu lähemmäs minun ajatuksia, mutta ei loppuun asti sekään. Britanniacomposites-versiot on sitten maskeja ja siihen tarkoitukseen soveltuu oikeastaan alkuperäinen paremmin - härskin näköisiä, mutta ei minun makuun. Ja katteitahan tässä haeskelen.
Pitää miettiä, uskaltaisko lähteä kyselemään gurulta intoa ja hintaa katehommalle... No, jätetään hautumaan.
Touratech on pilannut ton homman minun silmissä ylisuurella tankilla, joka ei istu tohon pyörään - tekee melkoisen läskiks ja mitä tehnee ajettavuudelle. Itsellä oli hetken 250 EXC-kottarainen ja siinä Acerbiksen isompi tankki (jotain 13...14l). Se istui varsin nätisti pyörään. En ensisilmäyksellä edes tajunnut, että siinä oli isompi tankki ja en tiedä, tiesikö edellinen omistajakaan.
Latvian poikien rakennelma istuu lähemmäs minun ajatuksia, mutta ei loppuun asti sekään. Britanniacomposites-versiot on sitten maskeja ja siihen tarkoitukseen soveltuu oikeastaan alkuperäinen paremmin - härskin näköisiä, mutta ei minun makuun. Ja katteitahan tässä haeskelen.
Pitää miettiä, uskaltaisko lähteä kyselemään gurulta intoa ja hintaa katehommalle... No, jätetään hautumaan.
Miten tää oikein menee...
-
oppeS
tällainen löytyi repair manuaalia etsiessä, ken tarvitsee rakentaa katetta . https://picasaweb.google.com/lukasz.lec ... TERPROJECT#
-
oppeS
Mikä on kuvassa näkyvä johto, joka vedetty liittimestä. Johdon pää näkyy 'rautalangan' yläpuolelle päättyvänä. Onko se 'virran ' ulosottoa varten eli vieressähän oikealla puolen on pistokeketta varten paikka?
Ps. Näin uutena tulokkaana tiedustelen, onko järjestetty/järjestetään Xchallenge meetingiä?
Ps. Näin uutena tulokkaana tiedustelen, onko järjestetty/järjestetään Xchallenge meetingiä?
-
MarkkuHoo
- Viesti:
Pikkuisen epäselvä kuva, mutta viittaamasi liitin/johto näyttäisi olevan sivujalan asentotunnistimen johto. Jos se on poikki/tulpattu tuossa kohtaa tms. niin taidettu sun pyörästä se sivujalan tunnistin poistaa toiminnasta turhakkeena.oppeS kirjoitti:Mikä on kuvassa näkyvä johto, joka vedetty liittimestä. Johdon pää näkyy 'rautalangan' yläpuolelle päättyvänä. Onko se 'virran ' ulosottoa varten eli vieressähän oikealla puolen on pistokeketta varten paikka?
Xchallenge-miitinkiä ei oo koskaan mun tietääkseni järjestetty, mutta Pekkaveen järjestämään BMW GS-Meetingiin (http://www.bmwgsmeeting.com) saa Xchallengellakin virallisen osanotto-oikeuden.
-
oppeS
-
MarkkuHoo
- Viesti:
Olen edelleen sitä mieltä kuvan perusteella, että tuossa on katkaistu seisontajan anturin johto vähän tuosta liittimen alapuolelta. Liitetty johdon punainen & valkoinen yhteen, jätetty ruskea vapaaksi, ja johto teipattu nippuun.
Se itse anturi/potentiometri on jätetty johtoineen sivujalkaan siellä alhaalla paikoilleen, jos ei ole viitsitty/osattu sitä sieltä irroittaa, tai ajateltu että sen voi sitten helpommin kytkeä takaisin, jos johdot ristiinkytkennällä homma ei toimisikaan toivotulla tavalla.
Se itse anturi/potentiometri on jätetty johtoineen sivujalkaan siellä alhaalla paikoilleen, jos ei ole viitsitty/osattu sitä sieltä irroittaa, tai ajateltu että sen voi sitten helpommin kytkeä takaisin, jos johdot ristiinkytkennällä homma ei toimisikaan toivotulla tavalla.
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
MarkkuHoo kirjoitti:Pikkuisen epäselvä kuva, mutta viittaamasi liitin/johto näyttäisi olevan sivujalan asentotunnistimen johto. Jos se on poikki/tulpattu tuossa kohtaa tms. niin taidettu sun pyörästä se sivujalan tunnistin poistaa toiminnasta turhakkeena.oppeS kirjoitti:Mikä on kuvassa näkyvä johto, joka vedetty liittimestä. Johdon pää näkyy 'rautalangan' yläpuolelle päättyvänä. Onko se 'virran ' ulosottoa varten eli vieressähän oikealla puolen on pistokeketta varten paikka?
Xchallenge-miitinkiä ei oo koskaan mun tietääkseni järjestetty, mutta Pekkaveen järjestämään BMW GS-Meetingiin (http://www.bmwgsmeeting.com) saa Xchallengellakin virallisen osanotto-oikeuden.
Mä jotenkin muistelisin että alkup. virranulosoton liitin olisi penkin alla? Kaksi piuhaa, joihin tulee + ja - sähkö. Ainoastaan virtalukosta avaimella kytkemällä. Itse otin sähköt suoraan akulta, mutta muistaakseni mittasin huvikseni yhden vapaan töpselin sieltä bensatankin päältä.
GXChallenge-Meeting olisi kyllä hauska!
GS-Meetingin "pikkuveli-osastona" voisi myös olla kiva.
"Ikuisuus projekti"