Emäntä on eläkkeellä kun kone avataan seuraavan kerran
Dominator kysymyksiä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Dominator kysymyksiä
Joo, tuolta minäkin olen tilannu osia silloin kun olen tarvinnu enemmän tai suhteessa täällä kalliita osia. Männänrenkaat tulee nyt ihan maahantuojalta, "vain" 95 €
. Koneeseen tehdään kevyt hoonaus, männänrenkaat ja venttiilinkumit sekä tarkistetaan kansi. Sisuskalut on muutoin hyvässä kunnossa noilla kilometreillä.
- Pallokala
- Pyörä: Dominatör
Viimeisestä käynnistyksestä varmaan kolme viikkoa, seisonut koko ajan taivasalla, lämpötila +1. Aika monta yritystä se vaati, mutta käynnistyi sitten viimeisellä. Yllättävän kauan kesti että jäi pyörimään tyhjäkäyntiä ilman ryyppyä, kesällä vaatii jonkun 20 sekuntia, nyt useita minuutteja. Se on talvi tulossa...bikerer kirjoitti:Kokeilin Dominatoria käynnistää pystyasennossa ja lyhyillä starteilla. Lähti melko helposti käymään muutaman startin jälkeen. Tosin kelikin oli lämpimämpi. Pitää vielä kokeilla kylmemmällä kelillä...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
ekes
- Pyörä: Desert Express
Viimeisimmästä startista neljä päivää ja lämpötila nollassa: kolmannella käyntiin - käynti OK, mutta ihan kuin jakopäästä olisi kuulunut "sirraava" ääni. Se kuulosti juuri siltä kuin ketju ääntäisi laahainta vasten. Siellä kai on em. komponentit (toivottavasti
) , mutta miksi prkl se pitää sellaista meteliä? Koneen lämmettyä ääni kyllä häipyy.
Vinkkejä? Arvioita?
Vinkkejä? Arvioita?
- Pallokala
Minä olen tullut siihen tulokseen, että jollei ilmajäähdytteinen kone pidä mitään outoa ääntä, se ei ole käynnissä.ekes kirjoitti:Viimeisimmästä startista neljä päivää ja lämpötila nollassa: kolmannella käyntiin - käynti OK, mutta ihan kuin jakopäästä olisi kuulunut "sirraava" ääni. Se kuulosti juuri siltä kuin ketju ääntäisi laahainta vasten. Siellä kai on em. komponentit (toivottavasti) , mutta miksi prkl se pitää sellaista meteliä? Koneen lämmettyä ääni kyllä häipyy.
Vinkkejä? Arvioita?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Olisiko kenelläkään kuvia / piirrustuksia Dominaattorin kaatumaraudoista ? Varsinkin kiinnityspisteistä. Jossain näin aikoinaan piirrustukset ja kuvat kyseisistä raudoista mutten enään löydä linkkiä 
- Dominator
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Dominaattorin penkinpäällinen menossa vaihtoon. Mistäs kaverit on päällisiä hommailleet?
Edit:
Kaatumaraudat löytyy Hepco & beckerin valmistamana:
http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 1.0001.pdf
http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 3.0001.pdf
Tokimoton kautta saa, 170 euroa postiennakolla..
Edit:
Kaatumaraudat löytyy Hepco & beckerin valmistamana:
http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 1.0001.pdf
http://www.hepco-becker.de/anbauanleitu ... 3.0001.pdf
Tokimoton kautta saa, 170 euroa postiennakolla..
Kaveri tilas mulle Louis:silta liukumattoman kankaan jonka vein verhoilijalle penkin kera. Verhoilija sanoi heti nähtyään penkin että yhdestä kappaleesta ei pysty tekemään kaarevan etuosan takia ja annoin luvan laittaa siihen etuosaan sauman. Noi alkuperäiset päälliset tehdään kuulema muotissa jotenkin lämmittämällä kertoi verhoilija. Maksoi 43€ + kangas n.20€. Lopputulokseen olen tyytyväinen. Kiitoksia kaatumarauta linkistä. Taidan mennä ostamaan tuumaista vesijohtoputkea ja alkaa taivuttelemaan rautoja.
Eurokankaassa oli mustaa ja punaista penkkiin tarkoitettua keinonahkaa, eikä maksanut kuin parikymppiä metri. Itse kun ompelin, niin jouduin myös laittamaan kahdesta osasta. Lopputulos oli yllättävänkin hieno vaikka ompelin käsin karhunlangalla sauman. Nahka on kestänyt reilun vuoden ihan hyvin. Ei liu'u, ei veny, eikä väri kulu pois. Ainoastaan karhunlanka on hävittänyt värinsä, mutta antaa toisaalta vähän ulkonäköä penkille, kun saumat näkyy vaalean harmaana.
Kyllä mulla ainakin oli penkinpäällisessä sauma etureunassa ja olettaisin sen olleen orkkis. Ite ompelin uuden, naskalia apuna käyttäen, käsipelissä. Materiaali oli jotain "kelkkakerniä" myyjän mukaan.
Paikalleen venyttäminen kävi sormille sen verran, että viiskymppinen valmiista työstä (+materiaali) ei tunnu kovin pahalta.
Paikalleen venyttäminen kävi sormille sen verran, että viiskymppinen valmiista työstä (+materiaali) ei tunnu kovin pahalta.
Juu, on mullakin siellä yläreunassa myös sauma. Mutta yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tuolla olisi kaksi kuvaa.
Kuvia penkistä
Kuvia penkistä
Tuollaisen jouduin itsekin pakertamaan. Yritin ensin yhdestä palasta lämmittämällä, mutta ei siitä tullut mitään, joten ratkaisin asian tuolla tavalla. Ihan siisti se on noinkin.Pate05 kirjoitti:Juu, on mullakin siellä yläreunassa myös sauma. Mutta yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tuolla olisi kaksi kuvaa.
Kuvia penkistä
Minä laitoin muutama vuosi sitten omaan Dominaattoriin Blackbird racingin valmistaman penkinpäällisen.
Valmistajan sivujen mukaan niitä tehdään edelleen myös Domiin.
Maahantuoja taitaa nykyään olla Mc Scatter.
Penkinpäällinen oli yksiosainen, siis ilman saumoja. Siisti ja helppo asentaa.
Valmistajan sivujen mukaan niitä tehdään edelleen myös Domiin.
Maahantuoja taitaa nykyään olla Mc Scatter.
Penkinpäällinen oli yksiosainen, siis ilman saumoja. Siisti ja helppo asentaa.
- Pallokala
Minulla on "kelkkanahasta" tehty penkinpäällinen, muttei siinä mitään saumaa ole. Asiallinen esitys mielestäni...
-
TeroK
- Pyörä: Honda XL1000VA Varadero
Mun penkkiin vedettiin musta sohvan nahka ku sitä sattuu olemaan naapuris isoja paloja
Yhdestä palasta venytettiin päällinen ja verhoilupyssyllä kiinni. On tuo ainakin vielä kestäny, mitä nyt takanurkkaan onnistuin potkaisemaan reiän kengän soljella joskus. Alla nokialaatuisia kuvia tuotoksesta

toinen kuvatus
Kolmas
toinen kuvatus
Kolmas
Nyt tarvis kipeästi domitietäjiä..
Alko tuossa syksyllä ne surullisenkuuluisat kolmosen rattaat ujeltamaan sen verran että koneen vaihto oli tarpeen. Sain hommattua remontoidun koneen jota ei ollut käytetty remontin jälkeen. Tänään sain sen tulille ja hyvin kuulosti käyvän, mutta öljy ei kierrä oikein. Kytkinkopan päältä kanteen menevästä putkesta ei tule öljyä. Laitoin venttiinliensäätöreijistä lääkeruiskulla öljyä yläkertaan ja käytin konetta muutamia minuutteja, muttei sieltä ruvennut mitään tulemaan. Pitääkö se järjestelmä ilmata jotenkin vai mikä neuvoksi?
Saako muuten mäntä öljyä suoraan koneen pohjalta vai onko sekin kuivana?
Alko tuossa syksyllä ne surullisenkuuluisat kolmosen rattaat ujeltamaan sen verran että koneen vaihto oli tarpeen. Sain hommattua remontoidun koneen jota ei ollut käytetty remontin jälkeen. Tänään sain sen tulille ja hyvin kuulosti käyvän, mutta öljy ei kierrä oikein. Kytkinkopan päältä kanteen menevästä putkesta ei tule öljyä. Laitoin venttiinliensäätöreijistä lääkeruiskulla öljyä yläkertaan ja käytin konetta muutamia minuutteja, muttei sieltä ruvennut mitään tulemaan. Pitääkö se järjestelmä ilmata jotenkin vai mikä neuvoksi?
Saako muuten mäntä öljyä suoraan koneen pohjalta vai onko sekin kuivana?