Kiitos. En usko niiden mihinkään laittomuuteen syyllistyvän. Mikä ihme muu kuin katsastustoimipaikkojen kartelli voisi olla syynä vaatimukseen, että moottoripyörä, joka on tyypitetty sekä moto- että enskavanteille, pitäisi muutoskatsastaa joka kerta pyörät vaihdettaessa?
Niin kuin sanoin, olen kuullut erään toisenkin toimipaikan antavan vaihtoehtoisen vannekoon otteelle. En ole asiaa pystynyt varmistamaan, joten en voi paikkaakaan mainita, jotten tulisi levittäneeksi väärää tietoa.
Yritin aikanaan Konalassa kysellä syytä, muttei tullut muuta vastausta kuin että "pykälät on muuttuneet". Sitä paperia en silloin tajunnut ällistykseltäni kysellä, mutta täytyypä mennä joku kerta uudelleen.
Einari kirjoitti:Kiitos. En usko niiden mihinkään laittomuuteen syyllistyvän. Mikä ihme muu kuin katsastustoimipaikkojen kartelli voisi olla syynä vaatimukseen, että moottoripyörä, joka on tyypitetty sekä moto- että enskavanteille, pitäisi muutoskatsastaa joka kerta pyörät vaihdettaessa?
Niin kuin sanoin, olen kuullut erään toisenkin toimipaikan antavan vaihtoehtoisen vannekoon otteelle. En ole asiaa pystynyt varmistamaan, joten en voi paikkaakaan mainita, jotten tulisi levittäneeksi väärää tietoa.
Yritin aikanaan Konalassa kysellä syytä, muttei tullut muuta vastausta kuin että "pykälät on muuttuneet". Sitä paperia en silloin tajunnut ällistykseltäni kysellä, mutta täytyypä mennä joku kerta uudelleen.
Joo, mulle tuli samanlaista vastaan heinäkuun alussa. Ei kuulemma A-katastuskonttorilla onnistunu, oli yllättäen "pykältä muuttuneet heinäkuun alussa..."
Ois pitäny ottaa pakokaasuarvot, että tiätävät onko kuristettu, kilipikulumat kohillaan ja torvet paikallaan...
Onneksi otin vähän selevää ja hommat meni niinkö pitiki....
Oikean puoleisen housulahkeen palaminen voi aiheuttaa hihojenkin palamista, joten hankin tänään runkosuojat, jotka suojaa myös pakoputkelta.
Ostin myös jäähdyttimen tuulettimen.
On hienoa huomata, että hinnat Suomessa (Motokeidas, Ylöjärvi) ovat KTM-sommerin kanssa kilpailukykyiset. Ja mielelläni minä paikalliselle kauppiaalle rahani kannan, niin säilyy pyöräkauppa täällä jatkossakin.
Tässä ekaa huoltoa tehdessä huomasin et välys olis 12-17 satkua. Mutta mistä saan moisen tulkin jossa olis noi koot? yleensä menee 5 satkun välein... Stormilla on 4-5-6-7-8-9-10-15-20-> voikohan tuosta yhdistää kahta esim 5 ja 7 et sais sen 12 tarkalleen?
Kokemuksia kellään vielä?
Viiva kirjoitti:Tässä ekaa huoltoa tehdessä huomasin et välys olis 12-17 satkua. Mutta mistä saan moisen tulkin jossa olis noi koot? yleensä menee 5 satkun välein... Stormilla on 4-5-6-7-8-9-10-15-20-> voikohan tuosta yhdistää kahta esim 5 ja 7 et sais sen 12 tarkalleen?
Ei se nyt noin tarkkaa voi olla. Jos kymppi ei mee, niin sitten on välys liian pieni ja taasen, jos 20 menee, niin on liian iso.
Viiva kirjoitti:Tässä ekaa huoltoa tehdessä huomasin et välys olis 12-17 satkua. Mutta mistä saan moisen tulkin jossa olis noi koot? yleensä menee 5 satkun välein... Stormilla on 4-5-6-7-8-9-10-15-20-> voikohan tuosta yhdistää kahta esim 5 ja 7 et sais sen 12 tarkalleen?
Ei se nyt noin tarkkaa voi olla. Jos kymppi ei mee, niin sitten on välys liian pieni ja taasen, jos 20 menee, niin on liian iso.
Minä säätäisin sen viiteentoista. Tarkemmin sanottuna niin, että 15-liuska menee mutta 20 ei.
SKF.llä löytyy raktulkki jossa on liuskat ihan satkun välein eli 0,11/0,12/0,13/0,14.....
Ja esim. Teräskonttorilta saa rakotulkkinauhaa metrin pätkinä, itse tilasin just 0,12mm nauhaa metrin pätkän ja makso jotain 4,00€
Meinasin tehdä omaan EXC.hen työkalun tosta nauhasta kun joskus saan aikaiseksi, ko. mopossahan on pikasen ahdas paikka perus tulkilla mittailla mutta kyllähän sekin onnistuu.
Veijo kirjoitti:Oikean puoleisen housulahkeen palaminen voi aiheuttaa hihojenkin palamista, joten hankin tänään runkosuojat, jotka suojaa myös pakoputkelta.
Ostin myös jäähdyttimen tuulettimen.
On hienoa huomata, että hinnat Suomessa (Motokeidas, Ylöjärvi) ovat KTM-sommerin kanssa kilpailukykyiset. Ja mielelläni minä paikalliselle kauppiaalle rahani kannan, niin säilyy pyöräkauppa täällä jatkossakin.
Eka huolto nyt tehty ja venttiilinsäätöpalat vaihdettu. Yllätyin kun välykset olivat kummallakin puolella pari satkua alle toleranssin. Samalla vaihdoin 185 pääsuuttimen ja 45 tyhjäkäyntisuuttimen ja nostin neulaa yhdellä.
Pyörä käy ja kukkuu huomattavasti paremmin uusilla suuttimilla.
Vaihdoin samalla vähän katteita ja lisäilin tarrasatseja. Vain smotot puuttuu alta -> Kotka
Viiva kirjoitti:Eka huolto nyt tehty ja venttiilinsäätöpalat vaihdettu. Yllätyin kun välykset olivat kummallakin puolella pari satkua alle toleranssin. Samalla vaihdoin 185 pääsuuttimen ja 45 tyhjäkäyntisuuttimen ja nostin neulaa yhdellä.
Pyörä käy ja kukkuu huomattavasti paremmin uusilla suuttimilla.
Vaihdoin samalla vähän katteita ja lisäilin tarrasatseja. Vain smotot puuttuu alta -> Kotka
Liuskojen yhdistely on juuri se tapa, jolla välyksen saa mitattua.