Honda XL 600 LM -86 ajettu 64 tkm tullut taloon
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- PD04
- Pyörä: Capo
Ihan noin niinkö mielenkiinnosta pakko kysyä, että millaisia kilsamääriä nämä enskojen märkäkytkimet yleensä kestää ? Siis lähinnä tarkoitan kytkinlevyjen kestoa? Ihan normaalilla täysikäisellä ja -järkisellä kuskilla, jolla enin osa ajosta tapahtuu kestopäällysteillä?
Johtuuko kytkimen luisto yleensä kuluneista levyistä vai jostain muusta? Ajan tällä nyt sitä takaa, että ostanko uudet levyt ennen kytkimen aukaisua vai kokeilenko pelkkien jousien vaihtamista... On mun tapauksessa tietty sekin mahdollisuus, että sieltä on irronnut vaikka yks jousi kokonaan. Ei tiedä vielä.
Johtuuko kytkimen luisto yleensä kuluneista levyistä vai jostain muusta? Ajan tällä nyt sitä takaa, että ostanko uudet levyt ennen kytkimen aukaisua vai kokeilenko pelkkien jousien vaihtamista... On mun tapauksessa tietty sekin mahdollisuus, että sieltä on irronnut vaikka yks jousi kokonaan. Ei tiedä vielä.
-
tomppeli
- Pyörä: Honda Transalp 600 -97
Onneksi on tullut ajeltuakin vaikka pientä remonttia on tullut tehtyä. Ihmettelin taannoin että miksi kaasuttimen kylkeen roiskuu öljyä. Hoksasin kun käynnistin mopoa että sieltä kannen välistä se öljy tulee. Ei muuta kun momenttiavaimen ja työkalujen ostoon ja hommiin. Venttiilinkopasta tuli ylläri että kyllä pakokeinut kuluu nopeasti kun nokka-akseli on huono eli karhea. Uudella keinulla pääsin 4 tkm ja piti laittaa vanha kiinni. Kansi pitää vielä, mutta hyväkuntoisen käytetyn yläkerran etsiminen olisi paikallaan. Miksei vaikka koko kone?
Tomi Isomäki
- PD04
Täällä on varmaan jollakin parempi näkömuisti kuin minulla. Eli millä tai kummalla kannalla on pääsuuttimet RM ja LM malleissa? Minä en nyt millään muista kummat ne oli... Jotenki muistelen, että ei ois ollu sillä meisselikannalla mutta en löis enää vetoa.
Jos kokeilis isontaa suuttimia niin ois kivempi ku etukäteen jo ostais oikealla kannalla olevat. Ei millään jaksais alkaa purkaan ja tarkistaan.
Jos kokeilis isontaa suuttimia niin ois kivempi ku etukäteen jo ostais oikealla kannalla olevat. Ei millään jaksais alkaa purkaan ja tarkistaan.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Samaa veikkaan, eli pyöreä suutin uralla.PD04 kirjoitti:Täällä on varmaan jollakin parempi näkömuisti kuin minulla. Eli millä tai kummalla kannalla on pääsuuttimet RM ja LM malleissa? Minä en nyt millään muista kummat ne oli... Jotenki muistelen, että ei ois ollu sillä meisselikannalla mutta en löis enää vetoa.
-
tomppeli
- Pyörä: Honda Transalp 600 -97
Pari kuukautta mennyt rempates. Nokkaketjun kiristin väsähti 70 tkm. Tänään tai sunnuntaina tuloo savut oikiasta rööristä 
- Liitteet
-
- PICT9161.JPG
- palapeli
- (964.76 KiB) Tiedosto ladattu 241 kertaa
Tomi Isomäki
- PD04
Purin sitten kaasarit ja isonsin suuttimet. Kasausvaiheessa olin jo niin täpinöissäni, että unohdin pääsuuttimien juuresta ne muoviset "kaulukset" pöydälle.. Tietääkö kukaan mikä niiden merkitys on? Niille näyttäis olevan sakkakuppien pohjassa kolot johon mennä.. Näin yhtäkkiä kun tuntuu, että pelaa ilman niitäkin ihan oukei.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Olisiko jonkinlaiset "loiskelevyt" ?PD04 kirjoitti:Purin sitten kaasarit ja isonsin suuttimet. Kasausvaiheessa olin jo niin täpinöissäni, että unohdin pääsuuttimien juuresta ne muoviset "kaulukset" pöydälle.. Tietääkö kukaan mikä niiden merkitys on? Niille näyttäis olevan sakkakuppien pohjassa kolot johon mennä.. Näin yhtäkkiä kun tuntuu, että pelaa ilman niitäkin ihan oukei.
Omani muistin tunnollisesti laittaa nuo paikallaan...
Ja toimi silti
- PD04
Aattelin vaihtaa äks ällään etuiskareihin öljyt. Tekö ootte toimenpiteen kuitenki jo tehneet monen monta kertaa niin kuinka paljon sinne Showaan pitää öljyä liruttaa per tolppa?
Työkaveri jo tuossa opastikin, että ei muuta ku keula ilmaan, alaropuista vanhat ulos ja ylhäältä uuet liemet sisään niistä irtiotetuista venttiileistä. Kuulema heleppo juttu . Tuo öljymäärä vaan on hakusessa sekä se että ATF lienee oikea neste vai mikä?
Vai pitääkö tässä ottaa jotain erityistä huomioon?
Työkaveri jo tuossa opastikin, että ei muuta ku keula ilmaan, alaropuista vanhat ulos ja ylhäältä uuet liemet sisään niistä irtiotetuista venttiileistä. Kuulema heleppo juttu . Tuo öljymäärä vaan on hakusessa sekä se että ATF lienee oikea neste vai mikä?
Vai pitääkö tässä ottaa jotain erityistä huomioon?
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Hondan Suomen sivuilla on käyttöohje- ja huoltokortteja.PD04 kirjoitti:Itse itselleni vastaten, 4,55 desiä öljytilavuus. Löytyi tuolta italianpoikien nettisivuilta hetken kaivelun jälkeen.
Mutta tuo oikea öljylaatu ois kiva tietää ! Sitä ei sielläkään kerrottu.
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=6
Siellä taidetaan ehdotella 10W.
Ja sitten Stormille Ouluun
http://www.storm-motor.fi/shop/workspac ... =MOT-MF10W
Ja sitten torstai-iltana ajoihin: viewtopic.php?t=7560
- PD04
semmonen asia rupesi vaivaamaan, että kuvien mukaan RFVC:n kannessa on läppäventtiilli primääri - sekundäärikaasareiden imukanavien välillä vain vuosmallissa -83. Nyt kun sain tuon oman PD04 mallisarjan viimeisimpiin kuuluvan koneen aukastua niin sielläpä oli kans tuo reed läppä. Onkos tuomonen löytynyt muistakin EI vm 83 olevista? Entäs löytyykö tuo samainen osa Dominaattoreiden kannesta?
Lisäksi tuo läppä on jotenkin rupelilla, vois kuvitella ettei tuollaisesta mitään virkaa oo tuollaisenaan ainakaan. Mitähän jos tuon jättäis kokonaan pois? Semmoisessa "läpättömässä" kannessa on millainen tuon osion rakenne, onko tuo kanava vaan ilman läppää vai puuttuuko siitä koko kanava?
Lisäksi tuo läppä on jotenkin rupelilla, vois kuvitella ettei tuollaisesta mitään virkaa oo tuollaisenaan ainakaan. Mitähän jos tuon jättäis kokonaan pois? Semmoisessa "läpättömässä" kannessa on millainen tuon osion rakenne, onko tuo kanava vaan ilman läppää vai puuttuuko siitä koko kanava?
- Liitteet
-
- 27112007(001).jpg
- (508.59 KiB) Tiedosto ladattu 92 kertaa
-
- 27112007(003).jpg
- (490.43 KiB) Tiedosto ladattu 106 kertaa
- PD04
Jaaha, eli tuo kanava ei ole siis itse kannen valussa vaan siinä imukurkun kappaleessa joka on sai-raan piukassa kiinni kannessa kolmella pulttilolla. Se on sitten ihan erilainen rakenne PD03:ssa ku tässä. Pitää nyt vaan toivoa, että ne ois ottaneet myöhemmin uusiokäyttöön saman läpän eli varaosan sais tilattua sitä kautta tähänkin sekasikiöön.Jarno kirjoitti:
Siinä kumikurkun ja pytyn välisessä palassa oli sellainen pienehkö kanava kurkkujen välillä.
Olisko ollut jotain 5x5mm kooltaan.
Vieläkö näkis millainen tuo rakenne on domissa niin vois sieltäkin puolelta saada apuja.