Kuka nyt ossaa sanoa onko se termostaatti vai eikö, voihan se olla vesipumppuki joka saa kannesta voiman?
On termostaatti, tarkoitin tuossa viestissäni toista termostaattia joka ohjaa siis flektiä eli oikean puoleisen jäähdyttimen kennon alalaitaan "sokean tulpan" tilalle asennettavaa termaria joka jäähdytysnesteen lämpötilan noustessa yli 98 asteen käynnistää puhaltimen. Puhallin tulee vakiona koteloineen ja kumilerpukkoineen.
Itsellä ainakin on ollut hyvin tarpeellinen, ilman puhallinta keitti lähes joka reissulla viime aikoina. Mikäli maasto menee hyvin haastavaksi pidemmiksi ajoiksi eli ei edes välillä saa hieman vauhtia niin keittää. Tänään kun ajelttiin haastavassa maastossa niin kaksi muuta pyörää kun minun keitteli (525 exc ja 625 sxc), minulla oli puhallin asennettuna kytkimellä käytettäväksi kun en ole vieläkään saanut oikeanlaista johtosarjaa ja ongelmia lämmön kanssa ei ollut!
minkäkokosia pääsuuttimia on porukat käyttäneet talvisaikaan SXC:ssä?
mulla on avarrettu ilmanputsari, ei muita muutoksia, eilen ruuvasin 180:sen pääsuuttimen. Kokeilemaan en oo vielä lähteny. Löytyy myös 175:nen jos tuo on liian iso.
Mites sitte tuo seosruuvi? siihen en ole koskenut ollenkaan, meinasin laittaa sen käsikäyttösen (kaasarin ulkopuolisen) ruuvin, että on helpompi säädellä.
tyhjäkäyntyisuutin on vakio 45:nen, pojat postilla puhu että sitä ei tartte vaihtaa isompaan.
Minulla on vakio suuttimet vaikka on avarrettu imupuoli (snorkkeli pois) paitsi, tyhjäkäyntisuutin on vaihdettu isommaksi kun nypytteli kaupunkinopeuksissa (nämä siis "kesäsäädöt), talvea varten ei ole vielä mitään tehtynä paitsi nastakumit ostettuna.
Väittivät liikeessä että suureen osaan näistä SXC:istä on tyhjäkäyntisuutin vaihdettu isompaan?
Lähti muuten aamulla mopo hyvin käymään pakkasesta eli -14 asteesta. Jäi kuitenkin ajelut kun kaveri ei sitten lähtenytkään, oli se järkevä meistä kun totesi kelin olevan hieman kalsa.
Joo, mulla tuli se 45:n tyhjäkäyntisuutin mukana, kuristusversio oli se 42:n.
Neulaa vois kans kyllä talveksi nostaa ko tuo pääsuutin auttaa vain täyskaasulla.
En sitte menettäny mitään ko en heränny teiän reissuun, meinasin tulla kuokkimaan ko olitta lähössä. Saattas olla lepposampaa näin aloittelijalle teiän perässä ko sillon exc porukan perässä meni vähän paikat hapoille.
sori tämä off-topic.
lturune kirjoitti:Flektin virransyöttöön löytyy valmiit johdot runkoputken (ruskea-kelta/punainen johdot) kupeesta vaikkei flektiä ole vakiovarusteena, kuten malleissa 625 SXC ja 660 SMC. Eli tarvitsee ostaa lämpötila-anturi, flekti ja sen kotelo ja mikäli haluaa niin ne kumilärpäkkeet koteloon. Mielestäni hyvinkin tarpeellinen kapistus näihin vehkeisiin etenkin hidas vauhtisessa ajossa.
Tolle lämpötila-anturille (syylärin alakulmaan ruuvattavalle) on ilmeisesti myös olemassa valmis johtosarja...jota mulle ei tullu anturin mukana. Eli muistaako kukaan mistä anturille löytys tuo johtopari, joilla ohjataan flektin virtaa (siis runkoputkessa oleva virransyöttöä).
Dirtbiken ohjeen mukaan ryöstetään ruskeakeltaisesta johdosta virta, siinä pitäisi olla tasajännite! ei ole valmiita päitä flektille sanoivat! Eli suoraan akulta (kuten tiedät) minulla, toki sulakkeen kautta.
Eli miten minä sen kytkin oli virta sulakkeen kautta suoraan puhaltimelle (samasta johdosta myös xenon valolle haara). Maadoitus on kytketty puhaltimelta kaksihaaraisena, toinen haara ohjaustangossa olevan kytkimen kautta runkoon ja toinen termostaatin kautta runkoon, näin voi halutessaan pakkokytkeä flektin päälle ja toimii automaattisesti termostaatilla. Huonopuoli on se, että jos joku käy kääntämässä flektin kytkintä niin puhallin käy ilman virta-avaintakin eli voi ilkivaltaisesti helposti tyhjentää akun minulta
roiala kirjoitti:Dirtbiken ohjeen mukaan ryöstetään ruskeakeltaisesta johdosta virta, siinä pitäisi olla tasajännite! ei ole valmiita päitä flektille sanoivat! Eli suoraan akulta (kuten tiedät) minulla, toki sulakkeen kautta.
...no katellaan, jos jostain löytys tuo anturin johtosarja...niin gyl sille sitte vastakappalekkin pitäs mopon johtohässäkästä löytyä.
Siinä edellisessä mopossa oli kyllä ihan tehdasasennettu flekti ja eikä ollu kytkennät abikovirityksiä, mutta eipä tullu sillon tarkemmin piuhoja seurattua.
minkäkokosia pääsuuttimia on porukat käyttäneet talvisaikaan SXC:ssä?
mulla on avarrettu ilmanputsari, ei muita muutoksia, eilen ruuvasin 180:sen pääsuuttimen. Kokeilemaan en oo vielä lähteny. Löytyy myös 175:nen jos tuo on liian iso.
Mites sitte tuo seosruuvi? siihen en ole koskenut ollenkaan, meinasin laittaa sen käsikäyttösen (kaasarin ulkopuolisen) ruuvin, että on helpompi säädellä.
tyhjäkäyntyisuutin on vakio 45:nen, pojat postilla puhu että sitä ei tartte vaihtaa isompaan.
....ja vielä kimppatilausta anduronastarenkaista?
Avarrettu putsari koppa Akran slipari, suutimet on 188 päärööri
ja tyhjäkäynti 52 näillä pelaa kuin junan vessa ainakin jääradalla.
Siellä takanavassa on semmonen 1,5 millinen välilevy, "spaceri", kiekon ja navan välissä. Niin, onko se kuin tarpeellinen? Meinasin ostaa kun on kahet vanteet, mutta pojat postilla puhu et ihan turhaan, eivät ole käyttäneet. Muuttuuhan siinä ketjulinja vähäsen, mutta silmällä sitä ei ees erota. Toinen juttu on, että kun on jälkiasennusmotovanteet, niin siinä saattaa holkeista johtuen olla enemmänki sitä heittoa, tiiä sitte.
Ja motovanteisiin se välilevy tulis, eli kilometrejä se ainaki näkee yli 10 000 kesässä. Jos tähän ei tule omakohtasta kokemusta ketjujen nopeammasta kulumisesta, tai poishyppäämisestä, niin ens syksynä mie voin sit kertoa.
Tonppa kirjoitti:Siellä takanavassa on semmonen 1,5 millinen välilevy, "spaceri", kiekon ja navan välissä. Niin, onko se kuin tarpeellinen? Meinasin ostaa kun on kahet vanteet, mutta pojat postilla puhu et ihan turhaan, eivät ole käyttäneet. Muuttuuhan siinä ketjulinja vähäsen, mutta silmällä sitä ei ees erota. Toinen juttu on, että kun on jälkiasennusmotovanteet, niin siinä saattaa holkeista johtuen olla enemmänki sitä heittoa, tiiä sitte.
Ja motovanteisiin se välilevy tulis, eli kilometrejä se ainaki näkee yli 10 000 kesässä. Jos tähän ei tule omakohtasta kokemusta ketjujen nopeammasta kulumisesta, tai poishyppäämisestä, niin ens syksynä mie voin sit kertoa.
En mä ainakaan saanut JT:n takaratasta SXC:n orggisnapaan ilman sitä välilevyä. Joka maksaa muuten kympin..
Ei ole ollu paikallaan enkä ole huomannu mitään tavallisuudesta poikkeavaa
kulumista.
Kait sillä jokin tarkoituskin on kun ingenjörit on sen siihen suunitelleet
mutta ilmankin pärjää.
Jos käyttää exc-mallien ketjunohjaria (se umpinainen, mistä ketarit huilaa läpi) niin kannattaa kattoa, että ketarit kulkee tosiaankin keskellä sitä ohjaria. Edellisessä mopossa ketjut olikin keskellä heti heittämällä, mutta kun tähän nykyiseen vaihdoin sen niin ketarit laahas hiukan sisäreunaan.
Nooh, meikä sitten laiskuuttaan arveli että kyllähän se siihen muoviin äkkiä ajaessa rouhasee sopivasti tilaa....alle sadan kilsan lenkin ja lumien sulattua karu totuus paljastui. Ohjurin muovi oli uuden veroinen mutta alutakakiekkosta piikit oli kätevästi ohentuneet lastua oli joka paikka täynnä!
En tiedä sitte onko noita ohjareita erikseen exc:lle ja LC4:lle, mutta sen edellisen hommasin Racingbike SC:stä ja tämän huonosti sopivan Dirtistä...
Vikke kirjoitti:
Kyllä siinä on pakarin päässä TINALLA kiini semmonen siivilä ja kaasatissa
luistin liikettä rajoittava pultti ja olikohan eri neula, mukana seuraa
tosin hilut että saa täydet luupäät.
Tarvis tollaset kuristukset löytää SXC 625 -05 tuontipyörän katsastusta varten...
Onkos tois siivilä siis ollut ihan putken ulkopäässä vai pöntön sisällä?
Tulipa hommattua tollanen ktm smc -04. Pyörästä on otettu ilmanputsarin snorkkeli pois ja avarretu imanottoreikää maltilla. Kaasarin säädöille ei ole ilmeisesti tehty mitään ja uskoisin että pyörä käy laihalla. Se ei esimerkiksi suostunut käynnistymään pakkasella vaikka startti jaksoi pyörittää hyvin. Lämpimästä lähti käyntiin. Tällä kaasarissa on siis 42 tyhjäkäynti suutin ja vakio neula. Kysymys kuuluukin, että kannattaisiko pitää tuo neula vaiko vaihtaa se mukana tulleeseen OBEKR -neulaan. Ja varmaankin kannatta vaihtaa tuo tyhjäkäyntisuutin isompaan ja pääsuutin myöskin?
Enpä muista suuttimia tai neulaa, mutta minulla vaihtoivat tyhjäkäyntisuuttimen isompaan. Snorkkeli on pois ja kuristukset. Ei lähde mullakaan pakkasesta kovin hyvin, jollei käännäytä kahvaa kolmea kertaa tavallaan primeriksi, sitten pamahtaa kovastakin pakkasesta kerrasta tulille. Liian laiha seos tuntui aluksi nypytyksenä tasakaasulla, mutta korjaantui siis tyhjäkäyntisuutimella.