R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

No niin, nyt on gessussa uusi (kolmas) etuvanne.
Vanne meni takuuseen.
Takuu tuntuu toimivan bemarilla mainiosti ! Edellisen vanteen vaihdosta vajaa vuosi ja kyselemättä takuuseen uusi. Ei nuo Behrin perkuleet kovin kummoisia laadultaan tunnu olevan...

Kukaan ei oo vastannut tuohon mun kysymykseen Excelistä, joten ei taida kenelläkään olla tiedossa että löytyykö niitä. :cry:

PS: Vanteen vaihdon ajaksi sain jonku pemarin hirmu tehotykki kyykyn alle pariksi tuntia. On se tuollainen etukeno asento ainakin meikäläisen ranteille turmioksi :x :? :shock:
Toisaalta moottoritiellä Suomyn krossipotta oli vakaa vielä 250km/h vauhdissa... Ei vaan kehdannut enään heilutella päätä puolelta toiselle... Kauhia peli :shock: Kyllä tuntui oma gessu niin mukavan tuntoiselta tuon pyssyn jälkeen, ei huuda polvet hoosiannaa eikä ranteet anele armoa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Do dih, vähän päivitystä tuohon Excelin vannekehä hommaan...
Saksassa ainakin Menze tekee bemareihin vannetöitä.

Laitoin tuonne kyselyä että kuinka paljon maksaa jos vaihtavat Behrin tinakehät Exceliin.

EDIT: Menzen kotisivu englanniksi http://www.menze-fahrzeugteile.de/Home/home.html
janick

Viesti Kirjoittaja janick »

Nyt on sisäänajot ajettu, peli odottaa ensihuoltoa. Mitään ongelmaa ei tähän mennessä ole ilmaantunut, paitsi polttoainetankki herättää kysymyksiä.

Mulla on tuossa koneessa ajotietokone. GS:ssähän atk rupeaa ilmoittelemaan tankin tyhjenemisestä noin 70-80km ennen bensan loppua. Olen ymmärtänyt manuaalista, että bensahälytyksen aktivoiduttua ajoainetta olisi 4l jäljellä, eli "varatankki" alkaa hälytyksestä.

Oletteko kokeilleet (ajamalla bensan loppuun, tms.), paljonko tankin tilavuus on todellisuudessa, jos tankataan täyttöputken alareunaan? Itse olen tankannut suunnilleen 40km ajomatkamittarissa ja aina tankkiin mahtuu vain 15litraa. (koko tilavuus siis sen mukaan n. 17 l)

Kyllähän 20litralla pitäisi suomalaista maantietä päästä 350km, mutta nyt hälytykset lätkähtää tauluun jo 200km kohdalla.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Onko sulla se kumilirpukka vielä siellä täyttöaukossa ?
Tuo hidastaa tankkaamista aika kovasti.
Itse saan liruteltua tuohon siinä vaiheessa noin 16-17 litraa.
Parhaimmillaan oon tankannut yli 20 litraa menovettä.
janick

Nyt on sisäänajot ajettu, peli odottaa ensihuoltoa. Mitään ongelmaa ei tähän mennessä ole ilmaantunut, paitsi polttoainetankki herättää kysymyksiä.

Mulla on tuossa koneessa ajotietokone. GS:ssähän atk rupeaa ilmoittelemaan tankin tyhjenemisestä noin 70-80km ennen bensan loppua. Olen ymmärtänyt manuaalista, että bensahälytyksen aktivoiduttua ajoainetta olisi 4l jäljellä, eli "varatankki" alkaa hälytyksestä.

Oletteko kokeilleet (ajamalla bensan loppuun, tms.), paljonko tankin tilavuus on todellisuudessa, jos tankataan täyttöputken alareunaan? Itse olen tankannut suunnilleen 40km ajomatkamittarissa ja aina tankkiin mahtuu vain 15litraa. (koko tilavuus siis sen mukaan n. 17 l)

Kyllähän 20litralla pitäisi suomalaista maantietä päästä 350km, mutta nyt hälytykset lätkähtää tauluun jo 200km kohdalla.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tuli vastaus tuohon Excelin vannekehä hommaan tuolta Menzeltä
--------------------
what we get in the moment will be 1.85x21/40 and 2.50x18/40.
Wide rims near 4.00x17 are not available with 40 holes, that´s the problem.
--------------------

Eli, ei onnaa ainaskaan tuolla...
Länskäri
Pyörä: XCountry

Viesti Kirjoittaja Länskäri »

janick kirjoitti: Oletteko kokeilleet (ajamalla bensan loppuun, tms.), paljonko tankin tilavuus on todellisuudessa, jos tankataan täyttöputken alareunaan? Itse olen tankannut suunnilleen 40km ajomatkamittarissa ja aina tankkiin mahtuu vain 15litraa. (koko tilavuus siis sen mukaan n. 17 l)
Paras tankkaukseni on 21,6 litraa jolloin ajotietokone näytti vielä kolme kilometriä ajomatkaa jäljellä. Gössistäni on se kumitötterö pois täyttöputkesta, koska siitä ei ole kuin haittaa. Täytön suoritan aina tumppaamalla niin ajomatkaa kertyy yleensä noin 400km maantiellä.
Polttoainemittarin palkki laskee epälineaarisesti, että sitä on opeteltava lukemaan.
Jäljellä olevan ajomatkan näyttö ainakin minulla pitää hyvin kutinsa.
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Eilen töistä tullesta tuli parkkihallista auto suoraan eteen.
Itse tulin autosta katsottuna oikealta. Auto kääntyi vasemmalle.
Tuossa kohdassa oli paljon liikennettä, niin auton vanha kuljettaja ei huomannut meikäläistä.
Vauhtia oli varmaan 30km/h kun huomasin että perskeles tuo auto tulee suoraan eteen.

Kerkesin väistää hieman oikealle ja jarruttaa. Autoilija huomasi minut varmaan vasta sitten kun vasemman puolen kaatumarauta otti kiinni auton oikean puolen etulokasuojaan.

Pyörä ei mennyt edes nurin tuossa tilanteessa, pyörästä kaatumarauta vääntyi taakseppäin sen verran että rikkoi sylintererin kannen suojana olevan mustan muovin ja teki pikkumerkin venttilikopan kanteen.

Autosta meni etulokasuoja sisään.

Tuon tilanteen jälkeen iloitsin että gessussa sylinterit osoittavat sivulle, koska muuten olisin halannut auton keulaa jalalla.
Kaatumaraudat myös pelastivat pyörän pahemmilta kolhuilta.

Hoidettiin siinä papparaisen kanssa paperihommat ja sen jälkeen ajelin pemarille jotta saivat vakuutusyhtiölle kustannusarvion (menee papparaisen vakuutuksesta).

Liikkeessä katsoivat pyörää ja sanoivat että venttiilikopan kansi vaihtoon kun siihen tuli naarmu, se musta suoja siitä kannen päältä ja kaatumarauta.

Onneksi ei käynyt pahemmin eikä vauhtia ollut enempää.
janick

Länskäri kirjoitti:
janick kirjoitti: Oletteko kokeilleet (ajamalla bensan loppuun, tms.), paljonko tankin tilavuus on todellisuudessa, jos tankataan täyttöputken alareunaan? Itse olen tankannut suunnilleen 40km ajomatkamittarissa ja aina tankkiin mahtuu vain 15litraa. (koko tilavuus siis sen mukaan n. 17 l)
Paras tankkaukseni on 21,6 litraa jolloin ajotietokone näytti vielä kolme kilometriä ajomatkaa jäljellä. Gössistäni on se kumitötterö pois täyttöputkesta, koska siitä ei ole kuin haittaa. Täytön suoritan aina tumppaamalla niin ajomatkaa kertyy yleensä noin 400km maantiellä.
Polttoainemittarin palkki laskee epälineaarisesti, että sitä on opeteltava lukemaan.
Jäljellä olevan ajomatkan näyttö ainakin minulla pitää hyvin kutinsa.
Täytyy varmaankin irroittaa itsekin tuo kumitutteli tankista. Tuo 21,6l tankkauksesi viittaisi siihen, että 20l on tosiaankin tilavuus täyttöputken alareunaan. Mun täytyy tuo polttoainemittariasia kokeilla ajamalla riittävän lähelle nollalukemaa, jospa lasku hidastuu jossain kohtaa. Lämpötila noihin mittarilukemiin ainakin vaikuttaa tuntuvasti, kylmä -> vähän bensaa, lämmin -> paljon bensaa.
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Sattui huoltoasema niin sopivan matkan päähän, että pääsi kokeilemaan, mitä tankissa on kun ajotietokone näyttää tarkalleen nollaa. GS A:n tankkiin meni 33,53 litraa. Kun tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 33 litraa, melko kohdalleen on tietokoneen näyttö viritetty. Hyvä niin.
janick

Itse kokeilin juuri hetki sitten ajaa bensat mittarin mukaan loppuun niin, että jäljellä on mittarissa vain 1 km. Tankkiin mahtui huimat 16,5l menovettä. Täyttötaso oli sen tankin kumirenkaan yläreunassa. Viimeisiä desejä sai hetken lirutella. Joskus vielä uhmaan mittaristoa ja ajan bensat oikeasti loppuun joku bensapullo repussa. Sittepähän tietää miten toi yksilö on "kalibroitu".
Länskäri

janick kirjoitti:Itse kokeilin juuri hetki sitten ajaa bensat mittarin mukaan loppuun niin, että jäljellä on mittarissa vain 1 km. Tankkiin mahtui huimat 16,5l menovettä. Täyttötaso oli sen tankin kumirenkaan yläreunassa. Viimeisiä desejä sai hetken lirutella. Joskus vielä uhmaan mittaristoa ja ajan bensat oikeasti loppuun joku bensapullo repussa. Sittepähän tietää miten toi yksilö on "kalibroitu".
Ota nyt kuitenkin ensin se kumitutti huitsin nevadaan. Sitten täyttö ajan kanssa hiljaa liruttaen ja sitten odottaen ja taas liruttaen. Niin kauan että pinta on täyttöaukon suusta noin viisi milliä ja pysyy siinä. Mopo voi olla vaikka keskituella. Sen jälkeen se bensapullojuttu ja baanalle.
Kerro miten kävi.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Onkos tuossa muuten joku minimimäärä joka pitää tankata jos ajaa polttoaineen loppuun ?
Siis että polttoaineen taso on riittävän korkealla.
Riittääkö litran pullo polttoainetta vai pitääkö olla jerry selässä ?
Länskäri

Marko Hemmilä kirjoitti:Onkos tuossa muuten joku minimimäärä joka pitää tankata jos ajaa polttoaineen loppuun ?
Siis että polttoaineen taso on riittävän korkealla.
Riittääkö litran pullo polttoainetta vai pitääkö olla jerry selässä ?
Ainakin vanhemmissa (K100) riitti kunhan oli sen verran että sai paineet ruiskulle ylös. Kossupullollinen riitti.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Heh, näyttää siltä että huhtikuun 26. sain uuden vanteen gessuun... Viikonloppuna motarilla alkoi tuntua tosi häiritsevää tärinää 140kmh:n vauhdissa... Tänään katsoin vannetta hiljaisemmassa vauhdissa ja huomasin että onhan siinä heittoa... Satasen vauhdissa tuo ei haittaa vielä mitään.

Ei muuta kuin liikkeeseen käymään ja kertoa tuosta tärinästä (tärisee siis silleen että tunnin jälkeen kädet on ihan puutuneet). Huoltopäällikkö raapi päätään ja sanoi että vastahan se vaihdettiin...
Minä siihen että niimpä, kumma homma että tuo menee noin nopeasti kun ei sorallekkaan pääse sitä kiviin hakkaamaan... Ajo on lähinnä matka-ajoa vaimon kanssa (laukut täynnä).

Päällikkö siihen tokaisi että onkohan noin tuo vanne taas solmussa. :x Pyysi huoltojamppaa koeajamaan pyörän. Jamppa tuli koeajolta ja sanoi että selvä tärinä on. Irroittivat vanteen ja mittoivat sitä. Puolen sentin heitto tuossa kuulemma on. :x :shock: :?

Kesäkuun puolessa välissä olisi sitten taas uuden vanteen vaihto (neljäs vanne pyörässä) samalla kun pyörään tehdään 40tkm:n huolto.
Vanne menee siis jälleen takuuseen...

Viheliäistä tuo vannesotku :x Satasen vauhdissa ei siis mitään ongelmaa, mutta tulee kuitenkin aika paljon siirtymiä tuolla moottoriteillä jossa matkanopeus on kovempi...
Vastaa Viestiin