KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

pekkas kirjoitti: Ei taida lisä potkua tulla noilla vaahtomuovi suodattimilla,yhtä 990 advea penkissä ajettu vakio/vaahtomuovi filtterillä..
Omistaja sanoi jo pers tuntumasta että yläpään veto heikkenee..palasi takaisin vakioboxiin niin veto palautui.
Penkkikäppyröitä minulla ei tästä ole..kommentoikoon omistaja lisää mikäli haluaa.

(.)

Sikäli mielenkiintoista koska lyhyempi imusarja pitäisi nimenomaan huipputehoon auttaa matalampien kierrosten kustannuksella. Pyörää oli ilmeisesti kuitenkin säädetty molemmille suodattimille? Mun perstuntuma väitti ihan samaa ennen kun laitoin reilusti enemmän aukinaisen kartan.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
jagged
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 9:01 pm
Pyörä: Ktm 950 A
Paikkakunta: Kittilä

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jagged »

Jaksaskohan joku teistä touring-pleksin omistavista mitata sen ikkunan korkeuden? Vaikka lampun yläreunasta.
Olisin kiitollinen.
Avatar
DRPete
Viestit: 199
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:44 pm
Pyörä: Adv R/500 exc SD
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja DRPete »

jagged kirjoitti:Jaksaskohan joku teistä touring-pleksin omistavista mitata sen ikkunan korkeuden? Vaikka lampun yläreunasta.
Olisin kiitollinen.
Lampun yläreunasta 410mm
Avatar
Akilleus
Viestit: 605
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Tuli vaihdettua eka kertaa öljyt tuon "öljynvaihtoletkun" asennuksen jälkeen. Täytyy sanoa, että toi letku on ihan "must" kun ei tartte irrottaa vasenta tankkia öljysäiliön tyhjentämistä varten. Öljysäiliön propun tilalla ko.letku ja pieni pala kulmasta pois akun päällä olevasta alumiinikannesta jotta saa letkun vietyä koneen alle. Sitten talvella kun on tankit pois voipi tarkistaa öljysäiliön sihdin 8) .
terv. Tapsa
Liitteet
öljy_2.jpg
öljy_1.jpg
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja finrr »

Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa päästä käsiksi etupytyn nokkaketjun kiristäjään? Se näyttäisi sijaitsevan pakoaukon vieressä vasemmalla puolella, mutta öljytankki estää saamasta 8mm kuusiokoloa paikalleen. Takapytyn kiristäjään taitaa päästä käsiksi oikean puoleisen tankin irrottamalla.

Tarkoitus olisi käyttää nuo auki ja puhdistella, jos vaikka sillä pääsisi eroon tuosta satunnaisesta rallatuksesta matalilla kierroksissa vedättäessä...
Avatar
korhosenpete
Viestit: 94
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja korhosenpete »

Eilen vaihdoin bensapumppuun suodattimet. Pumpun se o-rengas joka ei tule sarjan mukana oli venynyt niin paljon ettei mene enään paikoilleen...

Uudet o-renkaat on ihanan halvat: reilu neljäkymppiä!!! esimerkki Motokeitaalta

PRKL! :evil:

Edittiä: Tässä siis KTM:n alkuperäinen suodinsarja josta puuttuu noi kaksi kappaletta 60x3 o-renkaita 61007090100

Ilmeisesti tässä asiassa ei olisi kannattanut ostaa alkuperäistä osaa, vaan tilata joku tarvikesarja...
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 943
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Vs: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Nuo 60x3 tiivisteet paikallisesta Etrasta tais maksaa n. 2,5 € kpl. :lol:
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Avatar
korhosenpete
Viestit: 94
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja korhosenpete »

Jep KTM:n hinta on aikasen suolainen + se että viikonloppuna noita ei saa mistään. Kesäloman eka päivä on huomenna ja mopo seisoo tallissa.

Lähen sitten autolla reissuun...

:shock:
Avatar
needforspeed
Viestit: 339
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Konnevesi

Re: Vs: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Tohtori_650 kirjoitti:Nuo 60x3 tiivisteet paikallisesta Etrasta tais maksaa n. 2,5 € kpl. :lol:
Minäkin hain Etrasta Viton 60x3 bpumpun tiivisteitä, otin jopa muutaman varalle, että on valmiina hyllyssä seuraavaan suodatinvaihtoon..
No, eihän ne tarvikkeena haetut O-renkaat sitten pitänyt, alkoi parin viikon päästä mehustamaan pumpun juuresta bensoja pihalle.
Onneksi oli alkup. rinkulat tallessa, ne oli parissa viikossa sen verran kutistunut alkup. kokoonsa, että ne sai menemään paikalleen ja nyt ei vuoda taas tippaakaan.

Onkohan tuo koko aivan varmasti 60x3, silmämääräisesti kun tuota Etralta haettua ja alkup. katseli rinnakkain, niin silmä kyllä sanois, että alkup. olisi ihan himpun paksumpi(ei tullut omaan mieleen mitata silloin kun alkup. oli irti)?
MotoMasa
Viestit: 368
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

finrr kirjoitti:Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa päästä käsiksi etupytyn nokkaketjun kiristäjään? Se näyttäisi sijaitsevan pakoaukon vieressä vasemmalla puolella, mutta öljytankki estää saamasta 8mm kuusiokoloa paikalleen. Takapytyn kiristäjään taitaa päästä käsiksi oikean puoleisen tankin irrottamalla.

Tarkoitus olisi käyttää nuo auki ja puhdistella, jos vaikka sillä pääsisi eroon tuosta satunnaisesta rallatuksesta matalilla kierroksissa vedättäessä...
Ei taida etummainen kiristin tulla ellei löysää öljysäiliön kiinnityksiä.

http://www.dirtymotorcycleadventures.co ... front-cct/

Voi olla tarpeeton kommentti, mutta pikkukierroksilla vedättäessä ketju rallattaa takahaarukkaa vasten. Jotkut on yrittäneet vaimentaa sitä laittamalla jotain pehmennystä haarukkaan ruuvattujen muovisten suojien alle.
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja finrr »

MotoMasa kirjoitti:
finrr kirjoitti:Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa päästä käsiksi etupytyn nokkaketjun kiristäjään? Se näyttäisi sijaitsevan pakoaukon vieressä vasemmalla puolella, mutta öljytankki estää saamasta 8mm kuusiokoloa paikalleen. Takapytyn kiristäjään taitaa päästä käsiksi oikean puoleisen tankin irrottamalla.

Tarkoitus olisi käyttää nuo auki ja puhdistella, jos vaikka sillä pääsisi eroon tuosta satunnaisesta rallatuksesta matalilla kierroksissa vedättäessä...
Ei taida etummainen kiristin tulla ellei löysää öljysäiliön kiinnityksiä.

http://www.dirtymotorcycleadventures.co ... front-cct/

Voi olla tarpeeton kommentti, mutta pikkukierroksilla vedättäessä ketju rallattaa takahaarukkaa vasten. Jotkut on yrittäneet vaimentaa sitä laittamalla jotain pehmennystä haarukkaan ruuvattujen muovisten suojien alle.
Kiitos vinkistä. Pitää vielä koittaa kiristää ketjut koeluontoisesti hieman yli ja kuunnella vaikutusta. Ääni muistuttaa aivan kuin joku mutteri pyörisi pohjapanssarin päällä irrallaan. Noissa kiristäjissäkin on ollut joissakin yksilöissä tarttumisongelmaa, joten täytyy tarkastaa tilanne jossain vaiheessa.
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Noniin.
Alustan korotussarja eli tämä tuli tilattua.
Onkos jotain mitä pitäs ottaan huomioon kun alkaa vaihtohommiin?
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Avatar
DRPete
Viestit: 199
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 9:44 pm
Pyörä: Adv R/500 exc SD
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja DRPete »

Muddy Waters kirjoitti:Noniin.
Alustan korotussarja eli tämä tuli tilattua.
Onkos jotain mitä pitäs ottaan huomioon kun alkaa vaihtohommiin?
Stefat ja öljyt nyt ainakin...
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja pekkas »

pekkas kirjoitti:
MotoMasa kirjoitti:Oletko ÖÖ katellut Rotweilerin sivuilta niitä säädettyjä karttoja.. Eikö ne käy suoraan kun sulla on uudet nokat, vai ottaako se kiinni ECUsta?

En tiedä johtuuko yhdestä putkesta ja db-killeristä, mutta minusta potkua ei tule mitenkään huomattavati tuosta ITG:stä. Muuten käytös on hyvin sivistynyttä ja kaasu on jopa pehmempi kuin mitä oli aikaisemmin PCV:n kanssa. Mukavastihan tuo ruopii, mutta vois ärhäkämpikin olla.. - lieneekö laiska vaihdejalka.
Ei taida lisä potkua tulla noilla vaahtomuovi suodattimilla,yhtä 990 advea penkissä ajettu vakio/vaahtomuovi filtterillä..
Omistaja sanoi jo pers tuntumasta että yläpään veto heikkenee..palasi takaisin vakioboxiin niin veto palautui.
Penkkikäppyröitä minulla ei tästä ole..kommentoikoon omistaja lisää mikäli haluaa.
Täytyy ottaa vähän takaisin tuosta vaahtomuovi filtterin moittimisesta.
Sopivalla kartalla näkyy hyvin toimivan.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
MotoMasa
Viestit: 368
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

Pyörä kävi penkissä ja soosit näyttäis olevan jotakuinkin kohdillaan. ITG ja 2-1 putki db-killerillä. Mutta ei se vaahtomuovi ihmeitä tee, kun penkkimestarin (pekkas) pyörä teki samat lukemat vakio suodattimella ja Leo Vinceillä. Ajettavuus on kuitenkin hyvällä mallilla, mikä tärkeintä.

Mitenkähän näissä rajataan tuo max kierrosluku.. Mulla on siis ABS malli ja se kiertää vain 9000, vaikka karttana modattu -11 R Akra (amerriikassa säädetty). En huomannut katsoa paljonko pekkas pyörä kiersi. Mitä olen noita aikaisempia tännekin postattuja karttoja katsonut, niin niissä vehkeet kiertää sen 9500.
Liitteet
Dyno_ITG_2-1_KAMC.jpeg
Vastaa Viestiin